Kanye Responds to EW Concert Review

Kanye

Wow, Kanye just tore Entertainment Weekly writer Chris Willman a new one for his review of the opening night of the Glow in the Dark Tour in Seattle.

Here’s the full post from his blog:

Yo, anybody that’s not a fan; don’t come to my show. For what?! To try to throw yall to cents in? Yall rated my album shitty and now yall come to the show and give it a B+. What’s a B+ mean? I’m an extremist. It’s either pass or fail! A+ or F-! You know what, fuck you and the whole fucking staff!!! I know I shouldn’t dignify this with a comment, but the reviewer threw a jab at all the artists. I just wanna know when was the last time you enjoyed yourself. If you can’t have fun and loose yourself at this tour it’s a good chance you’re a very miserable person. I actually feel sorry for you guys. Your job forces you to not have fun anymore. Grab a drink, holla at some nice girls, and party bitch!!! You don’t know shit about passion and art. You’ll never gain credibility at this rate. You’re fucking trash! I make art. You can’t rate this. I’m a real person. I’m not a pop star. I don’t care about anything but making great art. Never come 2 one of my shows ever again, you’re not invited and if you see me… BOW!!! This is not pop, it’s pop art! Chris Willman, kill yourself!

Damn son.


Now, I’m not familiar with Chris Willman’s writing, but after reading his review, I’m guessing that he probably felt more at home at Coachella last week. That may be unfair, and I may be way off, but dude pretty much made it a point to dis any act that didn’t bring an electric guitar on stage. For instance: he admonishes Lupe for rapping over the “Kick Push” instrumental, and then in the next breath praises N.E.R.D. for “rocking out with a full-band…” Gnarly dude.

Willman also posted a preliminary review the day after the show, which was somewhat less critical, but I believe the version posted online today is what will appear in EW‘s print edition.

Look, it’s entirely possible that Kanye, Lupe and Rihanna all had bad nights. I don’t know, I wasn’t there. Maybe rapping over a recorded track wasn’t the best move for Lupe. And Ye has been known to dumb out and get a little emotional sometimes. But as a fan of music, particularly Hip-Hop, I learned along time ago that most reviews are completely worthless. There’s no substitute for experiencing an album or a concert first hand. And even then, these experiences are all so personal and subjective, it’s a waste of time to try and capture it in writing.


AddThis Social Bookmark Button

69 Responses to “Kanye Responds to EW Concert Review”

  1. cMac Says:

    damn son

  2. Eightys Baby Says:

    Damn, my side hurts mane. This is too much.

    LMAO@Grab a drink, holla at some nice girls, and party bitch!!!

    *dies*

  3. waxx Says:

    ya dig

  4. CiCi The Intern Says:

    my goodness …

  5. kvn Says:

    what a diva

  6. Blu Says:

    tell em why you mad son!

  7. RIGZ Says:

    Whats wrong with a B+ ????

    That dont sound like a bad review to me…

    Kanye’s buggin

  8. RIGZ Says:

    # RIGZ Says:
    May 2nd, 2008 at 6:51 pm

    I hear what your saying Billz, but everyone must find their own truth within themselves

    If anyones truth is REALLY the ONE truth we are all seeking (the one truth you speak of), they will never truly be aware of this until they leave this planet anyway…

    So right now, no-one KNOWS anything…The most you can do is gather up & soak in all the information possible then make a sound judgement…The more degrees you see something from, the easier it is to determine it’s shape…And none of us right now have 360 degree vision

    So right now I have MY truth according to where I am in my studies. I could read something tomorrow that changes my views forever

    You get what I mean?

  9. DJ Daddy Mack Says:

    damn. he went in son. fucking ether.

  10. chea Says:

    Grab a drink, holla at some nice girls, and party bitch!!!

    ^

    i love it

    chi-town up up and away you bitches!

  11. DJ Daddy Mack Says:

    *thinks about taking down his ghostface concert review then wakes the fuck up*

    ummm no thank u.

  12. landlORD Says:

    Kanye Says

    Grab a drink, holla at some nice girls, and party bitch!!!

    ————-

    *fixes glass of grapefruit juice*

    *smacks ladyLORD on her considerable ass*

    *tells her to “party bitch!!!”*

    *receives blank stare*

  13. RIGZ Says:

    It wasnt even a bad review

    Kanye’s buggin the fuck out.

    Everytime Ye does some shit like this, I lose respect for him. Not as an artist, but as a man…

    I mean c’mon. He said it was an “Intimate spectacle” & Ye was “riviting”.

