Jay-Z – History (Radio Rip)

jay-z-obama-rally.jpg

Jay-Z – History (Radio Rip)

All praises due to YN for the rip.


AddThis Social Bookmark Button

106 Responses to “Jay-Z – History (Radio Rip)”

  1. chea Says:

    eskimo let it breathe for obama

  2. Joe 88 Says:

    Watch this shit be wack.

    *Downloads song*

  3. spirit equality Says:

    WE. WILL. NOT. LOSE.

    It’s a new golden era.

    http://www.newgoldenera.com

  4. Ty big's Says:

    OK Eskay i understand the need to post this but let this breathe for awhile so we can actual continue these important conversations because it is impossible to get this important conversations going when theres a new post ever 2 minutes

  5. Ty big's Says:

    FROM BROTHER ALI POST

    I said : look at this another white guy talking about how glad he is this happened people need to stop acting like this is a victory for blacks and a huge loss for whites, the votes showed the majority of whites under 65 wanted this too

    and stop trying to do what the republicans were doing and separate and divide and realize that this brings everyone together and closer to us, leading to hopefully end the need to specify african-americas latin americans or just americans ( really european americans ) and we can all now just be considered as americans but with every black person trying to further the gap by scream crackers this and crackers that and these crackers are mad as shit, that just cancels out exactly what yesterday was all about, this is a new generation letting their voices be heard and that generation have moved passed race as an issue and hip-hop and the vast amount of bi-racial kids have gone a long way to to making this possible

  6. Beezy Says:

    Is it history or victory?

  7. Beezy Says:

    This will def bring out the lurkers.

  8. chea Says:

    lol ty always trying to spill his heart out only to see people move on to the next shitty song post

    t-minus 4 second until “elzhi ft. goines ft. mickey factz ft. black milk ft. diz gibran — we almost on!”

  9. Mark Twain Fame Says:

    # Joe 88 Says:
    November 5th, 2008 at 4:51 pm

    Watch this shit be wack.

    *Downloads song*

    ^^^

    who stepped on your shoes today. eatin shit sammiches today…ole bum ass whinny crankier than mister grouch mutha…

  10. eskay Says:

    >>it is impossible to get this important conversations going when theres a new post ever 2 minutes

    no it’s not.

  11. desario Says:

    i really like this song. we need a no dj/cdq

  12. CiCi The Intern Says:

    Oh Shawn…

  13. Joe 88 Says:

    who stepped on your shoes today. eatin shit sammiches today…ole bum ass whinny crankier than mister grouch mutha…

    ^Shut up MTF, & this song is wack. The beat is wack, Jay should hang it up after BP3

  14. Ty big's Says:

    Joe 88 Says:
    November 5th, 2008 at 4:47 pm
    I don’t wanna hear no white people talking around me for the next 3 weeks or i’m slapping the shit out of them.

    Fuck this white nigga “Ali” too

    …. a damn shame you would allow yourself to be so ignorant, why you got to take your hate out on him someone who has been very vocal in his support for Obama since he announced he was running and way before anyone thought he actually could win, all this shit your talking about is canceling out some of the progress that was made last night, Obama getting elected was great for race relations but not if ignorant people like you don’t allow it to continue

  15. Real Hip-Hop Says:

    Not feelin

    5Michiphopclub.com

  16. ace Says:

    YAY this sounds like new shit thats actually in the vein of the original Blueprint. im diggin this shit defenetly NOW im phyced for B3. kind pissed they didnt play the whole song but u cant tell its nice

  17. Mark Twain Fame Says:

    yo…that Evidence Layover mixtape is crazy…Ev is on the for front in the West along with Crook, Blu, and the usual suspects.

  18. eskay Says:

    >>Shut up MTF, & this song is wack. The beat is wack, Jay should hang it up after BP3

    yousa aggy ass nigger yo. Jay is spitting some inspiring shit on this and that beat is epic. go have a chilled coffee or some shit Oscar.

