Video: Something From Nothing: The Art of Rap (Trailer)

SOMETHING FROM NOTHING: THE ART OF RAP is a feature length performance documentary film about the runaway juggernaut that is Rap music. At the wheel of this unstoppable beast is the film’s director and interviewer Ice-T. Ice-T takes us on a deeply personal journey to uncover how this music of the street has grown to dominate the world. Along the way Ice-T meets some of the remarkable superstars of Rap, from Eminem to Dr Dre, to Snoop Dogg and Kanye West. He exposes the roots and history of Rap and then, through meeting most of it’s most famous protagonists studies the living mechanism of the music to reveal The Art Of Rap.

This looks like it might have to be a must watch for hip-hop heads.


AddThis Social Bookmark Button

105 Responses to “Video: Something From Nothing: The Art of Rap (Trailer)”

  1. tHe kiD fRanKiE Says:

    “I remember comin up as just a youngster and scrub
    When ppl thank you ain’t goin make it dey don’t show much love
    But I pushed and I shoved, and I struggled and worked
    God granted me wit blessings, but pain came first”

  2. London Bloke Says:

    Speak on that retirement tkf

  3. Yasser Pair-a-gats Says:

    Ya$$er Pair-a-Gat$, bitches.

    Hipster status.

  4. tHe kiD fRanKiE Says:

    I’ll never permanently retire but I’m not gonna be 9 thru 5 no more dat all I am a reg but now I must enter random lurks n after work hours ima just drop da story doe

  5. tHe kiD fRanKiE Says:

    As for many Nah has been my online journal so even though some may spin this story n use it for either I’m typin it as a time stamp for me upon which I can reflect someday.

    Disclaimer: I will try as much as possible to keep religion/god out my story as i kno otjer hae differet beliefs but I gotta give da credit to him

  6. jderrida Says:

    ?

  7. tHe kiD fRanKiE Says:

    Hopefilly this story will inspire anyone who goin thru tough times chasin their dreams.

    I guess well start it 2010 May 1st or so I was out partying n I smashed my whip cops pulled me over they ain’t arrest me tho. However they made me call my parents which as many of y’all know that was/is worse than catchin the DUI. I argue w my pops talkin that grown man I pay these bills n life this life u can’t tell me shit. He says ” pride comes before the fall”

  8. tHe kiD fRanKiE Says:

    So next I end up losin my fiancé in similar fuck u wasn’t wit me when I was broke bitch fashion u wonder y a nigga be cheatin etc. 5 yrs n thousands down the tube.

    I had been on the grind to get up out Morgan Stanley cus I been paper chasin forever. Finally I get a job in Dc as an auditor for the school system. So I party up knowin I got this money comin in. I leave Morgan Stanley on some fuck y’all shit sep 10′. Go to start new gig they end up denying me the position due to some shit on my background from some yrs ago. Thy waited like a month to tell me tho so I’m sittin around all month chillin. Then they hit me w da bullshit

  9. Kush Kennedy Says:

    Saw a clip of the Nas interview from this movie on the Sundance channel. Definitely gonna watch this.

  10. London Bloke Says:

    *sips mulled wine whilst reading novel*

  11. tHe kiD fRanKiE Says:

    So I sat back thinkin Illl have no problem Gettin a gig my resume n credential are official ill chill for a minute cuz I was racked up. Little did I kno I wouldnt be able to get a job/career for 10 mos.
    Bills are approx 2.75-3k a month. Whole time I’m bottle poppin clubbing every wknd some of u remember I was on a tear meanwhile bank account dwindling tryna party it away. “but what’s worse da pain or da hangover”

    So after I hit ground zero which was aprox one yr ago. I got some consulting gigs which pay we like $40-60hr but some of the contracts might be like 100-200 billable hours then your back to no income.

    I went on countless interview everywhere from NYC/bmore/dc/va always Gettin to final round and no love.

    Got a job like December last yr signed all ppr work and same shit happen they denies me. Bad part is the ppr was so low I still disrespected myself and accepted just to have a full time gig.