    Stop buggin out Kanye. Please.

    B+ is a good fucking grade

  14. GMFB Says:

    By the same token, though. Maybe if you hate every review, you should stop reading them, Ye. Just saying.

  15. Z.Davi Says:

    MY GLOW IN THE DARK YOUR REVIEW
    http://youtube.com/watch?v=QR0H3zpIt38

  16. sideshowRaheem Says:

    It’s clear that he has an issue with Kanye as a person he trashes him trough out the review but then gives the concert a B+. That doesn’t even make since and all the other reviews I read from the Seattle show said it was hot so obviously dude was trippin.

  17. Paperstacker Says:

    I mean I know reviews are worthless, and that includes movie reviews especially. I hardly even pay attention to music reviews. After all a review is simply another personal opinion. What makes on review more credible than the other?? Nothing..

    However wtf is Kayne complaining about a B+?? “I only pass or fail”?? lol..Well nigga a F is a fail and a B to A+ is a good pass. I mean whether your an extremist or perfectionist regardless your not perfect. No one is. Kanye needs to learn how to accept some criticism sometimes and stfu. Constructive criticsim liek a “B+”keeps you striving for more and motivates you to improve.

    This nigga always wanna hop on some ol’ drama queen type shit instead of taking a B+ and turning it into motivation.

    “I create magnificent art”

    I mean this nigga really think he Mozart or bethoven huh.

  18. !Ven-Tech? Says:

    RIGZ Says:

    May 2nd, 2008 at 6:55 pm
    Whats wrong with a B+ ????

    That dont sound like a bad review to me…

    Kanye’s buggin
    ^^^

    I think it’s kinda good he acts like a girl sometimes. It lets you know the dude is still human…

  19. digital scales Says:

    hahahaha kanye is a faggot

  20. Paperstacker Says:

    I think it’s kinda good he acts like a girl sometimes. It lets you know the dude is still human…

    ^^^^^^^^^^^^^^^^

    Kanyes ego will be the downfall of himself if he doesn’t control it. The drama queen shit just shows he doesn’t know how to accept any constructive criticism. If he was already the best at everything what room would he have to grow?

  21. Jerry Nice Says:

    Kanye is the most insecure person in music…Chill out homie. Graduation is a good album. You are going to get people praising you and people hating you. At least they’re talking about you dude.

    The more I listen to ‘Ye jab his mouth, the less interest I have in giving him any thought. Graduation gets worse the more I hear him crying about gossip.

    I don’t know what’s worse…This, or Jay-Z addressing a basketball player?

    What is going on?

  22. landlORD Says:

    … Kanye has earned the right to beat his chest … let him carry on, he’s a funny dude … love for self is the greatest love of all … it is what causes dreams to come true …

  23. eskay Says:

    >>However wtf is Kayne complaining about a B+?? “I only pass or fail”?? lol..Well nigga a F is a fail and a B to A+ is a good pass.

    Ye don’t care. He dumbed out on XXL cuz niggas gave Common an XL. He’s a perfectionist. I don’t hold it against him, although he definitely be blacking out. But I found this particular rant funny, so I ain’t mad at him.

    “…and if you see me… BOW!!!”

    ^classic

  24. RIGZ Says:

    # !Ven-Tech? Says:
    May 2nd, 2008 at 7:08 pm

    RIGZ Says:

    May 2nd, 2008 at 6:55 pm
    Whats wrong with a B+ ????

    That dont sound like a bad review to me…

    Kanye’s buggin
    ^^^

    I think it’s kinda good he acts like a girl sometimes. It lets you know the dude is still human…

    ^^^^^

    Fuck that.

    I dont respect bitch hissy-fits. Not even from female bitches.

    This sorta shit dont fly with me at all. I actually find it disgusting (in the literal sense of the word).

    I dont respect this sorta shit AT ALL. I punch dudes with those sorta tendencies right in the nose-bridge

  25. CiCi The Intern Says:

    Dude does need to be humbled, for real.

  26. cliff Says:

    kanye tore this guy a new arsehole. i love it. even if he was ‘whinning’ that shit was funny as hell.

  27. landlORD Says:

    … half the time it seems like Kanye is in his Muhammad Ali “i am the greatest of all time” mode … people are taking him too seriously …. IMO …

  28. D. Billz Says:

    I hope this Wiz/Cavs series makes LeBron tougher. Because from here on out, his gangsta will be tested on the court even more.

  29. eskay Says:

    >>I punch dudes with those sorta tendencies right in the nose-bridge

    no you don’t.

