Video: Ghostface Blames RZA For Bulletproof Wallets Mix-up

Kids, don’t do drugs. In a recent interview with XXLMag.com Ghostface Killah revealed why “The Sun”—the famed collaboration between him, Slick Rick and Raekwon—was not included on his third solo album, 2001’s Bulletproof Wallets.

According to Tony, the song would have been included on the disc, but Rza misplaced the record that he sampled to create the beat. “Rza got high and couldn’t find the fucking loop,” Ghost explained to XXL. “He couldn’t find where he got the sample from. That’s why it wasn’t on there.”

As die-hard Wu-Tang fans already know, “The Sun” wasn’t the only track that didn’t make Bulletproof’s final cut. “The Watch”—another classic Starks song that listeners were only able to hear on underground mixtapes—wasn’t added to track listing because Barry White didn’t approve the sampling of his, “I’m Gonna Love You Just A Little More Baby.” In addition, the original beat for “Flowers,” the collaboration between Ghost, Rae and Method Man on the album, also had to be changed due to sample clearance issues.

If everything would have gone as planned, production issues aside, the Shaolin wordsmith believes the album would have been able to stand up next to his most critically-acclaimed LP, 2000’s Supreme Clientele, as one of his best works. Jesse Gissen


AddThis Social Bookmark Button

92 Responses to “Video: Ghostface Blames RZA For Bulletproof Wallets Mix-up”

  1. Ghost Writer Says:

    *new guys it up*

    I just bought the new Flo-rida album, classic….best album since Madonna

  2. Beezy Says:

    its gonna be Rio

  3. Mr. Iceberg Slim Says:

    Big Homie Says:

    October 2nd, 2009 at 11:33 am
    oooooo a Jay greatest hits album

    ^^^

    I wont even buy that

  4. Mr. Iceberg Slim Says:

    new guys it up

    post the same comment 4x and hopes someone responds to me

  5. Sham aka The Computer Puter! Says:

    *new guys it up*

    Any Drake posts recently?

  6. E AKA THE REAL NORIEAGA Says:

    Chicago is out, already??!!

    FU*K THE OLYMPICS!!

    ^

    derrion alberts timing fail

    ^
    lmao

  7. sean coonery Says:

    Bitches got herpes on the lip…you kiss her…

  8. LondonBloke: Lambeth Livin but Still Winnin Says:

    Although the Olympics cost money, it would do good for a country like Brazil. The fallout postitive economic effects for the host nation are well documented since Barcelona 1992

  9. LondonBloke: Lambeth Livin but Still Winnin Says:

    Where everybody go?

  10. el feces loco Says:

    Although the Olympics cost money, it would do good for a country like Brazil. The fallout postitive economic effects for the host nation are well documented since Barcelona 1992

    ^^I dont believe in none of that shit their facts are backwards

  11. Ghost Writer Says:

    Sham aka The Computer Puter! Says:

    October 2nd, 2009 at 11:33 am
    i’ll never put my lips to any bitch i think is sus below the belt. I seen my roomate go thru his first cold sore (none). My dude had the quasimoto lip for a month.

    ^
    Yeah gotta be careful with shit like that….that’s why I commend for going from girl to girl and trusting in ony a condom….more power to whoever….

  12. sean coonery Says:

    Brazil will probably dominate the soccer competition.

    They should really give it to an African country. They need the tourism and money, them niggas is dirt poor.

    Brazil got the women…but Brazil also has aids and trannies.

    If you going to swimmin’ in something in brazil…you better strap the fuck up…and never go raw, dog.

  13. Ghost Writer Says:

    commend dudes*

  14. Ghost Writer Says:

    no homo

  15. LondonBloke: Lambeth Livin but Still Winnin Says:

    * Sees no-one on Nah*
    * goes to other Blogs*
    * sees Kelis’ nip-slip*
    * grins*

  16. sean coonery Says:

    Me and my niggas went to rio…the ass there is amazing…women are gorgeous amazonians….but you gotta inspect and watch out for the dudes posing ass ladies…look at the ankles, feet, throat and hands…thats the first clue..

    like i said rio is beautiful, so is sao poalo….the women are gorgeous..

    but strap the fuck up….bitches be burnin’ like crazy over there..

    go raw dogg….and catch the monster…..don’t back door those bitches neither…unless you got a condom…

  17. Sham aka The Computer Puter! Says:

    Yeah gotta be careful with shit like that….that’s why I commend for going from girl to girl and trusting in ony a condom….more power

    ^^

    Chill holmes, don’t get it twisted i’m no fiend for the shit. every now and again you gotta handle biz. but i’d rather not fuck wit it then buy dental dam. where dey do dat at?

  18. LondonBloke: Lambeth Livin but Still Winnin Says:

    Brazil will probably dominate the soccer competition.

