Legend, DJ Nice & DJ Green Lantern – Back 2 The Basics 2 (The Resurrection)

back2thebasics2cover.jpg

Here it is folks. Sleep at your own peril.

Hit the jump for the exclusive packed tracklist and download link.


01. Emilio Rojas – Back 2 The Basics 2 (Intro)
02. Royce Da 5′9″ – Part Of Me (Produced by Carlos Broady)
03. Grafh – In Love With The Dealer
04. Johnny Polygon – I Been Runnin
05. Wale – Pot Of Gold (feat. Daniel Merriweather) (Produced by Mark Ronson)
06. B.o.B – We Drank (feat. Playboy Tre)
07. Ced Hughes – DragonBlood
08. BK Cyph – Rap 101
09. Cambatta – Voice Of God Freestyle (Produced by Scram Jones)
10. Styles P – Ride or Die (feat. Snyp Life & Bully)
11. Red Cafe – There He Go (feat. Fabolous & Paul Cain)
12. Don Cerino – Missing Element (feat. Royce Da 5′9″)
13. Hell Rell – I’m So Special
14. La The Darkman – Quiet Storm Freestyle (feat. Willie The Kid)
15. Kool G Rap – Thugs Love Story (Chapter IV)
16. Fortlive – The Come Up (Produced by Illmind)
17. Rain – Director’s Chair (Produced by RocWilder)
18. Big K.R.I.T. – Playaz Circle Freestyle
19. ESSO – New Day (Produced by Black Friday)
20. Donny Goines – The Look (Produced by Dame Grease)
21. ATM (Smoke DZA, Numbers & Cory Gunz) – Time Machine 1.0 (Produced by The Heatmakerz)
22. 1982 (Statik Selektah & Termanology) – Thugathon (feat. Lil Fame)
23. Almost September – 16, 17, 18 (feat. KRS-One & Al Be Back) (Produced by Jared Gosselin)
24. Blu & Sene – Mars
25. Rick Ross – Can It Be Freestyle

Legend, DJ Nice & DJ Green Lantern – Back 2 The Basics 2 (The Resurrection)


AddThis Social Bookmark Button

133 Responses to “Legend, DJ Nice & DJ Green Lantern – Back 2 The Basics 2 (The Resurrection)”

  1. Big Homie Says:

    http://www.youtube.com/watch?v=NjbJJH9CKsQ

    This deserves a post. A must see atleast

  2. D_Block_4_life Says:

    Reasonable Doubt > Ironman
    Supreme Clientele > Vol. 1 (im being nice)
    Vol.2 >Bulletproof Wallets
    Vol.3 >The Pretty Toney Album
    Dynasty > Put It On The Line (with Trife Da God)
    The Blueprint >Fishscale
    BP2 >More Fish
    BA > The Big Doe Rehab

    Thats in album for album order not time wise.

    Im just trying to ruffle some feathers….

  3. the real truth Says:

    25. Rick Ross – Can It Be Freestyle

    ^
    Why…

  4. Joe 88 Says:

    Where’s hurricane chris?

  5. b-ease Says:

    hova freestyle on fiddys ‘if i cant

    ^^
    Word, he absoulutely dismantled that shit. That whole S. Carter mixtape was heatrocks. Most underrated mixtape ever. *straight face*

  6. D_Block_4_life Says:

    I guess no one thinks Ghostface is the GOAt today….i tried….

  7. kevfresco Says:

    b-ease Says:

    December 17th, 2008 at 2:34 pm
    hova freestyle on fiddys ‘if i cant

    ^^
    Word, he absoulutely dismantled that shit. That whole S. Carter mixtape was heatrocks. Most underrated mixtape ever. *straight face*

    ^^^
    BRO-SIGN..if u haven’t heard that pink lava lamp yaself.

  8. E AKA THE REAL NORIEAGA Says:

    Where’s hurricane chris?
    ^^^^
    probably gaining weight somewhere

    so he can play Da Brat in a made for tv movie

  9. the real truth Says:

    “My Pops got a liver disorder, I got a Livin Disorder”

  10. Joe 88 Says:

    Word, he absoulutely dismantled that shit. That whole S. Carter mixtape was heatrocks. Most underrated mixtape ever. *straight face*

    ^He was in the zone on that mixtape. If that was a real cd it’ll be better than KC, lol. It’s not a beat on there he didn’t kill, only song he could possibly could’ve got killed on was “once again it’s on” w/ beans.

