Video: Black Thought x Black Dante: 75 Bars

Black Dante stans for The Roots’ Black Thought’s verse on The Roots’ “75 Bars” off of Rising Down after taping their BET cypher in Brooklyn.

Classic footage. Props to Frolab for the always candid shots of Mos.

Sidebar: Why are people tripping over that Mos Def verse from the cypher. I could swear that’s the same verse he spits in every freestyle.


AddThis Social Bookmark Button

40 Responses to “Video: Black Thought x Black Dante: 75 Bars”

  1. 911 Says:

    It is…hahaha, but it’s still dope.

    Now I’m gone, peace nahggas.

  2. South Cack Neezy Says:

    Thats what I said. He recyling some flows off that Brooklyn Go Hard freestyle.

  3. G7 Says:

    b-ease Says:

    October 29th, 2009 at 11:44 pm
    @G7

    ain’t shit homie, working and breathing. What’s good witchu?

    ====
    just doing a little bit of reading.

    bout to go drop a dump though.

    _______>>> taking a shit just after a fresh shower :/

  4. Voltron Says:

    DANTE!!!!!!!

    THE ECSTATIC

    STAN MODE!!

  5. Brooklyn Strong Says:

    *wonders why Mos always looks like you should give him some spare change*

  6. G7 Says:

    peace 9double1

  7. Brooklyn Strong Says:

    G7 Says:

    October 29th, 2009 at 11:48 pm
    b-ease Says:

    October 29th, 2009 at 11:44 pm
    @G7

    ain’t shit homie, working and breathing. What’s good witchu?

    ====
    just doing a little bit of reading.

    bout to go drop a dump though.

    _______>>> taking a shit just after a fresh shower :
    ==================================
    _______>>>taking a shit just BEFORE a fresh shower:

  8. Voltron Says:

    Sidenote: Everyone spits a written at the BET cyphers. You have to because they shoot a number of takes.

  9. KUTTA Says:

    Brooklyn Strong Says:
    October 29th, 2009 at 11:50 pm
    *wonders why Mos always looks like you should give him some spare change*

    ^^^

    child support.

  10. EnglandRepresent Says:

    FTW, the GOAT of R&B jump offs is Chaka Khan. She’d hit one of those “Ain’t Nobody” sultry notes and have catz done before the bridge.

    ^^Oh man, DPS if you still out there, fella you so old you’d still knock the back end out of Tina Turner. Shits disgusting.

    *daps to all*

  11. Doug Says:

    Budden >>>>> in the cypher, like Em way more than Budden, as with Black Thought, but come one, Budden killed it.

  12. NovemberEnd aka What Do You Mean Teenager What Age Are We Talking About Says:

    Exhibit C >>>>> your life

  13. Mr. First Says:

    I was def bumpin Ecstatic last night. It’s a weird album, but I like it anyways.

  14. EnglandRepresent Says:

    I got tickets for Wu-Tang on Saturday, I got shekels on the fact that none of those loose units will be at the show. Guarantee it.

  15. EnglandRepresent Says:

    Whats this exhibit C shit everyone’s banging on about?

  16. Doug Says:

    That new Jay Elec, one of the best songs of the year.

  17. NovemberEnd aka What Do You Mean Teenager What Age Are We Talking About Says:

    http://nahright.com/2009/10/28/jay-electronica-exhibit-c-radio-rip/

  18. UPSET THE SETUP Says:

    its cause the delivery was flawless. its like watching a master

  19. UPSET THE SETUP Says:

    exhibit c saved the decade

  20. Danielson a.k.a. My Blog Game Proper™ Says:

    is the official video for ‘Gangsta Luv’ a joke?

  21. Mr. First Says:

    Exhibit C is a tough record, but I aint think niggas was gonna go apeshit over it. Let’s not lose our marbles out here, guys.

  22. Danielson a.k.a. My Blog Game Proper™ Says:

    oh shit, engrep – what it do bruh, hope all is well Down Under (n/h). *daps*

  23. Voltron Says:

    Jay Electronica – Jay ElecHannukah rhyme scheme = J. Cole – Flow cold as the shoulders rhyme scheme.

