Pharoahe Monch – Stand Your Ground

Monch releases a rough version of “Stand Your Ground”, a song inspired by the murder of Trayvon Martin and subsequent events. The track will appear in its finished form on Monch’s upcoming album, PTSD, but he decided to liberate it in light of the verdict.

Previously: Pharoahe Monch ft. Denaun Porter – Haile Selassie Karate (Video)


AddThis Social Bookmark Button

29 Responses to “Pharoahe Monch – Stand Your Ground”

  1. Casket Face Says:

    I need RIP song to the Love Sosa instrumental talking about how that nigga will be dead before August.

    …if it ain’t on that wave I won’t press play

  2. captain planet Says:

    I have a goddess of a wife who sweats ambition and empathy and a daughter who reminds me too much of what i used to be, full of love and joy, kissing every person she meets because everyone is good and will do her no harm. And that terrifies me to the point to where I can barely function. I can’t stand the thought of Frances becoming the miserable, self-destructive, death rocker that I’ve become.

    I have it good, very good, and I’m grateful, but since the age of seven, I’ve become hateful towards all humans in general. Only because it seems so easy for people to get along that have empathy. Only because I love and feel sorry for people too much I guess.

    Thank you all from the pit of my burning, nauseous stomach for your letters and concern during the past years. I’m too much of an erratic, moody baby! I don’t have the passion anymore, and so remember, it’s better to burn out than to fade away.

    Peace, love, empathy.
    Kurt Cobain

    Frances and Courtney, I’ll be at your alter.
    Please keep going Courtney, for Frances.
    For her life, which will be so much happier without me.
    I LOVE YOU, I LOVE YOU!

  3. Harlem World Says:

    neptunes stans

    alana davis: new glasses

    that outro touches my soul mayne

    pharrell aint human

  4. Casket Face Says:

    Imagine these crack baby derelicts heading down to Sanford and just spray that man up and blast at the police who interviene? …They’ve done it for less right?

    They’d get their face carved into a mountain on some Mount Rushmore shit.

    #FACT

    http://www.youtube.com/watch?v=YWyHZNBz6FE

  5. Harlem World Says:

    not all white people are the devil

    just the anglo saxons

    i got absolutely no issues with russians, east europeans

    just the blue bloods

  6. Dr. $ Says:

    All them true artists be going through depression whether rich or poor.

    all that creativity just makes em go insane.

    except for Pharrell. That nigga aint human.

  7. b Says:

    I had no idea black folks read the cobain suicide letter.

  8. captain planet Says:

    when the hampton gang came through

    he ain’t know what to do

  9. rahrahrah Says:

    Not a tribute, written more than 10 years ago, but a fitting song for the times we are in.

    https://soundcloud.com/athrazhur/07-standing-firm

    Soldiers get your weapons
    There’s no time for second guessing
    The war is now at hand
    It’s time to draw the line
    We will trade our lives in kind
    It’s time to take that fatal stand
    One is called all respond
    Children get your fathers guns
    Each one teach one how to be a man

    We’re standing firm in the face of all aggression
    We’re standing firm in the wake of all oppression

    We will form our own redemption
    No patient hope in death’s ascension
    This life is all I know
    We all die when and why
    You don’t know and I won’t cry
    But each living day my story will be told
    A shallow grave greets the brave
    Would you trade that with a slave’s
    Hidden light, never burning bright
    Slowly growing cold

    We’re standing firm in the face of all aggression
    We’re standing firm in the wake of all oppression

  10. Dr. $ Says:

    had a desk in front of a bed on that yacht.

    After you done doin work, you go put in work. All on the seas.

  11. captain planet Says:

    i told him he couldn’t rap his way outta this one

    he hid under his cousin buxom

  12. Harlem World Says:

    nah the plan is to let street niccas wallow in their own ignorance, and its worked pretty well since the 80′s

    god forbid they actually learn how the world actually works

    america would turn into syria overnight

  13. captain planet Says:

    i better not hear any hard shit in his rap no more

    shit he can’t even make love songs cus of obvious facts

    what he gon rap about ?

    the alphabet ?

  14. Harlem World Says:

    shi’ites >>>

  15. b Says:

    For a nigga that aint left the house since 04, you hella interetsed in world affairs capped and planted.

  16. captain planet Says:

    is it true when the hampton gang came through

    he tried to squash the beef with sick for protection ?

    from justin martin he tried to receive some direction ?

  17. Harlem World Says:

    hampton gang >>>

  18. Casket Face Says:

    Harlem World Says:
    July 15th, 2013 at 1:49 pm
    nah the plan is to let street niccas wallow in their own ignorance, and its worked pretty well since the 80′s

    god forbid they actually learn how the world actually works

    america would turn into syria overnight

    ^^^^

    LOL …

  19. captain planet Says:

    ” i’ll write you a 16 if you just look out for a blue porsche “

  20. captain planet Says:

    ” is that nigga wearing loafers ? ”

    * falls back *

  21. Gob Bluth Says:

    When you think about it there aren’t too many crazy black artists

    even the ones that are are just doin it for show

  22. captain planet Says:

    i ain’t never seen an ny nigga fall back like that since ether dropped

    you was really born in jersey keep it a buck

  23. captain planet Says:

    he’ll talk to everyone but the nigga that stunted on him that day

    shook ones pt. 2

  24. Dr. $ Says:

    alot of black people got that “cry for me” mentality while going out not taking care of their kids, buying shit they know damn well they can’t afford, tryna stunt on the next person and put em down once they get a lil bit, rob that nigga at the same time, and disregard common decency sometimes.

    But the ones that move past that, do great things.

  25. b Says:

    lol @ my typed words hurting niggas enough to the point they coming to the wrong hood looking for me tho

    what did you tell them ashy africans niggas gob?

    somebody disrespected the memory of my pops on nahright?

    i hurt feelings

    the biggest loser on this site(allegedly) got niggas tryna run down on the god

  26. captain planet Says:

    ” look sick, i know we’ve had our differences but i just saw 4 luxury vehicles back to back on my block. that shit ain’t ordinary bruh “

  27. Harlem World Says:

    nirvana: heart shaped box >>>

  28. b Says:

    ” look sick, i know we’ve had our differences but i just saw 4 luxury vehicles back to back on my block. that shit ain’t ordinary bruh “

    >lol This is all kinds of failure if this is true.

  29. infared Says:

    @ CP

    other races be killing each other all the time in other countries, you right on that. however this is america, not mexico. that shit in chicago is unacceptable.

    the cartels chop heads off and kill each other for money, REAL money. the gangs in chicago are killing each other over nothing. are the gangs in chicago making 500 million a year? i doubt it. let me tell you something coming from a hustler..

    the only color that truly matters out here is green.

    that’s what everybody is dying over. chasing that american dream. trying to get that paper..the root of all evil isn’t money, it’s the LACK of money that makes people chop heads off, kill each other without blinking an eye. & like i said, most these dudes aren’t even killing for that! they killing to get some “respect”.

    smh it’s deeper then rap..

Leave a Reply