Common – Stay Schemin (Remix) (Drake Diss)

The Drake/Common beef heats up with Common quickly returning shots over ‘Stay Schemin’.

Download: Link

Props: MTV

Preivously: Rick Ross ft. Drake & French Montana – Stay Schemin (Video)


AddThis Social Bookmark Button

186 Responses to “Common – Stay Schemin (Remix) (Drake Diss)”

  1. Shooter Says:

    “you a bitch cause you clean, like a bitch thats 18”

  2. hood trill stunting aka trap day man Says:

    yo that cover art is hilarious.

  3. jderrida Says:

    My motto is: Chicago, bitch
    Everybody know you sweet, what the problem is
    Don’t play dumb, I’m the one that acknowledged it
    Son of a bitch, I imagine what your father is
    She said, “How you make your opponent, the rapper of the moment?”
    His style, he don’t own it
    Acting all hard when he hardly like that
    You gon’ mess around and make me catch a body like that, ooooh
    Don’t do it
    Because every song you make Joe is really hoe music
    I heard you said you wasn’t a bitch because you sing
    You a bitch because you cling like a bitch that’s eighteen
    Can’t say my name or rap about a nigga’s wife
    You so black and white, tryna to live a nigga’s life
    I’m taking too long with this amateur guy
    You ain’t wet nobody, nigga, you Canada dry

    [Common Speaking]
    Soft nigga. Make no mistake, I’m talking to Drake
    It’s the remix. Rick Ross, Common, and that hoe ass nigga
    No, man-to-man, don’t hide behind them other niggas
    Nah, this man-to-man. You can’t run behind them man
    This is some real man shit right here

  4. hood trill stunting aka trap day man Says:

    After Drake mops up the floor with Common niggaz will learn

    >everyone is waiting.

    but i bet the first thing aubrey does is an interview.

    cuz he ain built like that to jus go in without some preemptive explanation.

    he a nervous hybrid.

  5. jderrida Says:

    that “we beefin cause he sweet” angle is for his most ardent dickriding fans..

    ^^^

    *Blank Stare*

    For any other rap nigga, sure

    But Com has a history of firing at niggas on virtue

    Not that hard to believe that Drake’s usual sweetness has anger Com

  6. hood trill stunting aka trap day man Says:

    lol!

    only nation can squash this.

    he a aubrey & common fan.

    you that nigga is conflicted in canada.

  7. sarjo1988 Says:

    “please protect me from brokeness, and bitch ass niggas…..bitch ass bitches too”

  8. hood trill stunting aka trap day man Says:

    edit: you know that nigga is conflicted in canada

  9. Troyvul Says:

    bitch you wasnt wit me shootin in the gym…..BITCH YOU WASNT WIT ME SHOOTIN IN THE GYM!

    *Daps*

  10. Dos Equis Says:

    but i bet the first thing aubrey does is an interview.

    cuz he ain built like that to jus go in without some preemptive explanation.

    he a nervous hybrid.

    ^
    I expect that too so..WTF? ..its cool though..k keep picking on the soft lite skin dude..when he come back with the trench coat and the chopper shootin everything up..I dont wanna hear no crying.

    Common put Drake in his place

    …read that a few times and tell me if that ain’t some funny shit

    There’s notihn Com can say about Drake that we havent said already(fag, sweet, liteskin, canadian, yadda yadda)..Com should beware of what Serena told Drake about him..the unknown has much more ethereal potential..walk lightly Com..

  11. jderrida Says:

    Ye produce Takeover…in comparison to ether, Ye produce a far better sounding track

    Given Com writing game, I dare say Drake will soon be lit the fuck up

    The Pussy is Mine (Drake Diss) Produce by Kanye West

  12. A Chick Says:

    hood trill stunting aka trap day man Says:
    January 9th, 2012 at 10:38 am
    edit: you know that nigga is conflicted in canada
    —————–
    Actually he’s in NY right now.

    SN: I don’t mind this beef at all. It’s pretty entertaining so far.

    #TeamDrake tho, don’t get it confused.

  13. A Chick Says:

    Com should beware of what Serena told Drake about him..the unknown has much more ethereal potential..walk lightly Com..
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    “You think Drake will pull some shyt like that? Ya Never Know!!”

  14. S.I.C.K Says:

    Common>>>>Drizzy

    *daps all*

    light skinned male civil war(II)

  15. tHe kiD fRanKie Says:

    Rap fans are clearly bored

    Y’all niggas is reachin and overanalyzing every angle in this “beef”

    Drake took shots
    Common lit his ass up

    Game over

    Seriously doubt drake respond his Layin on his couch sippin lean wearing a snuggie ri now

  16. Dos Equis Says:

    SMH @ being alive to witness Lonnie vs Aubrey, conscious vs sweet, nigga from the white house poetry dinners vs the nigga that be looking in bitches purses when they go pee pee

    *laughs hystericlly at his own self and where this music has lead me*

    *lays on the ground in fetal*

    *wipes tears with carpet*

  17. &What?! Says:

    ‘Make no mistake, I’m talking to Drake!’

    LOLO!

  18. A Chick Says:

    Common lit his ass up
    ————-
    How? Since when is Com a gangsta rapper???

    Not to mention he delivery kinda sux for beefin. He sounds softer than the dude he tryna go at.

  19. Troyvul Says:

    Drake > Common

    >>when he come back with the trench coat and the chopper shootin everything up..
    ^
    It will be a wrap

  20. 911 Says:

    he a nervous hybrid.
    ________________
    lmao

    Cosign nation throwing all his common mp3’s in the nearest recycle bin off of every hard drive. Lol @ the thought. Sad really, but he’s on drake album credits, what choice does he have really?

    Common 2 drake 1. Drakes move, but know that common has game point in a best of 5 series.

