Serius Jones – The Hard Way (Mixtape)

dj-blazita-serius-jones-the-hard-way-serius-hip-hop.jpg

Download link & track list after the jump.

01. Serius Jones The Hardway Intro
02. Serius Jones – The Hardway
03. Serius Jones – Slow Down (video coming soon!)
04. The Game – Dope Boyz
05. Drawzilla ft Clap Cognac & Donny Goines – World Is Yours 2
06. Jadakiss, Sauce Money & Busta Rhymes – Get That Paper Remix
07. Joe Budden, JY & Cory Gunz – Tell Me What It Is Remix
08. Young Jeezy ft Jay Z – Put On Remix
09. Serius Jones – Let it Bang
10. Nino Bless Speaks on The Hardway
11. Nino Bless ft Crooked I – Lift Em Up
12. Skyzoo – Incredible Freestyle
13. Life Is Serius Movie Coming Soon Interlude
14. Serius Jones ft. Miss Fiya – Still Here Tho
15. The Clipse ft Kardinal Offishal – Set It Off
16. Daath Nix – Hi Freestyle
17. Sizzla ft Young Buck – Babylon
18. Joell Ortiz – Memories
19. Serius Jones Keepin it Hip Hop Interlude
20. Styles P – D Block Island
21. Jae Millz – Str8 Outta Uptown
22. Clap Cognac ft Analise – This is Dat Knock
23. Serius Jones Its A Universal Thing Interlude
24. Freeway – The Flow Monster
25. The Clipse – Money
26. Lloyd Banks – Anotha 50
27. French Montana – Im Dat New Nigga
28. Esso – Paper Planes eMix
29. Serius Jones – Put In That Work
30. Serius Jones – Do You Believe Freestyle
31. M Reck – Murda Game
32. Serius Bizness Outro
33. J Conway ft Jae Millz – Rap Star
34. FOC (Focus On Cash) – Where You At (Prod. by 2Much)

DJ Blazita & Serius Jones – The Hard Way (Serius Hip-Hop)

Props to thekidLEGEND.


AddThis Social Bookmark Button

124 Responses to “Serius Jones – The Hard Way (Mixtape)”

  1. nation Says:

    I really feel like clicking some ads today

  2. Latarian Milton Says:

    eskay on a serious tip tho i like creativity but not contrived creativity. fuck a song, i been at spoken words and coffee houses where somebody names a topic and somebody rips that shit off the DOME, not no prepared shit or some recorded shit. like icon said is mickey the first to do this type shit? FOH. so yes i fucks with creativity, but more of the passive type creativity where the person is being creative simply by being ill. “let the beat build” — that’s not creative? it wasn’t about a topic or none of that shit but it was mad creative.

    oh and btw i was rocking to flashback volume 1 and heaven’s fallout right when they dropped and i was a fan of mickey even b4 that but u gotta understand that these “cater-to-the-blogs” type rappers are funny to a lot of people. namely me. yes some of them (AC, mickey, etc.) are nice lyrically but it’s a funny ass phenomenon, these dudes are computer celebs. they catering to a handful of blogs, shit’s no way to build a legit buzz. the dudes that sell records (yeezy/jeezy/weezy) sold records b4 and after blog coverage. shit ain’t changed, not even the numbers on the range.

    ok i lost my focus i can’t remember what i was talking about. oh yeah creativity. did i say food and liquor was creative?

  3. BabyDoll Says:

    nation Says:

    July 31st, 2008 at 3:31 pm
    I really feel like clicking some ads today

    ^now where have I seen that before? lol *doesn’t click any ads*

  4. green eyes Says:

    suddenly i feel like clicking ads too…even though these ads are kinda crappy.

  5. I Fux Says:

    In no time billz will be on here riding this dudes wave(none)

  6. Mark Twain Fame Says:

    CLAP YOUR TITS (mtf)

  7. I Fux Says:

    *doesnt feel creative* *goes missionary*

  8. nation Says:

    *bans BD on GP

  9. Dem Says:

    so J1S is only rapping on like 6 tracks?

  10. Latarian Milton Says:

    marc ecko put some titties in his ecko ads yahudis stay winning

    *takes off yamaka*

    *throws it*

    *watches it come back*

    boomerang muthafucka

  11. I Fux Says:

    i know who Heath got the main blueprint for Joker

    ^^ What???????

  12. Mark Twain Fame Says:

    # nation Says:
    July 31st, 2008 at 3:31 pm

    I really feel like clicking some ads today

    ^^^

    get some new ones.

  13. I Fux Says:

    05. Drawzilla ft Clap Cognac & Donny Goines – World Is Yours 2

    ^^ Yo Crooked is this the same Yak you have on that song 3 nah posts ago????????

  14. Dem Says:

    Clap Cognac ft Analise

    ^ ayo.

  15. RIGZ Says:

    they catering to a handful of blogs, shit’s no way to build a legit buzz.

