Video: Fashawn Talks About Fresno & “The Ecology”

Here’s a clip of Fashawn talking about the environment he was raised in, in Fresno, California which he translates on his album on a song titled “Ecology”. The crime capitol of the US in the early 90’s, Fashawn explains what he saw growing up, not having parental figures and how he was forced to raise himself. “Boy Meets World” in stores this Tuesday October 20th..

Previously: Large Professor Speaks on Fashawn’s Boy Meets World


AddThis Social Bookmark Button

29 Responses to “Video: Fashawn Talks About Fresno & “The Ecology””

  1. Big Homie Says:

    ( o )( o )

  2. A tribe called quest aka The Yankees are my daddy But my comment is still the greatest of all time Says:

    ( o )( o )

    –this

  3. NovemberEnd aka What Do You Mean Teenager What Age Are We Talking About Says:

    # b-ease Says:
    October 16th, 2009 at 3:01 pm

    Men dont put it in a womans pooper either…

    ^^
    If you noticed, in the last thread I pointed out that men that participated in anal sex with women put themselves at the same risk gays do.

    I don’t have sex with women anally. And you shouldnt either. Its not nessessary. Even the Koran (though Im not a Muslim, I respect it) says that seed should not be planted where a seed should not grow. Seriously, only white boys do that shit, because their peckers are big enough to pleasure womens vaginas, no homo.

    None of my friends to my knowledge participate in anal sex. The one time my ace tried when we were 19 shorty shitted all over him. It’s fucking disgusting. And yes, if you do it, I am judging you, lol.
    ^^^^^^^^
    Truth.com

  4. Big Homie Says:

    Yo that is fuckin nasty as shit.

  5. Chief Ali aka The One Who Stay Building Says:

    yo i need some new Little Brother material ASAP [ll]

    them niggas been MIA on some Jay Electronica ish

  6. landLORD Says:

    yall be talking about some nasty shit yo …

  7. cOLD Says:

    says that seed should not be planted where a seed should not grow

    ^ so does that rule out oral sex too?

  8. AmpGeez a.k.a Get Rich Or Blog Tryin' Says:

    Curren$yxJay Electronica collab on the way

  9. Big Homie Says:

    that seed should not be planted where a seed should not grow.

    ^ does that include oral?

  10. b-ease Says:

    yo i need some new Little Brother material ASAP [ll]

    ^^
    What went wrong? I thought Get Back was dope. And why does Pooh have like 8 solo albums, and Phonte doesnt have any.

  11. cOLD Says:

    landLORD Says:

    October 16th, 2009 at 3:07 pm
    yall be talking about some nasty shit yo …

    ^roff niggas was talking about AIDS that segwayed into anal sex and a broad shittin on b-ease’s homie *dead*

  12. Big Homie Says:

    LOL… I see cOLD and I got oral sex on our minds

  13. Big Homie Says:

    Oh shit..pause 100x

  14. cOLD Says:

    segue > segway

  15. NovemberEnd aka What Do You Mean Teenager What Age Are We Talking About Says:

    # Big Homie Says:
    October 16th, 2009 at 3:09 pm

    LOL… I see cOLD and I got oral sex on our minds
    ^^^^^^^^^^^^^
    does this warrant a AYO?

  16. Chief Ali aka The One Who Stay Building Says:

    F5 (no wack Twista album)

  17. A tribe called quest aka The Yankees are my daddy But my comment is still the greatest of all time Says:

    boom

  18. landLORD Says:

    Chief Ali aka The One Who Stay Building Says:

    October 16th, 2009 at 3:06 pm
    yo i need some new Little Brother material ASAP [ll]

    them niggas been MIA on some Jay Electronica ish

    —————–

    Phonte aint MIA… he been touring and carrying Nicolay’s weed all over the world as part of Foreign Exchange … he’s a part-time soul singer now …

  19. cOLD Says:

    LOL… I see cOLD and I got oral sex on our minds

    ^da fuck ayooooooooooo.

  20. A tribe called quest aka The Yankees are my daddy But my comment is still the greatest of all time Says:

    Curren$yxJay Electronica collab on the way

    –Amp whats your twitter

  21. landLORD Says:

    no shots at Phonte, because he can actually sing … word to “Take Out The Blues’

  22. Chief Ali aka The One Who Stay Building Says:

    yo i need some new Little Brother material ASAP [ll]

    ^^
    What went wrong? I thought Get Back was dope. And why does Pooh have like 8 solo albums, and Phonte doesnt have any.
    ——————–

    *daps b-ease*

    actually bro, Phonte does have solo albums if you consider the two Foreign Exchange joints he’s done with Nicolay (on the basis that Nicolay assisted with production only, no vocals)

    a Phonte solo album with 9th behind the bars would be bananas, as 9th has really been going in [ll] on the production tip lately

  23. Chief Ali aka The One Who Stay Building Says:

    *replace bars with boards*

  24. AmpGeez a.k.a Get Rich Or Blog Tryin' Says:

    –Amp whats your twitter

    twitter.com/AmpGeez

  25. landLORD Says:

    Yo Tribe…

    wtf is up with your screen name ? … and wtf happened to the RedSox?…. i told you they werent going nowhere with no Manny, and all them shakey gooks in the bullpen… no disrespect to the asian brethren ….

  26. b-ease Says:

    and a broad shittin on b-ease’s homie *dead*

    ^^
    Yo, the craziest part is that I stopped by his apartment to say whats up literally the moment after it happened. He didnt answer the door so I let myself in. Main man comes out of the room with the most horrified face I’ve ever seen on a human being. He looked at me and said in a near whisper, “yo, she shitted on me.” Thing was, I was just about to ask him what the fuck that smell was. Needless to say, tears immediately formed in my eyes and I died. I’ve literally, no bullshit, ever laughed that hard in my life. He said he smashing, and then it got real wet all of a sudden. Then the smell. Then the lights. Then the horror.

    I still bring that up to this day.

  27. Booster Says:

    SOD money gang> Gunit

  28. Booster Says:

    Yo, the craziest part is that I stopped by his apartment to say whats up literally the moment after it happened. He didnt answer the door so I let myself in. Main man comes out of the room with the most horrified face I’ve ever seen on a human being. He looked at me and said in a near whisper, “yo, she shitted on me.” Thing was, I was just about to ask him what the fuck that smell was. Needless to say, tears immediately formed in my eyes and I died. I’ve literally, no bullshit, ever laughed that hard in my life. He said he smashing, and then it got real wet all of a sudden. Then the smell. Then the lights. Then the horror.

    I still bring that up to this day.

    ^^^
    OMG dats some nasty shit

  29. Nah Right » Video: Fashawn – The Ecology/The Score ft. Planet Asia Says:

    […] Previously: Fashawn Talks About Fresno & “The Ecology” […]

Leave a Reply