Video: ?uestlove on KUBE 93’s Sound Session

?uestlove links with DJ Hyphen on KUBE 93’s Sound Session. He covers several topics including Rising Down, the lost Roots album, volunteering for Obama’s campaign, working on albums from Al Green and Marvin Gaye, why Black Thought is continually underrated, the rumor of a sequel to Dave Chappelle’s Block Party, and more.This is a 5 video playlist.

Download the full audio here.

Previously: U-N-I – Beautiful Day (Live on KUBE) (Video)


AddThis Social Bookmark Button

59 Responses to “Video: ?uestlove on KUBE 93’s Sound Session”

  1. Joe 88 Says:

    Will Smith – A Millie Freestyle

    ^You can’t be serious?

    *Clicks link*

  2. icon (trillbert arenas) Says:

    yepperz

  3. icon (trillbert arenas) Says:

    Numskull of the Luniz facing life on 12 felonies, including sodomy & firearms possession

    ***Damn, he got 25 with an L on it….

  4. Ghost Writer Says:

    b-ease Says:

    June 9th, 2008 at 12:49 pm
    Will Smith – A Millie Freestyle

    ^^^
    I’m perpared to call out of work early, or at the very least, go home on my lunch break, just to hear this. Seriously.

    ^
    Co-sign……

    Will is my dude(none)

  5. b-ease Says:

    icon (trillbert arenas) Says:

    June 9th, 2008 at 12:52 pm
    Numskull of the Luniz facing life on 12 felonies, including sodomy & firearms possession

    ***Damn, he got 25 with an L on it….

    ^^^
    *Sings “25 on it/Firearms and sodomy/25 on it/Numskill will never be free” to Luniz “5 on it” melody…* It fits seamlessly.

  6. Ghost Writer Says:

    Will Smith – A Milli >

  7. sleep Says:

    That nigga bullshittin will aint got no freestyle but he’s a monster @ the box office has he ever had a film flop

  8. lo k Says:

    smh @ Warren G getting pulled over with cheeba because his driver ran a red light…

  9. icon (trillbert arenas) Says:

    That nigga bullshittin will aint got no freestyle but he’s a monster @ the box office has he ever had a film flop

    ***I think that “Wild Wild West” was a huge flop (nhjic)…

  10. b-ease Says:

    sleep Says:

    June 9th, 2008 at 12:57 pm
    That nigga bullshittin will aint got no freestyle but he’s a monster @ the box office has he ever had a film flop

    ^^^
    Well, technically, Wild Wild West failed to make a profit, but yeah, you’re pretty much right.

  11. icon (trillbert arenas) Says:

    lo k Says:

    June 9th, 2008 at 12:58 pm
    smh @ Warren G getting pulled over with cheeba because his driver ran a red light…

    ***the next stop is the Eastsiiiiiiiiiiiiide County Ja-hey-hey-hey-he hey y’all!!!

  12. b-ease Says:

    lo k Says:

    June 9th, 2008 at 12:58 pm
    smh @ Warren G getting pulled over with cheeba because his driver ran a red light…

    ^^^
    Warren G has a driver?!? Why? Where the fuck is he going?

  13. sleep Says:

    How the fuck warren g able to afford a driver

  14. D_block_4_life Says:

    Komodo Dragon >>

  15. b-ease Says:

    D_block_4_life Says:

    June 9th, 2008 at 1:01 pm
    Komodo Dragon >>

    ^^^
    Co-sign, as if there was any doubt.

  16. Ghost Writer Says:

    smartenupnas.com/2008/06/08/jesikah-maximus-ssx-magazine/#more-4727

  17. sleep Says:

    Will smith resume»»any actor ever

  18. icon (trillbert arenas) Says:

    sleep Says:

    June 9th, 2008 at 1:03 pm
    Will smith resume»»any actor ever

    ***no.

  19. D. Billz Says:

    So I was in Harlem on Saturday…

    I was rockin’ the brown/beige Dunks with the neon green checks on the side… just copped in B’more the night before. Feelin’ fresher than ever, I decided to take out the brown laces and put in the alternate neon green joints since loud ass colors are not only permissable Uptown, but part of the ambiance as well.

    So here I am, walkin’ up Lenox Ave. on my way to the Schomburg Center. As I’m crossin’ 132nd, I see Paul Mooney walkin’ towards me going south on Lenox. As we’re crossin’ the street at the same time I shout out, “hey Paul, what’s up man?” His response with immediate quickness was, “damn, is your shoe strings loud enough?” I. Fuckin. Died.

  20. Ghost Writer Says:

    “hey Paul, what’s up man?” His response with immediate quickness was, “damn, is your shoe strings loud enough?” I. Fuckin. Died.