  11. the real truth Says:

    Kanye ripped Stand Up In the Booth

  12. Carlos Voltron Says:

    Damn I’m glad I got a job but damn work sucks.

    *contemplates slicing wrists with paper clips*

  13. the real truth Says:

    You Girl Dont Like Me..How Long Has She Ben-Gay”…”Rock Polo So Much Theyre Startin To Call Me Ralphie”…Damn

  14. b-ease Says:

    only song he could possibly could’ve got killed on was “once again it’s on” w/ beans.

    ^^
    That song is amazing. No exaggeration.

    This is Jay all day
    No days off
    You Ferris Bueller niggas

    B-Sieg Fred Kruger niggas
    Nitemare in your medulla nigga…
    Couldnt see his vision
    But then he drew the picture

  15. b-ease Says:

    Ironman = Reasonable Doubt

    Supreme Clintele > Blueprint

    Bulletproof Wallets > KC

    Pretty Toney > Vol. 1

    Fishscale > Black Album

    Big Doe Rehab > AG

  16. No_neva-eva Says:

    “my pops got a liver disorder
    his whole living’s disordered
    and I just got his living room ordered

    and you wonder why that chip on my shoulder
    more like a brick or a boulder
    you’ll figure that out maybe when you get older
    (adlibs: maybe..)”

    Black Mixtape>Black Album

  17. A tribe called quest Says:

    Big Homie Says:
    December 17th, 2008 at 2:33 pm
    http://www.youtube.com/watch?v=NjbJJH9CKsQ

    This deserves a post. A must see atleast
    00000000000000000000000

    btw i didnt know pfunk is a ghostwriter

  18. kevfresco Says:

    ^He was in the zone on that mixtape. If that was a real cd it’ll be better than KC, lol

    oooooor > anything after RD to BP then after BP to BA..after BA to AG

    real talk he dont spit like SCCM no more. he watered down.

  19. b-ease Says:

    Damn I’m glad I got a job but damn work sucks.

    ^^
    Co-sign

  20. D_Block_4_life Says:

    Ironman = Reasonable Doubt (nope)

    Supreme Clintele > Blueprint ( Go die someone and don’t come back seriously)

    Bulletproof Wallets > KC ( I disagree)

    Pretty Toney > Vol. 1 (understandable)

    Fishscale > Black Album (Fishscale is my favorite Ghost joint but let be serious now)

    Big Doe Rehab > AG ( Maybe)

  21. D_Block_4_life Says:

    some where > some one

  22. A tribe called quest Says:

    b-ease Says:
    December 17th, 2008 at 2:41 pm
    Ironman = Reasonable Doubt

    Supreme Clintele > Blueprint

    Bulletproof Wallets > KC

    Pretty Toney > Vol. 1

    Fishscale > Black Album

    Big Doe Rehab > AG
    ———————————

    wow bease, you’re to ghostface. what rigz is to prodigy.

    *expects bease and rigz to kill themselves in a park car outside of respected stanee house aka the paula abdul*

  23. b-ease Says:

    @ d-block

    You’ve never heard Hov’s freestyle over “If I Can’t”, therefore your Hov stannism is fabricated.

  24. M.Tyson Says:

    D_Block_4_life Says:

    December 17th, 2008 at 2:35 pm
    I guess no one thinks Ghostface is the GOAt today….i tried….

    ^^^^^^^^^^^^
    Ghostface has the most annoying delivery in hiphop IMO than doesnt mean he still a legend but i could never get a Ghostface song or album he fire he layed on the Cuban Linx album with Rae is the only time i can stand a Ghostface verse

  25. Big Homie Says:

    ( Go die someone and don’t come back seriously)

    ^ somewhere > someone

    lol

    D_Block, I know what you meant. I just like giving you a hard time.

  26. D_Block_4_life Says:

    You’ve never heard Hov’s freestyle over “If I Can’t”, therefore your Hov stannism is fabricated
    ^^^
    Lol so then i guess it is.

  27. Rockabye Says:

    http://www.youtube.com/watch?v=5NxsaMp6dyI

    ^^^

    Jay on If I Can’t.

  28. D_Block_4_life Says:

    I just like giving you a hard time.
    ^^^
    Bh you my nigga but why you have to say things like this to me….shit!

