займ с плохой кредитной историей онлайн

Video: Jay Electronica Roadside Freestyle in Nepal

Jay spits some bars during his pilgrimage to Nepal. Back story and transcription here.

Related/Unrelated: Benzino and Jay Electronica Talk Eminem… and Satan?


AddThis Social Bookmark Button

67 Responses to “Video: Jay Electronica Roadside Freestyle in Nepal”

  1. Eastern_Digital aka Nahright's Fantasy Football champ Says:

    how about a real song?

  2. Aggy ShuttlezWorf Says:

    murdered it… you know this nigga man, u just got ghost of christopher wallace… you got like another 4-5 months before u get something else.

  3. BroliC FontS Says:

    *spits fresstyle from the peak of killimanjaro*

  4. DOPEMAN! DOPEMAN! Says:

    Eskay is Satan

  5. BroliC FontS Says:

    During the Exhibit-nah days, i remember someone said they were going to spit their bars over Jay Elecs acapella…..i still crack up about that from time to time

  6. BroliC FontS Says:

    Eskay is Satan

    ^ I thought he was just illuminati, seeing as how nahright runs the record industry…..i could be wrong though

  7. Tweezy Says:

    *spits freestyle from pool of Atlantis*

  8. BroliC FontS Says:

    I cant do no work with the summer sun out and I got a presentation tomorrow….fack!

  9. Hopp Says:

    *spits freestyle from pool of Atlantis*

    ^^

    lol

  10. Wallace Says:

    *spits freestyle from hades*

  11. SeniorCivilian Says:

    *spits on jay elec* (none)
    fuck that Negro. And *dead* at the fact my iPhone capitalizes Negro. It’s on some “you can use racial epithets but don’t do a race the disrespect of a lower case letter”.

  12. 911 Says:

    As much as we loath these endless interviews, I’m pretty sure this is part of a marketing plan…

  13. SeniorCivilian Says:

    # 911 Says:
    May 17th, 2010 at 6:42 pm

    As much as we loath these endless interviews, I’m pretty sure this is part of a marketing plan…
    ^Directed towards whom? The blog crowd and possibly the only demographic aware of Jay Electronica’s existence. At best, it’s an attempt to sustain interest in between his song releases.

  14. 911 Says:

    Wait a minute this nigga been rappin’ since before nahright? Nahright? This mofo been at it for ten years? No fucking way! And where’s this 20 song cd they speak of? What in the flying fuck. Have I been bamboozled?!?

  15. Tong Po Flo Says:

    *spits freestyle in the Great Pyramid*

  16. Tong Po Flo Says:

    Eskay is Satan

    ^ nah more like his son, don’t Eskay looked like ol dude from Constantine?

  17. PW Says:

    Shit’s about to get real hectic in Jamaica. Niggaz is trying to extradite one of the most powerful underworld leaders for some drug trafficking shit. A rumor went around today that the extradition papers were signed, and everybody shut their businesses down at 3 o clock. Niggz are real jumpy right now.

  18. 911 Says:

    ^Directed towards whom? The blog crowd and possibly the only demographic aware of Jay Electronica’s existence. At best, it’s an attempt to sustain interest in between his song releases.

    ^>marketing is big business, even on the Internet. I’m always perplexed at people isolating the Internet in that regard. This is one of the few/only growing markets in terms of marketing. Everyone that matters to this genre uses the Internet.

  19. Yeah Right Says:

    So…we gonna act like Delonte West isn’t about to get the “Find Your Love” treatment from Lebron’s Mom in a minute?

  20. Troyvul Says:

    I need some Eleven’s

  21. Yeah Right Says:

    …and LMAO at the (P)Lies graphic at the top of the page having the old release date crossed out. Is that hip hop now? Acknowledging you get pushed back?

  22. J. Caesar Says:

    world star hip hop “been had that” vid of benzino and jay e…but hey its cool and i’ve warmed up to world star hip hop compared to before lol

  23. 911 Says:

    My phone doesn’t agree with world star, flash for the loss.

