The ILLZ – The Pursuit LP

pursuit_front_djb

Presented by DJBooth.net and the 2dopeboyz.

After months of recording, the highly anticipated The Pursuit LP is finally dropping tomorrow. Hip-Hop artist The ILLZ delivers 11 solid tracks, all with their own unique, emotional journeys. Fans will recognize internet sensations “Heaven (Higher)” and “Melfi”, as well as “Prelude to the Sickness” featured on DJBooth.net’s freestyle series. In true ILLZ fashion, the album is a mix of eclectic, alternative/rock-tinged beats with a few surprises thrown into the mix, such as the New York club-scene flavored, “Let it Fall” and the gritty, Hip-Hop underground track “Dark Side of the Moon”. Fans and skeptics alike will see a wide range of emotion, depth of character, and full spectrum of what Hip-Hop music can be.

Hit the jump for the track list and download link:

pursuit_back_djb

Download: The ILLZ – The Pursuit LP


AddThis Social Bookmark Button

71 Responses to “The ILLZ – The Pursuit LP”

  1. Dewill Says:

    This is solid graphic design..

  2. Harlem World Says:

    Do yall do that Kevin Nottingham procedure?

  3. el feces loco Says:

    # landlord Says:
    December 15th, 2009 at 3:55 pm

    why Fat Joe never signed Joell to Terror Squad?…

    ^^he couldn’t afford it

  4. Joe 88 Says:

    Joe Buddens antics were only visable to those who are internet rap fans. Those same internet rap fans had most likely already decided if they were for\against Joe, therefor I dont think it had too much of an effect

    b-ease Says:
    I can’t call it. He did alot of corny shit, no doubt, but then I think, that may have actually increased awareness of the group. Id tend think the cliche, no publicity is bad publicity (or something like that) still holds true for the most part.

    ^Overstood. As far as outside of the internet, no one cared too much about SH, but on the net, some of his douche-ness stirred alot of people the wrong way (n) people was going out of there way to make the SH album over with every joe budden verse gone, lol classic shit

  5. Beezy Says:

    who are these people?

  6. Juice Says:

    This is solid graphic design..

    ^^
    co-sign, hope the project itself is just as dope

  7. landlord Says:

    the album is a mix of eclectic, alternative/rock-tinged beats with a few surprises thrown into the mix, such as the New York club-scene flavored, “Let it Fall” and the gritty, Hip-Hop underground track “Dark Side of the Moon”. Fans and skeptics alike will see a wide range of emotion, depth of character, and full spectrum of what Hip-Hop music can be.

    ———–

    *translation*

    this lp is music for the white gays …

  8. cOLD Says:

    This is solid graphic design..

    ^^
    co-sign, hope the project itself is just as dope

    ^ smh

  9. G7 Says:

    Beezy Says:

    December 15th, 2009 at 3:56 pm
    Nah Right posted Peter Rosenberg’s christmas album

    this website is an embarrassment

    ^lol

  10. landlord Says:

    Harlem World Says:

    December 15th, 2009 at 3:58 pm
    Do yall do that Kevin Nottingham procedure?

    ———–

    ayo?…

  11. Beezy Says:

    Fans and skeptics alike will see a wide range of emotion, depth of character, and full spectrum of what Hip-Hop

    ^yo, how funny is it that they acknowledge their “skeptics”

    “we know alot of ya’ll think we suck…but trust…there is something in this album for everyone”

  12. Mr p Says:

    2010 should be the end of Blog artist. We have Drake,Wale & Cudi. That’s good enough. I want it the old school way (From the streets or the label).
    What’s funny is, a lot of these “blog rappers” are premature celebrities when you see ’em out but every 6 months a new blog rapper takes over.GFOH!

  13. G7 Says:

    Beezy Says:

    December 15th, 2009 at 4:00 pm
    who are these people?

    ^you’ve said this about eight times today. looks like you have some catchin’ up to do after work.

  14. cOLD Says:

    Move on is slaughter house greatest song.

  15. PsicoMagia Says:

    KzA Says:

    December 15th, 2009 at 3:59 pm
    its one of those things where the whole time he’s on stage u feel embarrassed for him…
    ^^
    hahahhaha.. Ive seen too many of those.

    outasight was DEFINATELY one of them.

    ^^^^^^^
    yeah i seen outasight at sputnik in bk ..me n the crowd had the blank stare the wholetime… what was even crazier at that show was Theophilus london comin on stage w all the lights off then when the spot light came on he threw silver glitter into the air n did some song w a soft voice..i never thought he would go anywhere w music after i saw that…

  16. Harlem World Says:

    *Starts rapping*
    *Thinks of rap name*
    *Releases mixtape: Homothug-Strapped Up Daily*
    *Gets post on Nah*

  17. landlord Says:

    how can you be skeptic of someone who never even existed before today?..

    these niggas sound like a fail waiting to happen… ima listen to this shit and see if i can find some worthy material to ether….

