Video: The Roots of The Roots

?uestlove and Black Thought find out about their African ancestry.

?uestlove and Black Thought got cheek-swabbed and now know their real roots. Does Black Thought come from the tribe he guessed? Will they go back to Africa to meet their people? Check the video for the answer, and if you wanna know your real roots as well, go to African Ancestry and order your kit.

Props: Okayafrica

Previously: The Roots Perform on Late Night w/ Jimmy Fallon (Video)


AddThis Social Bookmark Button

92 Responses to “Video: The Roots of The Roots”

  1. DJ Chase Says:

    cut to the chase of the chase

  2. b Says:

    LMG

  3. E aka Mac with the Cheese Says:

    these swabs to trace your genealogy/trace ancestry seem like scams

  4. b Says:

    LMG>>>>>>>>>>>>>>

  5. Hood Trill Stunting aka Trap Day Man Says:

    jus so we’re clear…

    LMGoofs came into another meaning & a new moniker for one of its artist & those are:

    landLORDS Music Guy
    &
    Melting Toy Soldier(MTS)

    respectively…

    ight cool. lol.

    laters

  6. Jackson7 Says:

    nah.. theres certain people here that i would NEVER beef with on GP, out of respect and gentlemanly honor no homo..

    A Chick
    b
    cOLD
    DBlock4Life
    BabyJesus aka MelKiperIII
    rex hussla
    beezy
    London Bloke
    Black
    November End
    FUPM618 (RIP?)
    Shelton Lee
    James Jackson

  7. MiddleClassJoe Says:

    black americans in africa<<<>>>>

    Unintentional comedy…..

  8. Jackson7 Says:

    still WOW at Tyson Chandler coming to the Knicks and then the Knicks offering Amare and Chauncey and Turiaf to the Hornets for Paul..

    GO GET THAT NIGGA!!!

  9. S.I.C.K Says:

    @J7

    I`m not on the list above yet I have no issues with anybody you listed.Hmmmm

    I gotta start writing now?aww man!!What makes it difficult if we ever clashed officially is that I wouldn`t use the same recycled things that have been said here.With that said I wouldn`t run from the challenge though.

  10. tHe KiD fRanKiE Says:

    It wouldn’t be so sad if the nigga wasn’t 33/34

  11. Jackson7 Says:

    how you injure your back dunking BEFORE a crucial playoff game and then be hurt all summer?

    FOH…

    bye, nigga

  12. Jackson7 Says:

    nah SICK..

    im sure i missed niggas names…

    you STAY with respect from here

    no beef

  13. Jackson7 Says:

    tinyurl.com/8476ghm

    still smhLMAO

  14. MiddleClassJoe Says:

    nah jack its just a dude pushing forty n a guy thats thirty years old still talking about keystyles n writing diss songs to random screennames is a foreign entity to me…..

    Its like there is
    NOTHING else…..nahright is ya only source of validation.

    *throws acid on lmg toy soldier*

  15. b Says:

    MiddleClassJoe Says:
    December 8th, 2011 at 5:12 pm
    nah jack its just a dude pushing forty n a guy thats thirty years old still talking about keystyles n writing diss songs to random screennames is a foreign entity to me…..

    Its like there is
    NOTHING else…..nahright is ya only source of validation.

    *throws acid on lmg toy soldier*

    ^ Lmg

  16. Jackson7 Says:

    Its like there is
    NOTHING else…..nahright is ya only source of validation.

    stopit5

    you sensationalizing..

    i clown with yall niggas during business hours… the evenings and weekends i be seldom seen here, enjoying life and family time…

    just like for you im sure, this daytime shit is a comical diversion…

    calm down son

  17. b Says:

    LMG , lets discuss.

  18. S.I.C.K Says:

    that`s peace but still I`m writing some things down though.I`m actually a pretty accomplished emcee but I HATE writing rhymes now.I like the pure freedom of spitting off the top(II)It`s fun pulling new words out your ass in a cipher(II)

    rap music in general>>>>>>>>>>>>>>>>

  19. tHe KiD fRanKiE Says:

    nah jack its just a dude pushing forty n a guy thats thirty years old still talking about keystyles n writing diss songs to random screennames is a foreign entity to me…..

    ^unintentional comedy/self ether

    Pick one

    Nigga upped a melted toy soldier tho

    Show x prove lol

  20. Jackson7 Says:

    rap music in general>>>>>>>>>>>>>>>>

    —————

    word..

    nosign stopping cause you in your 30’s … or 40s for that matter..

    niggas must be white b

  21. MiddleClassJoe Says:

    lmg isnt making it to 2012…..pigpen finna drop that fire n force ya exits…….jack we comin for ya nigga….ol backpain n arthritis having ass nikka…….