  19. M-Lito aka Ghost Says:

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++
    +++++++++++++#######+++++++++++++++++
    +++++++++++############+++++++++++++++
    ++++++++++###############+++++++++++++
    +++++++++#####++++++++###++++++++++++
    ++++++++###++++++++++++###+++++++++++
    ++++++++##++++++++++++++###++++++++++
    +++++++##+++++++++++++++####+++++++++
    +++++++#+++++++++++++++++###+++++++++
    ++++++##+++++++++++++++++####++++++++
    ++++++#+++++++++++++++##++@##++++++++
    +++++##++++++++++++############+++++++…
    +++++##++++++++#+++##+####+####+++++++
    +++++##++++#####+++#++#####+####++++++…
    +++++##+++##+###+++#+++****++####+++++…
    +++++##+++++#++#+++#+++++++++##++++++
    +++++##++++@++++++++#+++++++##+#+++++
    +++++#+++++++++++++++#++++++##+#+++++
    ++++++#+++++++++++++#++++++####++++++
    ++++++##+++++++++++####++++####++++++
    ++++++++++++++++@#+###++++++####+++++
    +++++##+#+++++++++++++++++++##+#+++++
    +++++#++++++++++++++##++++++####+++++
    +++++#+@++++++++++######++++##+++++++
    +++++#+#+#+++++++##+++#+++++##+++++++
    ++++++#++#++++++##+++###++++##+++++++
    +++++++#++++++++++++++++++#####++++++
    +++++++++#+++++++++++#++++#####++++++
    +++++++++++#+++++++++++++############+
    ++++++++++++#+++++++++++#############+
    +++++++++++++#++++++++###############+
    ++++++++++++++##++++########+########+
    +++++++++++++#++###########++########+
    +++++++++++###+++#########++#########+
    ++++++++#######++++######+++#########+
    ++++++#########+++++++##++++#########+
    +++++##########+++++###++++##########+
    +++############+++++#++++++##########+
    ++##############++++#++++++##########+
    ++##############++++++++++###########+
    +###############++++++++++###########+
    +############### ++++ +++++###########+
    +###############++++++#++############+
    +################+++++#++############+

  20. bobb Says:

    is this off bp3? ne one kno

  21. Barpan Music Says:

    shyt is fire …whats needed ..

  22. Mark Twain Fame Says:

    that song was aight…sounded like Cee-Lo on the hook…production was cool.

  23. Ty big's Says:

    chea Says:
    November 5th, 2008 at 4:55 pm
    lol ty always trying to spill his heart out only to see people move on to the next shitty song post

    … yo real talk I think eskay waits for me to drop some heartfelt real shit in novel form and then says ok now time for a new post, sidenote : did you go to Grant Park yesterday god damn I wish I could of been there

  24. Joe 88 Says:

    Ty stop being so sensetive, it was a joke, damn.

    Fuck being political right now, barack hasn’t been sworn in yet, & bush is still in office, it’s still a war going on, so it’s possible bush can stay in office. I’m happy like everyone else, but I aint no politic so i’m just playing my part, & if I wanna slap a cracker, then so be it.

  25. TY Says:

    who produced?

  26. M-Lito aka Ghost Says:

    Damn that’s tight (none)

    and I’m out this bitch

  27. Ty big's Says:

    eskay Says:
    November 5th, 2008 at 4:56 pm
    >>it is impossible to get this important conversations going when theres a new post ever 2 minutes

    no it’s not.

    .. sure it is when I’m in the middle of saying something important and yeah it maybe long but it’s the truth and when i’m done typing it it’s 3 posts later, it’s to hard and frustrating to keep up, like I said I understand needing to post this but let it breath for a minute ….

  28. Beezy Says:

    sidenote : did you go to Grant Park yesterday god damn I wish I could of been there

    ^^Some of my ppls out there said they showed up and then just murked…it was bedlam there.