  30. D. Billz Says:

    Lately…

    Alchemist > Kanye

    *wraps gauze around hands*

    *puts in mouthpiece*

    *waits in vacant lot* (no Dame Grease)

  31. CiCi The Intern Says:

    An Antarctic fur seal has been observed trying to have sex with a king penguin.

    news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/7379554.stm

    ^^^
    What is this? Shock the f**king world week? Shame, BBC …smh

  32. ODEMIC Says:

    Chris Willman: Mr. West… Can I have an interview?!

    Ye: Stop talking to me you know better than that!

  33. !Ven-Tech? Says:

    RIGZ Says:

    May 2nd, 2008 at 7:15 pm
    # !Ven-Tech? Says:
    May 2nd, 2008 at 7:08 pm

    RIGZ Says:

    May 2nd, 2008 at 6:55 pm
    Whats wrong with a B+ ????

    That dont sound like a bad review to me…

    Kanye’s buggin
    ^^^

    I think it’s kinda good he acts like a girl sometimes. It lets you know the dude is still human…

    ^^^^^

    Fuck that.

    I dont respect bitch hissy-fits. Not even from female bitches.

    This sorta shit dont fly with me at all. I actually find it disgusting (in the literal sense of the word).

    I dont respect this sorta shit AT ALL. I punch dudes with those sorta tendencies right in the nose-bridge
    ^^^

    lol, a nose-bridge shot is rough Romez…I agree that his rants make him a woman with a huge metal chin and truth is I don’t even like his music that much…but it’s funny that he’s so insecure. But then he’s told us this in a song before…

    …speaking of which,

    Stacey Dash KING cover > Stacey Dash pictures in KING

  34. rex hussla Says:

    I bet Kanye cried a lot as a kid…I bet he was the type of dude to turn off the Nintendo if you were whooping his ass at Tecmo Super Bowl…I bet he’d take his ball [ll] and leave the basketball court if he was having a bad game…it makes for good music though…

  35. RIGZ Says:

    # landlORD Says:
    May 2nd, 2008 at 7:18 pm

    … half the time it seems like Kanye is in his Muhammad Ali “i am the greatest of all time” mode … people are taking him too seriously …. IMO …

    ^^^^^^^

    I could agree with you…

    But Ali said the shit he was saying in CONFIDENCE.

    Kanye does it whining & complaining with the stench of arrogance. I NEVER heard Ali COMPLAIN about anything…

    Stop whining. B+ is a good grade & it wasnt even a bad review…It would make sense if he got a “D+” or suttin, but damn. He aint even got nothing to complain about! LOL!

    But who cares. At the end of the day, its funny because I’m not around it. But someone around me couldnt act like that without getting checked swiftly

  36. eskay Says:

    >>people are taking him too seriously

    yeah, for real. ya’ll niggas letting this guy get ya’ll upset and shit.

  37. !Ven-Tech? Says:

    D. Billz Says:

    May 2nd, 2008 at 7:22 pm
    Lately…

    Alchemist > Kanye

    *wraps gauze around hands*
    ^^^

    Dipped in glue and glass
    I’m blazin emcees
    at the same time amazin emcees
    somehow emcees aint that eyebrow raising to me

    Classic Royce shit

  38. digital scales Says:

    kanye got dope beats

    thats bout it

    who filling em with helium????

  39. RIGZ Says:

    # eskay Says:
    May 2nd, 2008 at 7:19 pm

    >>I punch dudes with those sorta tendencies right in the nose-bridge

    no you don’t.

    ^^^^^^

    Catch a flight to London, go to Lewisham Borough (specifically New Cross or Catford) & ask about a yute named Detras.

    OR

    Go Southwark & ask the rival gangs about the same name.

    And with that, I’m gone.

  40. ODEMIC Says:

    I bet he’d take his ball [ll] and leave the basketball court if he was having a bad game…it makes for good music though…

    >>Ye’d break-up with his girl if she didn’t enjoy the sex. Just this one time… lol.[n’omo]

  41. rex hussla Says:

    You motherfuckers didn’t like my last post!!?!?!?! Well FCUK YOU THEN!!!! I put time into my posts and for motherfuckers not to even acknowledge my posts let alone not give me a LMAO or LOL’S is an insult you me and YOURSELF!!!!!! What I do here is art but you wouldn’t know if you weren’t an artist yourself! When you read my posts BOW motherfuckers…if you don’t give me some LMAO’s at the end with numerous !!!!!!!!!!! at the end I feel sorry for your life and your existense. I’m no blogger I’m a poster get it right, appreciate me while you still have me!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (c) rex west

  42. digital scales Says:

    Catch a flight to London, go to Lewisham Borough (specifically New Cross or Catford) & ask about a yute named Detras.