  22. E aka Mac with the Cheese Says:

    FUPM618 (RIP?)
    ^
    word, I haven’t seen him comment in forever

    r.i.p FUPM618, r.i.p St. Louis Cardinals

    *albert pujols handrubs*

  23. Jackson7 Says:

    E aka Mac with the Cheese

    —————-

    another name i would never beef with

  24. tHe KiD fRanKiE Says:

    Rip Toy Soldier

  25. Jackson7 Says:

    MiddleClassJoe Says:

    December 8th, 2011 at 5:19 pm
    lmg isnt making it to 2012…..pigpen finna drop that fire n force ya exits…….

    ————————–

    you was better off before you cosigned that idea…

    its been shown and proved that cosigning and depending on Pigpen is a no-win situation…

    ask Pig Seth (RIP)

  26. b Says:

    LMG>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

  27. Jackson7 Says:

    Frankie & P-Pen have been talmbout recording joints forever…

    frankie is on ustream saying it (amognst some other shit he said, but we wont go into all that)..

    but neither one of them have the heart, or skill to do it tho..

    thats what this about

    show and prove that, Fam

  28. Jackson7 Says:

    b Says:

    December 8th, 2011 at 5:26 pm
    LMG>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

    ———————

    i was just thinking the same thing

  29. b Says:

    LMG>>>>>

    WE CAN RHYME THO.

  30. LeRoy Green Says:

    tHe KiD fRanKiE Says:

    December 8th, 2011 at 4:48 pm
    Email in +365 days from now:
    Bsinatra@yahoo:
    Yo land fam, im in a jam man
    Think you toss me a couple chips like da lays brand?
    Lmg fa life>>>>>>

    j7@gmail
    Nigga you REALLY thought I was serious about that shit?!? Iont even kno you nigga
    J7¥

    ^^^^^6

    LMAO this shit had me laughin 4 real tho

  31. b Says:

    9 hours of free promo>>>>>>>>>>

    stay close, I got some shit for yall.

  32. LeRoy Green Says:

    yall Knicks fans don’t be mad when Chandler only plays 20 games this season.

    Last year was a MIRACLE for him to stay healthy. Again…that was a contract year. This nigga finna take that contract, smile, and get hurt in the opening weeks of the year.

    MAVS NIGGA

    *wipes tear*

  33. tHe KiD fRanKiE Says:

    Frankie & P-Pen have been talmbout recording joints forever…

    frankie is on ustream saying it (amognst some other shit he said, but we wont go into all that)..

    but neither one of them have the heart, or skill to do it tho..

    ^lies!!! I never sd I was good
    And I did record a track and uploaded it a few times it’s got about a hunnid plays
    It was the first time I ever recorded

    What I say is always real don’t even go there I always show m prove

    As stated for me to drop a diss track is futile if not as talented I’ve never denied that

    I’m just sayin y’all lsme ass cornball niggas

    That all

  34. Jackson7 Says:

    *wipes tear*

    —————–

    LOL

    this all i read… them other paragraphs was gibberish

  35. LeRoy Green Says:

    b ya name hot in the skreets right now.

    We need more than just diss tracks tho, you gotta strike while they checkin 4 you dog.

    I know you got real songs written in them spirals, unleash them flames nigga.

  36. Jackson7 Says:

    I’m just sayin y’all lsme ass cornball niggas

    That all

    ——————

    how many consecutive days and how many consecutive threads you gonna say it in tho?

    it seems to me that we are of some great importance to you, and to O-40 aka Pigpen aka Tell Rashid To Please Stop Kicking My Ass On Wax…

    LMG… WE ALL YOU NOT

  37. Jackson7 Says:

    LeRoy Green Says:

    December 8th, 2011 at 5:35 pm
    b ya name hot in the skreets right now.

    We need more than just diss tracks tho, you gotta strike while they checkin 4 you dog.

    I know you got real songs written in them spirals, unleash them flames nigga.

    —————–

    ^THIS

    stay close..

    its gonna be a hot winter

  38. Jackson7 Says:

    nahright niggas aint quoting Aubreys Lord Knows bars

    they not quoting Cop’s Lord Knows bars

    not BSG’s

    not Shellz’s

    not mines’

    charles lee ray tho?… son got mad quotables 3 joints in a row…

    caught niggas sleeping and slipping..

    now they mad..

    .LMG.

