займ с плохой кредитной историей онлайн

Nas & Damian “Jr. Gong” Marley – Patience

nas-damian-marley

Although we said no more Distant Relatives tracks, it seems as though they leaked this one themselves. And since it’s not included on the album’s track list, it’s safe to say it’ll be an album bonus. Remember when Nas leaked his own album? Good times.

Nas & Damian “Jr. Gong” Marley – Patience | Mediafire

[audio:http://usershare.net/?dlink=pf62cam684ke]

Previously: Nas & Damian Marley – Friends

UPDATE: This track was originally called “Wisdom (Patience)” which is, in fact, on the track list. Apparently, they changed the title from that to “Patience” because the initial translation was wrong. Either way, they let this one loose.


AddThis Social Bookmark Button

125 Responses to “Nas & Damian “Jr. Gong” Marley – Patience”

  1. Shooter Says:

    the tracklist I saw has this song on it

  2. DW Says:

    Dope beat.

  3. iKeepsIt100.com Says:

    p!

  4. 911 Says:

    Nation and the rest of the rap blogosphere is sabotaging the god mc.

    Fact.

  5. NovemberEnd Says:

    Damien Marley should exec produce Nozhir albums from now on…cuz he for sure knows how to pick better beats than his counterpart

  6. Shooter Says:

    Damien Marley should exec produce Nozhir albums from now on…cuz he for sure knows how to pick better beats than his counterpart
    ^^^

    true

  7. Fyodor Drostoevsky Says:

    Damn, Theophilus London had the same sample on This Charming Mixtape. Hipster Afropop ftw.

  8. verses Says:

    Was listening to Nas Dont body ya self last night.

    Dope. Dope. Dope.

  9. NESTLE SNIPES Says:

    SMH @ Prison Romances

    SMH @ Nas passing him a Prison Love Letter

  10. KingP Says:

    This beat is hardddd

  11. Shooter Says:

    the rest of the leaks I’ve heard of this have been pretty dope

    Nah Mean >

    Friends >

  12. vcsom Says:

    Shooter Says:

    May 5th, 2010 at 7:53 pm
    Damien Marley should exec produce Nozhir albums from now on…cuz he for sure knows how to pick better beats than his counterpart
    ^^^

    true

    ^^

    The sky is blue
    The sun is bright
    ice is cold
    etc

  13. Fyodor Drostoevsky Says:

    It is nice to see more African influences being inculcated into hip-hop. Musically I feel like that’s a good look. Sorry for stating the obvious.

  14. JDS just looks at her, looks at her... Says:

    “Nah Mean” is a really dope record…

    i like the other tracks too but they don’t sound as fun as that one.

  15. verses Says:

    Damien Marley should exec produce Nozhir albums from now on…cuz he for sure knows how to pick better beats than his counterpart

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Little Homey needs to record a whole album with Pete Rock Beats straight up.

    Pete Rock is GOAT producer.

  16. 456 Says:

    this album is hot. best nas since lost tapes

  17. koa29 Says:

    I kinda forgot how dope that “Hero” single off Nas’ last album was… damn… I stay forgettin dope ass songs.

  18. hl Says:

    Little Homey needs to record a whole album with Pete Rock Beats straight up.

    Pete Rock is GOAT producer.

    He’s supposed to be on the next Nas solo. Q-Tip also.

  19. landlord Says:

    Little Homey needs to record a whole album with Black Milk Beats straight up.

    *revised*

  20. hl Says:

    Little Homey needs to record a whole album with Black Milk Beats straight up.

    *revised*

    Word. Him too. Who doesn’t though.

  21. landlord Says:

    imagine Nas with the same beats that Elzhi got for The Preface…

    Jay who?

  22. hl Says:

    Royce needs to record a whole album with Black Milk Beats straight up.

    *revised again*

  23. Shooter Says:

    Q-Tip also.
    ^^

    Dope.

  24. JDS just looks at her, looks at her... Says:

    I would side with PR over the two if them. Dude just sounds the illest over crisp drums and piano loops..

    btw, Street Dreams Pete Rock Remix>>>>

  25. landlord Says:

    or Nas with any of the like 26 or so different amplifier rattling beats on “Popular Demand”

  26. Vincent Van Dro Says:

    Pete Rock is GOAT producer

    ^^^

    agreed

  27. NovemberEnd Says:

    Little Homey needs to record a whole album with JustBlaze Beats straight up.
    ^^^^^^^^
    word to “Why You Hate The Game”

  28. landlord Says:

    19

  29. SayyyWorddd Says:

    Shitttttt, dog if Nas was rappin off Motown 25, I think my itunes listening counter would be in the millions

  30. rex hussla Says:

    I want to hear Nas on some raw Madlib beats…or some more Khalil beats…some raw shit like “What It Is”. He’s best over that boombap type of beat.