  21. hood trill stunting aka trap day man Says:

    keep picking on the soft lite skin dude..when he come back with the trench coat and the chopper shootin everything up..I dont wanna hear no crying

    > lol!

    k.

    i actually want drake to respond cuz it’s entertaining & i like his music.

    all that other shit you talkin about nahkis been taking shots at him is baseless cuz none of us are high profile rappers like common is.

    lets not act like aubrey is built for battle cuz i coulda sworn the nigga said he don’t respond to disses in ‘successful’.

    he know who common is…he better pace himself tho.

  22. Shooter Says:

    Drake took shots
    Common lit his ass up
    ^^^^

    It’s true

  23. Jackson7 Says:

    LMAO

  24. hood trill stunting aka trap day man Says:

    Common 2 drake 1. Drakes move, but know that common has game point in a best of 5 series.

    > these words.

  25. A Chick Says:

    EVEN Com doesn’t expect to win this….he just wants some album sales out of it. Some of y’all are so delusional lol. This com diss track will be old news by lunchtime.

  26. Troyvul Says:

    The only one who lose in the end is Serena

    *Plays -Dreams Money can buy*

  27. 911 Says:

    Who made the rule that you have to be a gangsta rapper to air out your thoughts? Anyone?

  28. Jackson7 Says:

    A Chick Says:

    January 9th, 2012 at 10:49 am
    Common lit his ass up
    ————-
    How? Since when is Com a gangsta rapper???

    Not to mention he delivery kinda sux for beefin. He sounds softer than the dude he tryna go at.

    ——

    nah Hon..

    Common aint new to beef… ask OShea Jackson..

    you dont have to be a gangster rapper to beef with a nigga..

    especially when there’s a possibly a woman involved

  29. vcsom Says:

    i dont know about anyone liting anyone’s ass up. lyrically pretty even so far to me.

    but really com got no crew tho. asking drake to make it man to man. that shit was weakness in disguise.

    rozay talking bout stay scheming and he got lawyers and riding for his. french talkin bout max 75 yrs. that’s the type of company he keeps. this is a lot of scary talk.

    tell me com aint a little bit scared in his uggs. man to man… foh.

  30. Dos Equis Says:

    I know drake is wise enough to have at least 3 bullets in the chamber before he even racked the first one to let Com know he had the ratchet and wasnt playing no more..Com playing that ole “ill give you your got damn money when I feel like it”..ok…keep playing with that boy..better just let the boy owl
    ===

    it’s entertaining

    ^
    It is..my only beef with common is him actin like the pussy didnt do it…my only beef with you is thinking that Common just chose Drake..Serena’s pussy did it.

    Love I lost – Common (about Serena)

    power of the pussy >

  31. Jackson7 Says:

    these was just a few light jabs…

    im sure Common saved more for Drake’s rebuttal…

    Lonnie plays chess, not checkers

    when you engaged in beef, you gotta think 2 tracks ahead

  32. tHe kiD fRanKie Says:

    “diss me and you’ll never hear a reply for it”

  33. A Chick Says:

    911 Says:
    January 9th, 2012 at 10:54 am
    Who made the rule that you have to be a gangsta rapper to air out your thoughts? Anyone?
    ———————
    Com’s whole stance is that Drake is “sweet.” Therefore shouldn’t he embody the opposite of whatever the hell that means? This is a ridiculous point to stand behind when Com makes the softest music ever. That nigga is John Legend with a flow.

    Plus everything thinks he’s fighting with Drake over Serena anyways.

  34. Troyvul Says:

    but really com got no crew tho. asking drake to make it man to man. that shit was weakness in disguise.

    rozay talking bout stay scheming and he got lawyers and riding for his. french talkin bout max 75 yrs. that’s the type of company he keeps. this is a lot of scary talk.

    tell me com aint a little bit scared in his uggs. man to man… foh.
    ^
    LMFAO

  35. hood trill stunting aka trap day man Says:

    This com diss track will be old news by lunchtime.

    > doubt it.

    i checked comms twitter mentions that friday stay scheming dropped.

    you had folks all across the board getting at him. young, old, black, white, whatever…

    it was like 1am when i checked it too.

    believe that hip hop is waiting to see what aubrey does.

    be very clear.

  36. Jackson7 Says:

    It is..my only beef with common is him actin like the pussy didnt do it…my only beef with you is thinking that Common just chose Drake..Serena’s pussy did it.

    ————

    word..

    but no shame in that..

    id fuck a nigga (pause) up, over Serena too

  37. DJ Chase Says:

    Album sales… Common aint never been no platinum rapper. Album sales aint never been part of his M.O.

    But son siad that now that movies finance his life, he can focus on making music he wants to. Hence him doing 2 albums with just Ye, and album with Pharell, and album with No I.D.

    this shit aint bout sales to Common…

    Once again, this is hip hop. Battles are supposed to happen

  38. Dos Equis Says:

    This com diss track will be old news by lunchtime.

    ^
    i mean seriously aint nobody waiting till AFTER french montana raps to listen to Lonnie..niggaz is hitting rewind after Drake’s verse..

    All that screaming and Beyonce..all dem threats…the pussy did it

  39. hood trill stunting aka trap day man Says:

    nah Hon..

    Common aint new to beef… ask OShea Jackson..

    you dont have to be a gangster rapper to beef with a nigga

    > these words too

  40. Jackson7 Says:

    This is a ridiculous point to stand behind when Com makes the softest music ever. That nigga is John Legend with a flow.

    ————-

    i totally disgree with this…

    whats soft about Commons first 4 albums?

    maybe Electric Circus was kinda bougie by hiphop standards, but whats soft about OneDayItllAllMakeSense?… or Like Water For Chocolate?

  41. Jackson7 Says:

    word… lonnie’s movie money >>> Lonnie’s rap money

  42. A Chick Says:

    tell me com aint a little bit scared in his uggs.
    ————-
    ROFL!

