Video: Masta Ace On True Hip Hop Stories

Masta Ace speaks to D-Nice about what had to happen for there to be a Masta Ace verse on the legendary “The Symphony” record. What MC Shan did and how Marley Marl then reacted. Good story you’ll even hear Big Daddy Kane talk about on Juan Epstein.

The Arab Parrot mentioned D-Nice had a crazy camera in his post recollecting the dinner from earlier that same night . The video quality is on some Nike ad shit.

Previously: D-Nice – Call Me D-Nice (Demo) (Video) | True Hip-Hop Stories – Blacksheep (Video) | The Roots & Big Daddy Kane – RAW (Video)


AddThis Social Bookmark Button

39 Responses to “Video: Masta Ace On True Hip Hop Stories”

  1. EnglandRepresent Says:

    the only problem I’d have is no eyebrows…other than that I’d hit a chick with alopecia no problem, go to the wig store with her and all that. Blonde one day, brunette the next, throw a red head in there once in a while

    ^^lmfao. A dude with NO standards is a dude who gets a lot of pussy. Of course the pussy is questionable but the age old addage of ‘any hole’s a goal’ still applies.

    *shudders at the thought of bangin a bird with alopecia*

    *daps Rex and his low standards*

  2. yaboy Says:

    damn joe, they were goin in on your lack of a sachel in previous posts…

    @BH, truck north responded to your car south comment in that post…

  3. yaboy Says:

    *currently listening to Pink lavalamp as a result of cosigns by NR regs*

  4. yaboy Says:

    A dude with NO standards is a dude who gets a lot of pussy. Of course the pussy is questionable but the age old addage of ‘any hole’s a goal’ still applies.

    ^
    ha, thats me right there. although i try to keep em above a 6 outta 10 on the scale…

  5. yaboy Says:

    *looks around*

  6. rex hussla Says:

    EnglandRepresent Says:

    December 11th, 2008 at 7:14 pm
    the only problem I’d have is no eyebrows…other than that I’d hit a chick with alopecia no problem, go to the wig store with her and all that. Blonde one day, brunette the next, throw a red head in there once in a while

    ^^lmfao. A dude with NO standards is a dude who gets a lot of pussy. Of course the pussy is questionable but the age old addage of ‘any hole’s a goal’ still applies.

    *shudders at the thought of bangin a bird with alopecia*

    *daps Rex and his low standards*
    __________________________________________________________________

    I’m just a believer in true love no matter how it looks lmao

    Nah but seriously…it’d save me money on paying for my girl’s brazilian waxes

  7. I Fux Says:

    …it’d save me money on paying for my girl’s brazilian waxes

    ^^ thanks again for that rex

  8. rex hussla Says:

    I Fux Says:

    December 11th, 2008 at 7:27 pm
    …it’d save me money on paying for my girl’s brazilian waxes

    ^^ thanks again for that rex
    ______________________________________

    lmao

  9. rex hussla Says:

    truck Says:

    December 11th, 2008 at 1:52 pm
    ….jesus…..

    car south……

    heard it……

    dice been fuckn wit me for years with that one…lol

  10. b-ease Says:

    landLORD Says:

    December 11th, 2008 at 6:52 pm
    Fantasia > whoever you woke up with …

    ^^
    Just to follow up on that…it’s a given that shorty is no beauty queen. But she’s phat as shit. Based on her overall package (face, body, voice, demenaor), I’d be willing to bet all the money I have (not much, granted) that her pussy is at least a 11.2 on the 1-10 scale.

    *smokes with weed*

  11. I Fux Says:

    extreme no hipster, but urbanoutfitters.com got some little gems

    *daps all my niggas*

  12. b-ease Says:

    The piano score in the beginning of this is untentionally hilarious. It sounds like a Holocaust documentary.

    It’s a dope clip tho. Shan lost.

