Ghostface Killah ft. Action Bronson & Termanology – Meteor Hammer

It’s dope to hear Bronson on a track alongside Starks if for no other reason than to prove how different their two styles are despite superficial comparisons. Those comparisons are inevitable, Bronson’s voice is very similar to Ghosts’s and his style is clearly influenced by Wu, but anybody with an ear for originality can tell that’s where the similarities end. Wu-Tang’s Legendary Weapons is in stores July 26th.

Download: Link

Previously: Ghostface Killah, Sean Price & Trife Diesel – Laced Cheeba


AddThis Social Bookmark Button

82 Responses to “Ghostface Killah ft. Action Bronson & Termanology – Meteor Hammer”

  1. Deen Says:

    Jihad is a renaissance man.

    Father, husband, son, brother, principal, janitor, rapper, ninja, writer, blogger, gym rat, commenting demon, engineer, julius peppers impersonator, tweeter, blood donor, crime scene clean up specialist and philadelphia rap historian.

    Did I miss anything?

  2. Deen Says:

    Ghostface Killah ft. Whiteface Killah & Termanology – Meteor Hammer

  3. London Bloke Says:

    cOLD’s guy [n]

  4. Eastern_Digital Says:

    I wonder what Jihad has got to say…

  5. Eastern_Digital Says:

    Jihad is a renaissance man.

    Father, husband, son, brother, principal, janitor, rapper, ninja, writer, blogger, gym rat, commenting demon, engineer, julius peppers impersonator, tweeter, blood donor, crime scene clean up specialist and philadelphia rap historian.

    Did I miss anything?

    ^^
    Travelling Agent

  6. cOLD Says:

    It’s dope to hear Bronson on a track alongside Starks if for no other reason than to prove how different their two styles are despite superficial comparisons. Those comparisons are inevitable, Bronson’s voice is very similar to Ghosts’s and his style is clearly influenced by Wu, but anybody with an ear for originality can tell that’s where the similarities end. Wu-Tang’s Legendary Weapons is in stores July 26th.

    ^ *is perplexed*

  7. JihaD Says:

    Deen Says:
    July 8th, 2011 at 11:44 am
    Jihad is a renaissance man.

    Father, husband, son, brother, principal, janitor, rapper, ninja, writer, blogger, gym rat, commenting demon, engineer, julius peppers impersonator, tweeter, blood donor, crime scene clean up specialist and philadelphia rap historian.

    Did I miss anything?

    ^

    Janitor, tho?

    *dead*

    JihaD

  8. cOLD Says:

    I can’t listen to this, but someone pls tell me its over some rza production.

  9. ilovemia305 Says:

    $WonDough$ >>>>

  10. hl Says:

    nahright lite >

  11. Mr. Iceberg Slim Says:

    Jay-Z has one number based rhyme over a NoID beat that will make your head explode. And you might kill yourself if you’re a rapper.

    There’s a great one with a soul sample where Jay and Ye subtly address the legacy of RocAFella, and the implications of their partnership.

    If what we heard goes relatively unchanged, it’s Jay’s best full-length since The Black Album.”

    Kanye and Jay both outrap each other on certain songs.

    Jay didn’t I’d any producers or song titles, but the beats were def from Ye, @HitBoy_SC, RZA, NoID, maybe a Pharrell, and some unknowns

    There is a weight to the LP, lyrically. Many songs with overt political/social themes and very few light or “fun” songs. And no “club” stuff

    The album is challenging and definitely not made with pop ears in mind.

    The RZA produced song which flips Nina Simone’s “It’s A New Day” is f*ckin’ phenomenal. And has a verse Jay and I both agree is n Ye’s top 3

    Frank Ocean sounds great in a very organic and unobtrusive way. His parts don’t scream CAMEO!

    Jay and Ye came together and organically recorded a gang of songs that sound different from their solo material and that chemisty is special

  12. cOLD Says:

    *floats in a Red Sea*

  13. Dos Equis Says:

    Jihad is a renaissance man.

    Father, husband, son, brother, principal, janitor, rapper, ninja, writer, blogger, gym rat, commenting demon, engineer, julius peppers impersonator, tweeter, blood donor, crime scene clean up specialist and philadelphia rap historian.

    Did I miss anything?

    ^^
    Travelling Agent

    ^
    Twitter beef enthusiast

  14. London Bloke Says:

    This nigga said ninja.

  15. Deen Says:

    Travelling Agent

    ^^^

    *dead*

  16. Remixznflow Says:

    so you’re lookin for another song? cuz Like That Yall is the song from 19:30 on the Pete Rock session(Part 1) that you posted

    ^
    its the one DIRECTLY after that one…

  17. d_block_4_life Says:

    ^^
    Travelling Agent
    ^
    WWF & WCW connoisseur

  18. JihaD Says:

    Eastern_Digital Says:
    July 8th, 2011 at 11:47 am
    I wonder what Jihad has got to say…

    ^

    Ghostface Killah>>>Ghostface Kizzah

    Ashmi ain’t bout to tell me that cracker didn’t just co-opt that niggas style, even if they on the same song.