    ^^^

    But it is doe

  16. green eyes Says:

    # pmass Says:
    Sup Ms. Green
    ^ long time no e-see. good to type with you again.

    babydoll says:
    ^now where have I seen that before? lol *doesn’t click any ads*
    ^ and she wonders why her alias’ arent approved

  17. rex hussla Says:

    Yo this dude looks cold and hungry on this cover…somebody lend him a sweater and a couple bucks for food

  18. nation Says:

    yo chea I agree with you on some of the corniness but you gotta understand, this is the world we live in… and if it’s not record labels, it’ll be these clothing companies that stay cutting checks

    http://elitaste.com/blog/2008/08/01/wale-featured-in-new-levis-ad-campaign/

  19. Latarian Milton Says:

    But it is doe

    ^

    what did it do for buddens

    *silence*

    and buddens is one of the nicest

    *still silence*

    *drops a pin just to hear the shit bounce around*

  20. I Fux Says:

    dude stayed ass’d up.

    ^^^^AHAAAAAAAAA

  21. Rockabye Says:

    I really feel like clicking some ads today
    ^
    Done did it. Just ’cause it’s the end of the month, bloggers get anxious about ads…

    Interesting Gawker piece on volublogging: gawker.com/5030445/volunteer-bloggers-stop-subsidizing-the-entire-internet

  22. Da PartyStarter Says:

    Wassup, Nahstigators?

    Lemme catch up:
    Heath Ledger

    Buttkcuffery

    The Joker

    Mikey Facts (hot songs, but done before and better)

    Alias

    I thinks I’m caught up….

  23. pmass Says:

    green eyes Says:

    July 31st, 2008 at 3:35 pm
    # pmass Says:
    Sup Ms. Green
    ^ long time no e-see. good to type with you again.

    ^Same here.

    Shout out to the faculty….

  24. icon (trillbert arenas) Says:

    RIGZ Says:

    July 31st, 2008 at 3:30 pm
    A concept cant be overdone

    The magic in songs lies in the execution, not the concept itself

    If its done well, then its done well

    **I don’t agree, at all… I know that, as an emcee, you have a different perspective, but I’m not impressed with assigning inanimate objects with consciousness…it’s been done, and it’s been done well already, move on to some actual creativity….

    Nigga I’m a laptop, the city’s my backdrop
    Kiddies be on myspace, when they used to be on blacktops
    Recess cea-ses, ipod done got the mac hot
    Niggas needin’ an assist from wikipedia
    information confirmed or deleted, either they fact drop or backoff

    GTFOH…

  25. Mark Twain Fame Says:

    nation about clickin ads = po po’s pullin anybody over for their quotas at the end of the month.

  26. RIGZ Says:

    what did it do for buddens

    ^^^

    1. Made u just mention his name
    2. Got him shows. Shows = Money
    3. Enabled him to keep up awareness & give his fans music

  27. BabyDoll Says:

    nation Says:

    July 31st, 2008 at 3:34 pm
    *bans BD on GP

    ^awwww….nooooooo don’t do that! *clicks every ad on the page*

  28. Boosie Says:

    # cOLD Says:
    July 31st, 2008 at 3:28 pm

    damn I dont know how boosie kept up with all those aliases

    ^ im listening to mickey factz, shit is giving me mad anxiety.
    ___________________________________________________________

    each alias plays an important part on the life and times of nahright, its like a person knowing the names of all ten of their siblings….

    Mickey factz is one of the worst rappers I have heard in my life…..I could make a valid case that Soulja boy is better than him…

  29. Culture Shock! Says:

    Wale is a talented cat, but that Levi commercial reeks of faggotry.

  30. RIGZ Says:

    so Icon

    Fried Chicken wasnt ill?

  31. eskay Says:

    >>yes some of them (AC, mickey, etc.) are nice lyrically but it’s a funny ass phenomenon, these dudes are computer celebs. they catering to a handful of blogs, shit’s no way to build a legit buzz. the dudes that sell records (yeezy/jeezy/weezy) sold records b4 and after blog coverage. shit ain’t changed, not even the numbers on the range.

    ok, I kinda see what you’re saying, but where do you get the idea from that blogs don’t matter? since Mickey’s been on blogs, it’s gotten him in no less than 5 magazines.

    here, check him out in the new SPIN:

    http://digital.spin.com/spin/200808/?pg=28&pm=2&u1=friend

    I don’t understand ya’ll fools who spend half your day on blogs, then you act as if they don’t count. like, what planet are you living on that you can’t see that blogs and the web are the future of music?

  32. Rockabye Says:

    1. Made u just mention his name
    2. Got him shows. Shows = Money
    3. Enabled him to keep up awareness & give his fans music
    ^
    You missed one.
    4. Got him just enough green to make that video for Talk To Em where he’s talking to the 75-year-old Egyptian newspaper vendors in NY as some weed carrier films him with a vintage 2002 camera.

  33. Mark Twain Fame Says:

    # Da PartyStarter Says:
    July 31st, 2008 at 3:37 pm

    Wassup, Nahstigators?

    Lemme catch up:
    Heath Ledger

    Buttkcuffery

    The Joker

    Mikey Facts (hot songs, but done before and better)

    Alias

    I thinks I’m caught up….

    ^^^

    *daps DPS*

    hey you forgot–

    Dude’s stayin ass’d up

    “Crooked I” vs. Miami Daze

    and yeah wtf is “Buttkcuffery”

    …ass handcuffs?