    Nigga tried to hit retail stores part time gigs anything ppl look at my rezzy and laugh like why da fuck you wanna work here?!? I’m like man I’m hungry

  12. London Bloke Says:

    Our protagonist has now reached the low point in the novel. Time for the meteoric rise like the phoenix as seen in all good novels

  13. tHe kiD fRanKiE Says:

    So understand I prolly went on 30+ interview over last 18-19 months n couldn’t get shit. Large companies small companies.

    The whole fight is me not tryna go back to Pittsburgh and be a bum nigga on my mama couch. Family friends, everybody sayin come home come home. I’m like fuck dat it’s da trap man I made it out I can’t go back.

    So I haven’t had a contract since like jan of this yr ppr Gettin low again like game over status. I interview for this company in feb n march n I got it!

    Start Monday. Wit da bonus lil Frankie is officially a 6-figga nigga!!!!!!! (well like 97) but fck it.

    Real talk. Way more details to story but dats da short end I guess

    Frankie.gov

    Sr Regulatory Analyst swag

  14. tHe kiD fRanKiE Says:

    Thanks for anyone who read 100% true story too.
    Never give up man

  15. London Bloke Says:

    “Some friends become enemies, some enemies become friends? At the end your main character is richer from the experience?” (c) Stewie

  16. Danny Ocean Says:

    *sips mulled wine whilst reading novel*

    ^
    co-reads

  17. cOLD Says:

    This story worth unlurking.

    Keep goin!!!

    I faced similar truths. But this your party. Dance along nigga.

  18. jderrida Says:

    Congrats.

    Lucky to dodge a DUI and finding a job in this economy.

  19. Danny Ocean Says:

    everybody got a story, we all ghetto b

  20. London Bloke Says:

    So you’re now the dude that sets the levels for toilet water

    You’re a shit accountant

    Congrats pleyboi

  21. London Bloke Says:

    I got 2 months at the gig. Notice handed. cOLD would be proud (II)

  22. London Bloke Says:

    Frankie aint got no DUI he got an Amber alert

  23. DJ Chase Says:

    *Daps to the Squad*

    *Salute to Frankie*

    Thats what it is. We all go through those periods. If it never rains, you take the sun for granted.

  24. E aka Mac with the Cheese Says:

    congrats tkf

  25. b-ease Says:

    Good shit Frankie, seriously.

  26. jderrida Says:

    This calls for a celebration.

    Drinks on Frankie.

  27. Yasser Pair-a-gats Says:

    Ice-T is a lovey dovey ass nicca for a busted ass fake siliconed up kizza broad.

    Have some self respect my nicca.

  28. London Bloke Says:

    You gonna get off the JET and go coporate? Or you still gonna be dipping these streets late Thursday nights like now?

  29. Kush Kennedy Says:

    Lmao @ North Korea’s fuckboy missle!

    Y’alls missle lasted approximately 90 seconds! Lolololol

    The whole world is laughing at y’all.

    Take that, take that.

  30. Son of Ether Says:

    ALL YA’LL NIGGAZ IS PUSSY

    Ole nahright been keeping me from reaching my career goals ass niggaz stop the fucking whining..either stay or shut the fucking door on your way out.

    Yo eskay where that Boldy?

  31. Danny Ocean Says:

    middle of the jungle tryna make it to that sunlight!

  32. DJ Chase Says:

    Pride comes before the fall…

    Those words have the weight of a thousand elephants.

  33. Danny Ocean Says:

    tkf’s narrative bringing the titans of nah out of lurkdom

  34. Yasser Pair-a-gats Says:

    Kush Kennedy Says:
    April 13th, 2012 at 9:47 am
    Lmao @ North Korea’s fuckboy missle!

    ^

    case ‘Lin’ closed

    No more food aid for you!