  43. Jackson7 Says:

    Mel Kiper III Says:

    January 9th, 2012 at 11:03 am
    “shorty wanna tell me secrets bout a rap nigga…I tell that bitch it’s more attractive when you hold it down”

    ^^
    hmm (n)

    —————-

    word… Son got some serious shit he bout to get off his chest

    this finna be good

  44. 911 Says:

    The irony of it all. Never would have thought I’d see these two square’n off. Strange times.

    I was hoping for a drake versus pusha t. That made sense to me.

  45. Dos Equis Says:

    Com’s whole stance is that Drake is “sweet.” Therefore shouldn’t he embody the opposite of whatever the hell that means? This is a ridiculous point to stand behind when Com makes the softest music ever. That nigga is John Legend with a flow.

    Plus everything thinks he’s fighting with Drake over Serena anyways.

    ^
    verbatim….women see it..it’s only a few ardent Common fanboys cant see that he just stepped in shit the long way….Common…welcome to full time hollywood..take your 62k album and hit the road

  46. London Bloke Says:

    A Chick met up with nate in NY?! Say word

  47. hood trill stunting aka trap day man Says:

    lol @ common making the softest music ever.

    youngins<<>>

  48. A Chick Says:

    i mean seriously aint nobody waiting till AFTER french montana raps to listen to Lonnie..niggaz is hitting rewind after Drake’s verse..
    —————————-
    LMAOOO

    If it wasn’t for Nah I wouldn’t even had known he threw “Say My Name” at the end. I had already hit the stop button.

    Com making threats <<<<

  49. Mel Kiper III Says:

    “shorty wanna tell me secrets bout a rap nigga…I tell that bitch it’s more attractive when you hold it down”

    ^^
    hmm (n)

  50. Jackson7 Says:

    word… when i heard the end of “Sweet”, and heard Lonnie’s voice cracking, and that high pitched screaming, i immediately recognized the sound of a hurt, pussywhipped nigga, that got his woman stole

    Serena Williams >>>>>>>>>>>>>>

    i BEEEEEEEEEEEN told niggas

  51. A Chick Says:

    I was hoping for a drake versus pusha t. That made sense to me.
    —————–
    I thought Pusha T had better jabs than Com. It’s a shame he stepped down.

  52. hood trill stunting aka trap day man Says:

    whether this beef is over serena or not…

    it holds no credence unless drake says it in a rhyme.

    which he most likely won’t.

  53. 911 Says:

    Daps nahggas.

    I also believe com has more tracks already written and possibly recorded.

  54. Dos Equis Says:

    This nigga Common is a freedom fighter b..nigga is a modern day Winnie Mandela..niggaz acting like he some brolic street nigga who is so offended by another niggaz sweetness that he has to speak on it..ole water for chocolate ass nigga. ..the pussy did it

  55. London Bloke Says:

    i BEEEEEEEEEEEN told niggas

    ^

    SMH. Soon Tyga gone be beefing with Spliff Star over Fantasia

  56. Jackson7 Says:

    Aubrey gonna hit Lonnie with more of that comeback Season flow…

    dont sleep on the crafty Canadian

  57. Shooter Says:

    Com making threats <<<<
    ^^^^

    Lol but you cosign Drake "catching bodies" and what not?

  58. London Bloke Says:

    It’s a shame he stepped down.

    ^

    he knew times were about to become even more frustrating

  59. Troyvul Says:

    End Results of all of this

    Drake wins with the Hip-Hop community for Holding his ground against an elder statesmen

    Common loses because he shot at Drake but lost in the end

    Serena will win the Aurtrailian open and will gain more social exposure for her upcoming clothing line

    Common’s next flick will be a dud. However I liked that Mr.Wright flick with Queen Latifa, me and moms watched it. She liked it too.

  60. hood trill stunting aka trap day man Says:

    He went toe to toe with Ice Cube back when people thought Ice Cube murdered people when he wasn’t in the booth

    > lol!

    it’s true tho.

    & yo…these rap niggas is not gonna fight. at all. that should be the least of mahfuckas concerns

  61. London Bloke Says:

    If Drake spits like he did on 9am or Barry Bond, this could be interesting

    I think he gonna take the Jay-z no response/subliminal route though

  62. Jackson7 Says:

    911 Says:

    January 9th, 2012 at 11:04 am
    Daps nahggas.

    I also believe com has more tracks already written and possibly recorded.

    ————
    word..

    he just touched on surface shit..

    iim sure Serena told that nigga secrets about Aubrey too…

    this could turn out to be another Carmen Bryan type beef…

    but, Serena >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Carmen Bryan…

    hiphop beef >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>.

  63. ChainHeavy Says:

    It’s crazy to me that niggas think Common is in any way scared of Aubrey.He went toe to toe with Ice Cube back when people thought Ice Cube murdered people when he wasn’t in the booth.

  64. London Bloke Says:

    Aurtrailian

    ^
    where’s this?

  65. hood trill stunting aka trap day man Says:

    SMH. Soon Tyga gone be beefing with Spliff Star over Fantasia

    > LMAOOOOOOOOOOOOOOOOOO!

  66. Dos Equis Says:

    Drake is soft and maybe he needs to be checked?(there’s other more softer rappers)…but not by no nigga that opens up for Jill Scott..GTFOH

  67. Jackson7 Says:

    I think he gonna take the Jay-z no response/subliminal route though

    —————-

    he better not..

    im #teamOWL, but if dude backs down, im losing respect for Son

  68. jderrida Says:

    He went toe to toe with Ice Cube back when people thought Ice Cube murdered people when he wasn’t in the booth.

    ^^^

    This

    The fuck are some of you typing? Com been firing on niggas without cause or reason

  69. A Chick Says:

    Shooter Says:
    January 9th, 2012 at 11:05 am
    Com making threats <<<<
    ^^^^

    Lol but you cosign Drake "catching bodies" and what not?
    —————-
    I'll give ya boy credit for the "catchin bodies" line in his diss.
    I LOL'ed.

