Video: Jay-Z Interview w/ MuchMusic

On the set of the Run This Town video shoot.

Disclaimer: That Director’s Cut of the video with Anthony Mandler doing voice-overs isn’t really Anthony Mandler, it was a spoof and I didn’t catch the humor. Sorry for any confusion.

Hit the jump for the rest of the Behind The Scenes/Interview with Jay.

Props to Jay-ZJournal


AddThis Social Bookmark Button

70 Responses to “Video: Jay-Z Interview w/ MuchMusic”

  1. Fyodor DROstoevsky Says:

    Fuck skinny jeans ninja… now where’s my leather belt hat?

  2. Hyperbole Says:

    @ Billz, damn, ol girl is hella cute, he need 2 wife her mos def, dead @ her chasin em down after they tried getaway… White dudes was comin out the woodworks 2… An ‘Ol fashioned Lynching’ was about to take that place, she saved that nigga’s life, real talk…

  3. Mag Says:

    The single is garbage.

  4. chea Says:

    @ billz, u missed my joke, b. i think u meant $70,000/year. if you really meant $70 per year, that’s barely enough for water let alone food. so somebody making $70 per year is dying, b. just saying. i never shit on people’s aspirations. i am employed by the grace of God. tomorrow i might be on the skreet but even then i hope i can find some type of way to put food in my wife’s and son’s mouth because i will do anything to help them. but whatever, u missed my joke so fock it.

  5. Mag Says:

    Fyodor DROstoevsky Says:
    August 22nd, 2009 at 2:55 pm

    Fuck skinny jeans ninja… now where’s my leather belt hat?

    ^

    Matching black Kuffiya

  6. chea Says:

    yo fux do people like nipsey in cali or is it all fraudulent. u know how these labels make a nicca seem like he’s the man in his city but really his city thinks he’s corny (c) yung berg – chicago hates that bitch

  7. Detroit P Says:

    That Director’s Cut of the video with Anthony Mandler doing voice-overs isn’t really Anthony Mandler
    ^^^^^^
    damn you crushed Rik Cordero’s dreams

  8. I Fux Says:

    I was watching this old Cash money video. Funny how Baby got turned onto gangbanging when he was already a millionaire. ADM this is mad dumb to me

  9. chea Says:

    co-sig fux, baby used to be on some comedic type shit, like i just bawt me a platinum football field (he actually said that in a song.) now this grown-ass gay male is blooded out, this can’t be life.

  10. D. Billz Says:

    # k1ng Says:
    August 22nd, 2009 at 2:47 pm

    Daps FUPM618 for the modivation.

    @ D Billz you read my mind bro, (no homo) I was thinking exactly that I’m in Toronto and i’ve actually seen couple of govmnt jobs with good pay, but the only problem is I wana get school out of the way so I’m trying to finish the year off then work like a mad dog, the problem is finding part time positions no one wants to hire a part timer they always want full timers which fuks with schedual u kno, buh thanks for the knowledge 101 you ninjas are cool.

    ^You don’t wanna settle for the part-time government joints anyway. Not only are they rare, but with any gov’t job you gotta fill out madd paper work so it’s best to just start on the full-time tip. However, there may be some people in HR at different agencies who empathize with your situation and would let you work a certain amount of hours until you graduate. Get on the phone and contact them and let them know of your hardship. They’re ALWAYS looking for college students in the gov’t. Literally, always. Don’t let an FT position deter you just because you’re in school. I know chicks doing both school AND work for the gov’t FT AND got baby-seeds.

    ——————————————————————–
    # Hyperbole Says:
    August 22nd, 2009 at 2:52 pm

    @ Billz, damn, ol girl is hella cute, he need 2 wife her mos def, dead @ her chasin em down after they tried getaway… White dudes was comin out the woodworks 2… An ‘Ol fashioned Lynching’ was about to take that place, she saved that nigga’s life, real talk…

    ^Shorty is fine though, right? They was definitely about to drag that dude to an isolated area and possibly end his life. He owe shorty his life and then some. She went HARD. It’s some dudes out there who wouldn’t even had taken that risk. Real talk.