  35. tHe kiD fRanKiE Says:

    I done ended a few careers

    Juuuuuuuu Heeeeaaaaarrrrrddddd

    (might as well)

  36. tHe kiD fRanKiE Says:

    As if niggas aint kno

  37. Big_seth Says:

    Congrats franklin

    I just got a good job too. I was doing well before, but now a nigga killin it. Good to hear about other folks reaching goals

  38. Yasser Pair-a-gats Says:

    huffingtonpost.com/2012/04/12/89-bags-of-heroin-tied-to-penis_n_1420733.html

    ^

    89 packs of that Kristy Perry tied to his dick-piece. LuLz

  39. Cypher Says:

    As if niggas aint kno

    ^
    niggas knew… smfh that you didn’t realize it.

    might as well get B and Tron to drop they masks too

  40. 911 Says:

    What’s the difference between a 4.0 and 4.6, between 30 to 40 grand cocksucka, now beat it.. II

    You gotta 4.0, you betta get ya change.

  41. Harlem World Says:

    im glad a co-pilot managed to reach his destination

    a lil turbulence on landing

    even tho the journey was tiring

    #jets

    #bitchesknowtheplanesguided

    #1stclass

    man, not too many co-pilots left on nah now

    i might have to e-commit dat, should a few more pilots retire smh

    nhjic

    currensy >>>>
    jets >>>>

  42. Yasser Pair-a-gats Says:

    “I’ve seen it down their pants, in their ass, but I’ve never seen it tied to their penis,” Folcroft Police Cpl. Christopher Eiserman told the paper. “I couldn’t believe it.” … “I tried to remove it,” Eiserman said. “Unfortunately, and I don’t know if it was nervousness or not, but [Woods] started urinating all over.”

    ^

    My man pissed all over the po-po’s on the strenth. CHUCH.

  43. E aka Mac with the Cheese Says:

    Curren$y really is that paper chaser music apparently

  44. Danny Ocean Says:

    fuck yo dreams, nigga. this reality.

    line of 2012

  45. tHe kiD fRanKiE Says:

    Curren$y really is that paper chaser music apparently

    ^i been tryna tell niggas they don’t hear it tho

  46. Harlem World Says:

    it was an honor to share the same blog as 007/tfk/xerces

    we made nah the unofficial currensy fan site

    the co founder of #teamshownprove

    creator of aliblis.aint.matchin.up, buildin.dat.case, s.i.t and no named ether

    survivor of anklecrotchgate

    stotkilla

    transformed from a boeing, to a F35 or g5

  47. Stot Says:

    Aye word you done got to da money now huh?!?

    You gonna get dat ankle tat removed?!?

    You gonna correct dat lisp?!?

    Up dat offer letter or you Lyin?!?

    Don’t get your career ended

    Juuuuuuuuu Heeeeeaaaarrrrddd

    Rip Frankie one of da trillisp

  48. jderrida Says:

    *Brain Explodes*

  49. Harlem World Says:

    E aka Mac with the Cheese Says:
    April 13th, 2012 at 10:00 am

    Curren$y really is that paper chaser music apparently

    ==========================
    some practice islam

    i practice jetslam (ll)

    the way we live is so jetslamic

  50. London Bloke Says:

    Now you’ve finally admitted you’re stot can explain why your fuckboy charactisters inspired you to throw shots through a mask. Is this a coward trait you exhibit in real life reflected onto the internet?

    Still congrats tho homie

  51. Danny Ocean Says:

    Start Monday. Wit da bonus lil Frankie is officially a 6-figga nigga!!!!!!! (well like 97) but fck it.

    ^
    you make too much to comment on Nah now

    graduated to the likes of cnn dot com, nytimes dot com, etc

    move forth and never look back

  52. jderrida Says:

    Only six people really comment on nahright.

  53. tHe kiD fRanKiE Says:

    Bloke- I only jacked it after someone stole mine. I wasn’t stot since da yolked era. I mean look at the opponents that’s how u always tell a mask
    I always thought it was obvious it was me

  54. 911 Says:

    I’ll tell you all something though, the problem isn’t the money. The problem is all the got damn bills you take on as you make more money, which in turn make you a slave to the money. Lord knows I want a 600 Benz.. but I’m still paying on two notes, two houses… foooccccckkkkkkkkkk.