  24. dronkmunk Says:

    Rebirth leaked…?

  25. Black Thought x Black Dante: 75 Bars (Video) | 2dopeboyz Says:

    […] And seeing them both spit it at the same time? Classic. Shouts to Frolab on the footage (and NR on the find). Spread the […]

  26. D_Block_4_life AKA heat the track up like abodo/sazon/sofrito Says:

    @TheDramaKing Damn!! Beanie Sigel just hit me said he got a joint he sending me around 12:30 confronting JayZ!!!! Hot97 Niggas tune in
    6 minutes ago from TinyTwitter

  27. verses Says:

    # Brooklyn Strong Says:
    October 29th, 2009 at 11:50 pm

    *wonders why Mos always looks like you should give him some spare change*

    ^^^^^
    *DEAD*

  28. NovemberEnd aka What Do You Mean Teenager What Age Are We Talking About Says:

    # D_Block_4_life AKA heat the track up like abodo/sazon/sofrito Says:
    October 30th, 2009 at 12:04 am

    @TheDramaKing Damn!! Beanie Sigel just hit me said he got a joint he sending me around 12:30 confronting JayZ!!!! Hot97 Niggas tune in
    6 minutes ago from TinyTwitter
    ^^^^^^^
    Camel Season huh?

  29. FUPM618 Says:

    @TheDramaKing Damn!! Beanie Sigel just hit me said he got a joint he sending me around 12:30 confronting JayZ!!!! Hot97 Niggas tune in
    6 minutes ago from TinyTwitter

    ^^^^A waist Beanie’s time…..Jay-z will not respond

  30. Brooklyn Strong Says:

    NovemberEnd aka What Do You Mean Teenager What Age Are We Talking About Says:

    October 30th, 2009 at 12:09 am
    # D_Block_4_life AKA heat the track up like abodo/sazon/sofrito Says:
    October 30th, 2009 at 12:04 am

    @TheDramaKing Damn!! Beanie Sigel just hit me said he got a joint he sending me around 12:30 confronting JayZ!!!! Hot97 Niggas tune in
    6 minutes ago from TinyTwitter
    ==========================================
    player.streamtheworld.com/liveplayer.php?CALLSIGN=WQHTFM

  31. verses Says:

    # Brooklyn Strong Says:
    October 30th, 2009 at 12:17 am

    player.streamtheworld.com/liveplayer.php?CALLSIGN=WQHTFM

    ^^

    *starts playing*
    *cringes while he has to put up with Kay Slay (none)*
    *Hears a JR Writer track*
    *ears begin to bleed*
    *stops streaming hot 97*
    *throws laptop out the window*

  32. Brooklyn Strong Says:

    lol

  33. spirit equality Says:

    yeah, mos and black thought need to do more take two and pass style joints like ‘double trouble’. their chemistry is crazy…

    hell, they could go on and add mos to the group for a whole album. they’re taping jimmy kimmel in nyc anyway, might as well put something together.

  34. spirit equality Says:

    and smh @ nation hating on mos def’s cipher verse. you arent complaining about nipsey hussle’s verse sounding like the rest of his material. FOH. be consistent or be silent.

  35. spirit equality Says:

    for that matter, why are people hype about eminem’s verse? dude has been twisting syllables and doing internal rhyme schemes for 10 years now. go on and pick on everyone, why don’t you?

  36. Mike Says:

    I’m pissed Mos Def used his verse from “Brooklyn Go Hard” in the cipher.

  37. NYer :[ Says:

    double trouble

  38. Allahbornsgod M Allah aka keep it baggy not faggy Says:

    They trippin cause mos said”peace to the gods and the earths”.
    The n.g.e is in the 8ing.

    Y’all about to get awoke again to the k.o.s.
    Wake up ppl.

    Look up the supreme mathamatics on line or ask a god near you.
    Peace

  39. Allahbornsgod M Allah aka keep it baggy not faggy Says:

    E

  40. djthreat1 Says:

    barely anyone freestyles anymore get used to it. and 75 bars is dope.

Leave a Reply