  34. I Fux Says:

    I got some premium 501′s just yesterday at Nordstroms they fit brilliantly…..

    Mickey Factz was already cast as

    has talent, no voice, nothing original, nothing groundbreaking, No Charisma, just an ordinary nigga doing a little above ordinary rhymes

  35. icon (trillbert arenas) Says:

    RIGZ Says:

    July 31st, 2008 at 3:39 pm
    so Icon

    Fried Chicken wasnt ill?

    ***I actually liked that joint, and i liked all of the joints I just referenced, so maybe I don’t have a point after all, lol…I just don’t think that Mickey has the requisite skills to pull it off (none)

  36. Latarian Milton Says:

    @ nate, true. that’s not insignificant

    es let me elaborate. my premise is and has always been that any sophisticated fan of rap music who visits blogs probably also downloads illegally. nobody has been able to articulate a logical contrary response to my premise, which i have presented on NR b4. if an artist is trying to seriously build his base of sales off of people who have easy access to his music in a free format, that person lost

  37. eskay Says:

    >>Mickey factz is one of the worst rappers I have heard in my life…..I could make a valid case that Soulja boy is better than him…

    you’re an idiot Boosie (but we knew that). there’s no way any sane person can listen to those two tracks I just posted and act like the kid doesn’t have at least a little spit. as I’ve said before, I don’t think he’s the next coming, and I don’t even think he’s the nicest new cat out right now, but he has talent.

  38. RIGZ Says:

    I don’t understand ya’ll fools who spend half your day on blogs, then you act as if they don’t count. like, what planet are you living on that you can’t see that blogs and the web are the future of music?

    ^^^

    I was just thinkin the same thing

  39. Mark Twain Fame Says:

    # Culture Shock! Says:
    July 31st, 2008 at 3:39 pm

    Wale is a talented cat, but that Levi commercial reeks of faggotry.

    ^^^

    wale stayed ass’d up’d?

  40. eskay Says:

    what’s gay about that Levi’s ad?

  41. Mark Twain Fame Says:

    Mickey factz is one of the worst rappers I have heard in my life…..I could make a valid case that Soulja boy is better than him

    ^^^

    see now your just talkin out your brokeback mountain.

    dude might be more popular and have more money…but that stops there.

  42. I Fux Says:

    i am not a big fan of white chicks but beauty is beauty and the Hulkster’s daughter can get earlyyyyyyyyyy

  43. icon (trillbert arenas) Says:

    @ Latarian- I stay up in Nah, but I also buy a whole lot of music..most of the shit i download is shit that I probably wouldn’t have bought otherwise, and to be honest, most of it collects dust after being downloaded…

  44. RIGZ Says:

    You lot would have people believe Mickey is the root of all evil

  45. Rockabye Says:

    I don’t understand ya’ll fools who spend half your day on blogs, then you act as if they don’t count. like, what planet are you living on that you can’t see that blogs and the web are the future of music?
    ^
    A-fucking-men. (none)

  46. PHOENIXXX Says:

    wow this Mickey Factz guy got yall pretty riled up

    he must be doing something right. he got yall talking

  47. RIGZ Says:

    Show money >>>>>>> CD sales money

    Truss me

  48. Latarian Milton Says:

    @ icon – ur the exception. i guarantee it. we could do a poll of who buys music frequently, infrequently, and next to never — and i’m positing that the vast majority of the NR readership falls into the last category, though i’d be interested to see actual results. i might indeed be wrong

  49. Rockabye Says:

    as I’ve said before, I don’t think he’s the next coming, and I don’t even think he’s the nicest new cat out right now
    ^
    Who is, to you?

  50. Jakk Crakker Says:

    Nigga I’m a laptop, the city’s my backdrop
    Kiddies be on myspace, when they used to be on blacktops
    Recess cea-ses, ipod done got the mac hot
    Niggas needin’ an assist from wikipedia
    information confirmed or deleted, either they fact drop or backoff

    ^^^

    Nigger wat yuuuu doin on a laptop?/ git out on da feeld and give me mah cash crops/ My space? nigger dis here my place/ Coddon and Korn iz what yu pikkin on dis date/ reeces peeces iz awl yu gettin on dis plate/ mac an cheez is awl I want on mah hot plate/ Dont know wat dem wikki niggers teachin ya/dis whip an da noose gon end up beatin ya/ Assist me in dis yard so we kin end up feedin ya/ pork an hawg dats awl yu eatin up.

  51. Da PartyStarter Says:

    *daps DPS*

    hey you forgot–

    Dude’s stayin ass’d up

    “Crooked I” vs. Miami Daze

    and yeah wtf is “Buttkcuffery”

    …ass handcuffs?

    ^^
    My little idiosyncrasy not to write the word “fuck” on a blog. lol
    Wassup, MTF?
    You don’t do your daily affirmations no more?

  52. icon (trillbert arenas) Says:

    that Africa track Mickey Factz did with D’Angelo was straight, but nothing he has put out has really wowed me (none)..I guess my problem with the conceptuals, is that it’s being used as a tool for corny niggas to look “deep” (never that)

  53. cOLD Says:

    4. Got him just enough green to make that video for Talk To Em where he’s talking to the 75-year-old Egyptian newspaper vendors in NY as some weed carrier films him with a vintage 2002 camera.

