Video: Rick Ross feat. Wale & Meek Mill – Pandemonium (Behind The Scenes)

Off Rozay’s Ashes To Ashes mixtape.

Previously: Video: Rick Ross – Devil In A New Dress


AddThis Social Bookmark Button

58 Responses to “Video: Rick Ross feat. Wale & Meek Mill – Pandemonium (Behind The Scenes)”

  1. el feces loco Says:

    allhiphop.com/photos/storage/1000.4112.21889897.Hercs_car system.jpg

    ^^I always wanted this pic of Herc in his car on a T-shirt..Herc basically invented the car system..nigga had house speakers in the whip.

    I bet Wiz Kalifah n em never even heard of Kool..blacks just eat the young and bury the old

  2. hl Says:

    Cappa >>>

  3. fuck boy music Says:

    Hov would of still been a millionaire….probably be the Frank White of New York…

    These niggas would of still been millionaires without hip hop rap..

    stop diminishing their hustle and grind..

    Jeezy would of probably been the next big meech….ran bmf and shit

  4. fuck boy music Says:

    ross would of still been a millionaire, if hip hop rap never existed though..

    you would of heard him being the chief of a cartel in miami or some shit..

    how does ross owe kool herc money….when ross done got this street money and did the money laundering

  5. Jackson7 Says:

    no disrespect to kool Herc

    but son didnt father rap music..

    niggas and kizzas too, BEEN saying rhymes over beats

    James Brown
    Pigmeat Markham
    Bo Diddley
    johnny Cash
    Jimmy Dean
    Cab Calloway
    Howlin Wolf

    etc
    etc

  6. el feces loco Says:

    All them founding crackers got trusts and .orgs, foundations and what not

  7. Troyvul Says:

    Eath Tones in the Winter

  8. DJ Chase Says:

    blacks just eat the young and bury the old

    ^Pretty much… its a wonder how Camel still manages in this game

  9. Jackson7 Says:

    Bob Dylan used to rap, as well

  10. London Bloke Says:

    Play your part > This

    Rawse demolished these b-squad rappers

  11. b-ease Says:

    Herc basically invented the car system..nigga had house speakers in the whip.

    ^^
    Plug should pay that nigga’s hospital bills then.

  12. big_seth Says:

    But still Herc should not be in the position he is in.
    its sad.

    I’m bout to see if I can donate to him.

  13. Cashmere Cavalli aka Snowbunny Sampson Says:

    blacks just eat the young and bury the old
    ================
    tru and sad……

    and then complaining about others exploiting the traditions and trends we start

    u can pass something on when u have no lineage

  14. DJ Chase Says:

    no disrespect to kool Herc

    but son didnt father rap music..

    niggas and kizzas too, BEEN saying rhymes over beats

    ^He may not have invented it, but the way in which he did it, is the way in which is has been done to this day. Niggas aint James Brown rapping and skatting over tracks…

    No disrespect to the names you mentioned, but niggas was trying to do what Herc did and thats what formulated Rap as we know it

  15. b Says:

    el feces loco Says:
    January 31st, 2011 at 11:57 am
    SMH niggaz trynna throw money at diseases

    Just the other day I was thinking about Michael Jackson..his life..all that money, fame, fortune..nigga still ended up in a pine box, forgotten for the most part..I been goin harder since those thoughts.

    ^^goin harder at what ?no darius dildos

  16. RIGZ Says:

    Jackson7 Says:
    January 31st, 2011 at 12:08 pm

    no disrespect to kool Herc

    but son didnt father rap music..

    niggas and kizzas too, BEEN saying rhymes over beats

    ^^^

    True, but dudes wasnt mixing records, having battles, rapping live over RECORDS, building sound systems, having street parties & making dubplates. Which is basically what hiphop culture is. Dub culture. Substitiute Reggae riddims wid riddims of the artists u just named

    Herc & Bam did that.

  17. Jackson7 Says:

    Bob Dylan – “Subterranean Homesick Blues” was a rap record

    Jimmy Dean-”big Bad john” was a rap record

  18. b Says:

    land is a 50′s baby

  19. b-ease Says:

    True, but dudes wasnt mixing records, having battles, rapping live over RECORDS, building sound systems, having street parties & making dubplates. Which is basically what hiphop culture is. Dub culture. Substitiute Reggae riddims wid riddims of the artists u just named

    Herc & Bam did that.

    ^^
    And there you have it.

  20. el feces loco Says:

    *avoids semantics*

    LOL’z at Herc’s first party being .25 for ladies and .50 for the dudes..now niggaz spending millions at the club..we’ve come a long way and gotten nowhere.

