займ с плохой кредитной историей онлайн

Video: Ghostface Talks The Pretty Toney Album

Ghost discusses how he quit smoking weed and making “Run” with Jadakiss, who just so happens to be on his Top 5 Dead or Alive list.

Listen to Ghostface (c) Mighty Healthy

Previously: Bulletproof Wallets | Supreme Clientele


AddThis Social Bookmark Button

75 Responses to “Video: Ghostface Talks The Pretty Toney Album

  1. AmpGeez a.k.a. Dro Jackson Says:

    Relapse was garbage tho. Like, shift+delete, dont even go in the recycle bin garbage
    ==============================
    Dude’s rhyme schemes, concepts and frame of reference are unmatched. Nobody ccould have made a song like 3AM but Marshall and that goes for 90% of the album.

    You don’t gotta like the dude but you gotta respect his skills.

  2. AmpGeez a.k.a. Dro Jackson Says:

    R.J.Orion Says:

    August 5th, 2009 at 1:07 pm
    crooked I Says:

    August 5th, 2009 at 1:06 pm
    who produced the black republican track

    ———-

    L.E.S.
    ===========
    Wrong. L.E.S threw his name on it.

    A cat named Wyldfyer did the track. He did Luda’s “I Do It for Hip Hop” too.

  3. RIGZ Says:

    This nigga wass on some smiley face, uplift the people shit cause he was about to go in. That ain’t what I signed on for.

    ^^

    ok. wow.

  4. D_block_4_life aka heat the track up like adobo/sazon/SOFRITO Says:

    & Slide Show which bring the album down.
    ^
    How did you come to this conclusion? This is one of the most conscious songs on the album. Actually one of my favorites…

    Whether people want to believe it or not, Tip’s legal woes and him going to prison was a blessing in disguise musically. It did volumes for his career and forced him to change his content, which IMO is imperative if you want to stick around in the industry (ie Jay, Kanye, Wayne, Ross).

    You have to continuously change sound if you want to achieve longevity. Tip said it himself, he was at the point in his career where he was exhausted musically, no more ideas, same Ol’ content…

    This album just might of saved his career…

  5. crooked I Says:

    A cat named Wyldfyer did the track. He did Luda’s “I Do It for Hip Hop” too.

    ^ we need a hip hop game show asap.

  6. CiCi The Intern Says:

    Brooklyn Strong Says:
    August 5th, 2009 at 1:08 pm
    CiCi The Intern Says:

    August 5th, 2009 at 1:04 pm
    Philadelphia Eagles Training Camp Live >

    I think I just nutted watching the blocking drills. Skeet.
    ====================================
    I’m taking my youngest son to Giants camp this year. I used to go to Jets camp at Hostra but Giants camp will be a religious experience
    ^^^

    Man, I love camps because dudes are hungry. You can see the fight in some of these dudes.

    Like right now, we got mad competition for the last receiver and tight end spots. Plus, LB. Ninjas are fighting and I fucking love it. Makes me giddy.

  7. D_block_4_life aka heat the track up like adobo/sazon/SOFRITO Says:

    Further more, if your wondering why is aid Ross, it’s cause Ross changed his sound…maybe not content…but you have to change something..

  8. GorillaJoe aka Chief Ali Says:

    Scarface is just a little better than Rick Ross … he might rap good for a country boy … but he ALWAYS got bodied on the Rocafella tracks with S.Dot Camelot & Beans …

    (see)

    Some Way Some How

    This Cant Be Life
    ——————————————-

    SMH

    If I employ that logic, I can say that Eminem is better than Jay b/c he bodied him on Renegade.

    Beans is dope, but his catalogue is not fucking with Faces in no shape, form or fashion

    Like I said, you’re out of touch with reality

    No wonder bizarro rap like Aesop Rock and Cage appeals to you

  9. MR. MEEN Says:

    Scarface is just a little better than Rick Ross …
    ===============================
    That ain’t Henny he’s sippin. This nigga’s on that Petron.
    ^
    this ninja needs a lobotomy. wtf. cant even mention the king of the south and ricky in the same sentence. Jeez these kids these days.

  10. Beezy Says:

    he quit smoking weed

    ^quitters never prosper

  11. D_block_4_life aka heat the track up like adobo/sazon/SOFRITO Says:

    No way Relapse was garbage though, i think Rigz is just embellishing a bit, that or letting Em’s stannery annoy him a bit to much…

  12. MR. MEEN Says:

    Like I said, you’re out of touch with reality

    No wonder bizarro rap like Aesop Rock and Cage appeals to you
    ^
    co fucking sign! Face killed it cant be life. end of story. anyone who doubts face in this day and age is a fucking retard. GTFOH. we need a board.

