Video: Ab-Soul – XXL Freshmen Freestyle

Today’s XXL Freshmen freestyle comes from Black Hippy’s Ab-Soul.

Previously: Ab-Soul & Short Dawg – Bubble Gum Blues


AddThis Social Bookmark Button

103 Responses to “Video: Ab-Soul – XXL Freshmen Freestyle”

  1. hood trill stunting aka trap day man Says:

    that jawn is cool a-1. i fux with that beat & ya homie did it justice.

  2. A-1 Says:

    Hdub..Trill..Frank..Free J..Kev..B..Gob…

    Did y’all check dat vid I posted las night of my homeboy who rap…I’m telln y’all cuhz go in and da song jammn..and y’all get 2 c how we do it in da Soufffff lol checc it out and give me some feedbacc if u can
    http://m.youtube.com/watch?v=fhJfsrP0gNA

    I make a cameo @ 1:14 & 4:47

  3. Gob Bluth Says:

    Cigars >>

    thas gonna be my next wave

  4. harlem world Says:

    film of life blog >

    keep at it

    dont een think about ads & money

    just do it for the love

  5. harlem world Says:

    Gob Bluth Says:
    April 11th, 2013 at 1:20 pm

    Cigars >>

    thas gonna be my next wave

    ==============
    dont do it

    its a neccessary for special occasions

    but on the reg, it will fuck ya lungs up

    rip hw senior

  6. Gob Bluth Says:

    @ A-1 peeped it last night, the beat is good money, could’ve done without the intro

    not bad, not bad at all

  7. b Says:

    film of life blog >

    keep at it

    dont een think about ads & money

    just do it for the love

    > Like he has a choice lol

  8. hood trill stunting aka trap day man Says:

    so ya homie locked up, A-1?

  9. Oh4werd Says:

    @a-1 – I jus checked it my b I didn’t listen sooner. Dude can spit (nh) I would take that intro out…it was too long. I think the video coulda had some more hype scenes, they looked a little bored or nervous on camera but I like that song

  10. A-1 Says:

    Harlem World
    4 mins ago
    @ a-1

    not bad

    i hate it when the vids have extra long intros tho
    ——–
    *daps*
    I can dig it..checc out some mo of his shit doe..cuhz go in

  11. F YOU PAY ME! Says:

    @gob …what u mean next..cigars are timeless get one

    @HW good look…its a hobby..im jus buildin content right now viewd is light but 500 so far forApril aint bad..

    @A1

    ima def peep it cuz

  12. Oh4werd Says:

    Lol smh…

    @fypm – honest question…y ur commentin style change recently? U don’t be hatin niggas, dissin forreal…u still u but in a more positive note.

  13. A-1 Says:

    Hood Trill Stunting Aka Trap Day Man
    6 mins ago
    that jawn is cool a-1. i fux with that beat & ya homie did it justice.
    ———
    Preci8 it big homie

  14. A-1 Says:

    F YOU PAY ME!
    8 mins ago
    @SICK

    not bad

    @A1

    i got ya
    ——
    Cool

  15. Gob Bluth Says:

    its a neccessary for special occasions

    but on the reg, it will fuck ya lungs up

    rip hw senior

    ^

    whoa, condolences

    cubans ?

  16. harlem world Says:

    rza was collabing with french, germans, dutch, brits

    in like 96. 97

    he was on some globalization shit early on in the game

  17. A-1 Says:

    Harlem World
    5 mins ago
    film of life blog >

    keep at it

    dont een think about ads & money

    just do it for the love
    ———
    Co-
    Cuhz b’n sayn shit I b feeln like..I def fux wit it

  18. tHe kiD fRanKie Says:

    @ a-1

    not bad

    i hate it when the vids have extra long intros tho

    ^my sentiments exactly he shoulda just went straight to the song
    “Nuggas hustlin backwards…we call dat moonwalkin”
    Beat was good lyrics cool

    Video was def a peer into ya comment game tho
    Niggas up early sippin lean, Ridin slabs and cosign da boppers in the video

    What he locked up for?

  19. A-1 Says:

    Gob Bluth
    4 mins ago
    @ A-1 peeped it last night, the beat is good money, could’ve done without the intro

    not bad, not bad at all
    ———–
    Preci8 it playboy…cuhz loccd up right now onna dope charge..ain’t no telln when he comn home but I jus wantd niggas 2 c how we do it down here

  20. S.I.C.K Says:

    u still u but in a more positive note.
    ^^^
    niggas should follow suit.

    I wrote this nigga off as a crazy fruitpop at first.LOL

    Now he`s a media darling…I can relate.