    OR

    Go Southwark & ask the rival gangs about the same name.

    And with that, I’m gone
    ^^^
    and while you out there eskay, watch out for pretty girls on motor bikes

  43. wuoneskai Says:

    Expect a Jay-Z record with subliminal disses directed at Entertainment Weekly

  44. D. Billz Says:

    digital scales Says:

    May 2nd, 2008 at 7:29 pm
    kanye got dope beats

    thats bout it

    who filling em with helium????

    ^Yeah, his lyrics have been on the decline lately, but he’s still the best rapper/producer. And in ’03 before his album dropped, his mixtapes were nothin’ short of classic. Get Well Soon and I’m Good mixtapes, specifically.

  45. !Ven-Tech? Says:

    RIGZ Says:

    May 2nd, 2008 at 7:31 pm
    # eskay Says:
    May 2nd, 2008 at 7:19 pm

    >>I punch dudes with those sorta tendencies right in the nose-bridge

    no you don’t.

    ^^^^^^

    Catch a flight to London, go to Lewisham Borough (specifically New Cross or Catford) & ask about a yute named Detras.

    OR

    Go Southwark & ask the rival gangs about the same name.

    And with that, I’m gone.
    ^^^
    It would be funny if I actually did that and people were like “who?”

    I was in a gang, it’s not as exciting as it is described through television and music. But to question your punching abilities is to question Kanye’s concert performances…

  46. ODEMIC Says:

    Classic Royce shit

    >>Cuz this is what happens when Bad Meets Evil
    And we hit the trees till we look like Vietnamese people
    He’s Evil, and I’m Bad like Steve Segal

    Best of Em too

  47. eskay Says:

    *back from London*

    ayo, them lads said they ain’t never heard a’ya bredren.

  48. Jam Says:

    i’m workin hard for a fuckin B+ in my classes right now ..

  49. Robbie Says:

    Dudes in England ride around on ponies and think it’s gully.

  50. Ty Says:

    ISN’T A PICTURE WORTH A 1000 WORDS???…..

  51. MiRKED Says:

    kaynes a hoe

  52. Mkflyy Says:

    Coming from someone who saw the concert, i think ye has all the right to tripp off of this…

    Yeah he be buggin and i dont know if i would have taken the review to this extent of going off on this dude, But the show I saw in LA was thee dopest concert ive ever seen. I cant even put it into word and all the acts were CRAZY.

    All i got to say is ‘ye should just forget EW they hardly review albums, movies or shows correctly…

  53. Epic Says:

    Shut the fuck up “RIGZ”..i saw the show in SD and it was BY FAR the best show ive ever seen. Ye’s Right. Show some respect

  54. brad Says:

    this just made me like kanye more. hahaha.

  55. Mr Starks Says:

    >At RIGZ.
    You are a fucking homo. You are probably a white who rolls with 5 dumb black boys and thinks you are because of the fucking dumb lax UK laws that should have had you locked up and I am not talking about AKon’s locked up.

    I live in London and in Catford. I actually went on the street and asked about you. Apparently you a weak punk. To the fellow Americans, Southwark and Catford are not actually ghettos. Excuse while I expose this pussy’s thong. Catford has some nice houses. Southwark is an exhibition on how much the government adores waste black people in UK. They get all their shit paid for so they can stab each other while hard working parents like mine pay massive taxes through the nose just to house this fucking scum.

    Get a life and go to UNi. I am sure LSBU would admit you. Seems all your waste friends are there.

    London yutes need to calm down. You are not gangsta and you never will be. Holla at me.

  56. goodtimes Says:

    kanye is getting whaker by the day. i use to be a big fan but now im letting go a little bit. graduation was highly overrated to me. i dont bump that album at all. flashing lights and stronger are the only songs i would replay right now. late reg def had the best sound appeal. college dropout is the best work he did tho. someone need to tell him hop off the camels hump because the camel will collapse. also the camel has been whak for a minute.

  57. Paco The Euro Trash Says:

    ^ Owned.

  58. Fundamental Says:

    Yo…

    How many of y’all do music? I see people saying Ye’s gay, he’s a bitch, little girl, etc. But when you put your blood, sweat, tears, and spirit into a body of work, and you KNOW that it’s the best thing since sliced bread, you’re gonna protect it like a lion in the den. People can’t step foot in the den; they can throw a steak or two, a couple dead gazelles, but the moment they enter or disturb the den, they will get the shit mauled out of them–literally.