  11. I Fux Says:

    Yo chea i think so, he has a little movement, not soo much diego cuz dude is like a Crip or something. But Glasses Malone, Jay Rock and some other gangster rappers got a decent following

  12. D. Billz Says:

    chea

    Well my badd for missing the joke. I meant to put a “K” put behind it. No harm no foul.

  13. D. Billz Says:

    Baby is a grown dummy. Them niggas never go to other costs flaggin’. Word to 40 Glocc knockin’ on Wayne’s car window when he was over there.

  14. Hyperbole Says:

    ^Shorty is fine though, right? They was definitely about to drag that dude to an isolated area and possibly end his life. He owe shorty his life and then some. She went HARD. It’s some dudes out there who wouldn’t even had taken that risk. Real talk.

    ^^^
    @ Billz, Shorty was definitely bangin, she gets xtra points for that being a mugshot too, especialy after she jus gave a nigga the “Emeril LaGasse” w/ the ginsu… Them whiteboys are lucky 2, cuz if she wouldn’t have done w/ she did… Them “honkys” would be on trial for murder…

  15. D. Billz Says:

    costs = coasts

  16. I Fux Says:

    My homie told me that Mac 10 turned cash money out on that BLOOD shit.

  17. D. Billz Says:

    especialy after she jus gave a nigga the “Emeril LaGasse” w/ the ginsu…

    ^ *holds an antenna outside while it’s lightening*

  18. D. Billz Says:

    # I Fux Says:
    August 22nd, 2009 at 3:14 pm

    My homie told me that Mac 10 turned cash money out on that BLOOD shit.

    ^I always thought the same thing. Right after he left, they was “suuu-whooing”, flags in their pockets, etc. AND you didn’t really hear from him after he left Cash Money. I think they probably pay that nigga to hold them down.

  19. Hyperbole Says:

    I Fux Says:

    August 22nd, 2009 at 3:14 pm
    My homie told me that Mac 10 turned cash money out on that BLOOD shit.

    ^^^

    Word.. I believe it too… Word to me back n high school ending every other sentence w/”cuz”and stay wearing blue.. Til i saw a another nigga get snuffed something wicked because of that… I said to myself, “no more of that shit” And, went back to saying, ‘nigga’ every other sentence

  20. D. Billz Says:

    Them “honkys” would be on trial for murder…

    ^I doubt it. Like you said, shorty saved his life so they (he and his girl) were able to report what happened to the authorities. If they would’ve had their way with dude, I don’t think much would’ve happened. Considering (as far as I know) that there are no eye witnesses stepping up.

    Then it just would’ve been a campus of soft ass ninjas doing “freedom” rallies, etc. It need to go back to that Higher Learning phase. Minus Rappaport on the roof pickin’ ninjas off like Duck Hunt.

  21. D. Billz Says:

    # Hyperbole Says:
    August 22nd, 2009 at 3:19 pm

    I Fux Says:

    August 22nd, 2009 at 3:14 pm
    My homie told me that Mac 10 turned cash money out on that BLOOD shit.

    ^^^

    Word.. I believe it too… Word to me back n high school ending every other sentence w/”cuz”and stay wearing blue.. Til i saw a another nigga get snuffed something wicked because of that… I said to myself, “no more of that shit” And, went back to saying, ‘nigga’ every other sentence

    ^I’m out (c) Rican George

  22. I Fux Says:

    ohh yeah CUZ is a no go. or what up BLOOD, no go too.

    I just use homie dog maybe MY NIgga or My Nig etc etc.

  23. D. Billz Says:

    Right after VA Tech happened though, I TOLD mofos that they were gonna start strippin’ college kids of their so-called “freedoms”. Shit is gettin’ too outta hand. It’s wayyyyyyyyy to easy to bring a burner on campus. You can basically have every assorted drug and/or weapon in your dorm and if your roommate doesn’t report it then no one would ever know.