  29. kevfresco Says:

    b-ease Says:

    December 17th, 2008 at 2:44 pm
    @ d-block

    You’ve never heard Hov’s freestyle over “If I Can’t”, therefore your Hov stannism is fabricated.

    ^^^
    *DEAD*

  30. A tribe called quest Says:

    if i cant, the 50 beat, isnt that where he says im about a dollar wtf is 50 cent

  31. D_Block_4_life Says:

    ^^^
    *DEAD*
    ^^^
    ehhh you just want to chime in.

  32. the real truth Says:

    Stanning Hov is Like Eatin Breakfast, Everybody does it

  33. kevfresco Says:

    December 17th, 2008 at 2:46 pm
    I just like giving you a hard time.
    ^^^
    Bh you my nigga but why you have to say things like this to me….shit
    *FLOORED*

    and BH….

    …ayo?…

  34. the real truth Says:

    if i cant, the 50 beat, isnt that where he says im about a dollar wtf is 50 cent

    ^
    Nah your thinkin of the Hot 97 freestyle

  35. b-ease Says:

    Supreme Clintele > Blueprint ( Go die someone and don’t come back seriously)

    ^^
    It’s funny, out of all of the ones I put up there, I actually think most hiphop heads would agree with that one.

    Fishscale > Black Album (Fishscale is my favorite Ghost joint but let be serious now)

    ^^
    It’s close. Damn close. But I give the edge to Fishscale, just on creativity (Underwater, RAGU, Shakey Dog).

    Ironman = Reasonable Doubt (nope)

    ^^
    In 1996, Ironman was the hotter album. Time and Hov’s legacy has allowed RD to catch up, but no way RD is straight doper. No way.

    Bulletproof Wallets > KC ( I disagree)

    ^^
    The retail is better than KC. The unrealeased version is leagues better than KC.

  36. D_Block_4_life Says:

    Only thing Ghost got on Hov is telling stories….

  37. Latarian Milton Says:

    the real truth Says:

    December 17th, 2008 at 2:33 pm
    25. Rick Ross – Can It Be Freestyle

    ^
    Why…

    ^^

    that’s not trill

  38. b-ease Says:

    if i cant, the 50 beat, isnt that where he says im about a dollar wtf is 50 cent

    ^^
    That’s off “It’s Hot” from Vol. 3.

  39. Latarian Milton Says:

    *resolves to only speak in rick ross-isms for the rest of the afternoon*

  40. kevfresco Says:

    D_Block_4_life Says:

    December 17th, 2008 at 2:47 pm
    ^^^
    *DEAD*
    ^^^
    ehhh you just want to chime in.

    ^^^
    c’mon dude i got at you about that in the last post 1st.

  41. the real truth Says:

    I Agree On Supreme Clientele but disagree at everything else

  42. Chase Says:

    The Firm Affirmative Action >>> ______________

  43. the real truth Says:

    Illmatic > Any album mentioned Today

  44. Rockabye Says:

    On frees beating originals:

    Clipse on Dey Know Yayo is one of the GOAT examples. How the hell does Shawty Lo get equipped with that beat?

    Also, SMH at people being asleep from 3 am to 3 pm at college. You didn’t go out clubbing, you helped some people with math. Wake the hell up so I can turn the lights on without feeling bad.

  45. E AKA THE REAL NORIEAGA Says:

    Only Built 4 Cuban Linx > Illmatic

  46. b-ease Says:

    c’mon dude i got at you about that in the last post 1st.

    ^^
    He did.

    Only Built 4 Cuban Linx > Illmatic

    ^^
    100% co-sign

  47. Rockabye Says:

    Sorry, more to an artist’s career than albums; you gotta factor in guest appearances, too, and the Wu career for Ghost.

    Hov gets a lot of points for doing hip-hop as pop music bigger and better than it’s been done before or since.

  48. A tribe called quest Says:

    Illmatic > Ironman

    It was written > Supreme Clintele

    I am (off the strength of nas is like alone) > Bulletproof Wallets

    God son > Pretty Toney

    Stillmatic > Fishscale

    Lost tapes > Big Doe Rehab)

  49. the real truth Says:

    Only Built 4 Cuban Linx > Illmatic

    ^
    Close but nah…

  50. D_Block_4_life Says:

    But its actuality it not fair to compare what ever albums you want to other albums because each side will find a way to make it work for them, so the only fair way to do it is album for album according to the order they released them in….

