Video: GLC & Rich Boy In The Studio

Me and eskay got an early listen of Rich Boy’s first album back in Feb. 2007 and we’ve been co-signing him ever since.

As a bonus, I embedded my favorite joint, and apparently eskay’s too I found out after I searched the archives:

Easily my favorite song off the Rich Boy album.

Yes, eskay seriously likes Rich Boy. So much in fact, that I wrote the profile on him in the new issue of XXL.



AddThis Social Bookmark Button

40 Responses to “Video: GLC & Rich Boy In The Studio”

  1. Dre Says:

    Hello ladies and gentleman, it’s Friday Monday morning. May 25th, 2007 March 23rd, 2009. You know I never say the dates but since this is a mixtape comment. I might as well mark the day…

    I’m speaking to you from the future right now. I mean, at all times, I was always speaking to you from the future.

    01-kanye_west-friday_morning_may_25th_2007_(intro)-c4.mp3
    http://www.zshare.net/audio/574710305c1c1818/

  2. nation Says:

    P!

  3. AmpGeez a.k.a. Mr. Solo Dolo Says:

    That first album was kinda suspect, productionwise & lyrically.

    Bigger Then The Mayor is my shit tho.

  4. Mic The Hand Tony Says:

    No, the music industry as we KNEW it is dead. Sure, there’s less 1 million dollar videos and no one goes diamond anymore. But in its place a new music industry one is forming, where independent artists thrive, social networking sites and blogs are the new magazines, and the pastime of copping an album and peeping the liner notes and chopping it up on the corner of St.Andrews and One way has turned into cats like us chopping it up on Nah.

    Which is to say, the only people losing are the labels.

    ^^Would you call that growth or revolution?

    Goin to the store buyin a CD chewing thru the plastic then readin the liner notes while you listen to the CD > comin to NR to download a CD for free.

    We ALL LOSE

    Rob Base = Camron

  5. Mic The Hand Tony Says:

    Rich Boy > Poe Boy

  6. PHENOMENON Says:

    # I Hate My Job Says:
    March 23rd, 2009 at 1:56 pm

    # PHENOMENON Says:
    March 23rd, 2009 at 1:45 pm

    European Hip-Hop scene > _____________. [In my opinion]
    ^^

    No- Sign.

    Unless you have a list of artists to prove it?

    ^ ^
    I should have clarified.

    I mean the actual scene. As in the vibe. I feel it’s in the air. It seems more “organic” out there or more about the culture.

    when you walk down the street you’ll see some real Hip-Hop sh*t.

    [But that’s just what I’ve seen]

  7. cOLD Says:

    written in school text books, bibles etc…

  8. A tribe called quest Says:

    The latest recording industry statistics show digital music sales are rapidly increasing as a percentage of total industry sales, but not by enough to offset a dramatic fall in compact disc sales.

    –Because its still young. When the compact Disc came out people were still buying Cassettes.

    Smh@you shitting on integrity of hh because it doesnt sell or because the people in it has not advanced enough. You know how much self deprivation is in hh I.E BET

    Fact: The best hh albums barely moved units.

    Boom Roasted

  9. kevfrescura de talco Says:

    glc da knockout king w/o a single hit. smh.

  10. b-ease Says:

    Goin to the store buyin a CD chewing thru the plastic then readin the liner notes while you listen to the CD > comin to NR to download a CD for free.

    ^^
    On first glance and from an emotional/nostalgic standpoint i would tend to agree, but I was born in the early 80s. My dad was pissed when he couldnt roll joints on vinyl record covers anymore.

    Yea, shits changing, but what else could it do? That’s not music’s fault, computers/internet are overtaking society, period, this shift was inevitable.

    And as far as your opinion on the music, shit’s subjective obviously, so if you think the new shit sucks and doesnt represent “real” hiphop, break out Paid In Full and dream about the good old days.

  11. Big_seth Says:

    on the corner of St.Andrews and One way
    ^^

    LMAO

  12. Big_seth Says:

    Rich Boy & B.o.B should make a track.

  13. Kendoll Says:

    ^^Would you call that growth or revolution?

    Goin to the store buyin a CD chewing thru the plastic then readin the liner notes while you listen to the CD > comin to NR to download a CD for free.

    We ALL LOSE

    Rob Base = Camron

    ^^

    Old man thinking. Old and grumpy. Mad cause his music doesn’t come in pictures and plastic. Get over it.

  14. COCCA88CRAZY88SINCE88 Says:

    Applaud watchin 007 (pause) this morning bein late 4 work. some sexy ass bellydancer broad & 2 bitches fighten, titties poppin out & shit…

  15. b-ease Says:

    Would you call that growth or revolution?