    Operation Lockdown (College Police State) is right around the corner.

    Watch.

  24. I Fux Says:

    I was dying yesterday at the Homie’s Fabe Dogg birthday party. Cuz I saw him and i thought of RIGZ line ‘Papi’s with nice shaped eyebrows slanging coke’ ……*dead*

  25. chea Says:

    I Fux Says:

    August 22nd, 2009 at 3:24 pm
    I was dying yesterday at the Homie’s Fabe Dogg birthday party. Cuz I saw him and i thought of RIGZ line ‘Papi’s with nice shaped eyebrows slanging coke’ ……*dead*

    ^

    lolololololololol

    that party must have been bananas no chiquita

  26. Hyperbole Says:

    I Fux Says:

    August 22nd, 2009 at 3:22 pm
    ohh yeah CUZ is a no go. or what up BLOOD, no go too.

    I just use homie dog maybe MY NIgga or My Nig etc etc

    ^^
    And, this coming from a nigga who lived in the L.A. area, but there was only mexican/ese’ n Crips to hold us down… even though i was far from a banger the lingo stuck… Doing dumb shit throwin up BK n sportin british knights… Jus being plain dumb, but after i saw niggaz get they ass whooped something serious for C-Walkin by other crips in fact, n Not being from anywhere.. I realized how that serious that was n respected…

  27. Furiou$tylez aka I cant be godbody smoking these Newports Says:

    cash money started banging because theyre extorting them niggas…

    so u might as well claim the gang since u have to pay them…

    get something out of the deal…

  28. Bishop Brigante Says:

    yeah Much Music is my home baby

  29. D. Billz Says:

    Why this nigga Hova rockin’ the same hat as Morgan Freeman in “Glory”?

  30. Furiou$tylez aka I cant be godbody smoking these Newports Says:

    man i went to the clipse album listening party last night…

    theyre album is gonna be pretty dope. got a song with killa cam thats fucking nuts (ll)…

    then they perfomed at sneakerpimps…they put on a damn good show. def worth payin to go see if they come to the house of blues or some shit…

  31. samsohn Says:

    jay-z ain’t no big brother…
    he’s an old brother

  32. D. Billz Says:

    # Furiou$tylez aka I cant be godbody smoking these Newports Says:
    August 22nd, 2009 at 3:30 pm

    cash money started banging because theyre extorting them niggas…

    so u might as well claim the gang since u have to pay them…

    get something out of the deal…

    ^I’m sayin’ though. Mac 10 aint been on the scene since he left CM. I knew was somethin’ up. He is there pass on the West.

    This nigga Baby got jumped in at age 40. You know that goofy nigga was probably makin’ the “burr” sound too.

  33. Bishop Brigante Says:

    follow me PPPPPPPPLLLLLLLLEEEEEEEAAAAAAAAAAASSSSSSSSSSSEEEEEEEE , come on, I’m gonna have 666 followers forever

  34. D. Billz Says:

    # Furiou$tylez aka I cant be godbody smoking these Newports Says:
    August 22nd, 2009 at 3:32 pm

    man i went to the clipse album listening party last night…

    theyre album is gonna be pretty dope. got a song with killa cam thats fucking nuts (ll)…

    then they perfomed at sneakerpimps…they put on a damn good show. def worth payin to go see if they come to the house of blues or some shit…

    ^Song with Cam? That’s gotta be bananas. I still got the same Sneaker Pimp tee from 2 years ago that came in a bookbag full of shit they gave me. This was in DC too. They was handin’ out free K-Swiss (the ones they were giving away were a new design and they actually didn’t look bad, I wouldn’t buy ’em, but I woulda rocked ’em for free). I missed it this year though.

  35. Hyperbole Says:

    Why this nigga Hova rockin’ the same hat as Morgan Freeman in “Glory”?

    ^^^^
    Is the black guy who ‘volunteers’ to investigate ‘what that noise was’ in the middle of gettin some cut, from a nice thick chocalate sister… In a another, Friday the 13th sequel….