    ^
    LOL…….haha

  21. sleep Says:

    #’s don’t lie check I’m talking bout grossing money not the quality of the film cause that I am ledgend suxed

  22. b-ease Says:

    icon (trillbert arenas) Says:

    June 9th, 2008 at 1:06 pm
    sleep Says:

    June 9th, 2008 at 1:03 pm
    Will smith resume»»any actor ever

    ***no.

    ^^^
    If we’re talking blockbusters, then yeah, Will’s looking at top 3. But all around around quality of movies and performances. Give him another 15-20 years. Jack Nick, Deniro, and Pacino (Tom Hanks?Denzel?) are still the kings as of now.

  23. icon (trillbert arenas) Says:

    whaddup, Billz…LOL @ the Negrodamus encounter—dude’s one of my favorite comedians, ever….

  24. Hatrick Swayze Says:

    di caprio > Will smith

    No HOMO THOUGH

  25. Hatrick Swayze Says:

    Paul Mooney > ________

    LMAO

  26. icon (trillbert arenas) Says:

    If we’re talking blockbusters, then yeah, Will’s looking at top 3. But all around around quality of movies and performances. Give him another 15-20 years. Jack Nick, Deniro, and Pacino (Tom Hanks?Denzel?) are still the kings as of now.

    ***Yep…if you wanna get technical, you can throw in Harrison Ford…shit, Tyler Perry is the most bankable “talent” out there….Will makes great summer flicks, and HE WILL eventually be at the the top of the pile (no 6 Degrees of Separation), but he’s not there yet…I don’t even think it’ll take 15-20 years- just let dude have like 5 more strong years

  27. icon (trillbert arenas) Says:

    White folks don’t wanna shake their family trees…they’re afraid some niggas is gonna fall out (c) Mooney

  28. D. Billz Says:

    iCon… iFux… GWriter… DBlock… b-ease… Joe88…

    What it is?

  29. D. Billz Says:

    iCon… iFux… GWriter… DBlock… b-ease… Joe88…

    What it is?

  30. D. Billz Says:

    iCon… iFux… GWriter… DBlock… b-ease… Joe88…

    What it is?

  31. b-ease Says:

    Hatrick Swayze Says:

    June 9th, 2008 at 1:12 pm
    Paul Mooney > ________

    LMAO

    ^^^
    Damn right. I dont care how gay he seems (pause).

  32. Big Homie Says:

    Is the Will Smith joint suppose to sound like that?

  33. b-ease Says:

    *daps Billz*

  34. icon (trillbert arenas) Says:

    b-ease Says:

    June 9th, 2008 at 1:14 pm
    Hatrick Swayze Says:

    June 9th, 2008 at 1:12 pm
    Paul Mooney > ________

    LMAO

    ^^^
    Damn right. I dont care how gay he seems (pause).

    ***Yeah, I gotta admit, his mannerisms are mad “off” sometimes, lol…

  35. cOLD Says:

    lf: kim k’s ass > the universe.

  36. Ghost Writer Says:

    *daps D. Billz*

  37. cOLD Says:

    yea paul mooney is homo, so is that wallace character, as told by dick gregory himself.

  38. digital scales Says:

    I’m walking thru 3rd ave and 149th street and some old man coming out the bus in a motorized wheelchair fell back and the wheel chair flipped over…i went and helped him get up along with the bus driver…he starts then barking at the bus driver telling him hes a fucking idiot a fucking white devil, telling me to call the police call the ambulance….he was going crazy….i called but i didn’t stay i dipped, too much commotion…if he was really hurt and it was the bus drivers fault, that nigga copping a new bently motorized wheelchair soon….but i did help him up that’s my good deed for the day, praise the lord…

  39. Big Homie Says:

    Would you consider me a fat ass if I ordered this from McDonalds:

    3 double cheesburgers, 4 piece nuggets, medium fries, large Hi C orange

  40. cOLD Says:

    Blacks in Massachusetts account for 6 percent of the population, but 28 percent of people with HIV/AIDS.

    ^ dang.

    *renews wedding vows*

  41. digital scales Says:

    im bout to go check that now lito

  42. icon (trillbert arenas) Says:

    Big Homie Says:

    June 9th, 2008 at 1:18 pm
    Would you consider me a fat ass if I ordered this from McDonalds:

    3 double cheesburgers, 4 piece nuggets, medium fries, large Hi C orange

    ***Greedy ass nigga, lol…(none)

  43. b-ease Says:

    Big Homie Says:

    June 9th, 2008 at 1:18 pm
    Would you consider me a fat ass if I ordered this from McDonalds:

    3 double cheesburgers, 4 piece nuggets, medium fries, large Hi C orange

    ^^^
    Pause. But yeah, one of those double cheeseburgerts gotta go son. Pause (just for emphasis).

  44. D. Billz Says:

    My badd for the triple post.

    It was hot as fuck in NYC on Sat. Tell me why I went in Dr. Jay’s and copped me a pair of shorts… wore them shits out the store. The PR lady workin’ in there told me to just give her the money and she’d take off the anti-theft jumpie and bring my shorts to my dressin’ hut (way too small to be a dressin’ room).

