J. Cole – Grown Simba

Above is a comedy video of J. Cole on Autotune, hilariously mocking it.

J. Cole is Jay-Z’s first signee to Roc Nation. Check his appearance on Green Lantern’s show last week to hear about the deal.

This the flagship song to his upcoming The Warm Up mixtape… follow J. Cole on twitter.

J. Cole – Grown Simba


AddThis Social Bookmark Button

81 Responses to “J. Cole – Grown Simba”

  1. COCCA88CRAZY88SINCE88 Says:

    BITCH! (q: ShortDog From Oakland)

  2. Beezy Says:

    I like Dre’s early morning posting. Starts my day off right.

  3. Seth Gueko Says:

    maybach music 2 – kanye west’s verse (live)
    youtube.com/watch?v=oqc2OC2bCGg !

  4. A tribe called quest aka Bitch, Im the space invader Says:

    Gucci is just ignorance on a beat…if your looking for deep lyrics, double entendres and the meaning of life then don’t listen to Gucci. If you want to hear a hilarious, hood-ass nigga spit true life shit listen to Gucci.

    ^^
    Pretty much. In order to enjoy Gucci’s music, you have to throw out all your prevconceptions of what good hiphop music is supposed to sound like. Cause it doesnt sound anything like that. In fact, it sounds like the opposite of that.But thats the appeal of it I think.

    –*Blank stare*

    Why would i go to such measures to listen to a nigga rap, just cause a dude is ignorant means i have to dumb down my taste too gtfo

  5. b-ease Says:

    BITCH! (q: ShortDog From Oakland)

    ^^
    We was one step away from taking this crack money, and putting it back in the hood mayne. But then ya’ll niggas started snitching…”

  6. Danielson a.k.a. King Kojo of Berekum Says:

    *daps atcq*

    @ beezy – can you link me a song which you would say is his best, even with all those preconceptions thrown out, i still dont get him (nhjic)

  7. Dre Says:

    [Shake sent me that pic to use, I meant to save it for exclusives]

  8. b-ease Says:

    Why would i go to such measures to listen to a nigga rap, just cause a dude is ignorant means i have to dumb down my taste too gtfo

    ^^
    Hey, nobody said you had to like the shit. I wouldnt even consider myself a fan. But you’re retarded if you dont at least understand why people dig his shit.

  9. D_Block_4_Life Says:

    That “Pain and Torture” ishh really goes hard, i’ve must of heard it 20 times already…

  10. b-ease Says:

    That “Pain and Torture” ishh really goes hard, i’ve must of heard it 20 times already…

    ^^
    The Kiss shit? Havent heard it, I think I lost…

    *searches Pain and Tourture*

  11. Mr. Papagiorgio Says:

    THAT NEW BOW WOW COMES OUT TODAY!!

    *turns sarcasm off*

  12. D_Block_4_Life Says:

    nahright.com/news/2009/03/31/jadakiss-one-more-step-ft-styles-p-pain-torture-prod-buckwild/#comments

  13. Dre Says:

    # b-ease Says:
    March 31st, 2009 at 9:42 am e

    That “Pain and Torture” ishh really goes hard, i’ve must of heard it 20 times already…

    ^^
    The Kiss shit? Havent heard it, I think I lost…

    *searches Pain and Tourture*
    ________________________________________

    Wow, yall dont even check the whole first page?

    It’s still on the front page.

  14. Dre Says:

    I wonder how much shit you miss, we do like 2 pages, sometimes more, a day.

  15. b-ease Says:

    Wow, yall dont even check the whole first page?

    ^^
    LOL, nope. Straight to the comments.

  16. COCCA88CRAZY88SINCE88 Says:

    And as long as he continues to be everything but a rapper, I will continue to enjoy the ever continuing saga that is the 50 Cent show. 50 Cent the rapper is dead, long live 50 Cent, the world’s smartest entertainer.

    ^^^
    Applaud Combat Jack.

  17. Beezy Says:

    LOL, yeah I def dont skim through the Nah Right postings…actually following that Nahright_posts on twitter is what keeps me in the loop as to what you actually are posting.

