Video: Strong Arm Steady Presents Arms & Hammers: The Foundation

Says Krondon:

Arms & Hammers: The Foundation is a short 15-minute film about everyday life in the City of Los Angeles. It follows three young men who approach survival differently but all-in-all have the same purpose throughout. The characters by no means reflect the individuals in Strong Arm Steady directly, but more so we believe they reflect the individual in us all, which is the basis of SAS music and Arms & Hammers. I guess you can call it the ghetto’s duality. The film was written and directed by me & my bro Picaso (LAC). We came with the vision beginning to end. It was filmed and edited by LA’s own Calmatic. – Arms & Hammers – Feb 22, 2011

Stream SAS’ Arms & Hammers in full right here.

Previously: Strong Arm Steady ft. Jelly Roll – Hand Guns


AddThis Social Bookmark Button

33 Responses to “Video: Strong Arm Steady Presents Arms & Hammers: The Foundation

  1. Nah'sONLYWhiteBOY Says:

    @Rex – I can see where you are coming from. And seeing as I have only heard one of their songs either (the fallon performance) I can’t really make a judgememnt. The only thing that troubles me with these new rappers with this “I dont give a fuck attitude” is do they respect those that have come before them? Do they respect the music?

    Once again, I have not hear enough of their stuff to form a sound opinion

  2. rex hussla Says:

    Stalley’s new tape is dope…and that Saigon album is crazy.

    When an album is cohesive and sequenced right, it makes a world of a difference. I appreciate the hell out that shit. It makes the whole listening experience doper. It’s Alright’s transition into Believe It is crazy.

  3. Harlem World Says:

    you shoulda let that post live

    nice video girl + smooth track = a win, right?

  4. Harlem World Says:

    jhene aiko >>>>

    she hella fine

  5. Nah'sONLYWhiteBOY Says:

    Yo HW what happened with the Eva mendez from work?

  6. rex hussla Says:

    Don’t worry about if they respect this or respect that…of course they do.

    These dudes are building their whole movements by themselves. You gotta respect that. Even though a lot of corns end up with little movements, in this day with no seasoning or packaging from a major, these acts all come out a little flawed and rough around the edges and kinda work out the kinks in front of us. That dude Tyler is really spitting crazy, but his voice stands out [ll] and he seems to be at home rocking in front of a crowd.

    I checked out a lot of his shit on youtube last night and there was a high garbage to quality ratio though…so I’m not ready to say that he’s all that dope. I can just see younger cats digging it in this day and age when all the stars are mostly clones, repetitive and kinda fake.

    If you’re gonna fabricate in your rhymes, might as well be creative with it. Not that cookie cutter punchline-metaphor-dumbed down type shit.

  7. E aka Mac with the Cheese Says:

    Jhené Aiko was born into a multicultural family in Los Angeles, California. Her mother, Christina Yamamoto, is Japanese, Spanish, Afro-Dominican and her father, Dr. Karamo Chilombo, is African American, Jewish, Native American (Yaqui, Choctaw, Cherokee, Navajo).

    ^
    that’s a hell of a mix

  8. rex hussla Says:

    *That dude Tyler isn’t really spitting crazy*

  9. hl Says:

    I say this with no hatred whatsoever. That Wiz Khalifa mixtape might be the wackest shit I ever heard in my life.

  10. rex hussla Says:

    This album is gonna be dope too…I wonder if Mitchy is gonna be on it though. That last album only had one hook and a verse I think. I don’t know what was up with that.

  11. Nah'sONLYWhiteBOY Says:

    hl Says:

    February 18th, 2011 at 11:58 am
    I say this with no hatred whatsoever. That Wiz Khalifa mixtape might be the wackest shit I ever heard in my life.

    ^^^^

    *Applauds*

    It is a COMPLETE 180 from K&OJ.

    And people say he hasn’t changed….come on man

  12. big_seth Says:

    Harlem World Says:
    February 18th, 2011 at 11:36 am
    seth

    did you take the artowrk from p diddy and the bad boy family to make the as promised ep

    explain yourself..
    ^^

    Shellz asked for something like that. The back cover is also something they gave me, but as a loose concept. I combined like 4 images to get that photo lookin dope.

    He sent me a few examples of front covers & that was one of them. so yea, technically it was.

    I like all that BluRoc artwork too. I’m not shitting on that. Its hella dope. I just want to work on those kinds of projects too. LOL.

    HW, I hope you don’t think I aint legit based on the inspiration for As Promised.

    sometimes you just gotta do what the client asks. especially when there is little to no budget.

  13. E aka Mac with the Cheese Says:

    Mitchy Slick >>>

  14. big_seth Says:

    As Promised is still quality art though.

    I kerned & treated that typography well.