    ^lol
    ——-
    *bans BD on GP

    ^borderline.

  54. icon (trillbert arenas) Says:

    LOL @ Boosie

  55. Mark Twain Fame Says:

    # I Fux Says:
    July 31st, 2008 at 3:44 pm

    i am not a big fan of white chicks but beauty is beauty and the Hulkster’s daughter can get earlyyyyyyyyyy

    ^^^

    I dont know I still think there’s a 50% chance she has a penis.

  56. RIGZ Says:

    I guess my problem with the conceptuals, is that it’s being used as a tool for corny niggas to look “deep” (never that)

    ^^^

    i think your reading to deep into it

    Its just another song to me

  57. G7 Says:

    D. Billz approved no doubt

  58. nation Says:

    >> like, what planet are you living on that you can’t see that blogs and the web are the future of music?

    it’s a new game and I’m the coach like Avery
    leave it to the flow, we gettin dough like the bakery

  59. eskay Says:

    >>es let me elaborate. my premise is and has always been that any sophisticated fan of rap music who visits blogs probably also downloads illegally. nobody has been able to articulate a logical contrary response to my premise, which i have presented on NR b4. if an artist is trying to seriously build his base of sales off of people who have easy access to his music in a free format, that person lost

    actually you lost with that primitive thought process. you’re working under the assumption that record sales still matter, but meanwhile, even the major labels are waking up the fact that recorded music is steadily losing it’s value. like, do you think Live Nation gave Jay 150 million because they think they’re going to recoup that off record sales? it doesn’t take a genius to do the math and realize that that is impossible in this day and age. sites like RCRD LBL are giving away music and paying artists from ad revenue. it’s all about building and selling the brand of an artist. wake up and pay attention.

  60. Rockabye Says:

    and i’m positing that the vast majority of the NR readership falls into the last category, though i’d be interested to see actual results. i might indeed be wrong
    ^
    I’m in that last category. I’ve bought, by my quick calculations, four albums in the last two years (Untitled, American Gangster, Graduation, Game Theory), and I’ve downloaded four in the last two weeks.

  61. Mark Twain Fame Says:

    # PHOENIXXX Says:
    July 31st, 2008 at 3:45 pm

    wow this Mickey Factz guy got yall pretty riled up

    he must be doing something right. he got yall talking

    ^^^

    “let’s give them something to talk about…something to talk about…”

    damn my mom and her love of Bonnie Rait.

  62. Boosie Says:

    # eskay Says:
    July 31st, 2008 at 3:42 pm

    >>Mickey factz is one of the worst rappers I have heard in my life…..I could make a valid case that Soulja boy is better than him…

    you’re an idiot Boosie (but we knew that). there’s no way any sane person can listen to those two tracks I just posted and act like the kid doesn’t have at least a little spit. as I’ve said before, I don’t think he’s the next coming, and I don’t even think he’s the nicest new cat out right now, but he has talent.
    ____________________________________________________________-

    Lol at eskay….He stays getting mad at my comments cause He knows I am right and has no academic retort…….

    So just because he can channel the mind of Alfred Lord Tennyson and write like Carol Ann Duffy and rap about the moon and the stars that makes him hot….He lacks the ability to RAP….yes he Can WRITE but he can’t RAP….Major difference….

  63. Da PartyStarter Says:

    Yo Eskay-

    ALOT of the folks e-blowin’ up were in last Sept/Oct.?(Kanye is on the cover) XXL’s ‘show and prove”:
    Wales
    Soldierboy

    and a few others. Much music, I go back and read/listen to shit concerning Hip-Hop and the music just to see if the “flavor of the month” is legit. Remarkably, XXL has been right about alot of new artists.

  64. icon (trillbert arenas) Says:

    Latarian Milton Says:

    July 31st, 2008 at 3:47 pm
    @ icon – ur the exception. i guarantee it. we could do a poll of who buys music frequently, infrequently, and next to never — and i’m positing that the vast majority of the NR readership falls into the last category, though i’d be interested to see actual results. i might indeed be wrong

    ***You’re prolly right…but for real, the blogs are important, IMO…it definitely is a good way to get your name out there…new tactics for this new era- silent weapons for quiet wars (c) Killarmy

  65. PHOENIXXX Says:

    Jakk Crackker>>>>>>Hipster rappers

  66. Dr Flav Says:

    Lord knows blogs have helped Asher Roth and by the way:

    hamster broth> Asher Roth

    Pamper log > Asher Roth

  67. I Fux Says:

    Chea you’re wrong….lets say this nig Mikey sales 5,000 cd’s or whatever but has 100,000 free downloads of his mixtapes/songs all together ….he now has a following and can probably pack 500-1,000 people or so to his shows….so now he is not only eating off of rap but he is eating off of rap with little to no overhead on Blogs/Web alone …….Dude is straight

  68. Mark Twain Fame Says:

    Wassup, MTF?
    You don’t do your daily affirmations no more?

    ^^^

    randomly sometimes…

    here ya go…

    MT Quote–

    The man who is ostentatious of his modesty is a twin to the statue that wears a fig leaf.