  39. tHe KiD fRanKiE Says:

    it seems to me that we are of some great importance to you, and to O-40 aka Pigpen aka Tell Rashid To Please Stop Kicking My Ass On Wax…

    ^this nigga tryna flip it now
    Y’all 2 of my biggest fans

    Do y’all
    No hate over here

    Just poppin the corn

  40. Jackson7 Says:

    beef & popcorn >

    be clear

  41. charles oakley Says:

    Only person who can squash this is frankie’s tattoo artist…..

  42. charles oakley Says:

    *tats olive branch on lower back*

  43. why? Says:

    The New Orleans Hornets are engaged in trade talks with the Los Angeles Lakers and Houston Rockets about a three-team trade that would send Chris Paul to the Lakers and Pau Gasol to the Rockets, sources said.

    ^

    FOH Gasol..

  44. charles oakley Says:

    I hope the knicks do get chandler, son is trash ofteninjured..

    Noah >>> chandler

    Rose >>>>> christina paul

    Melo > Deng (its close tho)

  45. tHe KiD fRanKiE Says:

    Lol @ oak

    Smh

  46. Jackson7 Says:

    Noah >>> chandler

    ————–

    nosign

    and Noah was hurt all year

    while Chandler defnded the rim for the world champs

  47. charles oakley Says:

    Chandler and paul both got that sam jackson disease from “unbreakable”, they weak hearted with brittle ass bones…..

  48. rex hussla Says:

    Andy Rautins >>>

    Knick fans don’t forget the missing championship link that’s been there all along

  49. LeRoy Green Says:

    charles oakley Says:

    December 8th, 2011 at 5:48 pm
    *tats olive branch on lower back*

    ^^^^^6

    lmao this nigga here smh

  50. charles oakley Says:

    Cmon frankie, its still…..

    #jets

    #spittagawd

    #bitchesbrew

  51. JihaD Says:

    AlexKennedyNBA Alex Kennedy
    Source says that the Lakers and Hornets had agreed to a deal involving Chris Paul, but the Lakers reneged. “Dell [Demps] is very upset.”
    23 minutes ago Favorite

    ^

    Damn.

    JihaD

  52. Jackson7 Says:

    gotta defnd the court inside out…

    amare was horrible..

    Chandler is GREAT at it…

    main reason Dallas got over the hump..

    Dirk & Jet BEEN there… they was missing Chandler’s inside defensive presence..

    all champs need that

    ask KG & Perkins… Duncan… Robinson…Shaq… Ewing… Olajuwon… Jabbar… Russell…jordan, Pippen & Rodman…

  53. Jackson7 Says:

    Source says that the Lakers and Hornets had agreed to a deal involving Chris Paul, but the Lakers reneged.

    ——

    cause CP3 wont extend with them..

    know why?

    HES GOING TO THE KNICKS

    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

  54. E aka Mac with the Cheese Says:

    The Hornets have started to inform teams that they’re sending Chris Paul to the Lakers for Bynum and Odom, league sources tell Y! Sports.

  55. NovemberEnd Says:

    WojYahooNBA Adrian Wojnarowski
    The Hornets have started to inform teams that they’re sending Chris Paul to the Lakers for Bynum and Odom, league sources tell Y! Sports.
    ^^
    Damn

    I swear Odom has been traded 50x already.

  56. Jackson7 Says:

    The Hornets have started to inform teams that they’re sending Chris Paul to the Lakers for Bynum and Odom, league sources tell Y! Sports.
    \
    ——————

    wait … what?

    gotta go

  57. why? Says:

    The Hornets have started to inform teams that they’re sending Chris Paul to the Lakers for Bynum and Odom, league sources tell Y! Sports.

    ^

    Great. Hopefully Gasol leaves too.

  58. JihaD Says:

    charles oakley Says:
    December 8th, 2011 at 5:55 pm
    Chandler and paul both got that sam jackson disease from “unbreakable”, they weak hearted with brittle ass bones…..

    ^

    Paul weak hearted?

    No fucking sign.

    Did you not see what he was doing to the Lakers DOLO last year?

    If they had David West then they was WINNING that first round.

    FACT.

    Now Amare tho?????

    JihaD

  59. LeRoy Green Says:

    Dirk & Jet BEEN there… they was missing Chandler’s inside defensive presence..

    ^^^^^6

    its true (c) somebody.

    Tried Dsagana Diop as the anchor. Failed.

    Tried Dampier as the anchor. Failed.

    Chandler is a pest on the boards and has the length to disrupt anyone comin down the lane. He’s a valuable defensive presence.

    Watch them ankles and knees CLOSE tho, he’s one bad landing away from bein out 2-3 months.