  15. Nah'sONLYWhiteBOY Says:

    Then again I am not a Wiz stan and therfore I dont know if this has always been his type of shit

    But it is way different than K&OJ

    And with songs like “Gangbang” and “Homicide”, regardless of the meaning of the song, it is obvious what he is trying to do.

  16. tHe kiD fRanKiE Says:

    Consensus on the Malice book? Gonna try to cop it this wk

  17. Marv Says:

    Tyler, The Creator, whatever the fuck they’re called = A bunch of Lil B wannabes

    FOH with that bullshit son…

    I don’t even like the original guy’s music…

  18. Harlem World Says:

    @ nowb

    im about to get my lunch date on in 30 mins

    lunch dates >>>

    gotta switch it up from the waffle house – espressos and blueberry muffins >>

    lf: i havent had coffee in 15 years – no b.s

  19. rex hussla Says:

    I remember back in high school everybody’s favorite dude was Brotha Lynch. And everybody loved that Gravediggaz album when it came out. Some cats even fucked with Esham on the strength of his morbid and tripped out album covers. That crazy demented lane was popular underground waaay before there was a fucking Slim Shady, and this shit has been untapped for a while now.

  20. JDS of the Cobra Kai Dojo Says:

    Don’t mind me,
    I wrote this post lightly over two or three heineys
    And boy was they fine, G!

    *Daps room*

    *sweeps the leg*

  21. rex hussla Says:

    E why wasn’t Mitchy on Stoney Jackson? Was he not in on that Stones Thrown contract or something?

    LMAO at Seth defending that cover…it’s all good man hahahaaaaa.

  22. Harlem World Says:

    @ seth

    it was no shots –

    i was just making sure you performing at your highest ability so you stand out- artwork is a competive hustle – everybody got photoshops and etc now

    it was a nice cover

  23. Nah'sONLYWhiteBOY Says:

    Haha nice work H-Dub.

    I use to work with some latinas at the credit union I use to work at. Some of them filled out those business suits and dresses nicely

  24. &What?! Says:

    The inevitable comparisons of Lil’ B and Tyler begin.. because they both rock tight jeans and have created an internet fanbase/cult following.

    I’ve not heard enough of their music to compare, but from the songs of each that I have heard I don’t think they sound the same.

  25. E aka Mac with the Cheese Says:

    Tyler, The Creator, whatever the fuck they’re called = A bunch of Lil B wannabes

    ^
    Lil B’s beter at using shock value

  26. rex hussla Says:

    Be careful with that coffee Harlem World…especially on a lunch date. It can cause bad breath, and if you haven’t taken a shit yet today…well, you might be needing to hit the bathroom asap cutting that date short LMAO

  27. Marv Says:

    Consensus on the Malice book? Gonna try to cop it this wk

    ^^

    Are you serious brah, brah?…

    Are you just trying to support or you actually think Malice is going to write some worthwhile shit?…

    What’s he going to write about anyways? He hasn’t done anything worthwhile?

    FOH….

    Really, I get Jiggaman and Russell Simmons writing a book, and even Kevin Lyles….

    But really, what’s Malice going to teach me/you?…

  28. Harlem World Says:

    Her mother, Christina Yamamoto, is Japanese, Spanish, Afro-Dominican and her father, Dr. Karamo Chilombo, is African American, Jewish, Native American (Yaqui, Choctaw, Cherokee, Navajo).

    ^^
    oh shit

  29. Chief Ali Says:

    shouts to Seth

    being humble with talent>>>

    i finally realized what type of tatt i’m going to go with, Set (Osirus’ brother and murderer) on one arm, and Heru/Horus (Osirus’ sun) on the other, on some representative of both good and evil type steez, balance, if you will

  30. E aka Mac with the Cheese Says:

    E why wasn’t Mitchy on Stoney Jackson? Was he not in on that Stones Thrown contract or something?
    ^
    I don’t know, Phil and Krondon are both dope but Mitchy was the main reason I checked for S.A.S in the first place

  31. Harlem World Says:

    @ rex

    ill sip vodka straight out the bottle

    but coffee is wack – im gonna find a way to not drink it

    i stay strapped with rounds of breathmints though – you never catch me slipping

  32. rex hussla Says:

    I don’t think Lil B and this Tyler dude are similar.

    Lil B is worthless and has no redeeming qualities…some homo rapping about being a faggot or lesbian doesn’t move me.

    And if you saw that little feature on that MTV show, you see he spends absolutely no time or brainpower to put together his songs. That dude is beyond wack.

    I’m not saying this Tyler is dope yet, but Lil B is shocking if you’re shocked by fags or transvestites. It’s not 1965, fags and trannies are mainstream and I’m not trying to listen to their music.

  33. tHe kiD fRanKiE Says:

    Naw Marv I’m dead serious!
    I think he has sumn to say! I’ve read/watched all his vlogs/vignettes mini movies. I like what he talkin bout. I can relate to w he sayin n ill leave it @ that.

    Real shit

Leave a Reply