  31. Jersey*made*me Says:

    Little Homey needs to record a whole album with Pete Rock Beats straight up.

    Pete Rock is GOAT producer.

    ^^

    THIS.

    *imagines Nas rhyming on”We Roll”*

  32. landlord Says:

    Pete Rock is no worse than top 3 or 5 ever, for sure

  33. hl Says:

    I want to hear Nas on some raw Madlib beats…

    ^Yessir

  34. hl Says:

    Nas over Black Milk’s “Hell Yeah” would be kinda crazy. Actually not kinda.

  35. Vincent Van Dro Says:

    I just don’t understand how an artist can procrastinate themselves out of proper production. Shit’s pathetic.

    Put down the weed Nasir.

  36. NovemberEnd Says:

    smh @ this nigga blaming the lackluster produced albums on deadlines….lol

  37. JDS just looks at her, looks at her... Says:

    yoo, speaking of Khalil, either him or Nas needs to leak that joint “Colors” they did for Untitled…

    that or just do another fuckin’ Lost Tapes. Probably got classics for days sitting on a laptop somewhere.

  38. Jersey*made*me Says:

    *cues up “We Roll”*

  39. Hopp Says:

    @hl : Is that blog you’re hyperlinking recent ? I see some interesting recommendations here …

  40. landlord Says:

    SayyyWorddd Says:

    May 5th, 2010 at 8:11 pm
    Shitttttt, dog if Nas was rappin off Motown 25, I think my itunes listening counter would be in the millions

    ————

    or “So Gone” or “Three + Sum” or “Shut It Down” from Popular Demand …

  41. SayyyWorddd Says:

    Ohhhh, I got one….Nas over that “Deep” joint(ll), mannnnn……

  42. Vincent Van Dro Says:

    *imagines Nas rhyming on”We Roll”*

    ^^^

    sheeeiitttt

  43. verses Says:

    Im cosigning all of lands comment.

    Chocolate Boy Wonder is still goat producer though.

    LA Reid needs to hire the comments section to A&R Mr. Jones’ next album.

  44. Jersey*made*me Says:

    @November

    I heard that clip too,smh.I think he knows his lyrical ability can supercede tracks. That really wasn’t the answer I wanted to hear though. His work ethis is 2nd only to Jay Elec cuz he has enough space between albums to do a song every other month and still make a double cd.

  45. hl Says:

    @hl : Is that blog you’re hyperlinking recent ? I see some interesting recommendations here …

    yeah…not sure how often I’ll update it though. thanks.

  46. landlord Says:

    upon recent further review, my favorite Madlib Beats of all time are the beats he gave Dilla for Champion Sound… OMG…

  47. SayyyWorddd Says:

    Yo I almost crash the whip to Shut it Down, that’s a hard ass beat.

  48. 911 Says:

    You ever discover some shit on the Internet and feel like it’s your secret? Pause. Seriously though?

  49. rex hussla Says:

    Damn I was sleeping on that Red Cafe/Pete Rock joint [ll], that was the first time I ever bothered listening to a Red Cafe anything and I musta played that shit 15 times in the last couple days off the strength of PR’s beat.

  50. Vincent Van Dro Says:

    Has Nas ever dropped a mixtape over other people’s beats? Enemy of the State style?

  51. PW Says:

    This shit is niiiiiice.

    Im forking out the moolah for this one.

  52. Hopp Says:

    not sure how often I’ll update it though.

    ^^

    No problem there …

  53. Shooter Says:

    @hl : Is that blog you’re hyperlinking recent ? I see some interesting recommendations here …
    ^^^

    word I just checked that

    Pharoahs flow on Bring It On >>

    seems like Big Boi heard that style and ran with it

  54. Jersey*made*me Says:

    LA Reid needs to hire the comments section to A&R Mr. Jones’ next album.

    ^^

    That’d be dope. Niggas that actually give a fuck.

  55. NovemberEnd Says:

    Pete Rock is no worse than top 3 or 5 ever, for sure
    ^^^^^^^
    word…PR has fathered alot of todays producers style

  56. KingP Says:

    # Vincent Van Dro Says:
    May 5th, 2010 at 8:19 pm

    Has Nas ever dropped a mixtape over other people’s beats? Enemy of the State style?