  60. E aka Mac with the Cheese Says:

    Great. Hopefully Gasol leaves too.
    ^
    Gasol for Dwight Howard?

  61. JihaD Says:

    Jackson7 Says:
    December 8th, 2011 at 5:59 pm
    Source says that the Lakers and Hornets had agreed to a deal involving Chris Paul, but the Lakers reneged.

    ——

    cause CP3 wont extend with them..

    know why?

    HES GOING TO THE KNICKS

    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

    ^

    Nah, they switched the trade. Paul for Odom/Bynum.

    Kobe, Paul, Pau ?????

    FOH Lockout.

    JihaD

  62. LeRoy Green Says:

    If they had David West then they was WINNING that first round.

    FACT.

    ^^^^^6

    they don’t hear you tho. Paul was dominating the Lakers. Nobody could check him, especially not Kobe lol

  63. NovemberEnd Says:

    @WojYahooNBA: Correction: The proposed deal to the Lakers is Chris Paul for Pau Gasol and Lamar Odom, source says.”

  64. JihaD Says:

    WojYahooNBA Adrian Wojnarowski
    Correction: The proposed deal to the Lakers is Chris Paul for Pau Gasol and Lamar Odom, source says.

    ^

    Sorry.

    Still, Bynum, Paul, and Kobe??? Nah, that ain’t beating nobody, unless kobes experimental knee turns back time so he can jump again.

    JihaD

  65. why? Says:

    LA would’ve been good just with Howard. Knicks need Paul more. Lakers don’t need to win again. Would be great to have both Howard and C. Paul but I wanna see someone else win the Finals this year.

  66. JihaD Says:

    E aka Mac with the Cheese Says:
    December 8th, 2011 at 6:05 pm
    Great. Hopefully Gasol leaves too.
    ^
    Gasol for Dwight Howard?

    ^

    Gasol x Filler plus a Pick from somewhere for Howard x Hedo.

    but thats as likely as Paul going to the Knicks

    Fuck is Mel Baby Kiper Jesus III at?

    JihaD

  67. LeRoy Green Says:

    With Tyson Chandler on the verge of signing w/NY, Miami is looking into ways of acquiring Chauncey Billups, league sources tell SI.

    ^^^^^

    Billups
    Wade
    Bron
    Haslem
    Bosh

    Battier off the bench, they lookin much better already. Dont know how the Eddie Curry signing is gonna work out tho.

  68. E aka Mac with the Cheese Says:

    Kim and Khloe take new orleans

  69. Troubleshooter1900 Says:

    nah.. theres certain people here that i would NEVER beef with on GP, out of respect and gentlemanly honor no homo..

    A Chick
    b
    cOLD
    DBlock4Life
    BabyJesus aka MelKiperIII
    rex hussla
    beezy
    London Bloke
    Black
    November End
    FUPM618 (RIP?)
    Shelton Lee
    James Jackson

    ^

    Respectable list.

  70. Troubleshooter1900 Says:

    Chase is good money too.

  71. JihaD Says:

    LeRoy Green Says:
    December 8th, 2011 at 6:07 pm
    If they had David West then they was WINNING that first round.

    FACT.

    ^^^^^6

    they don’t hear you tho. Paul was dominating the Lakers. Nobody could check him, especially not Kobe lol

    ^

    Singelhandlely. Made niggas remember Paul was a top 3 point guard.

    JihaD

  72. rex hussla Says:

    Looks like NO should have held on to Darren Collison

  73. NovemberEnd Says:

    The New Orleans Hornets are engaged in trade talks with the Los Angeles Lakers and Houston Rockets about a three-team trade that would send Chris Paul to the Lakers and Pau Gasol to the Rockets, sources said.

    The Hornets would receive either Luis Scola or Kevin Martin, and possibly both, as well as draft picks. Houston owns the New York Knicks’ first-round pick from 2012, as well as its own.

    The Rockets also have young assets to offer New Orleans in players like Chase Budinger, Patrick Patterson and Jordan Hill.

    according to Broussard

  74. rex hussla Says:

    November…that’s sooooooooo 2 hours ago bro

  75. JihaD Says:

    LeRoy Green Says:
    December 8th, 2011 at 6:12 pm
    With Tyson Chandler on the verge of signing w/NY, Miami is looking into ways of acquiring Chauncey Billups, league sources tell SI.

    ^^^^^

    Billups
    Wade
    Bron
    Haslem
    Bosh

    Battier off the bench, they lookin much better already. Dont know how the Eddie Curry signing is gonna work out tho.

    ^

    Billips x Cole is the move, but I would hope for an amnestied Baron Davis.