  29. Mark Twain Fame Says:

    # Joe 88 Says:
    November 5th, 2008 at 4:57 pm

    who stepped on your shoes today. eatin shit sammiches today…ole bum ass whinny crankier than mister grouch mutha…

    ^Shut up MTF, & this song is wack. The beat is wack, Jay should hang it up after BP3

    ^^^

    here’s some cheese with that…

  30. Joe 88 Says:

    Watching the nuggets game tonight > Watching C-Span tonight

    >yousa aggy ass nigger yo. Jay is spitting some inspiring shit on this and that beat is epic. go have a chilled coffee or some shit Oscar.

    Soulja Boy “Bird walk” > Jay-Z “Victory”

    soulja boy tell em for the kids like disney

  31. CiCi The Intern Says:

    This joint is on point.

  32. Mark Twain Fame Says:

    BITCH GET OFF ME!

  33. dronkmunk Says:

    Yeah, History or Victory? Which one is it?

  34. Beezy Says:

    Soulja Boy “Bird walk” > Jay-Z “Victory”

    ^Kill. Your. Self.

  35. Mark Twain Fame Says:

    wha me do mah bird wak

  36. D_Block_4_Life Says:

    Victory = methamphetamine in capsules

    Joe you serious? what more do you want? or are you just hating right now just cause?

  37. Rockabye Says:

    Anyone going to DC for the Inauguration?

  38. Mark Twain Fame Says:

    # dronkmunk Says:
    November 5th, 2008 at 5:08 pm

    Yeah, History or Victory? Which one is it?

    ^^^

    its actually Hysterectomy. Jeez listen harder….(nada).

  39. Joe 88 Says:

    Beezy Says:
    November 5th, 2008 at 5:09 pm
    Soulja Boy “Bird walk” > Jay-Z “Victory”

    ^Kill. Your. Self.

    watch me yooooooooooooooooou!

    SMH @ everyone texting me last night when barack won, bitch leave a nigga alone.

  40. CiCi The Intern Says:

    # D_Block_4_Life Says:
    November 5th, 2008 at 5:11 pm

    Victory = methamphetamine in capsules

    Joe you serious? what more do you want? or are you just hating right now just cause?
    ^^^

    I knew that alone would make you come out of lurk status LOL!

  41. PW Says:

    Nice song…nothing mind blowing.

  42. Joe 88 Says:

    Joe you serious? what more do you want? or are you just hating right now just cause?

    ^About what? The Jay-Z song? I haven’t giving it a good listen yet, but the beat sucks, & i’m starting to have a A&R ear for music, if it don’t grab me in the first 15 seconds, it’s going off.

    If I don’t like it, does it really mean i’m hating? Just asking.

  43. Mark Twain Fame Says:

    # D_Block_4_Life Says:
    November 5th, 2008 at 5:11 pm

    Victory = methamphetamine in capsules

    Joe you serious? what more do you want? or are you just hating right now just cause?

    ^^^

    dont pay him no mind he’s just actin a donkey…someone pissed in his cheerios.

  44. D_Block_4_Life Says:

    If I don’t like it, does it really mean i’m hating? Just asking
    ^
    Not at all but i asked because you openly admit to hating sometimes so i was wondering if you was in hater mode, that alllll…….

  45. D_Block_4_Life Says:

    Nah real talk stannery aside this song has down syndrome, im serious

  46. Mark Twain Fame Says:

    eat dem cheerios while ya wah me do mah bird wak!

  47. eskay Says:

    my fault, it’s History.

  48. CiCi The Intern Says:

    # D_Block_4_Life Says:
    November 5th, 2008 at 5:19 pm

    Nah real talk stannery aside this song has down syndrome, im serious
    ^^^

    Go to class. Jay isn’t going to miss you that much…

  49. D_Block_4_Life Says:

    Joe you seem to have a predisposition when it comes to the BP3, get out of that state of mind and listen with an open one….

    *Goes to class*

    1

  50. Joe 88 Says:

    Naw i’m not in hater mode right now, but Jay-Z (once my favorite rapper ever next to pac) hasn’t moved me this year at all, I listen to every jigga song eskay uploaded, nothing. Same with this song, it’s not hate, I just think it’s over for Jigga in my eyes, no matter what he says, he should’ve left with american gangster, cause if this new album doesn’t get the acclaim & shit, he’s gonna make another album, smh

    just retire, they yelling from the nah right screen peanut gallery, not until my salary like the real mike lowry

    I think he’s rich enough to leave the game now

  51. Beezy Says:

    Max B is so ethical.