    I was uninspired, now I`m making music and getting a small buzz.

    Nah can change your life if you sidestep the bullshit and grab the jewels(II)

  21. Oh4werd Says:

    GhA-1ndi ?

  22. Gob Bluth Says:

    This album should be good as long as they let RZA do his thing

  23. Oh4werd Says:

    I wrote this nigga off as a crazy fruitpop at first.LOL
    ^^^

    This. Its weird he did like a 180 over night. I respect it…jus wonder if there an action that caused it.

  24. A-1 Says:

    Hood Trill Stunting Aka Trap Day Man
    5 mins ago
    so ya homie locked up, A-1?
    ———-
    Yeah he got bagged las June onna boy(heroin)charge..got snitched on by a clucc and dey kiccd da door in took him and his cuzzn in..he in da county right now waitn on his court date..and what’s worse is his cuzzn tryna snitch smh shit fuccd up bruh cuz I miss my nigga(none) RealTalk..but das da game we play doe smmfh

  25. F YOU PAY ME! Says:

    @FreeJ

    im evolved

    its just different

  26. hood trill stunting aka trap day man Says:

    what’s worse is his cuzzn tryna snitch smh shit fuccd up bruh cuz I miss my nigga(none) RealTalk..but das da game we play doe smmfh

    > “always.”-avon barksdale

  27. Oh4werd Says:

    @fypm – understood.

  28. A-1 Says:

    Oh4werd
    8 mins ago
    @a-1 – I jus checked it my b I didn’t listen sooner. Dude can spit (nh) I would take that intro out…it was too long. I think the video coulda had some more hype scenes, they looked a little bored or nervous on camera but I like that song
    ———-
    Preci8 dat..cuhz loccd now so it ain’t much can b don bout dis vid but checc out some mo of his shit..he dope as fucc..and 1 of da few niggas dat is/was buzzn in da city..shit fuccd up how it playd out smmfh

  29. tHe kiD fRanKie Says:

    Cosign that same dash interview changin ones perspective

  30. Oh4werd Says:

    @a-1 – word I gotchu. U might be the commentor to bring about peace during these turbulent times on nah lol

  31. harlem world Says:

    had to listen to 97 mentality on the strength

    ipod >

  32. A-1 Says:

    THe KiD FRanKie
    7 mins ago
    @ a-1

    not bad

    i hate it when the vids have extra long intros tho

    ^my sentiments exactly he shoulda just went straight to the song
    “Nuggas hustlin backwards…we call dat moonwalkin”
    Beat was good lyrics cool

    Video was def a peer into ya comment game tho
    Niggas up early sippin lean, Ridin slabs and cosign da boppers in the video

    What he locked up for?
    ———-
    Mos Def ain’t no lies in my verses lmao and c da response I gave Kev far as his incarceration

  33. Oh4werd Says:

    I haven’t even watched that dame interview yet but I will today.

    No joke…this nigga riff raff inspires me. No Trillin shit either…watch his interviews and pay attention. HE is enjoyin life, carefree

  34. A-1 Says:

    Oh4werd
    8 mins ago
    GhA-1ndi ?
    ———-
    *tears*
    Far from it doe…trust me..I jus ratha save da drama 4 real life interactions

  35. b Says:

    Cosign that same dash interview changin ones perspective

    > They name dropped my nigga claudie b a few times(niggas used to get it on broadway aka cokeway)

    these niggas used to be hustling with beach chairs on the corner lol smh

    *daps cb*

  36. F YOU PAY ME! Says:

    yea the dame interview was trill

    imo tho it coulda gone wotout jus blaze meltin

    id like a full 2 hrs of dame choppin it up bout jis life ventures etc

    jus shoulda melted off air the long winded nigga got annoyin

  37. Oh4werd Says:

    Trolling>>> trillin

  38. A-1 Says:

    Oh4werd
    3 mins ago
    @a-1 – word I gotchu. U might be the commentor to bring about peace during these turbulent times on nah lol
    ———–
    Lmao nah man but I would like 2 brang some authenticity 2 da nah boards if I can..I jus wanna c niggas act and do what dey do in real life is all smh

  39. tHe kiD fRanKie Says:

    Ya just was stealing the shine n fuckin da gems up long after a nugga apologized n told him to let it go

  40. A-1 Says:

    B’n highed up mid day wit nada 2 do>>>>>>>>>

  41. S.I.C.K Says:

    B`n highed up and making a beat/fucking a bitch>>>>>

  42. F YOU PAY ME! Says:

    Jus blaze really was holdin that melt n for years lmao

  43. Oh4werd Says:

    Side note sick put ur shit on youtube… Give it good tags and names for songs…cool little description. Try and post it as video responses to other vids as well…

    Shit all that goes for any of u aspiring rappers/beat makers.