    ^

    ______ > Olympics soccer. That is poor quality.

    They should really give it to an African country. They need the tourism and money,

    ^

    This. But Egypt/South Africa will probably be the first African Nation to get Olympics

  19. COCCA88CRAZY88SINCE88 Says:

    sean coonery Says:

    October 2nd, 2009 at 11:39 am
    Brazil will probably dominate the soccer competition.

    They should really give it to an African country. They need the tourism and money, them niggas is dirt poor.

    ^^^
    i used to date this african model broad, her father was a general for ______ (sent his kids to the states for school) them niggas had crazy paper, they be fuckin the people outa all types of aid & shit… them niggas dirt pour, havin the Olympics there would do jack shit but make the Wrong niggas more money, not support the economy & its people.

  20. LondonBloke: Lambeth Livin but Still Winnin Says:

    don’t back door those bitches neither…unless you got a condom ever

    Anal is haram. All jokes aside.

  21. sean coonery Says:

    londonbloke is chea?

    chea is the only nigga that says haram…

  22. sean coonery Says:

    I just know if they put it in africa….a lot of people from all over the world will go to africa…and take their money to africa..

    i know africa is corrupt…but africa needs this more than chicago, brazil or europe…real talk..

    i would love for it to be in chicago…but africa needs it man…

  23. cOLD Says:

    the comments are golden today, keep it up guys.

  24. LondonBloke: Lambeth Livin but Still Winnin Says:

    *new guys it up*

    Why hasnt Nah posted anything about Mr. Magic dying? Isn’t this site up-to-date with relevant issues? Wasn’t this site voted #1?

  25. LondonBloke: Lambeth Livin but Still Winnin Says:

    keep it up guys.

    ^

    ayo

  26. Troyvul Says:

    i would love for it to be in chicago…but africa needs it man…
    ^
    They got the world cup, so I suppose that would be a test on how they can deal with a big event. By africa i mean South africa

  27. Ghost Writer Says:

    DJ Khaled Recruits Drake, Usher & Young Jeezy (“Jeezy featured heavily”) For 4th Album, Victory

    ^
    Of course he would (n)….

  28. COCCA88CRAZY88SINCE88 Says:

    sean coonery Says:

    October 2nd, 2009 at 11:46 am
    I just know if they put it in africa….a lot of people from all over the world will go to africa…and take their money to africa..

    i know africa is corrupt…but africa needs this more than chicago, brazil or europe…real talk..

    i would love for it to be in chicago…but africa needs it man…

    ^^^
    real talk, my old african broad was a real life Superhead, i dont know WHAT they teach them broads, but she was the best dicksucker i ever had in LIFE. EVER.

  29. Big Homie Says:

    Anybody familiar with the Darlene the Brazil porno chick with the big ass?

  30. Ghost Writer Says:

    LondonBloke: Lambeth Livin but Still Winnin Says:

    October 2nd, 2009 at 11:47 am
    *new guys it up*

    Why hasnt Nah posted anything about Mr. Magic dying? Isn’t this site up-to-date with relevant issues? Wasn’t this site voted #1?

    ^
    *also*

    I’m wondering who these guys are

  31. LondonBloke: Lambeth Livin but Still Winnin Says:

    complex.com/blogs/2009/10/02/street-detail-all-black-everything/#more-64190

    ^

    Your average Jay-z fan nowadays.

    Dat’Chu Iceberg?

  32. - keka - Says:

    yeah, i was checking here for info on mr. magic myself…

  33. Ghost Writer Says:

    The comments are dead today

  34. Beezy Says:

    ^its lunch time

  35. LondonBloke: Lambeth Livin but Still Winnin Says:

    Ghost Writer Says:

    October 2nd, 2009 at 11:54 am
    The comments are dead today

    ^

    everyone started lurking

    *Goads commentors out of lurking*

    Fuck you Joe

  36. sean coonery Says:

    South Africa and Egypt don’t count.

    Egypt = Arabs

    South Africa = Whites/English/Australians

  37. 456 Says:

    real talk, my old african broad was a real life Superhead, i dont know WHAT they teach them broads, but she was the best dicksucker i ever had in LIFE. EVER.

    ^in zambia they sexually train the women in a certain areas and wifey got the training for three days. she learned from five old women who showed her various techniques. her punani skills shot up 500%. that’s a conservative estimate…

  38. landLORD Says:

    Mr. Magic died?… Damn, AIDS strikes so suddenly… One minute you’re opening up a new Starbucks, next day you’re dead…sad day for the Laker family

  39. Rey aka NahRight's Corey Feldman Says:

    I’ll get the lurkers out.

    HEY GUYS! I’M UPPING A NEW SONG TO MY MYSPACE PAGE! COME MOCK IT!

  40. sleep Says:

    I can’t have sex with my girl for the next 4 months while she’s on bed rest. I lost cause pregnant pussy is the best. Fuck u doctor

  41. Rick the new Intern Says:

    dudes in the wu startin to make joe budden look normal when it comes to beefin.

  42. Ghost Writer Says:

    Mr. Magic died?…

    ^
    someone post link

Leave a Reply