  36. chea Says:

    You know that goofy nigga was probably makin’ the “burr” sound too.

    ^

    *sets self on fire*

  37. mie Says:

    That Director’s Cut of the video with Anthony Mandler doing voice-overs isn’t really Anthony Mandler, it was a spoof and I didn’t catch the humor.

    ^
    me neither. nothing really that funny about it.

  38. Sham aka The Computer Puter! Says:

    For some strange reason, I got the crazy urge to go out and buy some Tag body spray…

  39. D. Billz Says:

    # Hyperbole Says:
    August 22nd, 2009 at 3:37 pm

    Why this nigga Hova rockin’ the same hat as Morgan Freeman in “Glory”?

    ^^^^
    Is the black guy who ‘volunteers’ to investigate ‘what that noise was’ in the middle of gettin some cut, from a nice thick chocalate sister… In a another, Friday the 13th sequel….

    ^LMFAO @ that descrption, to a tee.

  40. Most_Incredible! Says:

    still shot makes jay look like he’s into some bdsm shit …
    *backs out of comments*

  41. Furiou$tylez aka I cant be godbody smoking these Newports Says:

    D. Billz Says:

    August 22nd, 2009 at 3:32 pm
    Why this nigga Hova rockin’ the same hat as Morgan Freeman in “Glory”?

    ^
    cuz that niggas old and corny…

    still wearing jeans that scrape on the ground…

  42. chea Says:

    i met a chick who loves bdsm. to get off she needs nipple claims, leather whips, chains, hard pounding in the pooper – she comes when you beat it up (no literally beat her up like beat her ass like chris brown – except no touching of the face because she doesn’t want facial bruising). lol i was like “ok which uncle took ur ass into a closet and had his way with u” wtf

  43. E AKA THE REAL NORIEAGA Says:

    yo fux do people like nipsey in cali or is it all fraudulent. u know how these labels make a nicca seem like he’s the man in his city but really his city thinks he’s corny (c) yung berg – chicago hates that bitch
    ^
    a couple months ago Nipsey performed at some club that was adverstised as a rolling 60’s party on flyers and the cops showed up and busted a bunch of people

  44. Furiou$tylez aka I cant be godbody smoking these Newports Says:

    ^Song with Cam? That’s gotta be bananas. I still got the same Sneaker Pimp tee from 2 years ago that came in a bookbag full of shit they gave me. This was in DC too. They was handin’ out free K-Swiss (the ones they were giving away were a new design and they actually didn’t look bad, I wouldn’t buy ‘em, but I woulda rocked ‘em for free). I missed it this year though.

    ^
    that shit was wack as hell here. chicago niggas arent on that sneaker shit like they claim to be. they just buy a pair of whatever is trendy that season, wear them to death, and alway talk about how “fresh” they are….

    side story:

    when me and my girl was leaving the demo, we see Pusha hop in the truck with a female. then Pusha says whatever to the driver, so the driver hops out and flags a cab, and Pusha and the chick hop in the cab and ride off….

    this nigga Malice comes 2 mins later like, wheres Pusha? the driver tells him what happened and Malice was like, damn, the nigga couldve told us. moral of the story is, Pusha gets it in…

  45. Detroit P Says:

    I bought Deeper Than Rap

  46. Furiou$tylez aka I cant be godbody smoking these Newports Says:

    ^
    a couple months ago Nipsey performed at some club that was adverstised as a rolling 60’s party on flyers and the cops showed up and busted a bunch of people

    ^
    that nigga nipsey is snitchin via rap concerts…

    police: throw a rap concert and invite all your rollin 60 crip friends or we’re gonna bust your ass…and we mean that literally…

    nipsey: ok

  47. chea Says:

    co-sigs furious, that looks like cooperating with popo right there. cats sign to big labels and turn snitch fast as fuck. shit’s sad. how can u look urself in the mirror after cooperating

  48. D. Billz Says:

    FStylez

    Of the Brothers Thornton, he seems like the dirtbag of the two.