    Harlem world prolly the most notable on this type of shit tho *daps*

  44. Cypher Says:

    jus shoulda melted off air the long winded nigga got annoyin

    ^
    It was pure hilarity tho..

    No sign the niggas doin the interviewing tho, they dick riding was uncalled for

  45. A-1 Says:

    Mos every nigga I don checcd out on here talented as fucc..whether it b rap..producn..blogs..etc..and das crazy cuz usually when niggas b postn shit in a comment section dat shit b trash lol

  46. Cypher Says:

    Side note sick put ur shit on youtube… Give it good tags and names for songs…cool little description. Try and post it as video responses to other vids as well…

    ^
    Just don’t be doin that shit where you name it after a new song…

    Ie Hov – Open letter ( fuckboy remix)

  47. harlem world Says:

    “hittin buffet tables the fuck up” >>>

  48. A-1 Says:

    S.I.C.K
    2 mins ago
    B`n highed up and making a beat/fucking a bitch>>>>>
    ———
    This 2 lol
    And don’t 4get 2 post dat ray j interview/tracc u makn I gotta feeln dat shit gon b dope as fucc

  49. Oh4werd Says:

    ^
    Just don’t be doin that shit where you name it after a new song…

    Ie Hov – Open letter ( fuckboy remix)

    ^^^

    Lol and co-

  50. S.I.C.K Says:

    Side note sick put ur shit on youtube… Give it good tags and names for songs…cool little description. Try and post it as video responses to other vids as well…
    ^^^
    trying to get better where my shit is beyond reproach,when I get to 2000spins,I`m thinking of getting a logo and a plan together and go full throttle and leave Nah for a stint and swing for the fences.I will take heed.

    self doubt is a bitch,my worse critic is ME despite popular opinion.LOL

  51. hood trill stunting aka trap day man Says:

    nah i wouldn’t omit that just blaze melt for naan if i was editing that show.

    for real…it gave insight to exactly how the there’s a stigma between takin orders from a black boss & a white one.

    had just been workin for lyor & he told just to have that fuckin record at a set time and do the dougie when he delivered it to him just most likely wouldn’t of protested.

    but because it’s dame & the rocafella vibe was moreso easy goin cuz the bosses created a friendly competition atmosphere he wanna complain & say dame would go too far in his management of HIS business.

    jus coulda quit but he didn’t. he had to eat those to een be ‘just blaze’

    which is why he still hangs on to gettin clowned for that fake jersey.

    dame absolutely made that lazy nigga step his game up although thru aggressive x sarcastic means.

  52. Oh4werd Says:

    Problem wit niggas being talented on nah right is spendin too much time invested here

  53. A-1 Says:

    Lil Debbie oatmeal creme pies>>>>>>>>>>>>>>>
    Y’all don’t hear me doe

  54. S.I.C.K Says:

    and do the dougie when he delivered it to him
    ^^^
    cmon …..roff

  55. harlem world Says:

    Harlem world prolly the most notable on this type of shit tho *daps*
    =================

    no problem mayne

    we can get that shit set up soon

  56. A-1 Says:

    S.I.C.K
    0 mins ago
    Side note sick put ur shit on youtube… Give it good tags and names for songs…cool little description. Try and post it as video responses to other vids as well…
    ^^^
    trying to get better where my shit is beyond reproach,when I get to 2000spins,I`m thinking of getting a logo and a plan together and go full throttle and leave Nah for a stint and swing for the fences.I will take heed.

    self doubt is a bitch,my worse critic is ME despite popular opinion.LOL
    ———–
    Do dat shit bruh..u def got talent..let da world c it my nigga

  57. Black Says:

    That Dame interview was the truth. Still if you’re smart you would have to be a lil hesitant about doing business with him. Beans said the nigga got him for a cpl Ms, Spitta’s lawsuit etc…

  58. S.I.C.K Says:

    Lil Debbie oatmeal creme pies>>>>>>>>>>>>>>>
    Y’all don’t hear me doe
    ^^^
    put it in the freezer fam.trust me

  59. A-1 Says:

    Oh4werd
    0 mins ago
    Problem wit niggas being talented on nah right is spendin too much time invested here
    ———
    Lol Yeah tru

  60. S.I.C.K Says:

    Beans said the nigga got him for a cpl Ms, Spitta’s lawsuit etc…
    ^^^
    get a lawyer READ before you SIGN…not Dames fault

  61. Oh4werd Says:

    Fuck being worried about opinions THIS site should make niggas have tougher exteriors (nh) post what u want …no such thing as bad publicity if ppl talkin bout u.