  13. I Fux Says:

    speaking of Fantasia I am going to go listen to some Best thang smokin'(c)Dro

  14. secondbest21 Says:

    LF: i wonder people would receive “they want efx” from das efx if it came out today…

  15. I Fux Says:

    any of y’all ever say when you was younger “I am going to design my own home like this and like that boom boom boom” only to grow up and realize you didnt need that rubber sofa or whatever and just get the necessities and role with lawn furniture

  16. EnglandRepresent Says:

    Tomorrow night I’m hittin up this birthday party of a mate of mine. At this party there’s gonna be this little strumpet who I was fuckin for a while until she mysteriously stood me up one night and never rang me back. I’m gonna bail that bitch up like an express package (n) and ask her what her game is. I’m thinkin either a, she got back with her man, b, she never split up with her man in the first place or c, she thinks I’m a cunt.

    All of them are good possibilities.

  17. cOLD Says:

    M Lito holla at me grippedup@gmail.com

  18. EnglandRepresent Says:

    only to grow up and realize you didnt need that rubber sofa or whatever and just get the necessities and role with lawn furniture

    ^^Preach. The weather here is good for 10 months out of 12 and so if you got yourself a good BBQ and nice some nice outdoor furniture you’re set. You gotta have a 42″ TV as well but that’s standard.

  19. cOLD Says:

    or c, she thinks I’m a cunt.

    ^ this is more likely the reason.

    *daps eng*

  20. EnglandRepresent Says:

    cOLD holla at me at yourlondonandyouknowyouare@foolingyourself.everyday.com.au

  21. L.O.S. Says:

    Wow finally a vlog that looks like a winner! I need that camera that D-Nice has!

  22. EnglandRepresent Says:

    this is more likely the reason.

    ^^Yeah that’s the one I’m rollin with.

    *daps cOLD*

    Whats your chat fella?

  23. rex hussla Says:

    I’m thinkin either a, she got back with her man, b, she never split up with her man in the first place or c, she thinks I’m a cunt.
    ______________________________________________________________

    maybe it’s d: HPV

  24. rex hussla Says:

    secondbest21 Says:

    December 11th, 2008 at 7:42 pm
    LF: i wonder people would receive “they want efx” from das efx if it came out today…
    __________________________________________________________________

    crank dat bumskiggidy bumskiggidy

  25. I Fux Says:

    the mic is in my clutches fools who brink ruckus………

  26. I Fux Says:

    *watches nba on tnt*

  27. rex hussla Says:

    anybody ever done the Eifel Tower?

  28. I Fux Says:

    wtf is that?

  29. I Fux Says:

    *does the stonehedge, leaning tower of piza and sphinx*

  30. E AKA THE REAL NORIEAGA Says:

    anybody ever done the Eifel Tower?

    ^^^^
    ahhahahahaha

  31. rex hussla Says:

    Two guys high fiving with both hands…chick in between…you know the rest haha

  32. PW Says:

    Freedom!

    Freedom!

  33. landLORD Says:

    rex hussla Says:

    December 11th, 2008 at 7:59 pm
    Two guys high fiving with both hands…chick in between…you know the rest haha

    ———–

    … AYO …

    … men should never touch each other at any time, in any fashion, during any sexual endeavors …

  34. EnglandRepresent Says:

    maybe it’s d: HPV

    ^^Explain.

    … men should never touch each other at any time, in any fashion, during any sexual endeavors …

    ^^Concurr %100

  35. secondbest21 Says:

    i’m just curious since i think maybe a year or two ago, people would shit on them, but maybe next year or so they would be more accepting of them being a difference…

  36. Mr.Londoner Says:

    this video quality > rik’s videos

  37. elgindotcom Says:

    glad to see masta ace isnt dressing like a dude who’s 10 years behind.. old school rappers, learn from ace.. adapt your fashion with the times.

  38. Nah Right » Blog Archive » Video: Lords Of The Underground Interview w/ D-Nice Says:

    […] Previously: Masta Ace On True Hip Hop Stories (Video) […]

  39. Nah Right » Blog Archive » Video: Kwame On D-Nice’s True Hip Hop Stories Says:

    […] Previously: Lords Of The Underground Interview w/ D-Nice (Video) | Masta Ace On True Hip Hop Stories (Video) […]

Leave a Reply