  18. G7 Says:

    >>people was going out of there way to make the SH album over with every joe budden verse gone, lol classic shit

    ^i listened to that. all of Joe’s verses carved out. fucking hilarious.

  19. Beezy Says:

    nation stream one of the tracks off this LP so i can go off about how awful they are

  20. landlord Says:

    alot of these new niggas is PM Dawn’s son-sons… especially Cudi…

    who’d have thunk that those embarrassments would become role models for future MCs …

    KRS1 must be spinning in his grave

  21. G7 Says:

    i didn’t think Asher Roth would fall off so quick. no bull riding.

  22. b-ease Says:

    That’s good enough. I want it the old school way (From the streets or the label)

    ^^
    Like it or not, the “blog” is the new Source. This is where it starts now. And labels are only gonna be signing rappers that already have a hit song (which will most likely have first debuted on a blog) in rotation, which is kind of what they already do for the most part.

  23. Beezy Says:

    yo anybody got that Murder City mixtape version that has Joe 88 removed?

    please send, thanks

  24. landlord Says:

    yo Beezy, you can stream it at the 2dopeboys download

  25. nation Says:

    >> nation stream one of the tracks off this LP so i can go off about how awful they are

    LOL

  26. G7 Says:

    >>alot of these new niggas is PM Dawn’s son-sons… especially Cudi…

    ^i never thought of that. we need a new Krs to throw these niggs off stage.

  27. Harlem World Says:

    *Listens to a non rhyming Prodigy freestyle*

  28. Remixznflow Says:

    This is solid graphic design..

    ^^
    co-sign, hope the project itself is just as dope

    ^ smh

    ^
    co-smh

  29. nation Says:

    lol yo, that wasn’t a Rosenberg XMAS album… *dead*

    someone learn them who Kev Brown is

  30. Joe 88 Says:

    >alot of these new niggas is PM Dawn’s son-sons… especially Cudi…

    who’d have thunk that those embarrassments would become role models for future MCs …

    ^lol, good comparision, but “set adrift on memory bliss” >

    *Lights scented candles in room alone*

    *zones out*

    *doesn’t get pussy*

    >KRS1 must be spinning in his grave

    *dead*

  31. b-ease Says:

    i didn’t think Asher Roth would fall off so quick. no bull riding.

    ^^
    I didnt either, but then I figured it out that while “I love College” was a minor hit, it was seen as a novelty song, and did not break Asher into the mainstream consciousness. Not to mention the album sucked. When the epicenter of white hipster culture, pitchfork, gave it a etherific review, I knew his “fame” wasnt going to last long.

  32. landlord Says:

    this ILLZ joint dont sound too bad… the beats are kinda sad, dark and melancholy, but the emceeing aint awful …

  33. b-ease Says:

    “set adrift on memory bliss” >

    ^^
    Pains me to admit it, but, yea, co-sign.

    Also “Die Without You” >>

    *ducks shots*

  34. Beezy Says:

    this ILLZ shit is boring and depressing…but actually better than i expected

  35. Mr p Says:

    Like it or not, the “blog” is the new Source. This is where it starts now. And labels are only gonna be signing rappers that already have a hit song (which will most likely have first debuted on a blog) in rotation, which is kind of what they already do for the most part.
    ^^

    It’s hard to admit but your right. The only problem with that is, unlike the old school days, true talented artist aren’t getting the exposure. Except a few like J.Cole, Drake etc. Where as back in the day, talent was getting singed. Remember the late ’90’s we had Big Pun, Dmx, Canibus, Camron, The lox etc.The shit going on now reminds me of the “Hipster era” earlier this year. A lot of these artist are boring.

  36. Beezy Says:

    Brian Anals is the future of hip-hop

  37. Harlem World Says:

    # landlord Says:
    December 15th, 2009 at 4:02 pm

    Harlem World Says:

    December 15th, 2009 at 3:58 pm
    Do yall do that Kevin Nottingham procedure?

    ———–

    ayo?…

    ^^
    ROFFLE

  38. PsicoMagia Says:

    #1 problem is old heads dont want to take advice from the younger generation bc of ego…n youger generation doesnt want to take advice from old heads bc nobody would give htem a chance ..they have to fight to get in the game ..so mix young dudes filled w resentment n arrogance from stardom and we left w

    old boring sounds from old heads
    and amatuer sounds from new dudes.

  39. nation Says:

    I’m suprised and impressed that land and Beezy actually listened

  40. landlord Says:

    Beezy Says:

    Brian Anals

    ————

    it was just a matter of time …

  41. Mr p Says:

    #1 problem is old heads dont want to take advice from the younger generation bc of ego…n youger generation doesnt want to take advice from old heads bc nobody would give htem a chance ..they have to fight to get in the game ..so mix young dudes filled w resentment n arrogance from stardom and we left w

    old boring sounds from old heads
    and amatuer sounds from new dudes.
    ^^
    Cosign

  42. kelito-vision Says:

    damn Avatar has made it here too…that boy james cameron determined to not to fail

  43. Harlem World Says:

    P.O.R.N > Termanology

  44. PsicoMagia Says:

    Beezy Says:

    December 15th, 2009 at 4:15 pm
    Brian Anals is the future of hip-hop
    ^^^
    lmao .. more like future of emo rage music… no shots…if he had 10 joints that were as organic soundin as sleepy hollow …i would cop
    *straight face*

  45. cOLD Says:

    damn Avatar has made it here too…that boy james cameron determined to not to fail

    ^ it cost 300 milly to make. He better go balls out (none).