  52. Mark Twain Fame Says:

    *intializing hater mode*

    on GOAT Status:

    Nas > Jay-Z

    *evil laugh*

    “yes, look what I started…muuuahhh ha ha ha ha!!!!!!!!!!!!!!”

  53. D_Block_4_Life Says:

    I just think it’s over for Jigga in my eyes, no matter what he says
    ^^^
    Joe you seem to have a predisposition when it comes to the BP3, get out of that state of mind and listen with an open one…

    1

  54. CiCi The Intern Says:

    DBlock, go shit!

  55. Joe 88 Says:

    >get out of that state of mind and listen with an open one…

    ^I really do, belive I do. Still nothing.

  56. BK2LV Says:

    HOVA

  57. D. Billz Says:

    D_Block_4_Life Says:
    November 5th, 2008 at 5:19 pm

    Nah real talk stannery aside this song has down syndrome

    ^And so does the people who like it.

  58. ble et rouj Says:

    oh wow. lighta!

  59. BK2LV Says:

    daps everyone whats goodie….

  60. sleep Says:

    I was gonna go until brothers told me I gotta pay to hear barry speech on jan 20th.

  61. Rockabye Says:

    I had no idea Nas could double-time it like he does on “My President is Black.” No idea.

  62. Mark Twain Fame Says:

    # CiCi The Intern Says:
    November 5th, 2008 at 5:26 pm

    DBlock, go shit!

    ^^^

    damn…cici making sure mofos get to class on time…ya ole hall monitor abusing your power lookin mutha…lol.

  63. nick woj Says:

    this song straight up sucks.

  64. Mark Twain Fame Says:

    “Beats Like This” on Ev’s Layover Mixtape…mad crazy…damn.

  65. Rockabye Says:

    I was gonna go until brothers told me I gotta pay to hear barry speech on jan 20th.

    ^^^

    WTF do you mean by that? If you’re in Washington on that day, you’re going to be able to crowd around somewhere.

  66. Carlos Voltron Says:

    Nothing special about the song, but I’ll wait for the CDQ before I drop my final verdict.

  67. CiCi The Intern Says:

    # Mark Twain Fame Says:
    November 5th, 2008 at 5:31 pm

    # CiCi The Intern Says:
    November 5th, 2008 at 5:26 pm

    DBlock, go shit!

    ^^^

    damn…cici making sure mofos get to class on time…ya ole hall monitor abusing your power lookin mutha…lol.
    ^^^

    I got the hall passes on stash. 3 for a $1…get at me!

  68. Rockabye Says:

    *listens to Sam Cooke in full for the first time*

    *struggles not to cry*

  69. sleep Says:

    Nahger keep saying its $500 to go to the inagural speech.

  70. benhameen Says:

    yall bugging that shit is dope…

  71. Mark Twain Fame Says:

    # Rockabye Says:
    November 5th, 2008 at 5:30 pm

    I had no idea Nas could double-time it like he does on “My President is Black.” No idea.

    ^^^

    yeah he’s done that a few times…would like to hear it more often most def.

  72. Beezy Says:

    Jay slapped this song together in like an hour…just take it for what it is…a quick little something for election celebrations.

    Jesus.

  73. Mark Twain Fame Says:

    # Rockabye Says:
    November 5th, 2008 at 5:35 pm

    *listens to Sam Cooke in full for the first time*

    *struggles not to cry*

    ^^^

    thats the first time you heard “A Change Gon’ Come”?…man that song is super duper classic…Top 5 songs of all time to me. gives me goosebumps/chills every single f’n time I hear it.

  74. Kid Icarus Says:

    So soulful. I told ya that Victory was comin. Only made sense. Thats Cee lo on tha background.