  70. hood trill stunting aka trap day man Says:

    I think he gonna take the Jay-z no response/subliminal route though

    > me too.

    in which case comm should fall back having made his point that drake is not built for battlin.

  71. 911 Says:

    Don’t let fandom confuse you. Drake will never be a better rapper than Common. Regardless of where you believe he’s at right now.

    Also, French doesn’t rap on this “diss”, but I get what a few of y’all are doing..

  72. Shooter Says:

    I think he gonna take the Jay-z no response/subliminal route though
    ^^^^^

    I don’t think he can at this point though, he’s already taken shots, not replying after this is conceding a loss

  73. jderrida Says:

    Drake wins with the Hip-Hop community for Holding his ground against an elder statesmen

    Common loses because he shot at Drake but lost in the end

    ^^^

    *Blank Stare*

  74. Troyvul Says:

    Aurtrailian

    ^
    where’s this?
    ^
    Some Island off of Australia

  75. Jackson7 Says:

    Drake should just step to Common in public and punch him in his fuckin face…

    even if he lose the fight, its a win-win for Drake…

    ANY signs of agression is a win for Drake at this point…

    his manhood has been publicly called out… he HAS to respond

  76. 911 Says:

    Ovoxo though.

    Plays, “we’ll be fine”

  77. Dos Equis Says:

    shout out Juelz Santana..a real nigga..other rap niggaz touched his WIFE and he ain’t make no songs..he just fucked her up and kept it pushing..thats a nigga that gets pussy..Aubrey and Lonnie stay clumsy around some twat..niggaz is gay virgin hoes b

  78. A Chick Says:

    Dos Equis Says:
    January 9th, 2012 at 11:08 am
    Drake is soft and maybe he needs to be checked?(there’s other more softer rappers)…but not by no nigga that opens up for Jill Scott..GTFOH
    ————————
    *cries*

    Damn what did SERENA do to these dudes!!

  79. jderrida Says:

    Drake isn’t good w/punchlines

    A key element to battle rapping

    The fuck do you think Drake introspectively spitting about Com will be ether

  80. Troyvul Says:

    Drake should just shoot common, call for a sit-down and end his life.

  81. jderrida Says:

    Drake should just step to Common in public and punch him in his fuckin face…

    even if he lose the fight, its a win-win for Drake…

    ANY signs of agression is a win for Drake at this point…

    his manhood has been publicly called out… he HAS to respond

    ^^^

    *Dead*

  82. Yasser Pair-a-gats Says:

    Have to ride with the boy Com on this one.

    I once seen him on a Air Tran flight and dapped him.

    Niccas was eatin peanuts and sippin 7UP and this was back when records was being sold!

    Anyway seeing these niccas go at one another is like Dumb ‘n Dumber Soft ‘n Softer.

    It’s like when wifey be stacking the Charmin on top of the Angel Soft, son.

    It’s like they battling for who got perfume that smell sweeter.

    Drake’s response should be called “Erykah Badu.”

    No shots.

  83. Jackson7 Says:

    SMH. Soon Tyga gone be beefing with Spliff Star over Fantasia

    ————–

    hol up..

    Fantasia lettin these niggas smash??

    i KNOW i gotta chance then..

    i just gotta meet her…

    cause she WILL fuck fans..

    even married ones

    *looks around*

    *puts ring in jacket pocket*

  84. Dos Equis Says:

    Also, French doesn’t rap on this “diss”, but I get what a few of y’all are doing..

    ^
    i SWORE I HEARD SOME NIGGA MUMBLING “75” AND “30” for 3 minutes on there

  85. Shooter Says:

    Drake should just step to Common in public and punch him in his fuckin face…
    ^^^^^

    Cosign this tactic

  86. hood trill stunting aka trap day man Says:

    Drake should just shoot common

    Drake should just step to Common in public and punch him in his fuckin face

    > yo i’m fuckin cryin right now!

    niggas giving aubrey brolic tips.

  87. Jackson7 Says:

    eatin peanuts and sippin 7UP

    ——————-

    snack of Champions

  88. London Bloke Says:

    Bet he doesnt remember dapping you on that flight tho fanboy

    No shots

  89. cOLD Says:

    Ctsc

  90. Jackson7 Says:

    Yasser Pair-a-gats Says:

    January 9th, 2012 at 11:13 am
    Have to ride with the boy Com on this one.

    I once seen him on a Air Tran flight and dapped him.

    Niccas was eatin peanuts and sippin 7UP and this was back when records was being sold!

    Anyway seeing these niccas go at one another is like Dumb ‘n Dumber Soft ‘n Softer.

    It’s like when wifey be stacking the Charmin on top of the Angel Soft, son.

    It’s like they battling for who got perfume that smell sweeter.

    Drake’s response should be called “Erykah Badu.”

    No shots.

    ———

    LMAO

    Fight Klub

    Kufis vs Yarmulkes

  91. Dos Equis Says:

    Damn what did SERENA do to these dudes!!

    ^
    There’s 2 niggaz(maybe a girl too) in Bankhead sending subliminals thru the streets over your twat…

    any woman worth her weight is worth rapping after French Montana for

  92. 911 Says:

    The fuck are some of you typing? Com been firing on niggas without cause or reason
    _____________________________
    Every fucking album. Where have y’all been. He sublims’ somebody he doesn’t like every album. Since the beginning of time.

  93. vcsom Says:

    com isn’t scare of drake.

    but ppl need to get over com’s ‘legend’ or ‘god’ status.

    as of right now, who com got?

    drake been empowering himself for a while. handing out favors. u think he’s giving out hits like i’m on one for nothing? that shit’s like what, triple plat? he’s making G connections. u think ross and montana on this track for decoration? by extension drake got puff, phili (meek), and french ny connection.

    that’s where com got him begging for a man to man. beef aint a slap box match. drake done planned shit out with his response.