    ^

    That would require motivation

  57. rex hussla Says:

    landlord Says:

    May 5th, 2010 at 8:18 pm
    upon recent further review, my favorite Madlib Beats of all time are the beats he gave Dilla for Champion Sound… OMG…
    _____________________________________________________

    Yeah man…he wasn’t fucking around on that album. Especially the title track. I’ve got the Instrumental album on vinyl too just for those beats.

  58. hl Says:

    Pharoahs flow on Bring It On >>

    seems like Big Boi heard that style and ran with it

    Never thought about it like that, but you right though.

  59. Shooter Says:

    Little Homey needs to record a whole album with Pete Rock Beats straight up.

    I want to hear Nas on some raw Madlib beats…

    Little Homey needs to record a whole album with Black Milk Beats straight up.

    Little Homey needs to record a whole album with JustBlaze Beats straight up.
    ^^^

    we could do this all day

  60. 456 Says:

    stephen marley is creatin the new world sound…

  61. 456 Says:

    electronica should go over this beat

  62. Jersey*made*me Says:

    word…PR has fathered alot of todays producers style

    ^^

    I’m saying. I listened to Mecca and the Soul Brother recently and was in awe of the dopeness. I took that shit for granted when it dropped,thinking hip hop would ALWAYS be that good,boy was I wrong.

  63. landlord Says:

    SayyyWorddd Says:

    May 5th, 2010 at 8:18 pm
    Yo I almost crash the whip to Shut it Down, that’s a hard ass beat.

    ————–

    LMAO

    dude… word…

    “nevergonnastop,nevergonnastop,nevergonnastopmeeeeeee…”

    “nevergonnastop,nevergonnastop,nevergonnastopmeeeeeee…”

    … then the knocking commences… SMH …

    that lp will never ever get old or stale… its Fantastic vol 2 status …

  64. 911 Says:

    Funny thing is, this shit happens like once every three weeks. The Internet is unreal.

  65. verses Says:

    LA Reid, or any of you clowns at Def Jam reading this, hit me up on the email so we can politik re: The Little Homey’s next solo effort.

    Yo can find me at:

    Super_A&R_Verses @ gmail. com

  66. verses Says:

    I’m saying. I listened to Mecca and the Soul Brother recently and was in awe of the dopeness.

    ^^^^^^^^^^^^^

    *daps jersey for this comment*

  67. 456 Says:

    LA Reid, or any of you clowns at Def Jam reading this, hit me up on the email so we can politik re: The Little Homey’s next solo effort.

    Yo can find me at:

    Super_A&R_Verses @ gmail. com

    ^they must be breaking fingerbones on their blackberrys right now

  68. hl Says:

    I think Nas just be in his own world. A nigga like Madlib or Just would have to literally just show up at Nas’ door step (nhjic).

  69. Vincent Van Dro Says:

    you could line up twelve of the sickest beats ever and Nas would prolly just miss the session. He’s hip hop’s Lindsay Lohan at this point.

  70. landlord Says:

    Yeah man…he wasn’t fucking around on that album. Especially the title track.

    ————

    yo i get the holy ghost when i hear those beats… and Dilla at his emceeing best …

    “The Official”…

    “The Mission”…

    “Champion Sound”

    “SURVIVAL TEST” ?!…

    pffft…

  71. 456 Says:

    I’m saying. I listened to Mecca and the Soul Brother recently and was in awe of the dopeness.

    ^the layering was crazy. pay close enough attention that album will give you brainfreeze.

  72. Shooter Says:

    I think Nas just be in his own world. A nigga like Madlib or Just would have to literally just show up at Nas’ door step (nhjic).
    ^^^

    Nas had that one unreleased song with Just Blaze didnt he??

    called The Scientist or something

  73. hl Says:

    you could line up twelve of the sickest beats ever and Nas would prolly just miss the session. He’s hip hop’s Lindsay Lohan at this point.

    too far…

  74. 911 Says:

    Nas should fuck with them justice league cats.

  75. 456 Says:

    you could line up twelve of the sickest beats ever and Nas would prolly just miss the session. He’s hip hop’s Lindsay Lohan at this point.

    ^this is the problem with the internet.

  76. NovemberEnd Says:

    LA Reid, or any of you clowns at Def Jam reading this, hit me up on the email so we can politik re: The Little Homey’s next solo effort.

    Yo can find me at:

    Super_A&R_Verses @ gmail. com
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    lol….other a few sensitive Rappers/Jewish Radio DJ/Former MTV VJ Turned Female Rapper nobody reading the nah comment section take any of the comments seriously

  77. 911 Says:

    hl Says:
    May 5th, 2010 at 8:31 pm
    you could line up twelve of the sickest beats ever and Nas would prolly just miss the session. He’s hip hop’s Lindsay Lohan at this point.

    too far…

    ^> sizzle, nigga lohan smokes crack.