    ^^
    Growth. Music intergrating into the computer age.

  16. Mic The Hand Tony Says:

    –Because its still young. When the compact Disc came out people were still buying Cassettes.

    Smh@you shitting on integrity of hh because it doesnt sell or because the people in it has not advanced enough. You know how much self deprivation is in hh I.E BET

    Fact: The best hh albums barely moved units.

    Boom Roasted

    ^^I didnt write the story..I was asked for facts If you wanna ignore the FACT that the music industry as we know it (digital revolution notwithstandin) is dead or near death then fine..so be it.

  17. COCCA88CRAZY88SINCE88 Says:

    …i cant stop lookin @ the pregnant chicks tits, GATTT!

  18. A tribe called quest Says:

    Deadass, Smh at a person rockin an ipod, buying a cd JUST to rip it into itunes, upload it to the ipod, and put that cd in some random corner in his/her room

    If you really want to support the artist, go to their shows, recommend the music to someone who doesnt know anything about the artist. Spread the word

  19. Kendoll Says:

    Stevie wonder fans getting mad cause singers today don’t sound like him.

    people getting mad cause their record isn’t bigger than three feet

  20. AmpGeez a.k.a. Mr. Solo Dolo Says:

    A tribe called quest Says:

    March 23rd, 2009 at 2:13 pm
    Deadass, Smh at a person rockin an ipod, buying a cd JUST to rip it into itunes, upload it to the ipod, and put that cd in some random corner in his/her room

    If you really want to support the artist, go to their shows, recommend the music to someone who doesnt know anything about the artist. Spread the word
    =========================================
    Real spit.

  21. b-ease Says:

    Deadass, Smh at a person rockin an ipod, buying a cd JUST to rip it into itunes, upload it to the ipod, and put that cd in some random corner in his/her room

    ^^
    *remembers buying Q-Tip’s the Renaissance and doing the above*

  22. D. Billz Says:

    Anytime a nigga can hold your publishing hostage and you can still flourish via mixtapes, digital album releases, and getting shows booked from the aforementioned outlets then I think that’s a win (c) Max B

  23. AmpGeez a.k.a. Mr. Solo Dolo Says:

    If you wanna ignore the FACT that the music industry as we know it (digital revolution notwithstandin) is dead or near death then fine..so be it.
    ==============================================
    As We Know It!!! It’s changing, not dying.

    Yo, STFU already, b. You lost. No one’s buying into your bullshit.

  24. Kendoll Says:

    Deadass, Smh at a person rockin an ipod, buying a cd JUST to rip it into itunes, upload it to the ipod, and put that cd in some random corner in his/her room

    ^^

    I would never buy anything off itunes and not back it up on a cd or external hard drive. Something might happen to your computer and they might have to install a new OS and all that shit is gone. Thats if you didn’t back up.

  25. COCCA88CRAZY88SINCE88 Says:

    D. Billz Says:

    March 23rd, 2009 at 2:15 pm
    Anytime a nigga can hold your publishing hostage and you can still flourish via mixtapes, digital album releases, and getting shows booked from the aforementioned outlets then I think that’s a win (c) Max B

    ^^^
    yea, Max on his hustle.

  26. Suaveebolaayatollahsaudiarabiacocacola Says:

    Applaud watchin 007 (pause) this morning bein late 4 work. some sexy ass bellydancer broad & 2 bitches fighten, titties poppin out & shit…

  27. I Hate My Job Says:

    # PHENOMENON Says:
    March 23rd, 2009 at 2:03 pm

    I should have clarified.

    I mean the actual scene. As in the vibe. I feel it’s in the air. It seems more “organic” out there or more about the culture.

    when you walk down the street you’ll see some real Hip-Hop sh*t.

    [But that’s just what I’ve seen]

    ^^

    Oh iight then.I hear you tho,word to going for some summer jam type event in Germany(sun splash or something) and seeing like 400 white kids rapping Talib’s verses word for word.Kinda ill

  28. kevfrescura de talco Says:

    If you really want to support the artist, go to their shows, recommend the music to someone who doesnt know anything about the artist. Spread the word

    ^^^
    this.

  29. PHENOMENON Says:

    I don’t think I’ll ever be able to bring myself to buying a digital album.

    I need the jewel case/vinyl sleeve along with the enclosed booklet.

    I want to be able to look back and remember the day I went out and bought a classic album.

    I want to dig in crates. I want the physical product. I want TO HAVE the album.

    I couldn’t imagine if “Illmatic” or “Reasonable Doubt” were digital releases.