    JihaD

  19. Deen Says:

    Janitor, tho?

    *dead*

    JihaD

    ^^^

    ROFL. I’m a completist that way.

  20. mcb Says:

    cOLD Says:

    July 8th, 2011 at 11:46 am
    Jay Hov >>>

    nahright about to be mad

    ^ why, dudes been hoping Jay got back on that BK bullshit.

    ^^^
    this

    all the jay stans gonna try to rub it in other faces, while everyone just enjoying great music

    competition helps.

  21. kevfresco Says:

    ^ *is perplexed*

    > niggas should stick to keystylin cuz they ain no writers…

    tryna be some….

    blooooogeeeeerrrss!

  22. Dos Equis Says:

    This beat sounds like one of SICK’s…I wanna rap now

  23. Deen Says:

    ^^
    Travelling Agent
    ^
    WWF & WCW connoisseur

    ^

    I forgot ‘G-Unit Archivist’.

  24. big_seth Says:

    Deen Says:
    July 8th, 2011 at 11:44 am
    Jihad is a renaissance man.

    Father, husband, son, brother, principal, janitor, rapper, ninja, writer, blogger, gym rat, commenting demon, engineer, julius peppers impersonator, tweeter, blood donor, crime scene clean up specialist and philadelphia rap historian.

    Did I miss anything?
    ^^

    Aggresive Content proponent.

    Art enthusiast

    bully

    Rap A&R

  25. d_block_4_life Says:

    Jay-Z has one number based rhyme over a NoID beat that will make your head explode. And you might kill yourself if you’re a rapper.

    There’s a great one with a soul sample where Jay and Ye subtly address the legacy of RocAFella, and the implications of their partnership.

    If what we heard goes relatively unchanged, it’s Jay’s best full-length since The Black Album.”

    Kanye and Jay both outrap each other on certain songs.

    Jay didn’t I’d any producers or song titles, but the beats were def from Ye, @HitBoy_SC, RZA, NoID, maybe a Pharrell, and some unknowns

    There is a weight to the LP, lyrically. Many songs with overt political/social themes and very few light or “fun” songs. And no “club” stuff

    The album is challenging and definitely not made with pop ears in mind.

    The RZA produced song which flips Nina Simone’s “It’s A New Day” is f*ckin’ phenomenal. And has a verse Jay and I both agree is n Ye’s top 3

    Frank Ocean sounds great in a very organic and unobtrusive way. His parts don’t scream CAMEO!

    Jay and Ye came together and organically recorded a gang of songs that sound different from their solo material and that chemisty is special
    ^
    Theres AHH review then there’s this.. lol

    listening for yourself >>>>>

  26. E aka Mac with the Cheese Says:

    Jay Hov >>>

    nahright about to be mad

    ^
    nasright.com (c)?

  27. S.I.C.K Says:

    Vibram Five Fingers,
    ^^
    DEAD

    I saw a bitch on the train with a busted lace front rocking those jawns.I`ll stick with my new balance for now.

  28. London Bloke Says:

    Next post:

    Jay-z Ft. Sacario & NOE

  29. big_seth Says:

    dont’ forget:

    anime nerd

    LMAO

  30. RNC Chairman Michael Steele Says:

    WWF Attitude Era was awesome btw

  31. JihaD Says:

    Travelling Agent

    ^

    *walks away*
    *cries to self*

    JihaD

  32. hl Says:

    cOLD Says:

    *floats in a Red Sea*

    ^lmao

  33. London Bloke Says:

    Next post:

    BunB Ft. Eskay

  34. d_block_4_life Says:

    WWF Attitude Era was awesome btw
    ^
    WWF from 89-99 >>>>>>>

  35. cOLD Says:

    Next post:

    Jay-z Ft. Sacario & NOE – Camel seeds

    ^ roff

  36. d_block_4_life Says:

    but WWF from 85-94 >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

  37. hl Says:

    Theres AHH review then there’s this.. lol

    listening for yourself >>>>>

    ^lol word. Where are those quotes from Iceberg?

  38. S.I.C.K Says:

    @Jihad

    I got peoples in SNELLVILLE.I`ll give you $25 to throw a brick with a letter attached through my former in-laws window.

  39. Eastern_Digital Says:

    so you’re lookin for another song? cuz Like That Yall is the song from 19:30 on the Pete Rock session(Part 1) that you posted

    ^
    its the one DIRECTLY after that one…

    ^^
    I know this song…not by name, but I know I’ve heard it before. Let me do some digging.