    Pay off three of those towards Xmas though.. and sheeeiiiittt.

    Assets and liabilities, folks. It’s why I’ve started buying old school classics.

  55. Yasser Pair-a-gats Says:

    jderrida Says:
    April 13th, 2012 at 10:08 am
    Only six people really comment on nahright.

    ^

    But we stay ruining fuck rappers’ egos.

    *daps esko and nate aka OWL SQUAD*

    *owl laugh*

    1.bp.blogspot.com/-onFfC0OiUWI/TYllOvuLtEI/AAAAAAACBrw/cZMiC0M_OHQ/s1600/laughing_owls_30.jpg

  56. Son of Ether Says:

    lol @ begging for crawfish and a place to stay

    Shout out Mayor Corey Booker..courage under fire…our next black president

  57. Harlem World Says:

    *flies jets in formation, in tribute*

  58. Danny Ocean Says:

    can you enterprise and rise like cream do?
    and leave ‘em talking bout the last time they seen you?

  59. jderrida Says:

    Changing screen names is like changing fitteds.

  60. 911 Says:

    Ownership is the key, I wish somebody taught me that.. As opposed to chasing a high that comes with a monthly fee.

    I’m prolly typing bout the wrong chit though, word to the homie El feces.

    Peace.

  61. Son of Ether Says:

    birds of a feather flock together…and you winging it

  62. Kush Kennedy Says:

    *see’s becky quick on CNBC*

    *notices my old white girl’s last name was Quick*

    *realizes I might’ve smashed the cousin of a political analyst*

    *says fuck school*

  63. Son of Ether Says:

    man this shit is for the birds..and I need abrick

  64. E aka Mac with the Cheese Says:

    Start Monday. Wit da bonus lil Frankie is officially a 6-figga nigga!!!!!!! (well like 97) but fck it.

    ^
    you make too much to comment on Nah now

    graduated to the likes of cnn dot com, nytimes dot com, etc

    move forth and never look back
    ^
    roffs

    the ether sessions on those sites are on a whole other level

  65. Casket Face Says:

    niggas gay for not letting dorrough post rock …there’s SO MUCH ASS in that video

    hoes in that video > any and all posted for 2012

  66. Son of Ether Says:

    weroooooooooooooo werrrrrrrrrrrroooooooooo…man chuck laced this beat….shit is haunting

    werrooooooooooooooo werrrrrrooooooooooooo werrrrrrrrrrooo

    you damn if you do slow yo roll young man
    fore you crash n you burn i cant hold your hand

    werrrrrrrrrrrrrrrooooooooooooooooo

    niggaz taking too long

  67. S.I.C.K Says:

    *daps*

    Don`t you love it when shorty grabs the peen for you and puts it “there”?.Felt like my birthday this morning not hers.LOL

    Hour late for work like FUCK IT!!

  68. Son of Ether Says:

    36…and i need abrick

    rollin up a rello bout to take it to da luuuuuuuuuuuungs

  69. Cypher Says:

    Don`t you love it when shorty grabs the peen for you and puts it “there”?.Felt like my birthday this morning not hers.LOL

    ^

    smh.. “there”?.. wtf you is 12?

  70. Yasser Pair-a-gats Says:

    Casket Face Says:
    April 13th, 2012 at 10:17 am
    niggas gay for not letting dorrough post rock …there’s SO MUCH ASS in that video

    hoes in that video > any and all posted for 2012

    ^

    Oh word?

    *peeps*

    I’m dead ass sick of videos of Rawsey Bawsey with his shirt off rapping another single off his mixtape with his shirt off … do anybody make real hits videos any more?!