  94. A Chick Says:

    Jackson7 Says:
    January 9th, 2012 at 11:14 am
    eatin peanuts and sippin 7UP

    ——————-

    snack of Champions
    —————–
    lol!!!

  95. sarjo1988 Says:

    Troyvul Says:

    January 9th, 2012 at 11:12 am
    Drake should just shoot common, call for a sit-down and end his life.

    ^
    LMAO

  96. Jackson7 Says:

    this is deeper than rap..

    this a holy war..

    a Jihad (no Dean of Students)

    its Islam vs Judaism

    only allah/elohim can squash this

  97. Yasser Pair-a-gats Says:

    Drake and Com need to battle for who got more Louis V checkers in one (1) set of luggage.

    I like Com’s chances on this one because he can dig into Kanye’s closet (n/h?) and pull out all the old Damier shit that only been used once.

    That’s the nice thing about being part of the ROC or GOOD – Jay and Kanye are mad generous with their used goods.

    Cars, chains, whips…the underling niccas never hesitate to take that 5 year old shit, dust it off, and then swag on niccas with it like it’s brand new.

  98. 911 Says:

    in which case comm should fall back having made his point that drake is not built for battlin
    _____________________________________
    I can respect this.

  99. A Chick Says:

    drake been empowering himself for a while. handing out favors. u think he’s giving out hits like i’m on one for nothing? that shit’s like what, triple plat? he’s making G connections. u think ross and montana on this track for decoration? by extension drake got puff, phili (meek), and french ny connection.

    that’s where com got him begging for a man to man. beef aint a slap box match. drake done planned shit out with his response.
    ——————-
    alla dis!!!!!!!!!!!!!

    vcsom = ????

  100. Jackson7 Says:

    cosign vcsom..

    this beef is more evenly matched than people think

  101. hood trill stunting aka trap day man Says:

    i really don’t see drake getting at comm directly tho.

    like…the more i look at how the pendulum swings in the comments here…

    i’ont think he built like that to talk live nigga shit.

    his fans already pigeon holed him really.

  102. ChainHeavy Says:

    Who in rap is softer than Drake?

  103. 911 Says:

    Not the one I listened to.. Just saying.

  104. Jackson7 Says:

    jderrida Says:

    January 9th, 2012 at 11:12 am
    Drake isn’t good w/punchlines

    A key element to battle rapping

    ——————-

    you must didnt hear Comeback Season

    at all

  105. Yasser Pair-a-gats Says:

    Mel Kiper III Says:

    January 9th, 2012 at 11:23 am
    Aubrey may have smashed badu as well…

    This beef could run much deeper(n) than we all think

    Peep the liner notes on Take Care and then lemme know wassup

    ^

    *amazed that niccas have liner notes*

    Last CD I bought and opened = Blueprint 2.0

    Bought 5 copies of Lasers solely to have them bitches signed by the homie.

  106. sarjo1988 Says:

    Who in rap is softer than Drake?
    ^
    J kwon???

  107. jderrida Says:

    The ample amount of material to use is ridiculous

    Drake head looks like a thumb
    Drake soft as fuck
    Drake goes threw his girl’s cell phone
    He signed to cash money so we know he’s not getting paid
    Dudes eyebrows…
    Bria Miles was drake girl once and com may have hit on the ghetto dream shoot, could have gotten more ammo from pillow talk

  108. Yasser Pair-a-gats Says:

    Jackson7 Says:

    January 9th, 2012 at 11:21 am
    jderrida Says:

    January 9th, 2012 at 11:12 am
    Drake isn’t good w/punchlines

    A key element to battle rapping

    ——————-

    you must didnt hear Comeback Season

    at all

    ^

    Niccas want the old chea please don’t tempt me AWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW

  109. Mel Kiper III Says:

    Aubrey may have smashed badu as well…

    This beef could run much deeper(n) than we all think

    Peep the liner notes on Take Care and then lemme know wassup

  110. Yasser Pair-a-gats Says:

    I wan’ see Lil’ Chuckee vs. Big Sean.

  111. A Chick Says:

    Drake head looks like a thumb
    Drake soft as fuck
    Drake goes threw his girl’s cell phone
    He signed to cash money so we know he’s not getting paid
    Dudes eyebrows…
    Bria Miles was drake girl once and com may have hit on the ghetto dream shoot, could have gotten more ammo from pillow talk
    ——————–
    Alla dis is corny as shit. How do you come up with this stuff???

  112. hood trill stunting aka trap day man Says:

    uhm….

    when comm tells drake to come at him like a man i’m sure he’s talkin about on record.

    french montana jus did an interview where they ask him is he going at comm on the record & french said he don’t know & how he jus got thru talkin to drake on the phone & he ain mention it.

    this ain no death row vs. bad boy type beef y’all.

    calm down.

    aubrey got aired out. lets see if he responds on his own merit.

  113. jderrida Says:

    you must didnt hear Comeback Season

    at all

    ^^^

    *Yawn*

    And never will

  114. Dos Equis Says:

    ok..im bored now..I’m too gangsta to be talking about 2 soft ass niggaz all day nahmean..soooo

    Did Yandy and Chrissy fight? Who won? I hope Yandy ripped that mole off Chrissy face

    I <3 Yandy..I wanna eat her ass

  115. jderrida Says:

    Alla dis is corny as shit. How do you come up with this stuff???

    ^^^

    I didn’t

    J. Cole ghost types for me

  116. Jackson7 Says:

    jderrida Says:

    January 9th, 2012 at 11:25 am
    you must didnt hear Comeback Season

    at all

    ^^^

    *Yawn*

    And never will

    ————-

    then your comment that Drake isnt good with punchlines is baseless…

    and since when is LOnnie a punchline rapper?

    “The Light”???

    stopit5

  117. 911 Says:

    Why do niggas suppose to need niggas in a rap battle? To help write verses? For moral support.