  51. A tribe called quest Says:

    i think its hilarious that in the last 2 mixtapes, rappers have been shitting on wales bff lindsey lohan, that dude took a big L for hangin with known coke heads

  52. the real truth Says:

    But its actuality it not fair to compare what ever albums you want to other albums because each side will find a way to make it work for them, so the only fair way to do it is album for album according to the order they released them in….

    ^
    Co-sign…but i hate when New Artists are compared to old ones…its impossible for it to be fair

  53. A tribe called quest Says:

    b-ease Says:
    December 17th, 2008 at 2:55 pm
    c’mon dude i got at you about that in the last post 1st.

    ^^
    He did.

    Only Built 4 Cuban Linx > Illmatic

    ^^
    100% co-sign
    ———————-

    Illmatic is the greatest album of all time. Dudes put that up with sgt peppers

    where you get OB4CL from, its not even better than 36ch

  54. D_Block_4_life Says:

    Illmatic > Ironman (yup)

    It was written > Supreme Clintele (yup)

    I am (off the strength of nas is like alone) > Bulletproof Wallets (yup)

    God son > Pretty Toney (hmmmmm)

    Stillmatic > Fishscale (This is fuckin tough)

    Lost tapes > Big Doe Rehab) (yup)

  55. Rockabye Says:

    But its actuality it not fair to compare what ever albums you want to other albums because each side will find a way to make it work for them, so the only fair way to do it is album for album according to the order they released them in….

    ^^^

    Or, hell, we could just let careers breathe. I know Carter v. Jones sold albums and got hype hurricanes going, but there’s something to be said for appreciating music without relative value.

  56. A tribe called quest Says:

    04. Johnny Polygon – I Been Runnin

    ^^^

    Fuckin fire

  57. the real truth Says:

    where you get OB4CL from, its not even better than 36ch

    ^
    CO-Sign, 36 gotta be in top 10 albums

  58. Chase Says:

    Doggystyle > illmatic, reasonable doubt, ready to die, life after death, ob4cl, any ghostface album, fuck it any album you can think of

  59. the real truth Says:

    Doggystyle > illmatic, reasonable doubt, ready to die, life after death, ob4cl, any ghostface album, fuck it any album you can think of

    ^
    Negative

  60. E AKA THE REAL NORIEAGA Says:

    where you get OB4CL from, its not even better than 36ch
    ^^^^
    Cuban Linx is my favorite album to come from the Wu

  61. Chase Says:

    Doggystyle > illmatic, reasonable doubt, ready to die, life after death, ob4cl, any ghostface album, fuck it any album you can think of

    ^
    Negative

    ^Which one of those albums are better than Doggystyle, from top to bottom???

    let me make this clear. I consider every one of those albums and several ghost albums as classics. But seriously, Doggystyle is the definition of a perfect album

  62. SNORT_SNORTCRAZY88SINCE88 Says:

    GATTTTTTTTTTTTTTTTTT!

  63. E AKA THE REAL NORIEAGA Says:

    Doggystyle is the definition of a perfect album
    ^^^^
    word

    even to this day songs from Doggystyle get it cracking at house parties

  64. kevfresco Says:

    styles p ‘Favorite drug’ > T.I.s’ ‘Why u wanna’

  65. Rockabye Says:

    LF: The end of “Say You Will” to Death Cab for Cutie’s “I Will Possess Your Heart” is a great instrumental transition.

  66. Ty big's Says:

    I can’t grasp the concept of the whole ghostface vs jay debate going on

    your allowed to like ghostface better but to say it’s inconceivable to say Jay is better than ghostface is ……. nevermind I can’t even think of a word for how unbeilivably asinine that is

  67. tC Says:

    Can someone just post that Kool G Rap track?

    I can’t download this junk for 1 song.

  68. Joe 88 Says:

    Real talk, ya’ll can argue about anything, lol

  69. Jamz Says:

    La The Darkman’s first album was tight, but he’s been pretty invisible since then…

  70. Rockabye Says:

    Real talk, ya’ll can argue about anything, lol

    ^^^

    Better song, Webbie’s “Independent” or OutKast’s “Chronometrophobia”? I need to know.