    Before you go jumping to the ‘bitch-made’ comments, just remember that you’re not an ARTIST, so you may not completely understand. And if you are an artist and you’re still making these comments, you’re not working hard enough.

  59. Paco The Euro Trash Says:

    Artists are sensitive people fair enough if he’s venting we all do it sometimes.

  60. Black Bully of Billyburg Says:

    YO HE’S AN ARTIST & HE’S SENSITIVE BOUT HIS SHIT !
    ALL Y’ALL SAYING ‘YE IS WYLIN’ . HE’S AN ARTIST MANG & Y’ALL KNOW THE EFFORT HE PUT INTO THIS GLOW IN THE DARK TOUR.
    I AINT WIT THE WHININ BUT THE DUDE WILLMAN WAS SEMI THROWIN’ DARTS
    YEAH ‘YE !!! GET @ ‘EM !! IF Y’ALL THINK HE’S BUGGIN GO HERE
    http://www.myspace.com/chriswillman
    THEN READ THE REVIEW AGAIN WIT THAT PIC IN MIND &
    SEE IF U’D WANT THIS CORNY ASS MUHFUKKA
    TALKIN BOUT YOUR ART ! YOU’D SPAZZ ON HIM TOO !

  61. jaydon the don Says:

    wow, that was a good review i thought. kanye has criminally low self esteem. narcissism is fueled by that.

  62. hot_metal Says:

    what’d I say eskay. B. good mornian kanye. they’re both goofy

  63. Mr.Londoner Says:

    ….”I puff Bob Marley dude All day, like Rastafari’s do”

    PLEASE ‘YE DON’T HURT ‘EM..

    :p

  64. kickdrum Says:

    For one thing, Kanye West can’t spell (To try to throw yall to cents in?) “TO” cents?? I think he means “TWO” cents. Another thing, it’s obvious he’s a sore loser. Anytime this hack gets a poor review or loses an MTV Video Award (like last year) he has to whine, bitch and moan about it. If he would have gotten a good review he would have praised the reviewer and said he thanks God that there are people like him in the world that help spread Kanye’s music to the people. Kanye West is an idiot and a hypocrite. Those are my TWO cents.

    Want more reality? Come and check out my blog: http://colorofcrime.blogspot.com

  65. luis Says:

    HAHAHAHA, that’s esGay bitching, crying and yelling like a homo diva at me when I told him that ALLHIPHOP.COM AND ILLSEED ARE BETTER THAN HIM LMFAOOOOOO! Now I now where the faggot esGay gets his bitchy mood swings HAHAHAAHAHHAA……go fuck yourself you faggot. Eat a dick up!

  66. NewJerzGeneral Says:

    Good for Kanye. Most critics think their opinion matters, but it is utterly worthless. On top of that, most Hip Hop critics are idiots, especially mainstream american columnists. Knowing ‘the history’ of Hip Hop has nothing to do with shit. You need to know lyricism and production. You need the passion, love, and capacity to ingest the art then comment. A dose of humility wouldn’t hurt either. I find it pretty rare that I agree with commentary on Hip Hop material when it doesn’t come from a person who themselves was once a nasty emcee or talented producer.

  67. Kanye Responds to EW Concert Review « HipHopSince1976 Says:

    […] Check out what Nahright had to say on the subject. […]

  68. Rosenberg Radio » Blog Archive » Kanye Flips His Ish Again… Says:

    […] I love everything this guy does musically, but why does he insist on doing things that are beneath an artist of his caliber? Apparently Kanye didn’t like the B+ given to him by Entertainment Weekly for their review of his “Glow in the Dark Tour” but was telling the reviewer to kill himself really necessary? I believe that final line has since been deleted, but Eskay at Nah Right ran it in his initial discussion of this issue yesterday. The review isn’t even that bad. The guy doesn’t sound like a hip hop head, but Kanye doesn’t get reviewed by just hip hop heads anymore. You’re a genius Ye, but pull it together. […]

  69. glow in the dark tour preview (vegas!) at DC to BC Says:

    […] swagger jacked from c’est la vie. tell me i’m dreaming! i’m actually not even about to watch the whole thing, because i want to be surprised. but for those who need to see what kind of trippy, galactic experience the tour actually is, here you go. you better like it, or kanye will ROCK YOU. no joke. […]

Leave a Reply