  78. landlord Says:

    *favorite pete rock beats*

    “The World Is Yours”-Nas
    “T.R.O.Y.” – PeterockCLSmooth
    “Straighten It Out” – PeterockCLSmooth
    “Sonnys Missing” – RaekwonOB4CL2
    “Tru Master”- Rebel INS, Kurrupt, Pete Rock (soul survivor1)

    soul survivor 1 had all types of ill joints

  79. hl Says:

    lol….other a few sensitive Rappers/Jewish Radio DJ/Former MTV VJ Turned Female Rapper nobody reading the nah comment section take any of the comments seriously

    If Nas read comments people wrote on the internet about him he really would be Lindsay Lohan.

  80. Beezy Says:

    damn this song is fiyah

  81. hl Says:

    “The World Is Yours”-Nas
    “T.R.O.Y.” – PeterockCLSmooth
    “Straighten It Out” – PeterockCLSmooth
    “Sonnys Missing” – RaekwonOB4CL2
    “Tru Master”- Rebel INS, Kurrupt, Pete Rock (soul survivor1)

    soul survivor 1 had all types of ill joints

    The joint Pete had with Prodigy, Ghost, and Rae was my favorite beat/song on Soul Survivor. Definately the GOAT producer compilation album IMO.

  82. landlord Says:

    The joint Pete had with Prodigy, Ghost, and Rae was my favorite beat/song on Soul Survivor.

    ———-

    “half man, half amazin” with Meth

  83. Black Brokaw Says:

    my shit hitting the floor sounds better than bamma beats

  84. 911 Says:

    Wait, has Nas ever had a just blaze beat?!? I can’t remember.

  85. NovemberEnd Says:

    *favorite pete rock beats*

    “T.R.O.Y.”

    “The World Is Yours”

    “The Basement”

    “Shut Em Down (remix)”

    “Tha Game”

  86. landlord Says:

    Rapping…

    Dilla > Kanye > Black Milk > Pete Rock > RZA

  87. JDS just looks at her, looks at her... Says:

    that beat Pete gave Edo G was dope too… “Right Now” i think its called.

    that INI album was dope too

    and don’t get me started on that “Yessir” beat. Jay is a cocksucker for passing on that crack rock. smh.

  88. verses Says:

    # 911 Says:
    May 5th, 2010 at 8:43 pm

    Wait, has Nas ever had a just blaze beat?!? I can’t remember.

    ^^^^^^^^^^^^^

    Does that track on Bi Polar Jayceon count?

  89. hl Says:

    Just looked on wikipedia. That joint “The Game”. Ghost was giving niggas a glimpse (n) of Supreme Clienetele on that one.

  90. Black Brokaw Says:

    bamma beats were created to rewire brains and turn niggas into coordinated monkeys

  91. hl Says:

    Rapping…

    Dilla > Kanye > Black Milk > Pete Rock > RZA

    Put Rza in front and I’d agree.

  92. JDS just looks at her, looks at her... Says:

    Wait, has Nas ever had a just blaze beat?!? I can’t remember.

    ^^

    Why You Hate The Game & some unreleased joint that I play the snippet to every damn day

    *plots on stealing Justin’s macbook*

  93. shemesh Says:

    nas aint never seen no cell

  94. Shooter Says:

    Wait, has Nas ever had a just blaze beat?!? I can’t remember.
    ^^

    not on his albums, nah

    Salaam Remi might need to sit the next couple plays out

  95. Jersey*made*me Says:

    Rapping…

    Dilla > Kanye > Black Milk > Pete Rock > RZA

    Put Rza in front and I’d agree.
    ^^

    This debate bothers me. For one RZA is always underrated in it,and two Kanye is hands down the best rapping producer and I can’t see how that’s not undisputed.But I respect opinions.

  96. Jersey*made*me Says:

    Salaam Remi might need to sit the next couple plays out

    ^^

    Roff McDaniels

  97. landlord Says:

    Put Rza in front and I’d agree.

    ————-

    i worship the wutang catalog… however RZAs mceeing is not the reason… his lyrics are state of the art no doubt, but the voice & delivery …. i ‘ont know b …

  98. hl Says:

    his lyrics are state of the art no doubt, but the voice & delivery …. i ‘ont know b …

    I hear that. I can completely understand how Rza could be hard to listen to. But I will say his verses on 4th Chamber and Wu Gambino’s are straight rewind status. None of those guys have spit anything that crazy.