  21. Jackson7 Says:

    @ Chase & RIGZ

    i can dig that… forreal… good points made..

    Herc did more to help father the entire hiphop culture itself, moreso than rapping as a singular entity

  22. Carlos Voltron AKA Dixie Normous Says:

    blacks just eat the young and bury the old

    ^Pretty much… its a wonder how Camel still manages in this game

    ^
    I’m pretty sure camel meat is inedible (no homo).

  23. el feces loco Says:

    Just the other day I was thinking about Michael Jackson..his life..all that money, fame, fortune..nigga still ended up in a pine box, forgotten for the most part..I been goin harder since those thoughts.

    ^^goin harder at what ?no darius dildos

    ^
    Life…my focus on being a better 360 degrees of human…I’m falling back on the money shit a little..trying to go harder at relationships lost..staying in touch with family more…Life and death is just a collection of memories.

    I used to be real foul.

  24. E aka Mac with the Cheese Says:

    blacks just eat the young and bury the old

    ^Pretty much… its a wonder how Camel still manages in this game

    ^
    blood sacrafices

  25. big_seth Says:

    el feces loco Says:
    January 31st, 2011 at 12:15 pm
    *avoids semantics*

    LOL’z at Herc’s first party being .25 for ladies and .50 for the dudes..now niggaz spending millions at the club..we’ve come a long way and gotten nowhere.
    ^^

    and what thanks does he get…

    Its funny how a lot of big artists will ignore it too.

    act like they can’t set up a non-profit to help some of these founders & then write it off?

    not sayin they should pay dudes rent, but there is something that can be donw.

  26. flinttown Says:

    Wale verse on this >>>>>

    they all went in though

  27. fuck boy music Says:

    if you fucker ass niggers care about kool herc so much

    why dont you pay for his hospital and medical bills

    why dont you paypal him some money..

    why dont you donate some money to him in person

    take initiative stop trying to force ross or jay to give him money

    you give him money…

  28. Jackson7 Says:

    but like someone else said, give it time..

    im sure hella niggas will chip in, and offer financial support to his estate…

    these things dont happen overnight… and most of the support should/will happen in private…

    making a media spectacle of your charitable efforts aint charity… thats grandstanding and showboating and stunting.. even though im sure the recipients would still appreciate it nonetheless… but still

  29. fuck boy music Says:

    everybody waiting for someone else to do something and make things happen…and nothing gets done..

    just like haiti..

    just like katrina..

    “oh well ross, jay, puff, russell are millionaires, so they should give money to kool herc, find him a job, get him a home and pay for his medical hospital bills”

    fuck outta here…go get a job and make money like everyone else..

    niggas got kids that need to be fed….fuck we worrying about a nigger that aint even related to us..

    im not a charity or a salvation army…i got nothing for ya nigger….except some hollows…

  30. DJ Chase Says:

    LOL’z at Herc’s first party being .25 for ladies and .50 for the dudes..now niggaz spending millions at the club..we’ve come a long way and gotten nowhere.
    ^^

    and what thanks does he get…

    Its funny how a lot of big artists will ignore it too.

    act like they can’t set up a non-profit to help some of these founders & then write it off?

    not sayin they should pay dudes rent, but there is something that can be donw.

    ^Niggas is too self-absorbed. Real talk. Niggas is buying million dollar cars and selling thousand dollar shoes, but find it hard to ante up dough to help save a life. Money that can and will be easily written off and recouped come tax time

  31. hl Says:

    big_seth Says:

    and what thanks does he get…

    Its funny how a lot of big artists will ignore it too.

    act like they can’t set up a non-profit to help some of these founders & then write it off?

    ^Again, how do you know niggas ain’t gonna help dude out? They just put the word out.

  32. Jackson7 Says:

    flinttown Says:

    January 31st, 2011 at 12:20 pm
    Wale verse on this >>>>>

    ————–

    LOL

  33. fuck boy music Says:

    niggas do what they lives what they want, i am not obligated to give nigga shit….i have to pay for irresponsibility of another nigga..

    i work hard for my bread….i’m not gonna give you crumb cuz you with your hand out..

    fuck that…go make money like the rest of us…break your back for that dollar…

    when Kool Herc, Dj Red Arlert, Bambatta were rapping….shit I wasn’t even born yet…I would come another 20 years later…

  34. RIGZ Says:

    Jackson7 Says:
    January 31st, 2011 at 12:23 pm

    but like someone else said, give it time..

    im sure hella niggas will chip in, and offer financial support to his estate…

    ^^

    Maybe…If it gets reported enough…

    Dudes might not even know whats happening tbh

  35. Bricktop Says:

    If you can get pass the background noise, Johnny Cash actually said some ill shit

  36. fuck boy music Says:

    How about YOU go make a difference….YOU donate money to Kool Herc Foundation

    what about YOU?