    Oh like drake helped Wayne when Jay-z sent that “baby money” line his way and Wayne responded on “I’m good”.. And 1st interview after release of song drake copped pleas taking about he didn’t know nothing about nothing and that’s wayne song, you gotta ask him..

    You all are kidding me right?

  118. Jackson7 Says:

    word

    jderrida opening up multiple cans of corn

  119. Troyvul Says:

    “I aint been rhymin like…
    I aint been rhymin like…
    I aint been rhymin like…
    I aint been rhymin like…Common Since”

    Thats the hook right thurr

  120. Yasser Pair-a-gats Says:

    If we don’t get an anti-semitic punchline out of this battle, as a rap fan, I will feel cheated.

    Just saying that in advance.

  121. Dos Equis Says:

    aubrey got aired out.

    ^
    How many times have you played the song?

  122. Jackson7 Says:

    #teamYandy4Wife

  123. Yasser Pair-a-gats Says:

    Drake’s mom strike me as that lonely old single Jewish woman type, sipping Martinis early in the afternoon and listening to Barry Manilow records.

    Com should fly up to Toronto, drive to Forest Park, knock on the door pretending to be a vacuum salesman, and then charm his way into Drake’s mom’s bedroom (after 3 or 4 Martinis, that won’t be hard.)

    Then he should smash and upload it to WorldStar.

    Bonus if he whispers “WorldStar baby, WorldStar…this loving is so good, I feel like a star…of the world…”

    That might end this battle pretty quickly.

  124. A Chick Says:

    drake copped pleas taking about he didn’t know nothing about nothing and that’s wayne song, you gotta ask him..
    —————
    That’s not what he said tho….that’s was JADAKISS’ response.

    Drake actually said he a solider for lil Wayne. Meaning he will ride with him if necessary.

  125. 911 Says:

    This shit makes hip hop fun though, like you never know, who really doesn’t like someone. I mean we all know every rapper secretly hates Jay-z, but that about it.

    Loooooovvvvveeee, I don’t get enough of it see camel.

  126. hood trill stunting aka trap day man Says:

    How many times have you played the song?

    > why do you care?

    it’s jus my opinion. i’m entitled to it & comm dissed him from top to bottom.

    relax, gramps.

  127. Mel Kiper III Says:

    Erykah Badu (DRERYKAH…get that baked chicken out the microwave and plate that for yo daddy)

    ^
    I’m saying doe…

  128. jderrida Says:

    then your comment that Drake isnt good with punchlines is baseless…

    and since when is LOnnie a punchline rapper?

    “The Light”???

    stopit5

    ^^^

    J7 Stop it…

    I have heard plenty of drake material. I haven’t listen to CS in its entirety but of what I have heard, nothing to suggest Drake is a better punchline writer than com.

    Com is an MC more than talented enough to write something to fuck drake life up

  129. Yasser Pair-a-gats Says:

    Or if Com really wanted to take it to the disrespectful level, he could smash Drake’s grandma, the one with the gravelly old voice who do the “HIYA OWBREYYYY” on Take Care.

    Or he could show up while the mom and grandma are chilling and do a 2 for 1.

    Really, there’s a lot of places Com could take this.

  130. A Chick Says:

    Troyvul Says:
    January 9th, 2012 at 11:28 am
    “I aint been rhymin like…
    I aint been rhymin like…
    I aint been rhymin like…
    I aint been rhymin like…Common Since”

    Thats the hook right thurr
    —————–
    Word….that’s a good one Troy.

    Hope u get credit for it.

  131. ChainHeavy Says:

    I wouldn’t say J-Kwon is “in” rap anymore.Abd I definitely didn’t see him exhibiting the bitchmade tendencies that Aubrey does.

  132. hood trill stunting aka trap day man Says:

    Yasser Pair-a-gats Says:
    January 9th, 2012 at 11:31 am

    > L.M.M.F.A.OOOOOOOOOOOOOO!

  133. 911 Says:

    That’s not what he said tho….that’s was JADAKISS’ response.
    _____________________________
    No b, red carpet interview. Google it, it happened. Stop playing games.

  134. jderrida Says:

    Drake actually said he a solider for lil Wayne. Meaning he will ride with him if necessary.

    ^^^

    Wow…

    Drake fans really think he about that life

  135. 911 Says:

    Jadakiss had every right to say that, for the record, he’s not ymcmb he’s rocafella, sooooo..

  136. jderrida Says:

    Co-Sign fucking your opponent’s mother as ether

    Nothing is sacred

  137. hood trill stunting aka trap day man Says:

    Com is an MC more than talented enough to write something to fuck drake life up

    > this goes without saying.

    which is why aubrey sympathizers is in an uproar this morning.

    if he was battling gucci or OJ the juice man they’d be lulz er’where.

  138. 911 Says:

    *tired graphic flashes across screen*

    You have entered the no spin zone.

  139. A Chick Says:

    Com is an MC more than talented enough to write something to fuck drake life up
    ————————
    ****blank stare****

    So far he’s said Drake is sweet about a thousand times. When’s the real HEAT comin?

  140. LeRoy Green Says:

    back 2 deez bitches followin my time liiiine

    WOOOOOOOOOOOO

    back 2 deez crackas followin my time LIIIIIIIIIIINE

    WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

  141. el capitan Says:

    I wish this is some cold war shit and Kanye West is behind Pusha and Common but unfortunately he is in london designing purses

  142. Dos Equis Says:

    Serena ass bent over, you deep in it, she grunting like she’s down 5-love at Wimbledon, you smack that shit, it wobbles slightly but leaves your wrist in slight pain, you spread the cheeks further apart as sweat drips from your brow and down into her ass crack, you try to plunge deeper and harder but the friction from both her massive buns cause you to shoot up both inside and outside the club..both them niggaz won.

    *googles Serena*

    been a minute since I melted over Serena..

  143. A Chick Says:

    Wow…

    Drake fans really think he about that life
    ————–
    because Common is???