  13. R.J.Orion Says:

    LOL @ the Southern Pride … i aint mad at yall …

    go ahead and rep yall trailers hoods …

    i overtand …

  14. crooked I Says:

    he quit smoking weed

    ^quitters never prosper

    ^ he was smoking the high grade, im telling niggas leave the exoctics alone, get with this backyard weed. Maybe sprinkled with a lil hash.

  15. CiCi The Intern Says:

    Beezy Says:
    August 5th, 2009 at 1:15 pm
    he quit smoking weed

    ^quitters never prosper
    ^^^

    That’s why it’s best not to start in the first place

    *acts self-righteous*

  16. Seth Gueko Says:

    Wrong. L.E.S threw his name on it.
    ^
    MAYBE HE CO PROD THIS BEAT or CO EXEC THIS PRODUCTION
    BUT L.E.S IS like the mentor of wyldfyer
    he gave him da opportunity to have this track on Nasir album probably

    A cat named Wyldfyer did the track. He did Luda’s “I Do It for Hip Hop” !

    ^^
    RIGHT!

  17. Troyvul Says:

    he was smoking the high grade, im telling niggas leave the exoctics alone, get with this backyard weed
    ^
    *dead*

  18. R.J.Orion Says:

    overstand > overtand

    and yall stop being so emotional … everybody likes different stuff …

    i prefer to hear words that are clear and easy to understand …

    like Ghostface

  19. GorillaJoe aka Chief Ali Says:

    R.J.Orion Says:

    August 5th, 2009 at 1:16 pm
    LOL @ the Southern Pride … i aint mad at yall …

    go ahead and rep yall trailers hoods …

    i overtand …
    —————————————————–

    Nah not everyone is biased on some regionalism shit, that shit’s mad corny.

    I’m from the Chi homie, last time I checked we’re way above the Mason Dixon.

    Nice retort though, especially when you know you have no valid argument.

  20. crooked I Says:

    i prefer to hear words that are clear and easy to understand …

    like Ghostface

    ^ thats a subliminal shot…

  21. MR. MEEN Says:

    LOL @ the Southern Pride … i aint mad at yall …

    go ahead and rep yall trailers hoods …

    i overtand …
    ^
    it aint southern pride man. I grew up on east coast west coast whatever is dope. Ill quote Rakim just as quick as Too Short. and fuck outta here with that trailer talk dude. go have a fucking quarter water and shut up. I probably got more NY ninjas than you.

    Face> most rappers.

  22. V.I Says:

    YEAAHHH NAGGERS I GOT THAT SNOW BUNNY GREEN EYED GAL I CUT OVER MINE NOW YEAAAAHH WOOOO I JUST FINISHED BONIN HER RAW DAWG AFTER SMOKIN MAD TREES IN THAT BACK GARDEN SUNSHINE, HOLLLAAA (JA RULE STYLE)

    U NIGGERS INSPIRE ME!!!!!

    2PAC THE GREATEST!!!!!!!!!!!

    LIL WAYNE THE NEXT YOUNG MOOOOLA BAAAAAAAAYBE

    L.A.M.B = SICK ALBUM ALSO WOW AT THE PRODUCTION ON IT

    JEEEEEEEEAHHHHHH BUSS A NUT HOLLA!!

  23. A tribe called quest aka The only Commenter to retype history without a keyboard Says:

    Now you’re wildin’.

    Relapse > Slaughterhouse > Blackout! 2 > DTR

    I’m not even a fan of Em like that but it is what it is.

    –Sizzler. DTR gets praised for its productions, nothing more nothing less

  24. RIGZ Says:

    Relapse had some good songs on it…but as an album, I think its garbage. Straight up. I cant bump it in the headphones, in the house, or in the car

    D Block, when the last time you just listened to Relapse? Like fuck it, lemme throw in that Relapse…bear in mind the album is still fresh…

    If I have no incentive to ever play an album again after 1 listen…less than a week after it dropped…I probably think its garbage

  25. MR. MEEN Says:

    never argue with fools you cant tell the difference from a distance

    *daps gorilla joe*

    *hugs cici*

    *laughs at foolishness of orion*

    *ninja vanish*

  26. R.J.Orion Says:

    seriously fellas … stop getting so emotional if someone doesnt like the men MCs you like … thats not a manly way of communicating your opinions … im saying though …

  27. RIGZ Says:

    People act like the beats aint a big part of the album too

    Alot of classics have had their beats be their strong point

  28. CiCi The Intern Says:

    *hugs Benha*

  29. A tribe called quest aka The only Commenter to retype history without a keyboard Says:

    No way Relapse was garbage though, i think Rigz is just embellishing a bit, that or letting Em’s stannery annoy him a bit to much…