  71. the real truth Says:

    Illmatic isnt better than Doggy Style….

  72. Ty big's Says:

    Joe 88 Says:
    December 17th, 2008 at 3:08 pm
    Real talk, ya’ll can argue about anything, lol

    ….. thats what makes nah right so great, and there are some crazy wacked out arguments that people get into on here

  73. the real truth Says:

    Illmatic was a perfect album b4 snoop even existed

  74. KilluminattI7 Says:

    *concurs with b-eaase and ereal noriega*

  75. A tribe called quest Says:

    the real truth Says:
    December 17th, 2008 at 3:11 pm
    Illmatic isnt better than Doggy Style….
    —————-

    no sign

  76. kevfresco Says:

    De la Souls AOI1 > AOI2

  77. b-ease Says:

    but to say it’s inconceivable to say Jay is better than ghostface is

    ^^
    *blank stare 2.0*

    Who said that it’s inconceivable? What people have been saying is that it’s invonceivable to put Ghost on the same level as Jay. THAT’s asinine.

  78. D_Block_4_life Says:

    Real talk, ya’ll can argue about anything, lol

    ….. thats what makes nah right so great, and there are some crazy wacked out arguments that people get into on here
    ^^^^
    For the record i thought this whole argument is ridiculous but out of respect to a couple nah righters whose opinion i value, i entertained the issue… (n0)

  79. the real truth Says:

    Illmatic isnt better than Doggy Style….
    —————-

    no sign

    ^
    Lol i was respnding to tha ninja who said DoogyStyle is better

  80. KilluminattI7 Says:

    th erel truth u need more better hip-hop knowledge and/or research

  81. Big Homie Says:

    the real truth = Nas

    ????

  82. Ty big's Says:

    the real truth Says:
    December 17th, 2008 at 3:11 pm
    Illmatic isnt better than Doggy Style….

    ….. agreed and I think illmatic is OVERrated, I mean I’m not hating it’s a classic but when ever someone wants to say an album is the best or gonna be the best they always say it’s the next illmatic or some shit like that illmatic was dope but it wasn’t even Nas’s best album let alone hip-hops best album

  83. the real truth Says:

    Ty you missed a crazy one…ppl who were comin at my neck (none) caus i think KC is better than Vol.1 overall

  84. KilluminattI7 Says:

    ^^
    and, a more suitable name

  85. Mr.Londoner Says:

    Pearly Gates beat is prally Exile’s greatest no?!

  86. kevfresco Says:

    your writing hand > than your non-writing hand

  87. the real truth Says:

    th erel truth u need more better hip-hop knowledge and/or research

    ^ I Think Illmatic is wayy better than doggystyle for the record…research smh pls…i buy albums unlike you ninjas lol (no shots)…and pls spell my name rite

  88. b-ease Says:

    where you get OB4CL from, its not even better than 36ch

    ^^
    No-sign. OB4CL is the best top to bottom album the Wu Tang Clan ever produced. *straightest face ever*

  89. Mr.Londoner Says:

    http://www.youtube.com/watch?v=tJCkBAzADRY

  90. the real truth Says:

    agreed and I think illmatic is OVERrated, I mean I’m not hating it’s a classic but when ever someone wants to say an album is the best or gonna be the best they always say it’s the next illmatic or some shit like that illmatic was dope but it wasn’t even Nas’s best album let alone hip-hops best album

    ^
    Your kidding….

  91. Mr.Londoner Says:

    http://www.youtube.com/watch?v=tJCkBAzADRY

  92. Chase Says:

    the real truth Says:

    December 17th, 2008 at 3:14 pm
    Illmatic isnt better than Doggy Style….
    —————-

    no sign

    ^
    Lol i was respnding to tha ninja who said DoogyStyle is better

    ^IMO i think that Doggystyle is better than Illmatic. There’s nothing wrong with Illmatic, but Doggystyle is just that better.

  93. the real truth Says:

    IMO i think that Doggystyle is better than Illmatic. There’s nothing wrong with Illmatic, but Doggystyle is just that better.

    ^
    How….Illmatic is legendary..Doggystyle is in the top 10 of All time but i guarantee you its ranked higher on evrybody’s list

  94. SNORT_SNORTCRAZY88SINCE88 Says:

    what happend to the REAL office parties? take up a whole floor, loud music, free bar, all types of shit to drink, bitches dippin off to the mail room, back storage rooms & shit… applaud every bitch i caught pullin up her panties @ a office party, word life.