  69. icon (trillbert arenas) Says:

    Nationals have a game tonight, so I’m finna bounce, so I can beat this traffic…one

  70. Mark Twain Fame Says:

    Pamper log > Asher Roth

    ^^^

    that didn’t rhyme!…boo that man.

  71. Mark Twain Fame Says:

    peace ike.

  72. Rockabye Says:

    Lol at eskay….He stays getting mad at my comments cause He knows I am right and has no academic retort…….

    So just because he can channel the mind of Alfred Lord Tennyson and write like Carol Ann Duffy and rap about the moon and the stars that makes him hot….He lacks the ability to RAP….yes he Can WRITE but he can’t RAP….Major difference….
    ^
    Soulja Boy can’t exactly do either. He has all the flow of a menopausal Oprah.

  73. PHOENIXXX Says:

    *googles ostentatious*

  74. Culture Shock! Says:

    # eskay Says:
    July 31st, 2008 at 3:43 pm

    what’s gay about that Levi’s ad?

    ^^^

    Wale asking niggas to unbutton him. That’s either very gay or severe mental retardation status.

  75. RIGZ Says:

    Fux understands

  76. I Fux Says:

    FLOW is the reason Weezy > most right now

    *sings* LET THE BEAT BUILD BITCHHHHHHHHHHH

  77. Mark Twain Fame Says:

    So just because he can channel the mind of Alfred Lord Tennyson and write like Carol Ann Duffy and rap about the moon and the stars that makes him hot….He lacks the ability to RAP….yes he Can WRITE but he can’t RAP….Major difference…

    ^^^

    and Soulja-ManTan can?!…come on now Boosie.

    my 10 year old nephew can rap better than him.

  78. Dr Flav Says:

    that didn’t rhyme!…boo that man.

    I can make it rhyme, but Im nice like that though.

  79. Da PartyStarter Says:

    MT Quote–

    The man who is ostentatious of his modesty is a twin to the statue that wears a fig leaf.

    ^^^
    DPS Quote-
    Man who lays woman on ground has piece on Earth….

  80. eskay Says:

    >>So just because he can channel the mind of Alfred Lord Tennyson and write like Carol Ann Duffy and rap about the moon and the stars that makes him hot….He lacks the ability to RAP….yes he Can WRITE but he can’t RAP….Major difference….

    I mean, it is what it is Boosie. because, honestly, who the fuck are you? you’re a screename on the internet. dont like 3 people from LSU post under the ‘Boosie’ moniker? so which one are you today? real flesh and blood people who’s opinion actually matters and is worth something have co-signed Mickey’s skills, but you’re right, if you say he’s wack, he must be wack.

  81. Mark Twain Fame Says:

    # Dr Flav Flat Says:
    July 31st, 2008 at 3:57 pm

    that didn’t rhyme!…boo that man.

    I can make it rhyme, but Im nice like that though.

    ^^^

    oh horsepoop.

  82. eskay Says:

    >>Wale asking niggas to unbutton him. That’s either very gay or severe mental retardation status.

    uhmm, relax, that’s the Levi’s marketing slogan.

    this is why Hip-Hop stays losing.

  83. RIGZ Says:

    real flesh and blood people

    ^^^^

    *dies*

  84. nation Says:

    >> Wale asking niggas to unbutton him. That’s either very gay or severe mental retardation status.

    why do you automatically presume he wants a man to do that? you either dress nice for yourself of to catch women’s attention… if you guys have to pull your own dick out you’re doing something wrong

  85. Dr Flav Says:

    ***leaves Mickey Facts Alone for username’s sake***

    L.F. Why is it when you go to the NR Lite archives and try to go to the next page of older entries it just keeps the new ones up, basically I cant turn the page, I was looking for a link in the archives.

  86. nation Says:

    *copped the boots with the fur wifebeater with the denim Levi’s with the zipper

  87. Dr Flav Says:

    ***leaves Mickey Facts Alone for username’s sake***

    L.F. Why is it when you go to the NR Lite archives and try to go to the next page of older entries it just keeps the new ones up, basically I cant turn the page, I was looking for a link in the archives.

  88. I Fux Says:

    with all that being said fuck Mickey Factz……and throw faggot ass Charles Hamilton too

    *bumps N.O.T.S.*

    http://www.answers.com/topic/n-o-t-s-landing

  89. Mark Twain Fame Says:

    # eskay Says:
    July 31st, 2008 at 4:00 pm

    >>Wale asking niggas to unbutton him. That’s either very gay or severe mental retardation status.

    uhmm, relax, that’s the Levi’s marketing slogan.

    this is why Hip-Hop stays losing.

    ^^^

    exactly…people stayin ass’d up with this ayo/pause/no homo crap…I think your more closet homo when you really care so much and try to say pause/no homo/ ayo on anything slightly gay sounding or whatever.

    it’s like when us YT’s say before they vocie they opinion about racial issues “now I am no racist at all…I like all races”

  90. Boosie Says:

    to Rockabye and Mark weezy and to all the elitist nahrighters,

    You People( yes you people)….are so functioned to think that if a person raps like rakim he has some “spit” to him…If he raps like joell ortiz, then oh he must be good…Your train of thoughts and the music you listen to, has conformed your mind that these ABSTRACT ANALYTICAL VERSES, are deemed “hot’…when That is only one regions style of rapping….The reason why you think your ten year old nephew can rap better than soulja boy cause he puts multi-syllabic words together and channels the great veteran nas….But there is more to rapping than just that……Pretty soon a new style will emerge and that old New york flow will be in the past….It was hot for its time, but things change, and you are basing your opinions off what you are used to hearing.