    Shoutouts to my manz Shawn Lee (Duepayers) on the housewarming party in Prospect Park. Money movin’ on up in the world n’ shit.

    And smh @ me being 0-for-1 on Sat. when I was tryin’ to holla. This shorty that I had seen earlier that day while walkin’ up Lenox… I seen her again walkin’ in the opposite direction as I’m hikin’ back up the street. She get within a few feet and I decide to say some slick shit about her tryin’ to block the sun with her hand… only to find out she didn’t hear me because she had a fuckin’ iPod in her ears. She took ’em out and gave me the “oh I’m sorry I didn’t hear you” face, which by then it was too late because I was already a few feet past her and wasn’t about to double-back because 1.) that’s a violation in the Handbook for Macks, and 2.) it was too damn hot to be standin’ in one spot.

  45. icon (trillbert arenas) Says:

    Tell me why I went in Dr. Jay’s and copped me a pair of shorts… wore them shits out the store.

    ***LMAO..that’s a new one…I used to do that with my annual pair of kicks, when I was a kid…

  46. D. Billz Says:

    Big Homie Says:

    June 9th, 2008 at 1:18 pm
    Would you consider me a fat ass if I ordered this from McDonalds:

    3 double cheesburgers, 4 piece nuggets, medium fries, large Hi C orange

    ^I might consider you a candidate for high cholesterol, high blood pressure, high blood sugar, and maybe a bypass in the future if you continue to eat like that.

  47. digital scales Says:

    what you doing in nyc billz…

  48. Big Homie Says:

    LMAO at Billz

  49. cOLD Says:

    ^damn billz she took em out, means she was interested

    *mails billz season 1 of Lost* (c) Nation

  50. Ghost Writer Says:

    And smh @ me being 0-for-1 on Sat. when I was tryin’ to holla. This shorty that I had seen earlier that day while walkin’ up Lenox… I seen her again walkin’ in the opposite direction as I’m hikin’ back up the street. She get within a few feet and I decide to say some slick shit about her tryin’ to block the sun with her hand… only to find out she didn’t hear me because she had a fuckin’ iPod in her ears. She took ‘em out and gave me the “oh I’m sorry I didn’t hear you” face, which by then it was too late because I was already a few feet past her and wasn’t about to double-back because 1.) that’s a violation in the Handbook for Macks, and 2.) it was too damn hot to be standin’ in one spot.

    ^
    *dies*

    Yo this shit is entertaining…..lol

  51. D. Billz Says:

    cOLD… BigHomie…

    What it is?

  52. cOLD Says:

    does anyone besides me find Amy Wine house deteriorating self to be sexy, and that snout of hers only adds to her appeal.

  53. D. Billz Says:

    digital scales Says:

    June 9th, 2008 at 1:24 pm
    what you doing in nyc billz…

    ^My manz housewarmin’ jumpie in BK. He’s from Lowa East, but just moved to BK about a month ago.

  54. Hatrick Swayze Says:

    Word to Billz LFieldedness: *daps* So tell me why I got assaulted by ticks/fleas or some shit yesterday at the homies homie’s FInals Barbeque….

    SO We shoot over to dudes crib to watch the game niggas is barbequing talking mad shit and getting hammered. Dude has a huge house but its disgustingly dirty, I was like wtf. Anyways he tied his mutts up in the back but I could tell he lets them bitches in his crib. I am not trying to be ossidity but I didnt eat the food, I fucked with some chips and beer. I was rocking shorts and a Wifebeater. Anyways long story short I wake up this morning with like 50 bites on my legs and arms …. I am like wtf was resontating/habitating in his crib/couches ……. My Epidermis lost. ANd I am not going back to that niggas crib ever!

  55. Big Homie Says:

    So I am finally getting my wisdom teeth pulled tomorrow. Is is true that I can’t smoke for 24 hours afterwards? Any recommendations? I hear cottonballs over the hole (pause) will allow me to smoke. I have never gone over a few hours without a bogey in like 10 years.

  56. pockets Says:

    she had a fuckin’ iPod in her ears

    ^heh, but yo billz in bk? the universe will implode any second now

  57. D. Billz Says:

    cOLD Says:

    June 9th, 2008 at 1:25 pm
    ^damn billz she took em out, means she was interested

    ^You probably right. But I chalked it and kept it movin’. I had to get to the Schomburg and try to get some studyin’ in before I hauled off to BK for a party. I probably coulda stopped and shot the breeze with her, but a lack of a breeze is the reason I was high-steppin’ (no Prime Time) up Lenox at rapid pace to begin with. She was about 5’8, a shade lighter than me, hips wide as a man-hole cover, nice titties, light brown hair, I think she might’ve had freckles too. I think I might have to re-visit the Rotten Apple for my birthday.

  58. D_block_4_life Says:

    *daps Billz*

  59. Nah Right » Blog Archive » Video: RZA Inteview w/ KUBE’s Sound Session Says:

    […] Previously: ?uestlove on KUBE 93’s Sound Session 20f1 […]

Leave a Reply