  95. Ty big's Says:

    b-ease Says:
    December 17th, 2008 at 3:13 pm
    but to say it’s inconceivable to say Jay is better than ghostface is

    ^^
    *blank stare 2.0*

    Who said that it’s inconceivable? What people have been saying is that it’s invonceivable to put Ghost on the same level as Jay. THAT’s asinine.

    ….. my fault I skimmed through and thought we were continuing the convo from the other day when I think it was Rigz who was saying its inconceivable that anyone could say jay nas was a better rapper than ghostface, this discussion was had either yesterday or the day before and I skimmed through and thought we were continuing that discussion, I do however think it’s conceivable that someone could personally like ghost better than jay, but to say like someone said the other day that ghost is better and it’s not even cose or up for discussion is insane ….

  96. esquire Says:

    only song he could possibly could’ve got killed on was “once again it’s on” w/ beans.

    ^^
    That song is amazing. No exaggeration.

    This is Jay all day
    No days off
    You Ferris Bueller niggas

    B-Sieg Fred Kruger niggas
    Nitemare in your medulla nigga…
    Couldnt see his vision
    But then he drew the picture

    ^^
    what track was that on?

  97. b-ease Says:

    I think illmatic is OVERrated, I mean I’m not hating it’s a classic but when ever someone wants to say an album is the best or gonna be the best they always say it’s the next illmatic or some shit like that illmatic was dope but it wasn’t even Nas’s best album let alone hip-hops best album

    ^^
    Co-sign most of this.

    What I think your missing ty is that when people say “so and so may drop the next illmatic”, it’s always in reference to a debut album. Illmatic is slightly overrated (just in the sense that its NOT the greatest hiphop album ever), but it set the standard for how to come in the game and make a flawless debut.

  98. the real truth Says:

    ? – For evryone who thinks Doggystyle is better than Illmatic (insanity)…where do you rate The Chronic then….

  99. Big Homie Says:

    When I listen to It Was Written, at times I think it is better than Illmatic.

    I once though Stillmatic > Illmatic

    Illmatic is a solid album

  100. kevfresco Says:

    SNORT_SNORTCRAZY88SINCE88 Says:

    December 17th, 2008 at 3:20 pm
    what happend to the REAL office parties? take up a whole floor, loud music, free bar, all types of shit to drink, bitches dippin off to the mail room, back storage rooms & shit… applaud every bitch i caught pullin up her panties @ a office party, word life.
    ^^^
    i jumped off @ the last 3 parties @ my job. love them shits. and i’m muslim mind you.

    heavy bro-sign.

  101. Joe 88 Says:

    Illmatic was a perfect album b4 snoop even existed

    ^Doggystyle came out before illmatic, smh, how could that be possible? Just asking, lol

  102. b-ease Says:

    what happend to the REAL office parties?

    ^^
    That’s whay I’m saying. I’m trying to be on some Mad Men shit, or at least “The Office”, but we’re having our office party during lunch hour, at work, with no alcohol.

    Christmas Party fail.

  103. Ty big's Says:

    D_Block_4_life Says:
    December 17th, 2008 at 3:14 pm
    Real talk, ya’ll can argue about anything, lol

    ….. thats what makes nah right so great, and there are some crazy wacked out arguments that people get into on here
    ^^^^
    For the record i thought this whole argument is ridiculous but out of respect to a couple nah righters whose opinion i value, i entertained the issue… (n0)

    …. shits what half my posts are, even with the CH fuckery I was just trying to get a debate going and see where everyones opinions lied on it and I found the whole thing entertaining top it off with me pretending to be busy working hoping to have an excuse not to go to my girls bifthday party and I was loving the whole shennanings ….

  104. b-ease Says:

    what track was that on?

    ^^
    It’s On. Found on State Property 2 and The B. Coming.

  105. the real truth Says:

    Illmatic was a perfect album b4 snoop even existed

    ^Doggystyle came out before illmatic, smh, how could that be possible? Just asking, lol

    ^
    lol i was exaggerating

  106. b-ease Says:

    For the record i thought this whole argument is ridiculous

    ^^
    So d-block, all bullshit aside, you honestly don’t think Ghost can/should be mentioned alongside Hov when speaking of the GOATs?