    –This

  30. D_block_4_life aka heat the track up like adobo/sazon/SOFRITO Says:

    Relapse had some good songs on it…but as an album, I think its garbage. Straight up. I cant bump it in the headphones, in the house, or in the car

    D Block, when the last time you just listened to Relapse? Like fuck it, lemme throw in that Relapse…bear in mind the album is still fresh…

    If I have no incentive to ever play an album again after 1 listen…less than a week after it dropped…I probably think its garbage
    ^
    Loolol, last time i heard it was probably around the couple weeks after it dropped..

    I know that the content is hella suspect but musically i just couldn’t call it garbage…

  31. R.J.Orion Says:

    Relapse is complete garbage … anyone and everyone who has heard it, knows it …

  32. Brooklyn Strong Says:

    Best 2 new southern rappers Jay Electronica and J. Cole

  33. A tribe called quest aka The only Commenter to retype history without a keyboard Says:

    I’ve replaced Em songs in my blackberry with songs from relapse like Dejavu, Same song and dance, medicine ball, they still get played.

    Especially De ja vu, that song is incredible

  34. MR. MEEN Says:

    top getting so emotional if someone doesnt like the men MCs you like
    ^
    um when you start with the trailer talk? and it aint emotional its more just reality. I feel you with a right to opinion but when you throw in the raps good for a country boy the country boy in me gets offended. esp when

    Andre 3000 > pretty much everyone.

  35. D_block_4_life aka heat the track up like adobo/sazon/SOFRITO Says:

    Tribe, so Relapse is better then SH? Like your for real or was that a typo bro?

    Oh was that track at homie…

  36. Seth Gueko Says:

    SCARFACE IS THE REALEST
    NO ONE CAN FUX WIT HIM
    HES JIGGAS TOP FIVE,
    NAS FAVORITE RAPPER
    REAL KING OF SOUTH TO ME
    DUDE IS FUCKING UNDERRATED
    CUZ DUDE AINT ON THE RAP GAME NO MORE
    AND SINCE THE FIX HE HAS NO MAINSTREAM SUCCES
    BUT FACES LEGACY IZ ILL FOR SURE BACK THEN IN DA 90’S
    FACE WAS THE ISH ! LYRICS, FLOW, CHARISMA, BEATS, DELIVERY

  37. R.J.Orion Says:

    MR MEEN says

    I probably got more NY ninjas than you.

    ————–

    two words…

    get tested

  38. Dem Says:

    Relapse had maybe 3 nice tracks on it.. the rest garbage. dont be surprised if relapse 2 gets it’s wig pushed way the fuck back.

    *daps niggas*

  39. A tribe called quest aka The only Commenter to retype history without a keyboard Says:

    Relapse is complete garbage … anyone and everyone who has heard it, knows it …

    –How do you hear Relapse but not DTR… Be honest Land you love em, or love to hate him

  40. rob22 Says:

    sup wit loso wildin out at xxl via twitter for givin him a “L” grade.. I actually think for once xxl got it right

  41. Brooklyn Strong Says:

    3 stacks is nice but he lost with that funny dressin Shit

  42. A tribe called quest aka The only Commenter to retype history without a keyboard Says:

    Tribe, so Relapse is better then SH? Like your for real or was that a typo bro?

    Oh was that track at homie…

    –No im on record on saying SH is the best album of the year. I do think Relapse is better than blackout 2, DTR, Crime pays etc

  43. GorillaJoe aka Chief Ali Says:

    R.J.Orion Says:

    August 5th, 2009 at 1:20 pm
    seriously fellas … stop getting so emotional if someone doesnt like the men MCs you like … thats not a manly way of communicating your opinions … im saying though …
    ————————————————————————————-

    Word I see how you get down. Say some dumb shit, niggas call you on it and you run in the corner and throw that faggot shit around. That kinda behavior is the epitome of masculinity.

    *Daps Mr. Meen*

  44. Brooklyn Strong Says:

    R.J.Orion Says:

    August 5th, 2009 at 1:26 pm
    MR MEEN says

    I probably got more NY ninjas than you.

    ————–

    two words…

    get tested
    =================
    *DEAD*

  45. Seth Gueko Says:

    why relapse is garbage ? i don’t understand

  46. R.J.Orion Says:

    MR. MEEN Says:

    August 5th, 2009 at 1:26 pm
    top getting so emotional if someone doesnt like the men MCs you like
    ^
    um when you start with the trailer talk? and it aint emotional its more just reality. I feel you with a right to opinion but when you throw in the raps good for a country boy the country boy in me gets offended. esp when

    Andre 3000 > pretty much everyone.