    Curry works better than juwan x dampier x shaqs coat rack combo from last year.

    JihaD

  76. charles oakley Says:

    Fuck Chris, anyone, brousard, Paul, or comma space young……

    Bulls…..

    We

    Global

    Now

  77. why? Says:

    Bulls…..

    We

    Global

    Now

    ^

    Nosign Boozer and Noah though…

  78. rex hussla Says:

    Lakers must have something up their sleeve, because they just lost all their big man depth [ll]. They let Shannon Brown go too, so they will have:

    Paul
    Bryant
    Bynum
    Artest
    Fisher
    Blake
    Walton
    Ebanks
    Caracter

    ^

    I don’t know, that roster looks worse to me.

  79. charles oakley Says:

    fuck that….

    We ain’t why…..we asking why not…..

    stayclose

  80. E aka Mac with the Cheese Says:

    I don’t know, that roster looks worse to me.
    ^
    cosign, they must be gambling that they’re going to get Howard….if that backfires on them they’re kinda screwed though

  81. JihaD Says:

    rex hussla Says:
    December 8th, 2011 at 6:25 pm
    Lakers must have something up their sleeve, because they just lost all their big man depth [ll]. They let Shannon Brown go too, so they will have:

    Paul
    Bryant
    Bynum
    Artest
    Fisher
    Blake
    Walton
    Ebanks
    Caracter

    ^

    I don’t know, that roster looks worse to me.

    ^

    If they can’t flip bynum + Artest for Hedo x Howard then they fucked themselves.

    JihaD

  82. NovemberEnd Says:

    Orlando trying to get rid of Hedo bad contract, I doubt they’re willing take back Artest bad contract just to get an injury prone Bynum.

    but who knows, Otis Smith did trade Rashard’s bad contract for Gilbert’s worst contract

  83. rex hussla Says:

    Lakers got a new coach too, new roster, short season, no training camp, this has disaster written all over it.

    Miami didn’t even look comfortable together in the playoffs…

    Continuity and consistency will reign

    Mavs >>>>>

  84. Samir Says:

    Video game rosters.

  85. JihaD Says:

    rex hussla Says:
    December 8th, 2011 at 6:43 pm
    Lakers got a new coach too, new roster, short season, no training camp, this has disaster written all over it.

    Miami didn’t even look comfortable together in the playoffs…

    Continuity and consistency will reign

    Mavs >>>>>

    ^

    Nah, other than them throwing away their size, lakers are better off with a new coach, cuz Mike Brown has zero offensive personality– if they had to learn the triangle, they were DONE.

    Miami will be much better BECAUSE they will have played that first season together.

    FACT.

    And the Mavs are done– you have no center, lost Caron, and Beubois is your only real trade asset. And your gonna overpay for JJ.

    RIP Mavs.

    JihaD

  86. JihaD Says:

    Only hope for a Knicks fan is CP3 didn’t sign an contract extension, But I and everyone else know better.

    ^

    FACT.

    *daps NovEnd*
    *LOLs @ MEL KIPER JESUS BABY I DUNNO WHAT THE FUCK IM TALKING ABOUT III*

    JihaD

  87. rex hussla Says:

    Caron wasn’t a factor, Beubois can fill in if Barea leaves, and Haywood’s punk ass is just gonna have to play better. He won’t be pouting about Chandler being there, that hurt his feelings last year.

    Mavs will be straight, they still have Dirk Da God

  88. Tron Stockton Says:

    What’s good nah

    *daps the gawds*

  89. why? Says:

    The Los Angeles Lakers have agreed to surrender Pau Gasol and Lamar Odom in a trade for New Orleans Hornets point guard Chris Paul, sources tell ESPN.com’s Marc Stein.

    Sources close to the process tell Stein that the Houston Rockets remain part of the talks and are trying to complete a deal that would send Gasol in Houston and the Rockets’ Luis Scola, Kevin Martin and Goran Dragic to New Orleans along with Odom.

    In Paul, the Lakers would be getting an All-Star andU;S> Olympic Team member who has averaged 27.1

    ^
    Good riddens to the spaniard.

  90. JihaD Says:

    @Rex

    I dunno man, thats basically their last chace– you have no legit big man who can allow dirk to be soft defensively– this is why you guys have been OUT of true playoff contention, and why you guys won last year.

    Offensive Rebounds >>>>

    JihaD

  91. b Says:

    LMG

    don’t throw shots at the throne

  92. Retalliation Says:

    why should we order this kit?? shouldnt this be part of our reparations? at the very least. and how legitimate is this thing anyways?

Leave a Reply