  107. Ty big's Says:

    the real truth Says:
    December 17th, 2008 at 3:17 pm
    agreed and I think illmatic is OVERrated, I mean I’m not hating it’s a classic but when ever someone wants to say an album is the best or gonna be the best they always say it’s the next illmatic or some shit like that illmatic was dope but it wasn’t even Nas’s best album let alone hip-hops best album

    ^
    Your kidding….

    … nope not at all, again I think it is a classic but I don’t think it even makes my top 10 real talk …… and it was written > illmatic

  108. Joe 88 Says:

    lol i was exaggerating

    ^lol, funny bone failure

  109. the real truth Says:

    Still think Illmatic is better…i guess its kinda been programmed into my brain being a Ny’er

  110. kevfresco Says:

    plus i read/heard somewhere that 37 % of woman who work in office/clerical positions have office fantasies.

    x-mas parties just allows them to act on such fantasies.

  111. Chase Says:

    the real truth Says:

    December 17th, 2008 at 3:22 pm
    ? – For evryone who thinks Doggystyle is better than Illmatic (insanity)…where do you rate The Chronic then….

    The Chronic was popping too, but I wouldn’t put that album above Doggystyle either.

  112. esquire Says:

    what track was that on?

    ^^
    It’s On. Found on State Property 2 and The B. Coming.
    ^^^
    preciate it
    *goes to download*

  113. A tribe called quest Says:

    Fact – the best hiphop album did not come from the west

    Fact – the best hiphop album rhymes with stillmatic (total coinscendence)

    Fact – Doggystyle is dope but its not even better than Liquid swords

    SAY SOMETHING, I WILL MAX B SURF WAVE ON YOU CRISSY LOVIN JIM JONES

  114. Joe 88 Says:

    Esquire – You actually never heard “once again it’s on?” Fucking wow.

    I’m speechless

  115. the real truth Says:

    Fact – the best hiphop album did not come from the west

    Fact – the best hiphop album rhymes with stillmatic (total coinscendence)

    Fact – Doggystyle is dope but its not even better than Liquid swords

    SAY SOMETHING, I WILL MAX B SURF WAVE ON YOU CRISSY LOVIN JIM JONES

    ^
    *Dead*

    Co-Sign…Liquid Swords top 10 as well…ppl sleep on tht album constantly

  116. kevfresco Says:

    b-ease Says:

    December 17th, 2008 at 3:22 pm
    what happend to the REAL office parties?

    ^^
    That’s whay I’m saying. I’m trying to be on some Mad Men shit, or at least “The Office”, but we’re having our office party during lunch hour, at work, with no alcohol.

    Christmas Party fail.

    ^^^
    BAH HUM TUG!

  117. landLORD Says:

    1. Stillmatic
    2. It Was Written
    3. Streets Disciple
    4. Illmatic

  118. Ty big's Says:

    the real truth Says:
    December 17th, 2008 at 3:15 pm
    Ty you missed a crazy one…ppl who were comin at my neck (none) caus i think KC is better than Vol.1 overall

    ….. I wouldn’t say its not even close but off the strength of friend or foe and where I’m from I give the nod ( none ) to Vol. 1 , but take those 2 songs off and yup your absolutely right ….

  119. esquire Says:

    Esquire – You actually never heard “once again it’s on?” Fucking wow.

    I’m speechless
    ^^^
    couldn’t remember the track name and it was bothering the shit out of me

  120. I Fux Says:

    http://www.zshare.net/audio/52849312982ef298/
    ^^^

    Heavy D feat Sizzla off his new album this shit bangs, did y’all hear it?

    I was just listening to The Victory is in my Clutches by Jay electronic, serendiptious he drops a new little song today

  121. Joe 88 Says:

    I actually seen more ninjas on this site defend KC more than AG, what the fuck man? That should be illegal, lol

  122. Chase Says:

    Fact – the best hiphop album did not come from the west (why is this concept inconceiveable)

    Fact – the best hiphop album rhymes with stillmatic (total coinscendence) (False)

    Fact – Doggystyle is dope but its not even better than Liquid swords (I may be biased to this comparison because I was one of the people that slept on this album)

  123. the real truth Says:

    ? – For evryone who thinks Doggystyle is better than Illmatic (insanity)…where do you rate The Chronic then….