    Matter of fact, nobody is really about that life!!! Shit Jeezy and Ross still sending subliminals.

  144. Yasser Pair-a-gats Says:

    Delonte basically neutered Bron Bron by slaying his Mom Mom.

    It’s that ether that ceases all discussion.

    Delonte is homeless, dead broke, every cent goes to lawyers and alimony.

    Yet still the nicca ride his motorbike like a BAWSE and can’t nobody say shit.

    That wax shit is old news.

    If Com wanna end this, he need to slay Drizzy’s mom on her 70s shag rug whilst Neil Diamond plays in the background.

  145. A Chick Says:

    el capitan Says:
    January 9th, 2012 at 11:38 am
    I wish this is some cold war shit and Kanye West is behind Pusha and Common but unfortunately he is in london designing purses
    —————
    *can’t breathe*

  146. jderrida Says:

    ****blank stare****

    So far he’s said Drake is sweet about a thousand times. When’s the real HEAT com in?

    ^^^

    Scroll up to the top and read the verse of Com I posted…

    Until stop commenting…

    Because if you think Com is an inferior MC to Drake

    mtv.com is that way ——>

  147. vcsom Says:

    Why do niggas suppose to need niggas in a rap battle? To help write verses? For moral support.

    Oh like drake helped Wayne when Jay-z sent that “baby money” line his way and Wayne responded on “I’m good”.. And 1st interview after release of song drake copped pleas taking about he didn’t know nothing about nothing and that’s wayne song, you gotta ask him..

    You all are kidding me right?

    ^
    drake aint fucking w 1 of the most powerful man in hiphop in jay. drake aint a dummy.

    please understand com is not in the same realm or even close to jay’s level of importance influence or power. drake done measured com up and deemed his CURRENT stature below his. which is not a bad estimation.

    so.. bad example on your part. no shots

  148. 911 Says:

    Dos Equis
    0 mins ago
    ____________
    You sir, have just won the Internet for a day. Congrats.

  149. sarjo1988 Says:

    lol at niggas throwing dirt on drizzy lyrical ability tho….go play the stay scheming verse again

    the only reason com is winning right now is because comm actually said drizzys name, but if it came down to jus the bars ima have to give it to drizzy

    that canada dry line was funny, but really corny at the same time
    drake bodied that stay scheming butt

    “ORDER THE FILIET, TELL EM BUTTERFLY IT, SHELL LOVE IT”

  150. The Shot Clock Says:

    Soft nigga. Make no mistake, I’m talking to Drake

    ^

    YES!

  151. Dos Equis Says:

    Damn @ these pink catsuit pics…

  152. jderrida Says:

    Dos Equis
    0 mins ago
    ____________
    You sir, have just won the Internet for a day. Congrats.

    ^^^

    Yes indeed he has

    Good work

    *Applauds*

  153. LeRoy Green Says:

    Drake actually said he a solider for lil Wayne. Meaning he will ride with him if necessary

    ^^^^^6

    SMH LOL

    when drake says he’ll “ride” with wayne if necessary i’m sure he means he’ll sit in the back seat while wayne gets out the car to confront niggas.

    phone in hand, ready to dial 911 if need be.

  154. A Chick Says:

    Scroll up to the top and read the verse of Com I posted…

    Until stop commenting…

    Because if you think Com is an inferior MC to Drake
    —————–
    Com played himself when he started the Beef with Drake.

    That’s how we know he’s washed up!! If they not even in the same league then why battle him?

    And no I didn’t think Com had any potent bars. Mildly entertaining at best.

  155. tHe kiD fRanKie Says:

    Some of y’all be really reachin

    Gucci x jeezy beef >>>>>>> com n drake

  156. Yasser Pair-a-gats Says:

    Yeah/
    Soft nicca make no mistake /
    Don’t make me bake you a cake /
    Don’t make me cry on Ricky Lake /
    Don’t make me frost you nicca, don’t make me add sprinkles /
    This ain’t a fucking single /
    I’m as delicious as Pringles nawwwwwwwwwww

    ^

    Drake’s response

  157. hood trill stunting aka trap day man Says:

    ”diss me & you’ll never hear a reply for it!”©aubrey

    he already told y’all heen bout that life tho.

  158. 911 Says:

    so.. bad example on your part. no shots
    ________________________________
    I thought it worked well for the picture I was painting. Now if you want to make it fit into something that you thought I was typing about, I could see how it could be a frustrating time for you. Pay me mind though. Daps.

  159. vcsom Says:

    is it me or is there a lot of KIDS in here?

    just the level of intellect i’m sensing…

  160. Troyvul Says:

    inside and outside the club..
    ^
    Lmfao.

  161. Jackson7 Says:

    sarjo1988 Says:

    January 9th, 2012 at 11:41 am
    lol at niggas throwing dirt on drizzy lyrical ability tho….go play the stay scheming verse again

    the only reason com is winning right now is because comm actually said drizzys name, but if it came down to jus the bars ima have to give it to drizzy

    that canada dry line was funny, but really corny at the same time
    drake bodied that stay scheming butt

    “ORDER THE FILIET, TELL EM BUTTERFLY IT, SHELL LOVE IT”

    ————–

    ^

    THISSS!

  162. LeRoy Green Says:

    but co-sign Comeback Season Drake. That tape is the only reason I still give his music a listen.

    He got bars on deck, he just prefers to sing like a woman 99% of the time he in that booth.

  163. Yasser Pair-a-gats Says:

    tHe kiD fRanKie Says:

    January 9th, 2012 at 11:43 am
    Some of y’all be really reachin

    Gucci x jeezy beef >>>>>>> com n drake

    ^

    Yeah but them down souf niccas take it too far, killing each other’s weed carriers and shit.

    Don’t nobody wanna see that.

    We just wanna see BARS nicca BARS (c) Chocolate Drop.