  71. Son of Ether Says:

    #TeamAries

    werrrrrrooooooooooooooooooo werrrrrrrrrrrrrooooooooo ruuuuuuuuuhhh ruuuuuhhhhwerrrrrrrrrrrrrrrrroooooooooooooooo ruhhhhh

    blocksssssssssss

  72. Yasser Pair-a-gats Says:

    Cypher Says:
    April 13th, 2012 at 10:19 am
    Don`t you love it when shorty grabs the peen for you and puts it “there”?.Felt like my birthday this morning not hers.LOL

    ^

    smh.. “there”?.. wtf you is 12?

    ^

    LMAO

    Niccas is referring to genitals as “privates” now.

  73. Harlem World Says:

    I’m dead ass sick of videos of Rawsey Bawsey with his shirt off rapping another single off his mixtape with his shirt off

    =========================
    cosign

    we get the point, youre fat and you dont care

    now stop it

  74. Yasser Pair-a-gats Says:

    Oh shit this Dorrough video got lots of ghetto kimmy kardashians *likes*

  75. tHe kiD fRanKiE Says:

    Anyone peep dat Kimmie Kennedy aka Melodee Bliss vid Wshh

    Terrible porn star tryna rap

    I told her she look like new York on insta she blocked me

  76. E aka Mac with the Cheese Says:

    Ross really does glorify morbid obesity tho

  77. WhywonttheseniggasSTFU Says:

    Cosign that Dorrough video…

    WOW…

  78. S.I.C.K Says:

    “Dont disturb this grrrroooooovvvveeeee”

    Shit I feel giddy as a 12 year old right now.Fuck you very much!!

    euphoria>>>>>

    Let me log off before niggas blow my high.*cheeses*

  79. Das racist Says:

    I told her she look like new York on insta she blocked me

    ^^^^^^

    lol

  80. b Says:

    Frankie good luck bro.

  81. jderrida Says:

    Lesser of two evils. Either look like an obese jackass or mob in front of a camera in a shirt drench in popeyes lard sweat.

    No air conditioning in the hood. Pill had to air Ross with a fan during the MMG photo shoots (II).

  82. London Bloke Says:

    insta she blocked me

    ^
    ROFFS

    Any comments of truth get ya blocked on Insta. The women jus want compliments and thirst. Now they can have easy access 24/7 to boosts of their already overinflated sense of worth through the thirst in their comments

    If you been blocked for thirst comments you a creep tho LOL

  83. Casket Face Says:

    2chainz vs tyler ? word?

  84. S.I.C.K Says:

    Aries women>>Scorpio women>>Libra women>>Leo women

  85. Cypher Says:

    b Says:
    April 13th, 2012 at 10:26 am
    Frankie good luck bro.

    ^
    smh.. niggas is… nvm co good luck Dub

  86. Cypher Says:

    2chainz vs tyler ? word?

    ^
    tru…

  87. tHe kiD fRanKiE Says:

    If you been blocked for thirst comments you a creep tho LOL

    ^lol someone sd she look like ny I lol’s and agreed then she came back like I look nothin like her etc

    Then I murked her w da mentals on some ur insecure type shit

  88. Yasser Pair-a-gats Says:

    Das racist Says:
    April 13th, 2012 at 10:26 am
    I told her she look like new York on insta she blocked me

    ^^^^^^

    lol

    ^

    co-lol … more niccas need to put hands on those biches to learn ‘em (c) Lil’ Wang/Jenna Shea

  89. b Says:

    Cypher Says:
    April 13th, 2012 at 10:30 am
    b Says:
    April 13th, 2012 at 10:26 am
    Frankie good luck bro.

    ^
    smh.. niggas is… nvm co good luck Dub

    ^ Whats the problem Chysler? Niggas will bitch and moan about the same lame jokes being spewed, but I cant wish the man good luck on his journey?

  90. tHe kiD fRanKiE Says:

    b Says:
    April 13th, 2012 at 10:26 am
    Frankie good luck bro.

    ^
    smh.. niggas is… nvm co good luck Dub

    ^lmaooo
    Daps

  91. Das racist Says:

    Frankie good luck bro.

