Video: The Foreign Exchange – Daykeeper

Featuring Muhsinah. Leave It All Behind is in stores and on iTunes now.

via OKP

Previously: The Foreign Exchange – Leave It All Behind Sampler


AddThis Social Bookmark Button

61 Responses to “Video: The Foreign Exchange – Daykeeper”

  1. Joe 88 Says:

    who?

  2. BabyDoll Says:

    Daykeeper sounds like a scary movie…

  3. the dough Says:

    >Stack Bundles

  4. DIGITAL SCALES Says:

    http://www.youtube.com/watch?v=C6E7nDaiU04

    Actually it was this one

    Damn joell was killing it then he brought out tech crazy

  5. Big Homie Says:

    Modern Day Slavery was definitely one of my favorite joints off the Bodega album

  6. SpotOn Says:

    almost cant believe this the same Phonte. Real artist right there. Dont sleep on Nicolay’s throwback sound neither.

  7. cOLD Says:

    http://www.video.google.com/videoplay?docid=-3372518898419210310

    ^profits>>>

  8. Joe 88 Says:

    Love lockdown > Jim Jones “Day & Nite”

    I need to hear the original version, cause jimmy shit was horrible

  9. DIGITAL SCALES Says:

    Youtube sobs that spot is slept on, everybody has ran through there

    I seen sean kingston perform beautiful girl befor it was popping, it sounded like straight shit, 3 weeks later that song was a hit

    I wasnt there for when kanye swizz and all them niggas was there but that was pretty legendary

    From the saigon prodigy shit to the max b shit to the stimuli shit

    Saigon beat a nigga ass on stage couple a year befor the prodigy shit, i had just started bumping saigon when i seen that i was like WOW this nigga is crazy

  10. SpotOn Says:

    cOLD Says:

    October 23rd, 2008 at 3:05 pm
    http://www.video.google.com/videoplay?docid=-3372518898419210310

    ^profits>>>

    ^^^WWOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOWWWWWWWWWWW

  11. cOLD Says:

    and some of you think theres democracy in a monetary based society. smh. go vote for change lol.

  12. Super_Fly_Jimmy_Snuka Says:

    Saigon beat a nigga ass on stage couple a year befor the prodigy shit, i had just started bumping saigon when i seen that i was like WOW this nigga is crazy
    ^^^
    Did you cream your pants? (no)

  13. SpotOn Says:

    I posted this last nite:

    @Dbillz this is that Kid Cudi mictape. Its pretty cool, but Day n Nite is a stand out track imo. Dude is definetly doing something diff:

    http://www.nahright.com/2008/07/17/a-kid-named-cudi-mixtape/

    And on another note, props to Jim Jones for bringing attention to the song, but this is the DOPE remix:

    http://www.nahright.com/2008/10/09/fashawn-day-n-nite-remix/

    Fashawn murks it. I cant even listen to the Jim Jones version cause this is the 1st version i heard. I almost like this version better than the original.

  14. masterOVdutchez Says:

    am I seeing this right or is this a slideshow?

  15. Plug Says:

    did I see that google video right?!?!?!?

  16. SpotOn Says:

    I like the Fashawn remix better than the original…no disrespect to Cudi. Kid is doing his thing.

  17. eskay Says:

    >>and some of you think theres democracy in a monetary based society. smh. go vote for change lol.

    yeah, so lets not vote and get 8 more years of the Bush Doctrine. smh.

  18. BabyDoll Says:

    SpotOn Says:

    October 23rd, 2008 at 3:11 pm
    I like the Fashawn remix better than the original…no disrespect to Cudi. Kid is doing his thing.

    ^Fa’ sho…LOL

  19. Mr. Papagiorgio Says:

    did I see that google video right?!?!?!?

    ^^
    nigga. . . i was thinkin the same exact shit!!!

    what the hell be goin on . . . .

    *reads up on holistic medicine*

    *buys kush and robitussin*

  20. Joe 88 Says:

    saigon is a herb.

  21. Plug Says:

    YYYYYYOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!