  40. Dos Equis Says:

    Next post:

    Video:The ZipSquad Ft. Eskay- Olive Branches

  41. London Bloke Says:

    Nas Ft. Elhzi and Lupe – God’s Son, Grandson and Nephew

  42. d_block_4_life Says:

    ^lol word. Where are those quotes from Iceberg?
    ^
    That review Ice posted makes me want to break into random mid-town studios in search of leaks.

  43. JihaD Says:

    Deen Says:
    July 8th, 2011 at 11:52 am
    ^^
    Travelling Agent
    ^
    WWF & WCW connoisseur

    ^

    I forgot ‘G-Unit Archivist’.

    ^

    Aggresive Content proponent.

    Art enthusiast

    bully

    Rap A&R

    ^

    I don’t even… When did I become a bully, tho?

    JihaD

  44. RNC Chairman Michael Steele Says:

    d_block_4_life Says:
    July 8th, 2011 at 11:55 am

    but WWF from 85-94 >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
    —————————————-

    I was too young for before 95 unfortunately.

  45. d_block_4_life Says:

    I know this song…not by name, but I know I’ve heard it before. Let me do some digging.
    ^
    george 4378 gmail

  46. Eastern_Digital Says:

    so you’re lookin for another song? cuz Like That Yall is the song from 19:30 on the Pete Rock session(Part 1) that you posted

    ^
    its the one DIRECTLY after that one…

    ^^
    I know this song…not by name, but I know I’ve heard it before. Let me do some digging.

    ^^^
    Termanology feat.Sheek, Joell Ortiz, Saigon, Bun B & Freeway – Say It

    youtube.com/watch?v=SXO0gf0WO2U

  47. E aka Mac with the Cheese Says:

    Cam’ron ft JR Writer -Copying the copiers, computing the puters

  48. hl Says:

    Next Post:

    Video: Maino Ft. Raheem

  49. d_block_4_life Says:

    I was too young for before 95 unfortunately.
    ^
    smh. Jake the Snake, George The animal Steele, Big John the refrigerator, Texas Tornado, Dino Bravo, Earthquake, Jimmy Snuka, Rick The Model Martel, British Bull Dog, The Mountee >>>>

  50. Mr. Iceberg Slim Says:

    hl Says:
    July 8th, 2011 at 11:55 am

    Theres AHH review then there’s this.. lol

    listening for yourself >>>>>

    ^lol word. Where are those quotes from Iceberg?
    6699999

    Noah Callahan-Bever
    complex.com
    Editor-In-Chief

  51. Deen Says:

    @Jihad

    I got peoples in SNELLVILLE.I`ll give you $25 to throw a brick with a letter attached through my former in-laws window.

    ^^^

    *DEAD*

    What does this even mean?

    Dat’chu FBM?

  52. mcb Says:

    one diff betweent he two:
    Starks is more likely to rhyme on bitches and in great detail
    Bronson more likely to rhyme with/about cooking and specialty foods.

  53. S.I.C.K Says:

    This beat sounds like one of SICK’s…I wanna rap now
    ^^
    lemme find out

    *listens*

  54. mcb Says:

    Irwin R Scheister

  55. RNC Chairman Michael Steele Says:

    d_block_4_life Says:
    July 8th, 2011 at 11:59 am

    I was too young for before 95 unfortunately.
    ^
    smh. Jake the Snake, George The animal Steele, Big John the refrigerator, Texas Tornado, Dino Bravo, Earthquake, Jimmy Snuka, Rick The Model Martel, British Bull Dog, The Mountee >>>>
    ———————————————-

    lol this is what my dad tells me

  56. Eastern_Digital Says:

    Jay-Z feat. Noe & Angelous

  57. Deen Says:

    ^^^
    Termanology feat.Sheek, Joell Ortiz, Saigon, Bun B & Freeway – Say It

    ^^^

    That’s an old J.Dilla beat.

  58. d_block_4_life Says:

    *DEAD*

    What does this even mean?
    ^
    LMFAO

  59. Dos Equis Says:

    Why would Jay make a song about an imaginary seed instead of making a real one?

    I wanted to have a son just like me
    but reality sinks in and I realize
    he probably wouldnt even like me
    just stroller around like one of the fellas
    A lil me even though he’d make Bleek and tah Tah jealous

    #futureJaygems

  60. mcb Says:

    when i say bitches in great detail, i mean fuckin em, their pussys tittyballs, etc..

  61. JihaD Says:

    S.I.C.K Says:
    July 8th, 2011 at 11:53 am
    Vibram Five Fingers,
    ^^
    DEAD

    I saw a bitch on the train with a busted lace front rocking those jawns.I`ll stick with my new balance for now.