  91. I Fux Says:

    button fly > zipper

    BRB

  92. eskay Says:

    >>why do you automatically presume he wants a man to do that? you either dress nice for yourself of to catch women’s attention… if you guys have to pull your own dick out you’re doing something wrong

    yo, for real, shits disgusting b.

  93. RIGZ Says:

    Barack Obama bit Rocky Maivia’s swagger

  94. Mac Brown Says:

    eskay Says:

    July 31st, 2008 at 3:58 pm
    >>So just because he can channel the mind of Alfred Lord Tennyson and write like Carol Ann Duffy and rap about the moon and the stars that makes him hot….He lacks the ability to RAP….yes he Can WRITE but he can’t RAP….Major difference….

    I mean, it is what it is Boosie. because, honestly, who the fuck are you? you’re a screename on the internet. dont like 3 people from LSU post under the ‘Boosie’ moniker? so which one are you today? real flesh and blood people who’s opinion actually matters and is worth something have co-signed Mickey’s skills, but you’re right, if you say he’s wack, he must be wack.

    ^^sits back and watches……….

  95. I Fux Says:

    DJ Blazita

    ^^^^*dead*

  96. BabyDoll Says:

    nation Says:

    July 31st, 2008 at 4:02 pm
    >> Wale asking niggas to unbutton him. That’s either very gay or severe mental retardation status.

    why do you automatically presume he wants a man to do that? you either dress nice for yourself of to catch women’s attention… if you guys have to pull your own dick out you’re doing something wrong

    ^you tell ‘em nation *winks*

  97. Mark Twain Fame Says:

    mofo I’m not even from NY or enjoy every and all NY mc’s…stop assuming shit.

    two of my favorite rappers of all time are Big Boi and 3000…they def don’t sound like Soulja Boy’s wake studdering ass up’d self. And on the same tip they dotn sound like Mickey Fatcz…and they both from the South, not NY or the East Coast.

    Factz is cool, and I do like most of his songs (some are asstastic) but I dont think he’s the greatest new dude out and all that…my simple and small not to serious argument is when you said you can prove and give a good argument that Soulja is better than Mickey…and thats simply not true man.

  98. eskay Says:

    don’t get me wrong, I have a lot of fun ayo’ing & pausin’ and what not, but Culture was like actually serious in saying that the ad was gay.

    and Boosie, shut the fuck up. I like Rich Boy, and that nigga’s flow is the furthest thing from standard New York rhyming that you can find, and I can’t even understand the nigga half the time.

    Soulja Boy isn’t wack because he talks with a Southern accent, he’s wack because he’s wack. and I’m not a SB hater by any means, but the kid is not a good rapper.

  99. Mac Brown Says:

    Soulja Boy isn’t wack because he talks with a Southern accent, he’s wack because he’s wack. and I’m not a SB hater by any means, but the kid is not a good rapper.

    ^^YAAAAAA NIGGA YYYAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHH

  100. I Fux Says:

    Souljia Boy is the worst rapper ever………And I like alot of shit but I cant even give him the kid pass cuz he is like 23 …….Bow Wow had some spit/flow at 16 …so I dont buy that I am hating, dude is fucking garbage

  101. Boosie Says:

    # eskay Says:
    July 31st, 2008 at 3:58 pm

    >>So just because he can channel the mind of Alfred Lord Tennyson and write like Carol Ann Duffy and rap about the moon and the stars that makes him hot….He lacks the ability to RAP….yes he Can WRITE but he can’t RAP….Major difference….

    I mean, it is what it is Boosie. because, honestly, who the fuck are you? you’re a screename on the internet. dont like 3 people from LSU post under the ‘Boosie’ moniker? so which one are you today? real flesh and blood people who’s opinion actually matters and is worth something have co-signed Mickey’s skills, but you’re right, if you say he’s wack, he must be wack.
    ___________________________________________________________

    Lol, now Eskay is trying to attack my character, by inserting personal stuff about me…..See this is what I think of the whole internet blog thang….It’s only one Person and that’s me the Nigga who you see on the nahright ning page looking so fresh to def….Eat pork chops and neck bones and rock a six pack….

    I’m not so much saying that Mickey is trash, but the dude is lame…..That’s the only thing….It’s like a nerd in highschool trying to rap about his trigonometry subjects explaining how sine/co sine and the adjacent hypotenuse….So yes his written verse writing game is pretty nice and decent and even some tracks I heard were moderately good, but he lacks presence…..It’s like watching cornell vs. dartmouth…..to fundamental of a basketball game, I’m used to seeing niggas crossing up and dunking on cats….sorry thats just me…and my opinion is only opinion

  102. Big Homie Says:

    SMH at my latest post

    Famous Daves >

    Wish I had a beer

  103. Mark Twain Fame Says:

    also your quickly switching this argument to who’s “hot” instead of what was intitally sparked by you saying Mickey is wack in rappin and soulja boy is better than him.