    That’s y I leave all comments on my vids…let fans/haters argue that shit out…refresh and upping my views.

    Pay attention.

  62. hood trill stunting aka trap day man Says:

    and do the dougie when he delivered it to him
    ^^^
    cmon …..roff

    ^

    lol!

    i’m glad you see what i did there Unc.

    those bullets have names een when used as reference for other things.

  63. Cypher Says:

    Saw the new Ford Mustang…

    Might need to get that.

  64. Gob Bluth Says:

    hood trill stunting aka trap day man Says:

    ^

    100%, i ain even look at it that way

  65. A-1 Says:

    Hood Trill Stunting Aka Trap Day Man
    2 mins ago
    nah i wouldn’t omit that just blaze melt for naan if i was editing that show.

    for real…it gave insight to exactly how the there’s a stigma between takin orders from a black boss & a white one.

    had just been workin for lyor & he told just to have that fuckin record at a set time and do the dougie when he delivered it to him just most likely wouldn’t of protested.

    but because it’s dame & the rocafella vibe was moreso easy goin cuz the bosses created a friendly competition atmosphere he wanna complain & say dame would go too far in his management of HIS business.

    jus coulda quit but he didn’t. he had to eat those to een be ‘just blaze’

    which is why he still hangs on to gettin clowned for that fake jersey.

    dame absolutely made that lazy nigga step his game up although thru aggressive x sarcastic means.
    ————-
    Lol
    This doe

  66. hood trill stunting aka trap day man Says:

    Beans said the nigga got him for a cpl Ms, Spitta’s lawsuit etc…
    ^^^
    get a lawyer READ before you SIGN…not Dames fault

    > exactly.

  67. A-1 Says:

    And it really showed why Ye progressed farther than Jus even doe dey started round da same time smh

  68. Oh4werd Says:

    Word of mouth is highly underrated…as a matter of fact, good or bad niggas been talkin bout the film of life.

    I can almost guarantee everyone commentin and lurkin a like has visited. Whether u genuinely like it or lookin for ether…he wins.

  69. A-1 Says:

    S.I.C.K
    3 mins ago
    Lil Debbie oatmeal creme pies>>>>>>>>>>>>>>>
    Y’all don’t hear me doe
    ^^^
    put it in the freezer fam.trust me
    ——–
    Noted
    *daps*

  70. S.I.C.K Says:

    Kev and Frankie got bars too.dead ass

  71. F YOU PAY ME! Says:

    @kev thats eeal shit n regrds to the jus blaze melt but it took up to much of the interview

  72. rex hussla Says:

    a new Wu album >>>>

    people just expect too much. 8 Diagrams depressed the shit out of me, but I went back a month and listened to it front to back and the shit actually has some bangers on it

  73. Oh4werd Says:

    Same shit wit truth serum music, French kev (spend that money better) raw spillage and my shit.

    I got like an extra 200 views in like 2 hours off my video from ppl on here reachin or approving.

  74. A-1 Says:

    S.I.C.K
    0 mins ago
    Kev and Frankie got bars too.dead ass
    ———
    It’s tru (c) Top5 c-sec rapper

  75. Oh4werd Says:

    In short… U missin opportunities the longer u wait.

  76. b Says:

    And it really showed why Ye progressed farther than Jus even doe dey started round da same time smh

    > This isn’t fair tho, just blaze has admitted that he does this shit to support his sneaker/video game habit, kanye is an artist, on all levels , he cant even trust an expert to direct his videos.

  77. Gob Bluth Says:

    I still say fypm should switch to tumblr, look at 40 0z van

    them shits would be reblogged out the roof

  78. Cypher Says:

    I’m gettin old tho, can’t fuck with a lot of the new music…

    Might be a generation thing it’s like if you under 24 and rap you’re prolly garbage

  79. No shots, like stray dogs Says:

    Yeah, I can rhyme. big deal, i will be 32 this year.

    and im lazy, fuck it.

  80. harlem world Says:

    Gob Bluth Says:
    April 11th, 2013 at 1:59 pm

    I still say fypm should switch to tumblr, look at 40 0z van

    them shits would be reblogged out the roof

    =============

    yeah tumblr is still the wave

  81. hood trill stunting aka trap day man Says:

    @kev thats eeal shit n regrds to the jus blaze melt but it took up to much of the interview

    > like i said…niggas is conditioned to respond/react to certain ways/things. the fact that each time he melted dame had a boss’s perspective to the situation lends to how hard it is to manage niggas as a black business owner.

    i like just…i met him & chopped it with him…he a cool dude.

    chances are he learned A LOT from dame & just wanted to use his platform to attempt to air him out but…

    it backfired.