    ————–

    nah B … you started it … you said i needed a lobotomy … that hurt yo …

  47. CiCi The Intern Says:

    Brooklyn Strong Says:
    August 5th, 2009 at 1:28 pm
    3 stacks is nice but he lost with that funny dressin Shit
    ^^^

    If that sways how you view him as an MC, then you are high-class cornball.

  48. R.J.Orion Says:

    im not in the corner Gorilla Joe … im right here B … da fuck you wanna do, tough guy?

  49. MR. MEEN Says:

    two words…

    get tested
    ^
    lol dude do you know who i am? check the resume before you start such foolish talk. you better go ask somebody. Lol…. loool haha someone help this kid. seriously. ask someone.

  50. Brooklyn Strong Says:

    CiCi The Intern Says:

    August 5th, 2009 at 1:29 pm
    Brooklyn Strong Says:
    August 5th, 2009 at 1:28 pm
    3 stacks is nice but he lost with that funny dressin Shit
    ^^^

    If that sways how you view him as an MC, then you are high-class cornball.
    =====================================
    No not a High Class Cornball but I saw him and he sent the Gaydar off. So I stopped listening

  51. A tribe called quest aka The only Commenter to retype history without a keyboard Says:

    Dblock, do you think you can find a link to a program like BBM 5.0 for the curve… Im asking because you are known to find shit and ive pretty much ran out of places to look

  52. AmpGeez a.k.a. Dro Jackson Says:

    SCARFACE IS THE REALEST
    NO ONE CAN FUX WIT HIM
    HES JIGGAS TOP FIVE,
    NAS FAVORITE RAPPER
    REAL KING OF SOUTH TO ME
    ====================
    What he said.

    Face is a pioneer.

  53. MR. MEEN Says:

    nah B … you started it … you said i needed a lobotomy … that hurt yo …
    ^
    someone said something on a blog post and it hurt? woooow. lol. and you wanna test someone? and we r getting emotional? ninja said that hurt yo….haahaaa wow.

  54. R.J.Orion Says:

    LOL

    i seen who you are nigga … and so? … do you know who i am ? …

    NO

    advantage me …

  55. A tribe called quest aka The only Commenter to retype history without a keyboard Says:

    Chill, lets not talk about 3 stacks… his top 5/10 position is solidified

  56. CiCi The Intern Says:

    No not a High Class Cornball but I saw him and he sent the Gaydar off. So I stopped listening
    ^^^

    SMH.

    Men.

    Disgusting…

  57. A tribe called quest aka The only Commenter to retype history without a keyboard Says:

    LOL

    i seen who you are nigga … and so? … do you know who i am ? …

    NO

    advantage me …

    –I seen you, i know who sent you

  58. MR. MEEN Says:

    No not a High Class Cornball but I saw him and he sent the Gaydar off. So I stopped listening
    ^
    pause. even worrying about who a man is sleeping with is kinda gay to me. Ninja rips his verses full stop. Im not checking for what he is wearing.

  59. D_block_4_life aka heat the track up like adobo/sazon/SOFRITO Says:

    Dblock, do you think you can find a link to a program like BBM 5.0 for the curve… Im asking because you are known to find shit and ive pretty much ran out of places to look

    ^
    Ill try but you have to find me the program that you use for the music…

  60. crooked I Says:

    R.J.Orion Says:

    August 5th, 2009 at 1:26 pm
    MR MEEN says

    I probably got more NY ninjas than you.

    ————–

    two words…

    get tested

    ^FUCK.

  61. Seth Gueko Says:

    SLAUGHTERHOUSE CANT BE THE BIGGEST ALBUM OF THE YEAR
    CUZ ITS ALWAYS MORE EASY TO PUT AN ALBUM WHEN U RE 4 CATS !
    ITS A GOOD ALBUM BUT PEOPLE EXPECTED MORE BY THESE CATS
    BECAUSE THAT CREW ACT LIKE A SUPAGROUP SO PEOPLE WANTED MO
    DEY WANTED AN EMULATION MORE THAN A 4 VERSES ON ONE TRACK
    DIS CREW HAS A BETTER POTENTIAL FOR SURE ! SOUND OFF IS SICK
    BUT BUDDEN FUCKED UP WITH A TOO SLOW FLOW ! MORE RAW BEATS WOULD BE BETTER. CUZ THIS LP SEEMS TO BE LIKE A MAINSTREAM WILD CARD MORE THAN A COMBINATION OF TALENTS TO PUT THEIR GAME ON ANOTHER LEVEL. NO SHOTS I LIKE THIS ALBUM.