    I’m speaking about ability, lyrics, flow…Mickey has SOulja topped on that note.

    now if we get into the half assed simplistic ish of who’s hotter than of course Soulja is…dude’s got millions sold, ringtones, songs on radio, etc etc.

  104. Rockabye Says:

    to Rockabye and Mark weezy and to all the elitist nahrighters,

    You People( yes you people)….are so functioned to think that if a person raps like rakim he has some “spit” to him…If he raps like joell ortiz, then oh he must be good…Your train of thoughts and the music you listen to, has conformed your mind that these ABSTRACT ANALYTICAL VERSES, are deemed “hot’…when That is only one regions style of rapping….The reason why you think your ten year old nephew can rap better than soulja boy cause he puts multi-syllabic words together and channels the great veteran nas….But there is more to rapping than just that……Pretty soon a new style will emerge and that old New york flow will be in the past….It was hot for its time, but things change, and you are basing your opinions off what you are used to hearing.
    ^
    A new style will emerge…

    Soulja Boy Up In This Hoe
    Watch me Lean And Watch Me Rock?
    Super Man Dat Hoe
    Then Watch me Crank Dat Robocop?
    Super Fresh, Now Watch Me Jock
    Jocking On Them Haterz Man
    When I Do Dat Soulja Boy
    I Lean To The Left And Crank Dat Dance
    (Now You)
    I’m Jocking On Yo Bitch Ass
    And If We Get to Fightin
    Then I’m Cocking On Your Bitch Ass
    You Catch Me At Yo Local Party
    Yes I Crank It Everyday
    Haterz Get Mad Cause
    “I Got Me some Bathing Apes”

    I’m sorry, I could flow like Niagra and not make that shit sound halfway decent.

    At best, that’s deliriously stupid, and I actually like that song, as a beat to move to and a crunk-sounding jam.

    But it’s morally reprehensible (this is a debauched 16-year-old kid rapping about what’s supposed to be his life, and we’re worried about Miley Cyrus heralding the downfall of civilization?), full of a choppy, off-color and only barely on-beat flow. If this is a style that did anything but hit the lowest common denominator, I might be able to support it.

    It doesn’t.

  105. Mr. Papagiorgio aka Trill Goldberg Says:

    Soulja Boy isn’t wack because he talks with a Southern accent, he’s wack because he’s wack. and I’m not a SB hater by any means, but the kid is not a good rapper.

    ^^
    donk > back dat azz up

    *laughs really hard and poops self. . . just a lil. . . .

  106. PHOENIXXX Says:

    Souljah Boy and Mickey Facts got niggas ready to kill each other over blogs and zshare links

    they might be the new 2pac and Biggie

  107. Dr Flav Says:

    “oh horsepoop.”

    Okay how about:

    Loud queers on phones > Serious Jones

    You have to say these out loud and have the right inflection. LOL

  108. Rockabye Says:

    Mind you, Soulja Boy is all of four months younger than me (born day 7/28/1990), so while I was wrong about him being 16, it’s not like I don’t know my age and my peers.

  109. Latarian Milton Says:

    es you’ve already dug the grave for record sales – problem is, nobody agrees with you – shit’s not even in the casket yet

    so long as:

    country albums,
    christmas albums,
    teeny pop star albums, and
    kanye and wayne

    sell a million-plus, the record industry is going to focus on sales

    people have been saying for the last five years that sales are not going to matter any more. guess what? people keep waking up to a world where sales matter. all this destroy-and-rebuild stuff? sounds great in theory. everybody can speak very intelligently about the destory part. nobody has yet artiuclated a fully viable way of rebuilding. obviously i understand the cultural significance of blogs but if you think that this is the end-all be-all of the new musical horizon, you’re wrong for a number of reasons.

    btw i don’t think we’re disagreeing — for the record i think you’ve made a number of salient points. i’m just putting ideas out there

  110. Big Homie Says:

    lol at Souljah Boy and the word rapper in the same sentence.

  111. cOLD Says:

    It’s like watching cornell vs. dartmouth…..to fundamental of a basketball game, I’m used to seeing niggas crossing up and dunking on cats….sorry thats just me…and my opinion is only opinion

    ^good analogy, I’d had to agree with this.

  112. Mr. Papagiorgio aka Trill Goldberg Says:

    *refuses to download anything that has “the hard way intro” as a track*

  113. Boosie Says:

    Oh and one more thing,

    eskay the reason you thought I was two or people cause I made up a character name called flipper which was the ORGINAL pic poster of busted/hood/pretty chicks….But I stopped cause it got old……and I came up with the name Boosie because that’s when everybody was bumping his music and the only name I was hearing….I played like Flipper and Boosie was two different people only to make the day interesting and the time goes by…..People are gonna laugh and say I’m schitzo or whatever but I’m just a normal cat making up shit passing the time and doing homework all at the same time…..It’s not like I go to the bat cave and come up with these ideas….I never even mentioned nahright to anyone outside of Myself…I dont use any internet slang….So I don’t know why you acting like I’m some sort of far out person…This whole internet shit is entertainment and jokes….If you get mad that’s on you…