  18. yaboy Says:

    I like Dre’s early morning posting

    ^
    AYOO

  19. b-ease Says:

    I wonder how much shit you miss, we do like 2 pages, sometimes more, a day.

    ^^
    I usually sta\y up to date with the postings during the work day. I usually miss everything between like 9pm and 9am tho.

  20. Beezy Says:

    nahright.com/news/2009/03/31/jadakiss-one-more-step-ft-styles-p-pain-torture-prod-buckwild/#comments

    ^D_Block this song is super tough…and I didn’t know your girl Becky was a producer?

    Dre why didn’t you just post this in the afternoon when it surfaced…Nah was like 7 hours late.

  21. D_Block_4_Life Says:

    I was listening to “Kiss of Death” this morning and it’s a hell of a lot better then i initially thought it was. There’s like 3 or 4 fillers…

  22. Dre Says:

    # Beezy Says:
    March 31st, 2009 at 9:48 am e

    nahright.com/news/2009/03/31/jadakiss-one-more-step-ft-styles-p-pain-torture-prod-buckwild/#comments

    ^D_Block this song is super tough…and I didn’t know your girl Becky was a producer?

    Dre why didn’t you just post this in the afternoon when it surfaced…Nah was like 7 hours late.
    __________________________________

    In the previous post, in the first sentence:

    Damn, we’re late again with Mixtape Monday. I wasn’t here yesterday and eskay/nation missed it.

  23. Beezy Says:

    I had to serve the fiend D_Block…I’m taking Nah’s customers (c) BH’s twitter blog

  24. Mr. Papagiorgio Says:

    And as long as he continues to be everything but a rapper, I will continue to enjoy the ever continuing saga that is the 50 Cent show. 50 Cent the rapper is dead, long live 50 Cent, the world’s smartest entertainer.

    ^^^
    Applaud Combat Jack.

    ^^

    does anybody know who he is?

    he kinda came outta no where with this bomb ass blog. . . .

  25. D_Block_4_Life Says:

    Fiendy Sigel is the name that they gave me..

  26. Beezy Says:

    I wasn’t here yesterday and eskay/nation missed it.

    ^Ferris Bueller nigga

  27. COCCA88CRAZY88SINCE88 Says:

    Mr. Papagiorgio Says:

    March 31st, 2009 at 9:51 am
    And as long as he continues to be everything but a rapper, I will continue to enjoy the ever continuing saga that is the 50 Cent show. 50 Cent the rapper is dead, long live 50 Cent, the world’s smartest entertainer.

    ^^^
    Applaud Combat Jack.

    ^^

    does anybody know who he is?

    he kinda came outta no where with this bomb ass blog. . . .

    ^^^
    whatDoUmean? Thats Combat Jack, nigga been on Nah for years.

  28. b-ease Says:

    he kinda came outta no where with this bomb ass blog. . . .

    ^^
    Naw, he’s been a web prescence for years.

    He did a 5-part series on bol’s site 4 or 5 years ago, and its still the best thing bol ever posted (except for maybe “Kill Kanye’s Mother).

  29. D_Block_4_Life Says:

    Ross goes in on the thrid verse of “Usual Suspects”.

  30. D_Block_4_Life Says:

    Who the F’ is bol?

  31. b-ease Says:

    Who the F’ is bol?

    ^^
    Byron Crawford.

  32. yaboy Says:

    Applaud Combat Jack.

    ^^

    does anybody know who he is?

    ^
    ive been on nah for years and combat jack used to come through the comments some times… i really dont know anything about dude except he stays having some insider stories about rap dudes… and he’s an attorney by trade or something along those lines… you read the classic post about R.A. the Rugged man from back in the day?

  33. yaboy Says:

    Who the F’ is bol?

    ^
    smh

  34. cOLD Says:

    whos the richest niggas in the projects yo!

  35. b-ease Says:

    Yea, Kiss is goin in…

    Gotta be honest though, I’m not crazy about this beat. Maybe because its Buckwild my expectations got too high.

  36. COCCA88CRAZY88SINCE88 Says:

    cOLD Says:

    March 31st, 2009 at 9:56 am
    whos the richest niggas in the projects yo!

    ^^^
    Classic Wu!