    YALL HEARD THAT NEW PRODIGY SONG “BOXCUTTERS” FT BIG TWIN!?!?!?!?

    THAT BEAT IS LIKE CHEWING CONCENTRATED LEMON JUICE. YOU CANT HELP BUT GET THE SOUR FACE. SICK!!!!!!!

  22. Big_seth Says:

    >>and some of you think theres democracy in a monetary based society. smh. go vote for change lol.

    yeah, so lets not vote and get 8 more years of the Bush Doctrine. smh.

    ^^
    In what respect do you mean Eskay? Do you mean his world view?

    HAHA. Palin is gangsta for going on TV and not knowing anything.

  23. Plug Says:

    BOXCUTTERS feat. Big Twins

    We’re always inspired by unearthly, spooky melodies, and this beat came about after watching a zombie flick. It feels like you can hear them screaming in there. At first, the beat felt kinda stiff. We had to work real hard to give it more movement. Twin put it down first and then the song laid around for a few weeks….for some reason we had to push this one on P a little bit. But it turned out to be my favorite verse on the record.

  24. Super_Fly_Jimmy_Snuka Says:

    saigon is a herb
    ^^^
    Saigon is one hell of a rapper, thats all i know

  25. cOLD Says:

    yeah, so lets not vote and get 8 more years of the Bush Doctrine. smh.

    ^ I guess it all depends on how you like your shit served. (||)

  26. SpotOn Says:

    Plug Says:

    October 23rd, 2008 at 3:16 pm
    YYYYYYOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!

    YALL HEARD THAT NEW PRODIGY SONG “BOXCUTTERS” FT BIG TWIN!?!?!?!?

    THAT BEAT IS LIKE CHEWING CONCENTRATED LEMON JUICE. YOU CANT HELP BUT GET THE SOUR FACE. SICK!!!!!!!

    ^^^Link or quench

  27. DIGITAL SCALES Says:

    The hook on that shit sick

  28. JaySmooth Says:

    Jimmy sound extra zooted on the Day & Nite (Remix). He sound like he just got out of bed.

  29. Super_Fly_Jimmy_Snuka Says:

    I dont know about ya but the nigga Sid Roams is a bt trash on the beats…..hes a alch knock off and some of his beats sound like their made on a 49.99 casio keyboard from wallmart

  30. Plug Says:

    ^^^Link or quench
    ————

    Sid Roams Break Down Prodigy’s Product Of The ’80s

    in nahright lite

    third track

  31. Joe 88 Says:

    Pac said “P Joe keep ya eyes on ya enimies”

  32. Cliff Skighwalker Says:

    this song is ill…

  33. spirit equality Says:

    SMH @ calling Nicolay’s production a ‘throwback’ sound. Did that song sound like a Pete Rock and CL Smooth instrumental to you? Clean your ears out, fam. Nicolay is way more than a ‘throwback’ producer.

    I guess the subtext of the video is the girl is a heroin addict in recovery and the guy represents heroin? Just judging from the spoon getting lit up in the beginning….

  34. Plug Says:

    I dont know about ya but the nigga Sid Roams is a bt trash on the beats…..hes a alch knock off and some of his beats sound like their made on a 49.99 casio keyboard from wallmart
    ——-
    call it what you want but he put in work on HNIC2. great rookie effort on his part. alchemist is 10 years in

  35. Super_Fly_Jimmy_Snuka Says:

    HNIC 2 >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> POT80’s

  36. Joe 88 Says:

    Making niggas follow my lead, most of them die over greed, laying niggas down like apollo creed if need – Mac

    Mac = most under rated rapper from the south.

    Mac > Luda

  37. Plug Says:

    has this new P leaked????

  38. Super_Fly_Jimmy_Snuka Says:

    call it what you want but he put in work on HNIC2. great rookie effort on his part. alchemist is 10 years in
    ^^^^
    Im not even gonna front hes beat on HNIC2 were 86x better the POT80’s…..maybe i exaggerated a bit

  39. Plug Says:

    Mac = most under rated rapper from the south.
    ——–
    cats didnt catch o to the mac quotes i dropped earlier today… off that song lockdown

  40. BabyDoll Says:

    Plug Says:

    October 23rd, 2008 at 3:23 pm
    has this new P leaked????