  114. Mark Twain Fame Says:

    I’m not so much saying that Mickey is trash, but the dude is lame…..That’s the only thing….It’s like a nerd in highschool trying to rap about his trigonometry subjects explaining how sine/co sine and the adjacent hypotenuse….So yes his written verse writing game is pretty nice and decent and even some tracks I heard were moderately good, but he lacks presence…..It’s like watching cornell vs. dartmouth…..to fundamental of a basketball game, I’m used to seeing niggas crossing up and dunking on cats….sorry thats just me…and my opinion is only opinion

    ^^^

    then we will keep it at just that…your opinion.

    cause yeah just cause someone raps about more “nerdy” subject matters, and intellectual multi symballic type of raps dont mean they wack either…

    just like how you think eskay and whomever is judging you about being some dumb simple crunk Southern cat by lookin at your ning pics dont assume rappers in mickeys or mickey himself lane are just book nerds that talk about “calculus and geometric formulas” and “stars and moons”, they talk about some different left field ish sometimes but alot of people can relate to it and they do get an audience so he is connecting with someone.

  115. Dr Flav Says:

    “I like Rich Boy,”

    ***Shocked and Amazed***

  116. Dr Flav Says:

    “I like Rich Boy,”

    ***Shocked and Amazed***

  117. Rockabye Says:

    sell a million-plus, the record industry is going to focus on sales
    ^
    You know what I’m really curious about? The sales for that Miley Cyrus album.

  118. PHOENIXXX Says:

    # Big Homie Says:
    July 31st, 2008 at 4:15 pm

    lol at Souljah Boy and the word rapper in the same sentence.

    ^^^^

    *blogs from the perspective of Souljah Boy*

    AYE SHAWTY WHY YOU HATING NIGGA YOU OLD LIKE DINOSAURS STOP HATIN ON ME AND GET MONEY YOU JUST MAD CUZ I GOT ME SOME BATHING APES

    SO FUCK YOOOOOOOOOOUUUUUUUU

    *supermans my keyboard no homo*

  119. landLORD Says:

    *in Allen Iverson “practice?!?” voice*

    … this is about mickey factz?? … mickey factz ?? … we talking ’bout mickey factz ? … not the game , not the game … but mickey factz ? … we talking bout mickey factz y’all ?! … mickey factz ??? … nas > jayz, but we talking bout mickey factz ? … how the hell is mickey factz gonna make my teammates better ?!? …

  120. RIGZ Says:

    Rich Boy’s ill

  121. eskay Says:

    >>people have been saying for the last five years that sales are not going to matter any more. guess what? people keep waking up to a world where sales matter. all this destroy-and-rebuild stuff? sounds great in theory. everybody can speak very intelligently about the destory part. nobody has yet artiuclated a fully viable way of rebuilding.

    I don’t think people have been saying that for 5 years. I think they’re only recently waking up to that fact. and you’re right, nobody has come up with a viable replacement yet, but people are definitely trying. EMI just hired a former Google exec as their President of Digital Strategy or whatever. that kind of move is unheard of in the music industry and it just underscores the direction that music is going. the record sales model is on its last legs.

  122. Boosie Says:

    # eskay Says:
    July 31st, 2008 at 4:08 pm

    don’t get me wrong, I have a lot of fun ayo’ing & pausin’ and what not, but Culture was like actually serious in saying that the ad was gay.

    and Boosie, shut the fuck up. I like Rich Boy, and that nigga’s flow is the furthest thing from standard New York rhyming that you can find, and I can’t even understand the nigga half the time.

    Soulja Boy isn’t wack because he talks with a Southern accent, he’s wack because he’s wack. and I’m not a SB hater by any means, but the kid is not a good rapper.
    __________________________________________________________

    Eskay,

    You’re not getting me riled up with all this aggressive content….Right Now I’m eating an Arby’s toasted sub laughing at what you are writing….Telling me to shut the fuck up and calling me an idiot is only going to make me say more critical things about mickey factz…..and I know this subject angers you and makes you want to “spit” in my face but I can’t help but to be laughing right now….You’re like a grumpy old blogger…….The past few days you have been a lil too agressive, and I guess if we saw each other in person you’ll knock the spit out of my mouth and body slam me?…..But whatever this is just funny to me…..

    Soulja is not trying to rap like cats in the past….He has he erased the whole template of the normal writing style of rap….Paul laurence dunbar is pre-historic Soulja boy and he is Hailed and even has a dedicated musem/house in the hood off third street in the city where I was born….Soulja boy is a modern day kid stepn fetchit/ bo jangles….all but He’s not catering to white folks….these are southern roots…their whole style is different and different usually means something people wrestle with and don’t like.

  123. Strongchef Says:

    >>>>>>>Soulja boy is a modern day kid stepn fetchit/ bo jangles….all but He’s not catering to white folks….these are southern roots…their whole style is different and different usually means something people wrestle with and don’t like.

    dony confuse modern and different with GARBAGE!!!

  124. Nah Right » Blog Archive » Video: Serius Jones - Slow Down (Behind The Scenes) Says:

    [...] Previously: Serius Jones – The Hard Way (Mixtape) 2274 [...]

Leave a Reply