  99. hl Says:

    All I know for sure is that Madlib will always be last on that list.

  100. Black Brokaw Says:

    whats the best wutang album

  101. landlord Says:

    hl Says:

    May 5th, 2010 at 8:57 pm
    All I know for sure is that Madlib will always be last on that list

    _______

    LMAO… thats why he aint even on the list…

    especially Lord Quas….

    his brother OhNo is ill with the mic though… he kinda sounds like Milk

  102. 911 Says:

    Damn, how the fuck has nas and just never collab’ in a official capacity. That don’t even make sense. We should at least have 3 to 5 bangers since he’s at defjam now.

  103. JDS just looks at her, looks at her... Says:

    whats the best wutang album

    ^^

    as a collective : Forever

    solo release : Supreme Clientele, imo. I even find myself singin’ “Iron’s Theme” sometimes

  104. verses Says:

    # Shooter Says:
    May 5th, 2010 at 8:48 pm

    Salaam Remi might need to sit the next couple plays out

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Along with Brave Hearts.

    Sorry Jungle, I know you’re blood with God’s Son, but you trash b. Let your brother breathe and stick to washing his car, tending to his garden, taking his clothes to the dry cleaners etcetera.

  105. No_neva-eva Says:

    Producers on the mic?

    Lord Finesse > DJ Quik > Pimp C > Doom > Diamond D > Dilla > RZA > Kanye

    I’m probably forgetting somebody but fuck it…

  106. hl Says:

    Damn, how the fuck has nas and just never collab’ in a official capacity. That don’t even make sense. We should at least have 3 to 5 bangers since he’s at defjam now.

    True. He did get a couple beats from Kanye on HHID though.

  107. NovemberEnd Says:

    whats the best wutang album
    ^^^^^^^
    group?…do you even have to ask #noshots

    solo… Liquid Swords, OB4CL & Ironman are my favorites….

  108. hl Says:

    I remember reading a Q-Tip interview where he said him, Pete Rock, and Large Professor were supposed to do an album back in the early to mid 90’s. Like, do you know how dope that would have been?

  109. landlord Says:

    supreme clientele or liquid swords

  110. Shooter Says:

    *daps the little homey verses*

  111. Hopp Says:

    I remember reading a Q-Tip interview where he said him, Pete Rock, and Large Professor were supposed to do an album back in the early to mid 90’s. Like, do you know how dope that would have been?

    ^^

    Word.

  112. Black Brokaw Says:

    Ight so I’ll check out swords clientele and forever. whats another group one thats dope?

  113. hl Says:

    supreme clientele or liquid swords

    —-

    Liquid Sword, Supreme, OBFCL

    I can’t chose between these three. It’s impossible to say one is better than the other.

  114. hl Says:

    supreme clientele or liquid swords

    —-

    Liquid Sword, Supreme, OBFCL

    I can’t chose between these three. It’s impossible to say one is better than the other.

  115. Black Brokaw Says:

    When is this ye album dropping? Isn’t it June? no singles yet. That would be ill if he didnt drop a single

  116. Shooter Says:

    I remember reading a Q-Tip interview where he said him, Pete Rock, and Large Professor were supposed to do an album back in the early to mid 90’s. Like, do you know how dope that would have been?
    ^^^

    Illmatic type dope??

  117. Shooter Says:

    Liquid Sword, Supreme, OBFCL

    I can’t chose between these three. It’s impossible to say one is better than the other.
    ^^^

    agreed.

  118. 911 Says:

    Secretsun.Blogpost.com
    daps land. fresh is rolling over in his grave right now. lol

  119. verses Says:

    *daps shooter*

  120. Ghost Writer Says:

    LOL @ Drake freaking out when he saw some female tits…I’m not hating but that was kinda suspect

  121. D_Block_4_Life Says:

    Amare Stoudamire >>>

    Son has effectively supplanted KG as the top high flying super PF in the league.

  122. Johnny Cadelco Says:

    Nice track

  123. SilkCityP Says:

    Amare Stoudamire >>>

    Son has effectively supplanted KG as the top high flying super PF in the league.

    ^^^

    yessir! I expect an MVP type year from him next year, he improved his defense too

  124. - keka - Says:

    sick.

  125. Nah Right » Video: Nas & Damian Marley’s Distant Relatives Release Party @ Highline Ballroom Says:

    […] perform “Patience” above. “Dispear” and “In His Own Words” are after the jump. Props to Mikey Fresh from […]

Leave a Reply