    Eskay can we get the full rip. Fuck tha haters this is good music right here.

  75. Joe 88 Says:

    Jay slapped this song together in like an hour…just take it for what it is…a quick little something for election celebrations.

    ^No. I’m, not excepting wackness, And definently not from Jay-Z. What’s so hard about putting the same effort in everything you do? (n/h) He’s turning into who he use to talk about, when he was talking bout the kids he birthed with the “no pad, no pencil” he sounds just as bad as them now.

    I’ll be back, bout to play this song on repeat & see if I change my opinion

  76. Barack Oswagga Says:

    Props to Jay for his more recent social consciousnessessessssss

    Our swags is almost the same Hov

  77. benhameen Says:

    I played Sam cooke last night…killed it.

  78. Mark Twain Fame Says:

    # Kid Icarus Says:
    November 5th, 2008 at 5:41 pm

    So soulful. I told ya that Victory was comin. Only made sense. Thats Cee lo on tha background.

    Eskay can we get the full rip. Fuck tha haters this is good music right here.

    ^^^

    Jigga Stan-itis

  79. Rockabye Says:

    thats the first time you heard “A Change Gon’ Come”?…man that song is super duper classic…Top 5 songs of all time to me. gives me goosebumps/chills every single f’n time I hear it

    ^

    I was saving it.

  80. Mark Twain Fame Says:

    # Barack Oswagga Says:
    November 5th, 2008 at 5:45 pm

    Props to Jay for his more recent social consciousnessessessssss

    Our swags is almost the same Hov

    ^^^

    oh god… did this dude just say this… thats stalker status talk right there…

    “i wish I was you Jay-Z” no wait…”I am Jay-Z”

  81. DIGITAL SCALES Says:

    Damn i missed alot

  82. Mark Twain Fame Says:

    # Rockabye Says:
    November 5th, 2008 at 5:48 pm

    thats the first time you heard “A Change Gon’ Come”?…man that song is super duper classic…Top 5 songs of all time to me. gives me goosebumps/chills every single f’n time I hear it

    ^

    I was saving it.

    ^^^

    ha, nice.

  83. Kid Icarus Says:

    I can see President Obama preparing his speech to this.

  84. LogicSpeaks Says:

    Do NOT sleep on that Brother Ali joint…

  85. Barack Oswagga Says:

    Mark Twain Fame Says:

    November 5th, 2008 at 5:49 pm
    # Barack Oswagga Says:
    November 5th, 2008 at 5:45 pm

    Props to Jay for his more recent social consciousnessessessssss

    Our swags is almost the same Hov

    ^^^

    oh god… did this dude just say this… thats stalker status talk right there…

    “i wish I was you Jay-Z” no wait…”I am Jay-Z”

    ^^^You just wish you had swag like me

  86. Mark Twain Fame Says:

    aight time to leave…the lurking ass Jay stans are coming out…peace.

  87. eskay Says:

    Baltimoreans still mad at Jay cuz him and Dehaven sold they moms and pops dope in the 80’s.

  88. Mark Twain Fame Says:

    ^^^You just wish you had swag like me

    ^^^

    fuck outta here…I’m Real Grown ass man…I dont need SWAG…shits some fake bullshit ass word anyways…I SHIT ON SWAG!

    AND IM OUT.

  89. Barack Oswagga Says:

    Mark Twain Fame Says:

    November 5th, 2008 at 5:56 pm
    ^^^You just wish you had swag like me

    ^^^

    fuck outta here…I’m Real Grown ass man…I dont need SWAG…shits some fake bullshit ass word anyways…I SHIT ON SWAG!

    AND IM OUT.

    ^^^I seen you on here. You aint got no swag. You swagless nigga.

  90. D. Billz Says:

    Co-sign Joe88

    It’s always an excuse for Camel man when it’s a barely par track. Always. Smh. Any other MC would be thrown under the MTA.

  91. spirit equality Says:

    yo, i came in here and commented before i even heard the song because i was hype off the picture and thinking it would be an ill obama victory song but no, no, no (c) destinys child…that song was very boring. Jay needs to get focused again, man, this lowered my expectations for BP3 down to zero.