    Nuff respect.

  49. chea Says:

    haha @ furious, co-sigs, the people i see in line to cop sneakers are usually one of two types:

    1 – white boy collectors who don’t even wear jordans but have 5 pairs of every jordan ever released in their parent’s basement in kennilworth

    2 – cats who buy some shit that day and rock them till the sole falls off. no rotation, nothing, just skrate sneaker abuse

    FWIW i rock some of my dunks till the shits are ragged – sometimes they look good worn-in, too, because ur supposed to skate in them anyway

  50. D. Billz Says:

    Anybody know a site where I can download movies? I still got madd room left on my 60 GB external drive. It’s raining Niagara Falls out here today so it’s a wrap for me.

  51. chea Says:

    en.wikipedia.org/wiki/Kenilworth,_Illinois

    ^

    lol furious, peep this – kenilworth is 0.16% black. LMFAO! that’s like one black resident whose like a quarter black. when u get rich as fuck u have to move there just to scare the fuck out of ur neighbors.

  52. E AKA THE REAL NORIEAGA Says:

    that nigga nipsey is snitchin via rap concerts…

    police: throw a rap concert and invite all your rollin 60 crip friends or we’re gonna bust your ass…and we mean that literally…

    nipsey: ok
    ^
    lmao I thought that shit was retarded when I saw flyers for it

  53. chea Says:

    on the shtrenf tho the homes in kenilworth are gorgeous. i would move there if i had that kind of insane cake

  54. E AKA THE REAL NORIEAGA Says:

    tinyurl.com/nx6wac

    heres a news video on the raid

  55. D. Billz Says:

    FWIW i rock some of my dunks till the shits are ragged – sometimes they look good worn-in, too, because ur supposed to skate in them anyway

    ^I’m not a sneaker head but I own bout 6 pairs of Dunks (I think I gave away 2 or 3 recently though). My favorite pair are these red & white ones that I freaked with with some red & black shoestrings. I don’t even remember how old they are (I’m thinkin’ I had ’em since 04 or 05). Anyway, I wear them shits ALL the time. Worn in and all. They’re madd comfortable. My other two pairs of Dunks still feel stiff because they’re odd colors (one pair is weird-colored-brown/beige with a lime green swoosh; the other chocolate/tan with orange strings and sole). That’s another thing, I gotta stop buying them outter space kicks too. Them shits just sit in a box for the majority of the week.

    FTR, Urban Outfitters had a 50% sale (half off of all their sale shit). Picked up some “Tigers” (I wanted the red pair since fuckin’ forever) and a pair of Tretons (what yall know bout dem?)

  56. D. Billz Says:

    on the shtrenf tho the homes in kenilworth are gorgeous.

    ^On everything I thought you said “homies”. I was about to power down my laptop.

  57. Furiou$tylez aka I cant be godbody smoking these Newports Says:

    @DBillz

    yea, u know that nigga Malice is married, so if he was on something, he would have to be more lowkey…

    i actually spoke to that nigga because he walked straight towards me and made eye contact and i didnt want to act like a rapper hater type nigga…

    that nigga shook my hand and said, u the one. i looked at that niggas icey ass Re Up Gang chain like, nah nigga, YOU the one…

    then some gay ass white boy came up with a Star Trek t-shirt on like, Malice! look at my shirt, im reppin!

    so that afforded me the opp to walk away without saying some shit like, i really love your music…

  58. chea Says:

    then some gay ass white boy came up with a Star Trek t-shirt on like, Malice! look at my shirt, im reppin!

    ^

    L M F A O

  59. Furiou$tylez aka I cant be godbody smoking these Newports Says:

    @chea

    yea, these dudes take all the fun out the shit. corny ass hippy dudes…

    co-sign dunks. especially sb dunks. the more u wear them, the looser they get, and the better they look…

    speaking of jordans. i have on a pair of retro steal 10’s right now.

    fuck u know about that bitch?