  82. tHe kiD fRanKiE Says:

    I still say fypm should switch to tumblr, look at 40 0z van
    them shits would be reblogged out the roof

    ^this.

  83. Cypher Says:

    No Shots, Like Stray Dogs
    0 mins ago
    Yeah, I can rhyme. big deal, i will be 32 this year.

    and im lazy, fuck it.

    ^
    No shots, but its now or never..

    Everybody ain’t Jay Elec

  84. harlem world Says:

    trons radio show had a good run

    he had stalley and danny brown on there

    before they had deals

  85. F YOU PAY ME! Says:

    i thought tumblr was more for pics n shit not written content

    ill look into it tho

  86. b Says:

    32 makin like 32 kaaaaayyyyyyyyy
    *drake voice*

  87. A-1 Says:

    Oh4werd
    5 mins ago
    Same shit wit truth serum music, French kev (spend that money better) raw spillage and my shit.

    I got like an extra 200 views in like 2 hours off my video from ppl on here reachin or approving.
    ———–
    Truth

  88. Oh4werd Says:

    Damn I thought tron radio show was a joke, no shots. I thought u niggas was havin 3 way calls lol

  89. hood trill stunting aka trap day man Says:

    trons radio show had a good run

    he had stalley and danny brown on there

    before they had deals

    > word. he shoulda kept at it. it was gettin it’s legs when niggas started doin live raps on it too.

  90. Charles Lee Ray Says:

    “When I’m into drug deals and horse races
    Indictment payed lawyer, court cases
    Smoking aces with hit man and Las vegas
    You married to the money, here go get divorce papers
    Can’t compare me to them, no equal boo
    Get you a deal, you about to turn 32″
    -killa

  91. No shots, like stray dogs Says:

    b Says:
    April 11th, 2013 at 2:06 pm
    32 makin like 32 kaaaaayyyyyyyyy

    >43k,and i dropped out(ninth grade)

    * original harlem shakes*

  92. Jersey*Made*Me Says:

    That new Hov>>>>

    and I read the term “weed courier” on that post LMAO

    Niggas still got it(nah)

    *daps to the board*

    1

  93. No shots, like stray dogs Says:

    chea whaddup bruh,

    how is feel to be ostracized on the internet by black folks?

  94. A-1 Says:

    B
    4 mins ago
    And it really showed why Ye progressed farther than Jus even doe dey started round da same time smh

    > This isn’t fair tho, just blaze has admitted that he does this shit to support his sneaker/video game habit, kanye is an artist, on all levels , he cant even trust an expert to direct his videos.
    ————-
    But it showed Jus hunger in comparison 2 Ye’s hunger…both was busy as fucc u can even argue dat Ye was busier b’n he was tryna get his rap career jumpn but Ye got dat shit done period

  95. harlem world Says:

    aint 40 oz used to comment here too

    or am i mistaken?

  96. b Says:

    *daps jerz*

  97. Oh4werd Says:

    Oh shit

    *daps jersey*

  98. No shots, like stray dogs Says:

    But it showed Jus hunger in comparison 2 Ye’s hunger…both was busy as fucc u can even argue dat Ye was busier b’n he was tryna get his rap career jumpn but Ye got dat shit done period

    >U got it.

  99. KING SOLOMON Says:

    I still wake up to Yellow Album playing in the morning #timelessshit
    It plays as I prepare my day, dress up, eat breakfast ect…
    Dom made a classic
    As for the god discussion, I m Osiris-bred Idk about some of yall
    As for the vice lifers, one must get acquainted to cigars
    It s a life of artists, sheikhs, oil magnates and crime lords
    Word to pope Alexander VI

  100. A-1 Says:

    Gob Bluth
    11 mins ago
    I still say fypm should switch to tumblr, look at 40 0z van

    them shits would be reblogged out the roof
    ———
    This

  101. A-1 Says:

    No Shots, Like Stray Dogs
    9 mins ago
    Yeah, I can rhyme. big deal, i will be 32 this year.

    and im lazy, fuck it
    ——–
    Nah bruh u nice as fucc..Pursue ya dreams pimp..sky’s da limit

  102. Oh4werd Says:

    New…post.

  103. A-1 Says:

    Harlem World
    10 mins ago
    trons radio show had a good run

    he had stalley and danny brown on there

    before they had deals
    ———
    This as well…nah fulla talent RealTalk

Leave a Reply