  92. benhameen Says:

    Baltimoreans still mad at Jay cuz him and Dehaven sold they moms and pops dope in the 80’s.
    ^
    in the home of the terrapins he had work for them.

  93. Barack Oswagga Says:

    D. Billz Says:

    November 5th, 2008 at 6:01 pm
    Co-sign Joe88

    It’s always an excuse for Camel man when it’s a barely par track. Always. Smh. Any other MC would be thrown under the MTA.

    ^^^Son did too much for the game, so he gets some passes.

  94. benhameen Says:

    Jay needs to get focused again, man, this lowered my expectations for BP3 down to zero.
    ^
    wait till you hear what I heard….hahahaahaha

  95. D. Billz Says:

    # spirit equality Says:
    November 5th, 2008 at 6:01 pm

    yo, i came in here and commented before i even heard the song because i was hype off the picture and thinking it would be an ill obama victory song but no, no, no (c) destinys child…that song was very boring. Jay needs to get focused again, man, this lowered my expectations for BP3 down to zero.

    ^Well according to eskay’s logic (or lack thereof), then clearly you are from Baltimore? Which side fam? *dapz*

    Because Baltimoreans are the only people bored with Camel’s music. It’s just us. No one else. So if you see me at Rodo’s in Fells Point, have a Guinness on me.

  96. cee mo cash Says:

    niggas hating

    this song is hot

    jay is better than ever

    this song > reasonable doubt

  97. el capitan Says:

    Radio still got exclusif shit anyway the track would not make history

  98. girlz_luv_me Says:

    damn..*sad face*..what happened jay??

  99. Rellextra Says:

    LOL @ the comments

  100. MalakiDaGod Says:

    DAMN JAY-Z DONT RAP LIKE JAY-Z…ANYMORE
    WOW WTF HAPPENED I THOUGHT AFTER ‘WATCH WHAT YOU SAY TO ME” & “MR CARTER” HE STILL HAD THAT BEST RAPPER ALIVE GENE IN HIS SYSTEM WTF HAPPENED WOW WOW WOW
    NICE BEAT…BUT HES STRUGGLING WITH HIS RHYMES NOT EVEN NAS FELL OFF THAT HARD NAS STILL NICE I GUESS THE FUTURE AND PRESENT IS THE SLAUGHTERHOUSE BOYZZZ!!!!!!!

  101. MalakiDaGod Says:

    benhameen Says:
    November 5th, 2008 at 6:04 pm

    Jay needs to get focused again, man, this lowered my expectations for BP3 down to zero.
    ^
    wait till you hear what I heard….hahahaahah

    ^^^
    THAT DOESNT SOUND LIKE A POSITIVE RESPONSE LMAO
    *WORRIED BOUT BP3*

  102. shanetron Says:

    I liked the song when PM did it and it was called “Hater Family”

  103. Free Download: Jay Z - History (Radio Rip) « I DJ TOO Says:

    […] via YN by Nah. […]

  104. JohnnyK Says:

    What the fuck is this about Baltimoreans being bored with Jay?

    I’m from Baltimore, and I fuck with Jay’s music. He’s my favorite rapper.

    This one’s alright. Not the best, not incredibly awful. Just average. “Jockin Jay-Z” was my shit though, so I’m still checking for BP3.

  105. Jay-Z [History] « Tha Aftershock Says:

    […] Yeah, its about that time. The onslaught of Obama songs is upon us. This here is a radio rip of Hova’s tribute. I know my ass is about to be late for class posting but hey…Props to Eskay, as usual. […]

  106. THE FURY \ YES WE DID! Says:

    […] I guess Hovoncé wanted to be the first to record a tribute song to Obama’s win (or the first recognized anyway), because that’s exactly what he did on a track called “History”. I’m not too fond of it, but I won’t hate on anything Obama affiliated. Hell, Cassie could do a song for him and I might give it a pass (don’t get any ideas though, girl). […]

Leave a Reply