AZ – Legendary Artwork & Tracklist

az-is-legendary

Mr. Cruz has consistently come through with a new project every year for the past five, why would ’09 be any different?Tracklist after the jump.


1. Da Truth
2. Before It’s All Said & Done
3. Livin’ the Life
4. Boy Meets Girl (Ft. Sheek Louch)
5. Bottom Line
6. Refuse 2 Die
7. Dreams Come True
8. Good for Nothing
9. Supply & Demand
10. Money Makes the World Go Round
11. What Up (Ft. Hell Rell)
12. Poll With the Villains
13. Get Money
14. I Told You

Props to Rizoh


AddThis Social Bookmark Button

41 Responses to “AZ – Legendary Artwork & Tracklist”

  1. THE-XFACTA Says:

    AZ>>>Nas

  2. samsohn Says:

    AZ – Definitely good to see AZ coming out with this…dude was starting to fall off in terms of my personal liking for the dude – After his last joint I totally stopped playing his shit…hopefully this is like A.W.O.L. – that shit was ahead of his time and had like 4 joints that got madddd spins for me

  3. eskay Says:

    Anthony Cruz > Nasir Jones

  4. samsohn Says:

    MAAAD low budget cover!! lol

  5. D. Billz Says:

    # wavy is a cliche Says:
    April 14th, 2009 at 11:52 am

    what in the world would make you want to rep philly?

    ^ “Mahoney… get here on the double!”

  6. Hoskins Says:

    No nas feature? What about their bromance?

  7. samsohn Says:

    Anthony Cruz > Nasir Jones

    I guess Sosa’s attempts to come through with Esco for a classic fell short??

  8. D. Billz Says:

    Why is his chained tucked in? Let me find out he’s a come up in his hood.

  9. A tribe called quest aka Bitch, Im the space invader Says:

    I hope theres a primo joint on this. Az and primo work well together

  10. D. Billz Says:

    chain*

  11. samsohn Says:

    Lol at least there’s no feature from Amil lol…

    (Undeniable – 11 “A Game” Fizzy Womack ft. Amil)

  12. A tribe called quest aka Bitch, Im the space invader Says:

    Not for nothing but, smh@ wearing a black t on your album cover

  13. Beezy Says:

    AZ fell off.

    Pieces of a Man [||] >>>

  14. chronwell Says:

    That N4L joint he did with Absolut is on some Malcolm X sh*t!

  15. A tribe called quest aka Bitch, Im the space invader Says:

    lol@ amil period

  16. THE-XFACTA Says:

    sleep AKA I lOVE MY GIRL Says:

    April 14th, 2009 at 12:01 pm
    Anybody ever heard joe88 rap

    —-

    Yeah he’s aight… I’ve mos def heard worse

  17. Bill Hu$tle Says:

    A tribe called quest aka Bitch, Im the space invader Says:

    April 14th, 2009 at 12:06 pm
    Not for nothing but, smh@ wearing a black t on your album cover

    ^

    And a blank hat like the ones you find at LIDS where u can add your own designs

  18. FuckUPayMe618 Says:

    Az = slept on G.O.A.T

  19. Lan Says:

    where’s the AZ w/ Nas track I look forward to on every AZ project?

    Gimme Yours >>>>>

  20. THE-XFACTA Says:

    A tribe called quest aka Bitch, Im the space invader Says:

    April 14th, 2009 at 12:06 pm
    Not for nothing but, smh@ wearing a black t on your album cover

    ——

    Logo’s on shirts cost more…

  21. sleep AKA I lOVE MY GIRL Says:

    Is it ok to say hey what’s up

  22. Mr. Papagiorgio Says:

    Not for nothing but, smh@ wearing a black t on your album cover

    ^

    And a blank hat like the ones you find at LIDS where u can add your own designs

    ^^

    LMAO!

  23. R.J.Orion Says:

    rece steele > AZ

  24. THE-XFACTA Says:

    Top 3 niggas that should have had more shine: (in no particular order)

    1. AZ

    2. Sauce Money

    3. Royce Da 5′ 9:

  25. TheCo!!inB Says:

    how do Nas stans feel about AZ and Mega writing parts of his better verses on Illmatic?

  26. KLO Says:

    eskay Says:

    April 14th, 2009 at 12:02 pm
    Anthony Cruz > Nasir Jones

    ^^^ phucking co sign!

  27. MrWah Says:

    AZ>>>Nas

    ^^^^

    Craziest statement I’ve ever heard, but to each his own! AZ is a beast, but he’s nowhere near on Nas level. I own his entire catalogue, but he has just as many misses as Esco does, if not more! His beat selection is better than Nas I’ll give him that, but his material is redundant. He is the most slept on of all time though. Nas has 1 big flaw and that is his beat selection. If you think about all of Nas albums, from God’s Son till now, if he had Premier, Large Pro, Buckwild, Alchemist, LES, the greats… you wouldn’t say AZ >>> Nas playa

  28. Seth Gueko Says:

    Nasir Jones >>>

    AZ IS DA DUDE THE REAL DOPE MC
    TOP FUCKIN TEN UNDERRATED RAPPER

    But AZ even Knows that NAS is better than him.