    YOU keep mentionining other niggas…

    but what about YOU?

    what have YOU done for KOOL HERC lately?

    YOU

    YOU

    and YOU

    *tap him on his shoulder*…YOU TOO

    *silence ensues*

  37. E aka Mac with the Cheese Says:

    If you can get pass the background noise, Johnny Cash actually said some ill shit
    ^
    Johnny Cash was a g

  38. el feces loco Says:

    Dead people that living people remember only for money often lived shallow, miserable lives.

    Money is overrated..often use by the guilty to pacify their own guilt. I’m sure Herc would want a visit from Nas or Jay and save that money for his fam or whatever..we need to show love more.

    Give each other roses while we can still smell em.

  39. big_seth Says:

    Jackson7 Says:
    January 31st, 2011 at 12:23 pm
    but like someone else said, give it time..

    im sure hella niggas will chip in, and offer financial support to his estate…

    these things dont happen overnight… and most of the support should/will happen in private…

    making a media spectacle of your charitable efforts aint charity… thats grandstanding and showboating and stunting.. even though im sure the recipients would still appreciate it nonetheless… but still
    ^^

    you make a good point.

    I hope that is the case. I respect that too.

    cuz if Jay donated $500 it would probably help Herc a lot, but people would question why he didn’t give him $100,000

  40. cOLD Says:

    Jackson7 Says:

    January 31st, 2011 at 12:24 pm
    flinttown Says:

    January 31st, 2011 at 12:20 pm
    Wale verse on this >>>>>

    ————–

    LOL

    ^ lol.

    —-

  41. hl Says:

    I’m out. Peace.

  42. big_seth Says:

    SMMFHead

  43. DJ Chase Says:

    this song is on Ashes to Ashes…

  44. el feces loco Says:

    Herc probably dont even want your money, he from an era when niggaz did shit for the love.

    You think any nigga today would throw a party just so “the neighborhood can have a good time”? ..hell nah..niggaz all about money.

    Say a nigga got cancer first thought is not compassion but about money..1973 might as well had been 1673..niggaz is far removed.

  45. Cashmere Cavalli aka Snowbunny Sampson Says:

    not again

  46. rajon trondo Says:

    *closes tab*

  47. E aka Mac with the Cheese Says:

    rofl wtf

  48. RIGZ Says:

    blessin to everyone deya, mi garn.

    1.

  49. Jackson7 Says:

    niggas is retards with societal behavioral disorders… they dont get the attention they crave in real life, so they act out like petulant children..

    … 1 …

  50. Hoskins Says:

    roffs

  51. hoe pesci Says:

    niggaz got responsibilities to their family and loved ones….gotta pay bills, house notes, car notes

    we cant be giving money to kool hercules

  52. el feces loco Says:

    Aite FBM..say no more Im leaving..you can have Nah to yourself.

    Niggaz be childlike..female males with attention whore issues.

    Peace Nah

  53. Cashmere Cavalli aka Snowbunny Sampson Says:

    this song is on Ashes to Ashes…
    ===================
    he re-released it with this and Made Men on it

    but this Kool Herc situation has more to do with out health care system than niggas giving money

  54. flinttown Says:

    smh @ niggas with the Wale hate…..if you dont like him, fine. That dont mean that his verse on this wasnt nice……bcuz it was

  55. Jackson7 Says:

    flinttown Says:

    January 31st, 2011 at 12:37 pm
    smh @ niggas with the Wale hate…..if you dont like him, fine. That dont mean that his verse on this wasnt nice……bcuz it was

    —————————

    LMAO

  56. pst Says:

    Jackson7 Says:
    January 31st, 2011 at 12:39 pm
    flinttown Says:

    January 31st, 2011 at 12:37 pm
    smh @ niggas with the Wale hate…..if you dont like him, fine. That dont mean that his verse on this wasnt nice……bcuz it was

    —————————

    LMAO

    ^^^^^^
    lmao

  57. clarenceD Says:

    Wale is a beast. Underrated by nahright.

  58. Nah Right » Video: Rick Ross & Diddy React To D-Wade Dunk Says:

    [...] Previously: Rick Ross ft. Wale & Meek Mill – Pandemonium (Behind The Scenes) (Video) [...]

Leave a Reply