  60. Furiou$tylez aka I cant be godbody smoking these Newports Says:

    i remember when i was in college back in 01, we used to clown my boys white roommate because he could count the number of black people in his town…

    i think it was like 8…

  61. Fyodor DROstoevsky Says:

    on the shtrenf tho the homes in kenilworth are gorgeous.
    ^

    Mad white ppl from kenilworth/new trier area in ivy league schools. Make a ninja feel uncomfortable w/ comments n Black studies classes. Shit like “I love Dilsey from the Sound and the Fury, so realistic n loving.” Shit makes all the black kids look at each other like wtf.

  62. chea Says:

    speaking of jordans. i have on a pair of retro steal 10’s right now.

    fuck u know about that bitch?

    ^

    NOICE

    u been gettin it in

    unlike me, u wear ur shits lol

    if i wore all my jordans my sneaker game would be tidy but i rock dunks and alifes i.e. shoes that look good after the 5th wear

    i rock my OG laneys, too, but i have to be careful – last time i rocked them, i got salt on em (wintertime) – that was a bitch

    @ billz i fux with them old school tretorns (sp?) – fly shit

  63. Breaux Brosephson the !! Says:

    Nipsey is Slauson. The area I live in in SoCal niggas already kinda know what it is it seems like. I’m not out in the streets with these B’s and C’s like that but his movement is legit. Nigga has been seen numerous times with certified street people…….i just think it’s crazy that dude knowa how to make really good records and didn’t have anyone else helping him.

  64. Fyodor DROstoevsky Says:

    then some gay ass white boy came up with a Star Trek t-shirt on like, Malice! look at my shirt, im reppin!

    ^
    During a lolla during a Kid Cudi set a white boy was yelling mad awkward shit. Example:

    Kid Cudi: I love all ya’ll aight.

    White dude: I love you too Cudiiiii.
    I believe the young man’s name was Stanley.

  65. Breaux Brosephson the !! Says:

    I just wore my 11’s white with grey elephant print last night. to this day I could still kill myself for selling the first re-release 11’s in white and black patent and all white patent to my best friend for 300, and then selling my OG 12’s in black and white on ebay for 250….wtf was I thinking

  66. Furiou$tylez aka I cant be godbody smoking these Newports Says:

    Nipsey is Slauson. Snitching

  67. Hyperbole Says:

    Breaux Brosephson the !! Says:

    August 22nd, 2009 at 4:35 pm
    Nipsey is Slauson. The area I live in in SoCal niggas already kinda know what it is it seems like. I’m not out in the streets with these B’s and C’s like that but his movement is legit. Nigga has been seen numerous times with certified street people…….i just think it’s crazy that dude knowa how to make really good records and didn’t have anyone else helping him.

    ^^^
    I really don’t hear anybody, in the Carson-Gardena area bumpin his shit tho, except for Maybe ‘Hussle n the House”… but, i don’t bang either so i dunno…

  68. Furiou$tylez aka I cant be godbody smoking these Newports Says:

    ^
    During a lolla during a Kid Cudi set a white boy was yelling mad awkward shit. Example:

    Kid Cudi: I love all ya’ll aight.

    White dude: I love you too Cudiiiii.
    I believe the young man’s name was Stanley.

    ^
    lol…lol…

    i was surprised @ everybody, including the white kids knowing most of the Clipse shit word for word…

    sometimes it seems like the Clipse fanbase is small, but they actually have a pretty decent following…

    that nigga Pusha does the same exact movements live at the same exact points in the songs, that he does in the videos. i found that to be hillarious…

  69. Mag Says:

    sometimes it seems like the Clipse fanbase is small, but they actually have a pretty decent following…

    ^
    You can thank pharrell & Bape schilling for that… because grindin was a long time ago.

  70. » Blog Archive » Behind The Scenes Of Jay-Z’s “Run This Town” Video Says:

    […] WOW! When was the last time Jay gave an interview? Lifted from NahRight. […]

Leave a Reply