    OK OK and maybe Com fucking Drake’s mom on a velvet couch while “Degrassi” reruns play in the background.

  164. vcsom Says:

    I thought it worked well for the picture I was painting. Now if you want to make it fit into something that you thought I was typing about, I could see how it could be a frustrating time for you. Pay me mind though. Daps.

    ^
    aight

  165. 911 Says:

    Nosign paying me mind.

    Cosign paying me no mind.

    Thanks.

  166. jderrida Says:

    General Nah Opinions on Com vs Drake:

    IMO I haven’t heard a Com track because I really do listen to “hip-hop” so I assume that Drake is naturally a better MC and will win

    IMO Drake is more popular than Com and thus should ignore him despite his dignity as an MC is being shitted on

    IMO aggressive content is something I never really enjoyed and think covert shots are better to Com diss.

    IMO Com fired a couple good shots and I’ll wait to hear drake response

  167. Nah'sOnlyWhiteBoy Says:

    Yooooo

    I log on to Nahright and there are black men saying Drake is more respectable and a better rhymer than Common?

    WOWWWWWWW. No respect for Nahright dudes.

    White people won

  168. The Shot Clock Says:

    drakes credibility as a rapper is on the line right now.

    comm went at him, said his name, and dared him to retaliate. comm ain’t at the peak of his career but he’s also not consequence. aubrey has to respond

  169. Stot Says:

    But more inportantly……

    Kevin where’s.the.song.?

    You are racking up more Ls than Sarjmo

    You let niggas diss you, thn you let a shoe salesman threatin your life and call u soft
    Where you hounour?

    What’s upppppp!?!?(Martin voice)

  170. Mel Kiper III Says:

    I hope negus don’t really believe that common verse was ether

  171. hood trill stunting aka trap day man Says:

    yo if drake responds subliminally & comm releases a diss track called ‘the bitch in yoo too’…

    i want you all to know it’s over for aubrey.

  172. hood trill stunting aka trap day man Says:

    I log on to Nahright and there are black men saying Drake is more respectable and a better rhymer than Common?

    WOWWWWWWW. No respect for Nahright dudes.

    White people won

    >*dead*

  173. fli-die Says:

    I like Drake, but I like AND respect Common. There is a difference. Drake hasn’t quite EARNED his yet as for as respect. He came close with that “You wasn’t with me when I was shootin’ in the gym”, shit though.

    But Com takes the art of being an M.C. way too serious to an L. here. I say we let Drake respond and dead this.

    Both really nice guys in two totally different lanes.

  174. Troyvul Says:

    But most of you Bet Pittsburgh to cover the spread this weekend, so its understandable why you think Common will win this battle

  175. hood trill stunting aka trap day man Says:

    ”I think you know jus what we call that”

    > yeah a screenname who could care less about the pleas of others.

    especially loser jet fans.

  176. Mel Kiper III Says:

    But more inportantly……

    Kevin where’s.the.song.?

    You are racking up more Ls than Sarjmo

    You let niggas diss you, thn you let a shoe salesman threatin your life and call u soft
    Where you hounour?

    What’s upppppp!?!?(Martin voice

    ^^
    “I think you know just what we call dat”

  177. Stot Says:

    Shook Ones

  178. Mel Kiper III Says:

    No amount of diss tracks in the world will body Drizzy

    Be clear

  179. ChainHeavy Says:

    when drake says he’ll “ride” with wayne if necessary i’m sure he means he’ll sit in the back seat while wayne gets out the car to confront niggas.
    ^^^
    I really don’t think a 5’4 nigga who wears green Ugg boots is confronting anybody though.

  180. Lex! Says:

    lets be real yall…Common is a legend not exzactly god as drake refers
    well atleast not to me but for the most part Drake bodied Common
    he spit that weak ass verse “YOU CANADA DRY!!!” either one of them…

    Aint wetting nobody lol that whole arguement is hillarious
    and the say my name vocals…wtf lml all types of “no homo” & “pause”
    but basically Drake didnt have to say Com name we all knew he was
    talking bout dude & his verse is wayyy more doper then Common’s

  181. spirit equality Says:

    That nigga is John Legend with a flow.

    ^ You must have just started listening to Common when “Electric Circus” came out. Com can rap his ass off. Stop smoking dust.

  182. spirit equality Says:

    that said, comeback season drake needs to make a comeback. and he’s gonna need a harder beat than anything 40 has. he better holla at just blaze.

  183. Lex! Says:

    and also Drake’s verse is proberly the biggest contradiction
    in his career “its feeling like rap changed there was a time it was rugged” or
    “back when niggas reach it was for the weapon, now niggas reach just to sell there record” Drake is basically talking about HIMSELF!

  184. fli-die Says:

    Hip Hop has OFFICIALLY lost it’s damn minds.

    Having a converstaion about Drake getting at Com is like saying Weezy can REALLY take it there with Jay. Or Pac had a chance against Big. Or LL bodied Canibus’s career more than his affilation with ‘Clef.

    Some arguments just don’t need to be had. Some people just don’t know and never will.

    Common is an M.C. period, end of story. Drake (whom I do like) is some kinda new-age emo rapper/singer hybrid. In the world of HIP HOP that I grew up on he loses on THAT point alone.

    He has some exceptional bars, etc. But you can’t divide your skill set between two things and expect to Master both. It’s hard.

    Common rhymes, that’s it. And he takes the shit to heart. The MINUTE Drake did a song with Baby his integrity for the art went straight out the window!

    THIS IS HIP HOP. And I think some of you fuck boys forget that.

  185. Slim Says:

    Common also does Gap ads. But I guess that’s hip-hop right?

  186. fli-die Says:

    Common also does Gap ads. But I guess that’s hip-hop right?

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    The fuck you think it is? If that’s all you got, you missed the WHOLE point.

    S/N: The Clipse get a pass for doing “What happended To That Boy” With Baby. That was 90% them.

Leave a Reply