    ^lol…that’s a funny question

  41. b-ease Says:

    Super_Fly_Jimmy_Snuka Says:

    October 23rd, 2008 at 3:23 pm
    HNIC 2 >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> POT80’s

    ^^
    No-sign.

  42. SpotOn Says:

    spirit equality Says:

    October 23rd, 2008 at 3:21 pm
    SMH @ calling Nicolay’s production a ‘throwback’ sound. Did that song sound like a Pete Rock and CL Smooth instrumental to you? Clean your ears out, fam. Nicolay is way more than a ‘throwback’ producer.

    ^^^Hey Lamont, he uses alot of old sounding synths. Nothing wrong with that. I have a couple of albums from him. Clean out your perception, nothing new under the sun.

  43. Super_Fly_Jimmy_Snuka Says:

    Max B looks like he rocks dora the explorer underwears (no)

  44. Plug Says:

    ^lol…that’s a funny question

    cosign

    *rephrases question*

  45. DIGITAL SCALES Says:

    BabyDoll Says:

    October 23rd, 2008 at 3:26 pm
    Plug Says:

    October 23rd, 2008 at 3:23 pm
    has this new P leaked????

    ^lol…that’s a funny question
    ^^^^
    Word i thought the same shit

  46. Super_Fly_Jimmy_Snuka Says:

    Max B looks like hes into flat chested chicks with nipple rings

  47. Joe 88 Says:

    @ Plug

    I gave X-Facta the link (fall back) saturday, I thought you been have it by now.

  48. E AKA THE REAL NORIEAGA Says:

    Mac = most under rated rapper from the south.
    ^^
    isn’t he locked up now

  49. b-ease Says:

    You’re wilding d-block. They wanted to create a 80’s sound for P in the same vein that Alc made a 70’s vibe. The synths on that album are crazy, and the drums are equally dope. POT80’s is great.

  50. Super_Fly_Jimmy_Snuka Says:

    Max B looks like the type of nigga to reheat french fries

  51. Super_Fly_Jimmy_Snuka Says:

    Max B looks like his favorite Tv show is Paris BFF

  52. Super_Fly_Jimmy_Snuka Says:

    Max B looks like he sleeps with the night light

  53. Joe 88 Says:

    isn’t he locked up now

    ^Yep, gave him a raw deal, got 25 years, they working on a appeal right now, hopefully he gets it, I feel for any nigga behind the wall guilty or not (unless your a rapist, or kill people for no reason)

  54. Plug Says:

    @ Plug

    I gave X-Facta the link (fall back) saturday, I thought you been have it by now.
    ——-
    heck naw. Im mad late

  55. Joe 88 Says:

    If young is what they want, then young is what they getting

  56. Super_Fly_Jimmy_Snuka Says:

    You’re wilding d-block. They wanted to create a 80’s sound for P in the same vein that Alc made a 70’s vibe. The synths on that album are crazy, and the drums are equally dope. POT80’s is great
    ^^^^
    That kool if you feel that way but to say its great is certainly an overstatement. I understand your in love with it but the beats are redundant and rinky dink….Sid Roams made 3 beats at most that captured an 80’s feel the others with the execption of the Jake One beats were trash dukey….Jake one went it

  57. Super_Fly_Jimmy_Snuka Says:

    But their is no way that its better then HNIC2….Imo of course

  58. secondbest21 Says:

    i don’t get it…

  59. Plug Says:

    did sid roams make “click clack”?

  60. Super_Fly_Jimmy_Snuka Says:

    Edit***

    with the execption of the Jake One beats the rest were trash dukey

  61. secondbest21 Says:

    # Super_Fly_Jimmy_Snuka Says:

    But their is no way that its better then HNIC2….Imo of course

    ^^^^ co-sig. i was listening to it again this morning at work. none of the white folk were asking me to turn it down like they did with hnic2…

Leave a Reply