  62. MR. MEEN Says:

    LOL

    i seen who you are nigga … and so? … do you know who i am ? …
    ^
    well if you knew who i was ninja then you would already know shutting your mouth would be the smartest move you ever made. That or shooting yourself. ninja said “that hurt yo” LOOOOOL…….

  63. A tribe called quest aka The only Commenter to retype history without a keyboard Says:

    Ill try but you have to find me the program that you use for the music…

    –Got you

  64. R.J.Orion Says:

    MR. MEEN Says:

    August 5th, 2009 at 1:33 pm
    nah B … you started it … you said i needed a lobotomy … that hurt yo …
    ^
    someone said something on a blog post and it hurt? woooow. lol. and you wanna test someone? and we r getting emotional? ninja said that hurt yo….haahaaa wow.

    —————-

    oh God … you actually took that serious … nigga nigga nigga … i been clowning with you ever since you said “south hate still exists” … i remember you used to get all upset at anti south shit back in day … same shit …no growth at all … like i would seriously say “that hurt yo” and meen it … get familiar Mr DJ …

  65. Brooklyn Strong Says:

    CiCi The Intern Says:

    August 5th, 2009 at 1:33 pm
    No not a High Class Cornball but I saw him and he sent the Gaydar off. So I stopped listening
    ^^^

    SMH.

    Men.

    Disgusting…
    =======================
    Just keeping it real But ScarFace is the GOAT of the SOUTH Hands down.
    He almost made me cry on This Can’t Be life and road with me while I did my one two thing in the 80’s

  66. AmpGeez a.k.a. Dro Jackson Says:

    Seth Gueko Says:

    August 5th, 2009 at 1:29 pm
    why relapse is garbage ? i don’t understand
    =============================
    Don’t bother trying.

    If Relapse was an instrumental CD it’d still be one of the years best LP’s.

  67. MR. MEEN Says:

    man this has been fun. I miss these days….what up eskay thanks for the humor for today.

  68. R.J.Orion Says:

    MR. MEEN Says:

    August 5th, 2009 at 1:37 pm
    man this has been fun. I miss these days

    ———

    apparently ….

  69. MR. MEEN Says:

    remember you used to get all upset at anti south shit back in day … same shit …no growth at all
    ^
    riiight. get the fuck outta here. I bought cages tape opened it and dubbed over it. I dont have to worry about the south everytime Im in NY in the clubs all i hear is southern music. It actually disgusts me to see NYers so on the souths nuts. and yall suck on the worst we have. its hilarious. Im never upset dude. i dont get hurt over commenters. lol. you typed it kid not I.

  70. A tribe called quest aka The only Commenter to retype history without a keyboard Says:

    *Dives into the mind of ATCQ*

    “Hmm a ghost post.. this would be a perfect time to start up another anti-fishscales argument… Tribe, run your chin and laugh like a villain”

  71. Brooklyn Strong Says:

    MR. MEEN Says:

    August 5th, 2009 at 1:34 pm
    No not a High Class Cornball but I saw him and he sent the Gaydar off. So I stopped listening
    ^
    pause. even worrying about who a man is sleeping with is kinda gay to me. Ninja rips his verses full stop. Im not checking for what he is wearing.
    ===================================
    So if the nigga came out in a dress and spit flames you’d be standing in line to get in his concert? Keep it real duke and No I have no idea who you are. And I won’t shoot myself either. lol

  72. AmpGeez a.k.a. Dro Jackson Says:

    SH is a really good album, but they coulda trimmed the fat a lil bit. If they would’ve abandoned all commercial hopes and made an album devoid of crossover content, it woulda been better. Plus Moch singing instead of rapping was a poor decision.

    But as it stands, it’s still one of the years best.

  73. D_block_4_life aka heat the track up like adobo/sazon/SOFRITO Says:

    Tribe,

    Have you come across a bunch of these?

    crackberry.com/new-blackberry-messenger-5-0-leaked-all-newer-devices

  74. MR. MEEN Says:

    So if the nigga came out in a dress and spit flames you’d be standing in line to get in his concert?
    ^
    lol probably not. id just bump the music and never watch the videos. actually he wore a dress on the miss jackson single cover and i still bumped it religously. if i stopped listening to rappers I thought were gay Id have to stop listening to rap.

  75. Nah Right » Video: Ghostface Talks Style w/ StreetLevel Says:

    […] Previously:  Ghostface Talks The Pretty Toney Album […]

Leave a Reply