  24. SuperCommenter BK Strong Says:

    Why he got on Erika’s boots??

  25. Eastern_Digital aka Nahright's Fantasy Football champ Says:

    Why he got on Erika’s boots??

    ^^
    lmao

  26. Leonard Washington aka the Silky Johnson of Nah Right=HATE! HATE! HATE! Says:

    Yeah Right Says:

    May 17th, 2010 at 7:07 pm
    So…we gonna act like Delonte West isn’t about to get the “Find Your Love” treatment from Lebron’s Mom in a minute?
    ^^^
    this might end in actual shot fired……………..

  27. 911 Says:

    SuperCommenter BK Strong
    8 mins ago
    Why he got on Erika’s boots??

    ^>erykah strikes again!

  28. verses Says:

    *Rings 504 292 12 17 from work*

    *leaves abusive message on Jay Elecdontreleaseafuck message bank*

    *hangs up*

  29. verses Says:

    Yo that Guilty Simpson OJ Simpson is good shit.

  30. kelito-vision Says:

    had a terrorist attack just happen minutes in Nepal? that place looks devastated and bombed out….u could have told me that was Hiroshama and i would have believed it

  31. Charles Oakley Says:

    Lil Wayne – Miami
    mediafire.com/?yqyjqjzn3ne

  32. Van Sertima Says:

    yep

  33. J. Caesar Says:

    man i love jay e’s music…but he lost for having sprint they have shitty service

  34. Beezy Says:

    yo eskimo…serious question

    Jay is a muslim, yet ithis is in a majority hindu country that is said to be the birth place of Buddha…whats the deal?

    I guess my real question, is why did you choose the word pilgrimage?

  35. Beezy Says:

    that freestyle was dope tho

  36. J. Caesar Says:

    wat do you guys think about that shit that happened wit limewire and RIAA? and to wat somebody said in another post didy is smart for signing management deals with these artists..i wouldn’t mind doing that..lol i wonder if thats one of the few positions were u can still make dough in the music business

  37. Charles Oakley Says:

    and since the towers fell
    niggas been mad as hell
    its been a drought out
    aint enough crack to sell
    but the world keep spinnin like a carousel
    gotta get the cash, get the cream, and the caramel

  38. SayyyWorddd Says:

    JE my nigga but in a few more months niggas gonna be like…..

    “yo dog you caught that new Vimby interview with Jay Elect”

    “Nah man, I didn’t peep it, is it hot?”

    “Yo that nigga blacked the fuck out on that one,10 mins long of straight studderin’, accapella dog no beat”

  39. Charles Oakley Says:

    Lil Wayne – All Alone
    mediafire.com/?wotydyjydta

  40. bkallday Says:

    spits freestyle via wayne’s contraband

  41. kevfrescura de talco Says:

    pay_up Says:

    somebody call Omar and shoot this guy down.

    ^
    i roff’d. an idris is my dude but damn. nah. smh

  42. Charles Oakley Says:

    Lil Wayne – Burn This City
    mediafire.com/?jmyh20miqfm

  43. kevfrescura de talco Says:

    i promise i made it to 2:15 mins in the vid and shut it down cause i’d rather see stringer die a hunid deaths first.

  44. verses Says:

    Beezy Says:
    May 17th, 2010 at 8:09 pm

    … yet ithis is in a majority hindu country that is said to be the birth place of Buddha…whats the deal?

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Nepal is a Hindu country, Hinduism and Buddhism share many similarities (Buddha was a Hindu before he achieved enlightenment or whatever the fuck).

    Historically, Nepal, India, Pakistan, Bangladesh etc etc were all one thing, but were essentially a series of kingdoms. Unlike the rest of that region, The British recognised the Nepalese Royalty in the 20’s before India’s independence movement, when they broke up the region into what wee know today (India, Pakistan,etc etc).