    The Chronic was popping too, but I wouldn’t put that album above Doggystyle either.

    ^
    agree on Doggystyle being better than The Chronic but not Illmatic…

    … nope not at all, again I think it is a classic but I don’t think it even makes my top 10 real talk …… and it was written > illmatic

    ^
    Personally i feel It Was Written is often hated on but its not better than Illmatic…same argument with Rd and Vol.1

  124. Big Homie Says:

    I think some people tend to put their FAVORITE album over albums that is clearly BETTER than their favorite album.

    It is okay to say I like A better than B even though B is the better album.

  125. b-ease Says:

    1. Stillmatic
    2. It Was Written
    3. Streets Disciple
    4. Illmatic

    ^^
    1. It Was Written
    2. Illmattic
    3. God’s Son
    4. Lost Tapes

  126. E AKA THE REAL NORIEAGA Says:

    Fact – the best hiphop album rhymes with stillmatic (total coinscendence)
    ^^^^
    Gucci Mane and Lil Boosie present Trillmatic ???

  127. the real truth Says:

    Ty you missed a crazy one…ppl who were comin at my neck (none) caus i think KC is better than Vol.1 overall

    ….. I wouldn’t say its not even close but off the strength of friend or foe and where I’m from I give the nod ( none ) to Vol. 1 , but take those 2 songs off and yup your absolutely right ….

    ^
    Werd

    ShadowBoxin>>>>>>

  128. Ty big's Says:

    What I think your missing ty is that when people say “so and so may drop the next illmatic”, it’s always in reference to a debut album. Illmatic is slightly overrated (just in the sense that its NOT the greatest hiphop album ever), but it set the standard for how to come in the game and make a flawless debut.

    … this is true but theres a few debuts I’d argue are > illmatic, the first that comes to mind is Food & Liquor * chris rock voice * Yeah I said it

    illmatic was dope as hell at the time but how many really go back and bump it from front to back that often of albums I grew up on and go back to listen to I never get around to listening to illmatic except for a few choice cuts

  129. esquire Says:

    I actually seen more ninjas on this site defend KC more than AG, what the fuck man? That should be illegal, lol

    ^^

    kc wasn’t terrible, just the last thing anyone expected after the black album. like when mike came back with the wiz, he wasn’t terrible, just another style and still better than half the cats in the game. amer. gangsta was dope, though. the older style hov. bp3’s singles sound good.

  130. Jamz Says:

    If the first album of any artist is considered an instant classic, then how can the albums that come after that top it? It’s the chicken before the egg mentality…

  131. Heath Says:

    Who said that it’s inconceivable? What people have been saying is that it’s invonceivable to put Ghost on the same level as Jay. THAT’s asinine.

    I’d put Ghost up against Jay anytime, real talk. Supreme Clientele? Better than anything Jay’s put out, by far. Just because it doesn’t appeal to a wider audience because the lyrics are so abstract, doesn’t mean its not a superior album to all those named in Hov’s case. Jay could not make an album like SC, he thinks too straightforward, however Ghost can make an album with similar content to Jay’s i.e. Big Doe Rehab. Sales don’t matter cuz Jay’s more marketable. From artistic standpoint this is an easy argument. Ghost, at least pre-pretty toney album, made his albums from a lyrical/artistic standpoint. Jay post Reasonable Doubt made all his albums to move units. End of story. I respect the former way more.

    BTW Liquid Swords > all the albums named thus far.

    Not saying GZA is the goat, just that he has the goat album.

    Peace

  132. DJ Daddy Mack Says:

    bk killed dis shit

  133. Heath Says:

    Im just gonna say, people dick ride jay so much. He’s nice, but most of his respect comes from hype. If Nasir had Timbaland and Pharrell and Just and Kanye throughout the early 2000’s like Jay, this wouldn’t even be an argument. But thats the difference, Nasir, Ghost, cats like that are lyricist to the bone. Jay use to be, his primary concern for the last several years though is to be a celebrity, and he makes albums accordingly. Not that there is anything wrong with pop music, I just think Jay’s career should be attributed more to his producers more than himself. They made the albums as great as they are, lyrically though he only wows me very sparingly, unlike a Nas or Ghost. I’m not saying hes bad, but he certainly is nowhere near the GOAT, lyrics wise

Leave a Reply