    ^^^^^^

    Co good luck.

  92. E aka Mac with the Cheese Says:

    Any comments of truth get ya blocked on Insta. The women jus want compliments and thirst. Now they can have easy access 24/7 to boosts of their already overinflated sense of worth through the thirst in their comments
    ^
    shits terrible, a lot of these broads even have dudes but they still go online for validation

    If you been blocked for thirst comments you a creep tho LOL
    ^
    cBc

    saw a dude on twitter who’s very first comment to a chick was asking if she would sit on his face..no hello no nothing

  93. Black Says:

    Frankie out dis bish?? Lol nah good luck fam.

  94. tHe kiD fRanKiE Says:

    Shenecka Adams has the crown IMO

    That bitch mane woooooo

    She is comparable to anyone in the game

    She might got Meagan beat

  95. S.I.C.K Says:

    Lemme hold a coupla dollars Frankie.Free J has`nt paid me yet.

  96. WhywonttheseniggasSTFU Says:

    b Says:
    April 13th, 2012 at 10:33 am

    Cypher Says:
    April 13th, 2012 at 10:30 am
    b Says:
    April 13th, 2012 at 10:26 am
    Frankie good luck bro.

    ^
    smh.. niggas is… nvm co good luck Dub

    ^ Whats the problem Chysler? Niggas will bitch and moan about the same lame jokes being spewed, but I cant wish the man good luck on his journey?

    ^
    no…

  97. Black Says:

    The majority of internet comments make me cynical about the fate of humanity. Fucking ESPN comes off as a Klan rally. Niggas be trying to virtually tape broads on twitter/instagram smh.

    “Bitch can I stick my finger in ya butt!!???!?” -random nigga on Yaris twitter

  98. Yasser Pair-a-gats Says:

    E aka Mac with the Cheese Says:
    April 13th, 2012 at 10:34 am
    Any comments of truth get ya blocked on Insta. The women jus want compliments and thirst. Now they can have easy access 24/7 to boosts of their already overinflated sense of worth through the thirst in their comments
    ^
    shits terrible, a lot of these broads even have dudes but they still go online for validation

    If you been blocked for thirst comments you a creep tho LOL
    ^
    cBc

    saw a dude on twitter who’s very first comment to a chick was asking if she would sit on his face..no hello no nothing

    ^

    I want to see a pr0n escort broad fully admit that she has HIV and then ask over Twitter how many niccas would hit nonetheless if they could do it right now…just to see what the response would be. I’m guessing it would be in the 10s of thousands of niccas who just don’t give a motherfuck.

  99. b Says:

    Wouldnt it be fucked up if them niggas call frankie like, umm sorry, we are unable to give u this position because……..

  100. Yasser Pair-a-gats Says:

    tHe kiD fRanKiE Says:
    April 13th, 2012 at 10:38 am
    Shenecka Adams has the crown IMO

    ^

    *Googles*

    Wowwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww. Amazeballs (c) Kizzas.

  101. tHe kiD fRanKiE Says:

    Nah b I’d prolly commit dat

    I double triple quad checked we in there

  102. London Bloke Says:

    Congraths Frankie

  103. b Says:

    tHe kiD fRanKiE Says:
    April 13th, 2012 at 10:46 am
    Nah b I’d prolly commit dat

    I double triple quad checked we in there

    ^ uh oh. Mya aint fucking wit u less u cover up that ankle nigga.

  104. Kush Kennedy Says:

    Everybody has gotten some type of pussy off social media, that’s cool.

    But social media has fucked up the game.

    If it wasn’t for social media, half of the US population would still be oblivious of the use of the internet. We’d still have fucking album links!!!

    Fuck social media, for ending album/forum sites, for fb going public, but thanks for the box you sent my way.

    But free albums>>> cheap pussy you attracted by “chatting” on fb.

    *steps off soap box*

  105. London Bloke Says:

    FBM comments is the greatest contribution of the internet

Leave a Reply