  30. COCCA88CRAZY88SINCE88 Says:

    Suaveebolaayatollahsaudiarabiacocacola Says:

    March 23rd, 2009 at 2:17 pm
    Applaud watchin 007 (pause) this morning bein late 4 work. some sexy ass bellydancer broad & 2 bitches fighten, titties poppin out & shit…

    ^^^
    WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!

  31. A tribe called quest Says:

    ^^I didnt write the story..I was asked for facts If you wanna ignore the FACT that the music industry as we know it (digital revolution notwithstandin) is dead or near death then fine..so be it.

    –Labels all around are cutting corners because people dont buy cds as blindly anymore, not when they can get better quality for free. Compare a Jim jones who is signed to colombia and a Joell ortiz who doesnt have a deal and tell me the industry is right. Is it the fans fault that instead of seeing Joell on the shelves we have to settle for Jimmy?

    There is no lack of good music, in fact because of nah there is an abundance now that they have a medium to market themselves.

    You can’t blame kanye for making 808s or wayne for making prom queen because they are just doing what they feel is good music.

  32. Suaveebolaayatollahsaudiarabiacocacola Says:

    Applaud watchin 007 (pause) this morning bein late 4 work. some sexy ass bellydancer broad & 2 bitches fighten, titties poppin out & shit…

    ^^

    That’s the one where they make the gypsy chicks fight for the pleasure of fucking him, right? Bond is the GOAT Brit – and I say that as someone who spent 29 years of my life in the country. He was like George Best with a gun and transforming whips.

  33. D. Billz Says:

    A tribe called quest Says:

    March 23rd, 2009 at 2:13 pm
    Deadass, Smh at a person rockin an ipod, buying a cd JUST to rip it into itunes, upload it to the ipod, and put that cd in some random corner in his/her room

    If you really want to support the artist, go to their shows, recommend the music to someone who doesnt know anything about the artist. Spread the word

    ^ 1. Isn’t buying the physical copy showing support? I really doubt said artist would have gripes with you because you bought his/her album and STILL uploaded to iTunes. Some people are actually collectors. Doing both shows EXTRA support, not the opposite.

    2. Who’s to say that said consumer doesn’t spread the word or go to shows as well? Usually people who buy albums also go to shows as well. Either way, that’s a win for the artist.

  34. COCCA88CRAZY88SINCE88 Says:

    Suaveebolaayatollahsaudiarabiacocacola Says:

    March 23rd, 2009 at 2:20 pm
    Applaud watchin 007 (pause) this morning bein late 4 work. some sexy ass bellydancer broad & 2 bitches fighten, titties poppin out & shit…

    ^^

    That’s the one where they make the gypsy chicks fight for the pleasure of fucking him, right? Bond is the GOAT Brit – and I say that as someone who spent 29 years of my life in the country. He was like George Best with a gun and transforming whips.

    ^^^
    *daps Ayatollah*
    YeZur! thats the one.

  35. AmpGeez a.k.a. Mr. Solo Dolo Says:

    PHENOMENON Says:

    March 23rd, 2009 at 2:19 pm
    I don’t think I’ll ever be able to bring myself to buying a digital album.
    ===============================================
    If I spend money on something, I need something tangible. That being said, there just aren’t alot of new releases that actually warrant a purchase.

    Last Hip-Hop album I copped?

    Untitled.

  36. Big_seth Says:

    That’s like saying the food industry is dying cuz McDonalds is too easy to get. People need music regardless & are willing to pay money for it. Just not in the same ways as before. from concerts & merchandise to Downloads.

  37. D. Billz Says:

    I couldn’t imagine if “Illmatic” or “Reasonable Doubt” were digital releases.

    ^Of course we couldn’t because the digital era hadn’t spawned yet.

    I think all of this back-and-forth is mostly people trying to cling on to nostalgia instead of realizing that we’re the only art form still outselling other genres regardless of the administered outlet.

  38. AmpGeez a.k.a. Mr. Solo Dolo Says:

    Is it the fans fault that instead of seeing Joell on the shelves we have to settle for Jimmy?
    =======================================
    Jim has hit records. Joell is still performing in bars & clubs. That’s why Jim has a 50.50 venture & Joell is sdharing a pizza with the Slaughter House cats. Labels aren’t gonna support an artist they don’t belive can make a hit.

  39. D. Billz Says:

    # Big_seth Says:
    March 23rd, 2009 at 2:22 pm

    That’s like saying the food industry is dying cuz McDonalds is too easy to get. People need music regardless & are willing to pay money for it. Just not in the same ways as before. from concerts & merchandise to Downloads.

    ^Taber. Nacle.

  40. Nah Right » Blog Archive » Rich Boy - It’s Over Says:

    […] Previously: GLC & Rich Boy In The Studio […]

Leave a Reply