    ^

    I thought the same thing til I got a pair. The trainers in the gym used to get on to my for doing my squats and deadlifts barefoot and they recommended I check em out. They allow you feet to strike the ground naturally, never break down or go bad, and signifgantly increase your leg strength and core strength, particularly if you flat footed like I am.

    And Snellville? Next time I go up north GA, lemme know. I don’t say no to any mayhem.

    JihaD

  62. cOLD Says:

    so how is this song people

  63. hl Says:

    d_block_4_life Says:

    That review Ice posted makes me want to break into random mid-town studios in search of leaks.

    ^Weird, because the AHH review wasn’t shitting on WTT at all, but it sounds like a completely different project.

  64. mcb Says:

    cOLD Says:

    July 8th, 2011 at 12:01 pm
    so how is this song people

    ^^^
    play button is at hte top of the screen

    it depends on some obvious factors, if ur gonna like it or not

  65. Eastern_Digital Says:

    Termanology feat.Sheek, Joell Ortiz, Saigon, Bun B & Freeway – Say It

    ^^^

    That’s an old J.Dilla beat.

    ^^^
    yes it is.

  66. JihaD Says:

    @Seth- responded to your e-mail, homie.

    *daps*

    JihaD

  67. d_block_4_life Says:

    Weird, because the AHH review wasn’t shitting on WTT at all
    ^
    I didn’t even read AHH’s, but i heard it was shitting on WTT.

  68. big_seth Says:

    my girl runs in the vibrims. She training for a marathon, but you aren’t supposed to use them for that.

    they say like 10-13 miles max in those. but they keep dropping new versions so I don’t know if they released some new ones.

  69. Deen Says:

    FTR, I’m an Action Bronson fan.

    It’s just a ton of fun to make fun of everything.

    Except NasGawd. NasGawd never lost at anything eva!

  70. Eastern_Digital Says:

    gq.com/style/blogs/the-gq-eye/2011/07/anatomy-of-a-listening-event-jay-z-and-kanye-wests-watch-the-throne.html

    ^^^
    gq.com’s take in the listening session

  71. Remixznflow Says:

    Eastern_Digital Says:
    July 8th, 2011 at 11:57 am

    so you’re lookin for another song? cuz Like That Yall is the song from 19:30 on the Pete Rock session(Part 1) that you posted

    ^
    its the one DIRECTLY after that one…

    ^^
    I know this song…not by name, but I know I’ve heard it before. Let me do some digging.

    ^^^
    Termanology feat.Sheek, Joell Ortiz, Saigon, Bun B & Freeway – Say It

    youtube.com/watch?v=SXO0gf0WO2U

    ^
    *daps*

    thanks man… my day would have continued to suck if i couldnt find that…

    wonder why pete threw that in there?

  72. Deen Says:

    Jay-Z also talked about the difficulties of the collaborative process, and said that he wasn’t in a hurry to do another collaborative album because of the intense arguments that erupt during the process. Still, he said that he respected Kanye’s passion and hinted that more than one Watch The Throne sequel could come in the future. He also said that Kanye had originally argued against Jay-Z releasing the “Blueprint 3″ single “Run This Town,” when he became convinced that the song wasn’t a hit after watching the reaction to the record at a barbecue hosted by the DJ Enuff led DJ collective, the Heavy Hitters.

  73. mcb Says:

    that was good
    *goes to listen to laced cheeba*

  74. hl Says:

    d_block_4_life Says:

    I didn’t even read AHH’s, but i heard it was shitting on WTT.

    ^I thought the review was positive and optimistic, but the descriptions didn’t sound like what I would want out of this project.

  75. RNC Chairman Michael Steele Says:

    peace

  76. mcb Says:

    Eastern_Digital Says:

    July 8th, 2011 at 12:03 pm
    gq.com/style/blogs/the-gq-eye/2011/07/anatomy-of-a-listening-event-jay-z-and-kanye-wests-watch-the-throne.html

    ^^^
    gq.com’s take in the listening session

    ^^^
    fuck gq
    *daps eastern tho*

  77. Deen Says:

    Billboard.com’s take on WTT

    billboard.com/news/watch-the-throne-inside-jay-z-s-private-1005268642.story#.ThchVO43zbw.twitter

  78. E aka Mac with the Cheese Says:

    academic.udayton.edu/race/01race/white11.htm
    ^
    constructing whiteness

  79. mcb Says:

    new post

  80. RLW Says:

    right on eskay. this shit is enjoyable.

  81. Petey Carcass Says:

    Random post completely unrelated to the topic, reference to some sporting-event, belittling other poster.

  82. Nah Right » DOOMSTARKS (Ghostface Killah x MF Doom) – Victory Lap (Madlib Remix) (Radio Rip) Says:

    [...] Previously: Ghostface Killah ft. Action Bronson & Termanology – Meteor Hammer [...]

Leave a Reply