  37. Beezy Says:

    PLAYOFFS?!?!

  38. Beezy Says:

    Yea, Kiss is goin in…

    Gotta be honest though, I’m not crazy about this beat. Maybe because its Buckwild my expectations got too high.

    ^Wow. SMH. That beat is flames.

  39. A tribe called quest aka Bitch, Im the space invader Says:

    Right in the middle of recording, 50′s session was interrupted by what seemed like at least more than 5 crew members of the Inc. As the goons rushed the room, they decided to cut off the lights in an attempt to further “shock and awe” 50 and his companions. Shit got real hectic with Peter, Shah, Gis and 50 going for theirs in defense against their attackers

    –How many people you know would rush 5 goons to help relative strangers. Me and 50 woulda been cool

  40. b-ease Says:

    ^Wow. SMH. That beat is flames.

    ^^
    Flames? Naw. I would except dope. But its not “flames”.

  41. Beezy Says:

    PLAYOFFS?!?! (c) Jadakiss (c) Jim Mora

  42. D_Block_4_Life Says:

    Bernie, you don’t like the beat to “P & T” or “One More Step”?

  43. b-ease Says:

    except

    ^^
    accept

  44. cOLD Says:

    Classic ,Wu! Mobb Deep

    ^fixed Right back at you 95 em ohh bee bee

  45. b-ease Says:

    Bernie, you don’t like the beat to “P & T” or “One More Step”?

    ^^
    I havent heard One more step yet (bout to peep it now). As far and P&T, the beats not wack or anything, but since its Buckwild, I was expecting my face to be melted off on some Temple of Doom shit.

  46. D_Block_4_Life Says:

    Nah beat for Pain & Torture goes exceptionally hard.

  47. Beezy Says:

    Bernie, you don’t like the beat to “P & T” or “One More Step”?

    ^He woke up hating this morning…don’t mind him. Damn take a shower first.

  48. Danielson a.k.a. King Kojo of Berekum Says:

    deeper than rap > the last kiss

    i can feel it in the air… (nhjic)

  49. Combat Jack Says:

    Morning my Nah Right army. Am loving your support. This shit here is a movement. Please feel free to keep me on my shit though, make sure I don’t be swerving too close to the curb when I’m too busy feeling my shit. I promise, I won’t take your criticisms as stray shots.

    A humble thank you.

    Combat Jack

  50. Mr Brown aka Whoop that trick Says:

    These other rappers is Tito

  51. Combat Jack Says:

    ^, oh, [||] to “feeling my shit”.

  52. Beezy Says:

    *daps Combat Jack*

    keep up the good work.

  53. plug Says:

    Keith Murray & Canibus Album?!?!?!?!

    …interesting…

  54. Mr Brown aka Whoop that trick Says:

    Combat Jack Says:

    March 31st, 2009 at 10:02 am
    Morning my Nah Right army. Am loving your support. This shit here is a movement. Please feel free to keep me on my shit though, make sure I don’t be swerving too close to the curb when I’m too busy feeling my shit. I promise, I won’t take your criticisms as stray shots.

    A humble thank you.

    Combat Jack

    ^
    Keep doing your thing mane (no homo)

  55. Jimmy Valentime Says:

    @ Danielson

    Back N Forth Feat Juan Santiago (Prod By Jake One)

    zshare.neudio/57973781da1bc14f/

    I dont give a dam I Blacked out on this song

    my name is a link too…

  56. Combat Jack Says:

    *daps Beezy back*

  57. b-ease Says:

    *30 seconds into “One More Step*

    So far, this is doper than the Pain and Tourture joint.

    I’ve been waiting for someone to flip this MJ sample for years.

  58. Jimmy Valentime Says:

    Back N Forth Feat Juan Santiago (Prod By Jake One)

    zshare.net/audio/57973781da1bc14f/

    try it again..

  59. Beezy Says:

    ^nozzur

    P&T is kisses best effort in like two years….except maybe Child Abuse…he spazzes on that shit.

  60. Mr Brown aka Whoop that trick Says:

    I’m digging the freestyle he did on OnDaSpot…..the second one reminded me of the old jay

  61. D_Block_4_Life Says:

    04 “Grind Hard” Mary J. Blige The Inkredibles 5:07

    It’s on the net…

    *Hunts*

  62. b-ease Says:

    Keith Murray & Canibus Album?!?!?!?!