  46. sleep AKA I'M 2 COOL 4 U DUDES 2 RIDICULE Says:

    800,000 swine flue vacine recalled

    ^^^^^^^^^^^^
    ha i told u nahgers dont take that shit

  47. Remixznflow Says:

    # cOLD Says:
    December 15th, 2009 at 4:23 pm

    damn Avatar has made it here too…that boy james cameron determined to not to fail

    ^ it cost 300 milly to make. He better go balls out (none).

    ^
    that movie looks dope to me… 2012 was utter failure though

  48. Harlem World Says:

    Previously on Nah this month:

    Eskay in a Nokia ad
    Drake’s homothug Vibe Cover
    A nigga named P.O.R.N
    Countless mantle niggas

  49. landlord Says:

    yeah…’Sleepy Hollow’ is ill …

  50. G7 Says:

    >>2012 was utter failure though

    ^co-sign

  51. Harlem World Says:

    Someone needs to rap from the perspective of a cop. That shit would have the hardest beats of all time.

    “I spray shots at niggas, stray shots at niggas…”

  52. Harlem World Says:

    Throw Away the Keys ft Rick Ross.

  53. landlord Says:

    oh no no, oh no no, oh no no nonono

  54. cOLD Says:

    Someone needs to rap from the perspective of a cop. That shit would have the hardest beats of all time.

    “I spray shots at niggas, stray shots at niggas…”

    ^ oh my.

  55. cOLD Says:

    would you believe me if I told you all today was my first time hearing Jay-z what we talking bout… he went the fuck in!

  56. PsicoMagia Says:

    Harlem World Says:

    December 15th, 2009 at 4:26 pm
    Someone needs to rap from the perspective of a cop. That shit would have the hardest beats of all time.

    “I spray shots at niggas, stray shots at niggas…”

    ^^^^^^
    DEADDEADEAD

  57. Dem Says:

    Harlem World Says:

    December 15th, 2009 at 4:26 pm
    Someone needs to rap from the perspective of a cop.

    ^ Fuck you.

  58. cOLD Says:

    Halle berry threw a kiss at the barbara striesand concert.

  59. Harlem World Says:

    Dem Says:
    December 15th, 2009 at 4:32 pm

    Harlem World Says:

    December 15th, 2009 at 4:26 pm
    Someone needs to rap from the perspective of a cop.

    ^ Fuck you.

    ^
    Think big, every cop in NY would be blasting that shit in their locker room, at home, while on patrol. He would go Platinum in Texas alone.

  60. Dem Says:

    # Harlem World Says:
    December 15th, 2009 at 4:35 pm

    Dem Says:
    December 15th, 2009 at 4:32 pm

    Harlem World Says:

    December 15th, 2009 at 4:26 pm
    Someone needs to rap from the perspective of a cop.

    ^ Fuck you.

    ^
    Think big, every cop in NY would be blasting that shit in their locker room, at home, while on patrol. He would go Platinum in Texas alone.

    ^^ no, i agree… the song is called Fuck You by pharoahe monch

  61. Harlem World Says:

    Are you down with Killa Kop?

  62. cOLD Says:

    sometimes I feel I gotta getaway….

  63. Beezy Says:

    cOLD Says:

    December 15th, 2009 at 4:38 pm
    sometimes I feel I gotta getaway….

    ^from these streets like a fiend from crack…

  64. cOLD Says:

    we done seen it all done been through it all yo.

  65. why? Says:

    Damn, so Rebirth is coming out in February and Wayne goes to jail on the 9th of the same month.

  66. cOLD Says:

    damn Prodigy used to be dope.

  67. Harlem World Says:

    Killa Kop got the streets on lockdown,
    I tell a nigga quick, freeze or get knocked down,
    Your blocks my block now,
    So when theres cops round,
    $50 dollars in my hand or get locked down.

  68. Harlem World Says:

    I used to love that Mobb Deep shit, but chances are if you listen to nothing but Mobb Deep all day, you probably are a shooter, (see E-MoneyBags).

  69. MusicisLFE Says:

    solid project. very good.

  70. Nah Right » Video: Off The Wall Sessions w/ The ILLZ Says:

    […] Previously: The ILLZ – The Pursuit LP […]

  71. Who’s Next: The ILLZ | Good*Fella Media Says:

    […] latest project Featured on Nahright- Nahright.com “…Regarded as someone who keeps your minds absorbent and ears wide open, he defined word play […]

Leave a Reply