    _____________________________

    I guess my real question, is why did you choose the word pilgrimage?

    ^^^^^^^^^^

    If its related to that old snippet video, its cause he got a blessing from old Hindu priest dude. Why he do it? My guess is that hes’ some tree hugging tofu eating hippie, read some bull shit book about spirituality, didn’t understand it, so just read the blurb and then decided to go to Nepal cause its all spiritual and shit.

  45. Charles Oakley Says:

    rappin is my hobby
    my house has a lobby

  46. Shooter Says:

    lol at Steve Nash’s Terminator eye

  47. the-xfacta Says:

    What’s Hood?

  48. 911 Says:

    You can’t pay me in cash, I’m only seeing commas…

    Summer of ’07 I think, ah man good fucking times, literally. Carter III leaked and that Kanye graduation, I was acting a fool down south…

    Daps c oakley, although I can’t play those mediafires.

  49. Carlos Voltron AKA NYJ SB 45 Winners Says:

    *Delonte Wests it up*
    *Spits freestyle from inside Gloria James’ vagina*

  50. Rome Says:

    There’s more Iraqi blood on America’s hands than Saddam’s.

    ^Actually, most of the iraqis killed in that conflict were at the hands of other iraqis.

    i.e. carbombings, sectarian violence, etc.

    Not excusing the mistake of going in, or absolivng the US of responsibility of killing iraqi citizens…just sayin.


    @beezy

    Nah, you gotta understand Iraq’s history. Saddam was Sunni…And under his rule, Shia’s were oppressed. When America invaded and removed Saddam. Sunni’s were fighting against America alone. America paid Shia militant groups to fight for them, promising them A Shia leader to be appointed as President of Iraq.

    That’s where the sectarian violence began.

    America is the root of all evil in the world. Whether it’s government, or its Dollar.

  51. Hopp Says:

    dirtydre.deviantart.com/art/OneForHip-Hop-This-is-love-33127504

  52. Marcus2000 Says:

    SHit

  53. Marcus2000 Says:

    Jay Electronica = “Messing with Sasquatch” teeth ass nigga

  54. baby jesus Says:

    cougarlife.com

  55. Digital Scales Says:

    I just seen the video of jay electronica talking about em…I can agree

  56. Troyvul Says:

    Thats “King Driis” video was fucking hilarious

  57. Rome Says:

    # Digital Scales Says:
    May 17th, 2010 at 9:19 pm

    I just seen the video of jay electronica talking about em…I can agree


    I agree. Jay and Em…..Jay is lately promoting this “You are God” shit…in one interview he was asked why he calls himself Hova…he said, That we are all God. LOL….I agree, Hip Hop has a HUGEEE influence on the youth. And without the Youth, you have nothing.

  58. G7 Says:

    I’m hoping Elec’s boots in this are costume and not every day gear.

  59. Troyvul Says:

    Barbosa>>

  60. &What?! Says:

    Props to Diddy for recording a remix of ‘Hello Good Morning’ with Skepta, good look for the grime scene.

  61. EnglandRepresent Says:

    Never been a massive fan of grime really. Too many fuckin average MC’s plying their trade in that genre. I miss the days of jungle though. Me and some breddahs used to hit up Helta Skelta in Colchester back in the day.

  62. PATRON JAMES Says:

    whos fucking with the black mamba

  63. Els Says:

    Oh god just listened to that Fan of a Fan mixtape

    Chris Brown signing to YM?

  64. aeko Says:

    *spits freestyle on Ayer’s rock*

    Jay Elect should put out more music and give less interviews/engage in less discussions about North vs. South issues.

  65. Nah Really? Says:

    no

  66. Nah Really? Says:

    no

  67. Nah Right » Video: Jay Electronica Discusses Production Says:

    […] Previously: Jay Electronica Roadside Freestyle in Nepal (Video) […]

Leave a Reply