  29. Seth Gueko Says:

    AZ, Beanie Sigel, Royce
    that’s the top three underrated
    nowwwwwwwwwwwwwwwwwww

  30. Slim Says:

    I don’t get it…Dude had one classic verse on someone else’s classic album and he’s a fuck’n “Legend”???

    Ok, “Sugar Hill” was a banga, but AZ is stretching he’s era affiliation a little hard on the claim of being “Legendary!”

    ^^^^
    It’s better to say nothing and be thought a fool…. then to open your mouth and remove all doubt.

  31. Shawty S.O. Says:

    AZ’s my fav mc of all time even tho he’s majorly slept on. Legendary? yes he is who da frruucckk want whhutt!

  32. Joshua T. Says:

    AZ is definitely under appreciated, but he isn’t coming up with anything new. he hasn’t had a fresh idea since Doe or Die. he raps about the same shit on all of his albums.

    he’s just not creative anymore. he could have never came up with an idea like “Fried Chicken” or “Who Killed Hip Hop”. I love AZ [II] but it’s time to step it up homie. maybe he can prove me wrong on this album though.

    and please tell me he didn’t approve of that cover?

  33. elgindotcom Says:

    AZ is my motherfuckin’ dude.. minus the last album.. but shit, if AZ>NAS.. that AZ must be >>>>>> over Jay-Z since Nas ended the “I will not lose” stigma Jay had and ruined his career.

  34. E-mecca Says:

    Mr. Papagiorgio az a trendsetter evevry body gonna be rocking the blank lid hat in a few yourself included and the pian album cover too. Hope this album is as good as the format
    peace

  35. - keka - Says:

    Nasir Jones > Anthony Cruz

    but, … an AZ album > Nas album.
    (well most of the time :) )

    looking forward to it tho…

  36. Legendary Gangsta Says:

    I feel bad about laughing at this cover, but I can’t help it!! It looks exactly like his last 3 album covers! Just this one is the most bland, and cheap looking one of them all. Nas needs to come back and sign his man, cause he isn’t look good right now. Low budget album cover, beats, clothes, video…. I kind of feel sorry for dude. He’s one of the best rappers alive, he deserves better!

  37. PBT Says:

    Az is the greatest rappper ever in this time and epsically in the 90s his vocab makes him a lyrical genius and his flow is nice he is a real tru mc and Nas is not betta than him he just got betta production where they can promote his shyt but AZ is way betta trust Az is soo underrated is not even funny his Lyrical Talent is makes him the best rapper tat ever grazed the mic and dnt judge a album by its cover stop hating on the boy simple is dat

  38. Nah Right » Blog Archive » AZ - Get Money Says:

    […] Previously: AZ – Legendary Artwork & Tracklist […]

  39. Queens Nuyorka Says:

    Let me tell you something..unfortunately AZ will always be compared to Nas because of Illmatic, and that they both have a sick similiar style. Nas got the luck of the draw with starting with a major and going full speed with good management and talent. AZ is just as skilled and still doing it with respect. Personally I stopped buying Nas’s joints after Iam..and every record after that seemed to fall short because of beat selection and direction. I went back and copped the ni$$er cd and was greatly dissapointed. sly fox and the intro track the only ones I felt. AZ has been on the indie tip and banging out dope full albums. And what’s funny is that the tracks i didn’t like at first..i go back and love them later on..AZ gets my choice!
    Support REAL hip-hop and cop that!

  40. PBT Says:

    yea nas and him got sumwat yea similar style they just sounded really gud together but AZ always kept it real on watever he rapped about nas is gud but AZ i think was the greatest forreal should be recongize as the illest tat ever spit forreal yea everybody go get tat album listen to real hip hop tat shyt that will touch ur heart

  41. Rexxie Says:

    first off all Nas used to Write Fro AZ check the credits who you think wrote MO MOney MO Murder MO Homicide. and Cormega and AZ didnt Write for Nas on illmatic if they did trust me they would have pulled his card years ago and “illmati” wouldnt be well revered as it is now AZ is nice but like Pun when someone has written your rhymes ALL is Questionable and i used to Love Az until i was randomly at a Studio and i ruined his session by accident lol funny i dont think he likes me after that ( digressing) all i did was open the door who would thought AZ was in there lol anywhoo besides the shitty album cover where he look like a nigga named Day Day

    Go LIsten to Rather Unique by AZ and dont talk!! tell me that shit aint better than majority of these niggaz (except Nas) if he stayed on that tip he would be illing & 4Wheelin’

    BTW Jada, STyles DMX wrote for Pun before, and Nas used to write for Fat Joe and a few others
    Big L was nice

    now who wanna talk about the Marvel Universe? Holla

Leave a Reply