    …interesting…

    ^^
    Yea, but the hater in me just couldnt help but think “man, I wish this happened 10 years ago” when I first read the news.

  63. D_Block_4_Life Says:

    He certainly abuses Child Abuse…

  64. Danielson a.k.a. King Kojo of Berekum Says:

    @ Danielson

    Back N Forth Feat Juan Santiago (Prod By Jake One)

    zshare.neudio/57973781da1bc14f/

    I dont give a dam I Blacked out on this song

    my name is a link too…

    ^
    i know your name is a link but what else am i gonna refer to you as in the context of nah’s comment section?

    and your link doesnt work, but its ok, i dont want to listen anyway.

    no disrespect yo.

  65. Beezy Says:

    what have we here?

    Rick Ross – We Grind Hard (Prod. By The Inkredibles)

  66. Eastern_Digital Says:

    i agree…the beat for p & t is kinda meh. jada goes in tho.

  67. D_Block_4_Life Says:

    zshare.net/audio/57959060103859fd/

    “Grind Hard” Jadakiss Feat. Mary J Blige

  68. Beezy Says:

    D_Block, I found that Kiss/Mary J

    Let me know when you catch up.

  69. Danielson a.k.a. King Kojo of Berekum Says:

    has anyone got the last kiss grouprip already?

    nah right?

  70. yaboy Says:

    no kiss leak yet

  71. b-ease Says:

    *listens to Kiss/Mary*

    *not sure about this*

  72. C-boi Says:

    yo the kid j cole is siiiiiiiick!!!!! Wannna hear more music!!!!!!!!!!!

  73. The Introduction: J. Cole « KarenCivil.com Says:

    [...] the next big thing. I did some research on J, and was able to find a a few things aboout him, via nahright. After listening to “Grown Simba,” I was hooked!  J Cole & I discuss his deal, [...]

  74. Nah Right » Blog Archive » Video: The Introduction: J. Cole Says:

    [...] J. Cole – Grown Simba | Video: J. Cole (Roc Nation) – First Radio Interview + [...]

  75. Nah Right » Blog Archive » Video: J. Cole - Dollar & A Dream II Says:

    [...] Video: The Introduction: J. Cole | J. Cole – Grown Simba | Video: J. Cole (Roc Nation) – First Radio Interview + [...]

  76. Seth Gueko Says:

    warm up tape zshare.net/download/512018587f86010d/ sampler

  77. Nah Right » Blog Archive » J. Cole - Dead Presidents II Says:

    [...] Video: J. Cole – Dollar & A Dream II | Video: Karen Civil’s The Introduction: J. Cole | J. Cole – Grown Simba | Video: J. Cole (Roc Nation) – First Radio Interview + [...]

  78. KarenCivil.com » The Introduction: J Cole Says:

    [...] was the next big thing. I did some research on J, and was able to find a few things aboout him, via nahright. After listening to “Grown Simba,” I was hooked!  J Cole & I discuss his deal, [...]

  79. Nah Right » Blog Archive » J. Cole - The Warm Up (Mixtape) Says:

    [...] Intro (The Warm Up) 2. Welcome 3. Can I Live* 4. Grown Simba 5. Just To Get By 6. Lights Please 7. Dead Presidents II 8. I Get Up 9. World Is Empty 10. Dreams [...]

  80. Levitaste » Blog Archive » J. Cole – The Warm Up Mixtape Says:

    [...] Intro (The Warm Up) 2. Welcome 3. Can I Live* 4. Grown Simba 5. Just To Get By 6. Lights Please 7. Dead Presidents II 8. I Get Up 9. World Is Empty 10. Dreams [...]

  81. J. Cole – The Warm Up (Mixtape) « BOUGARD BLOG Says:

    [...] Intro (The Warm Up) 2. Welcome 3. Can I Live* 4. Grown Simba 5. Just To Get By 6. Lights Please 7. Dead Presidents II 8. I Get Up 9. World Is Empty 10. Dreams [...]

Leave a Reply