Video: Lupe Fiasco – Paris, Tokyo

Spotted at Versetti

Bonus: Lupe talks to The Guardian


AddThis Social Bookmark Button

78 Responses to “Video: Lupe Fiasco – Paris, Tokyo”

  1. D_Block_4_life Says:

    This is IMO how it goes:
    1. Reasonable Doubt
    2. The Blueprint
    3. Hard Knock Life Vol.2
    4. The Black Album
    5. Kingdom Come
    6. The Dynasty album
    7. The Blueprint 2
    8. vol.3
    9. American Gangster
    10. vol.1

    Esk gimme ur order??

  2. nica Says:

    2nd O.o

  3. Eightys Baby Says:

    Eh, Vol. 2 Hasnt aged too well IMO. I got

    1. Reasonable Doubt (of course)
    2. The Blueprint (you already know)
    3. The Black Album (great piece of work)
    4. American Gangster ( i dont understand the hate on this album)
    5. Blueprint 2 (not bad, just too many jams)
    6. Kingdom Come (not bad, not great either)
    7. Dynasty (the intro…..too cold)
    8. Vol. 3 (lots of heat on here)
    9. Vol. 1 (this album catches a bad rap)
    10. Vol. 2 (just sounds dated when I play it now)

  4. $***M-ROC***$ Says:

    yo, that new busta is FIRE.

    “don’t touch me”

    http://www.youtube.com/watch?v=jcHvXG0LeCI

  5. moresickaMC Says:

    this joint is the sh*

    Lupe>>

  6. moresickaMC Says:

    lets go to sleep in Paris/
    wake u in Tokyo/
    have a dream in New Orleans/
    fall in love in Chicago..man/
    & we can land in the motherland/
    camel back across the desert sands/
    or take a train Rome/
    or home /
    Brazil for real/
    wherever I go she gooesss….

    this chorus>>>>

  7. TC Says:

    How is Blueprint2 better than AG?

    How is this possible?

  8. pockets Says:

    woooooooooooooooooo luuuupeeeeeeeeeeee

    the best rapper alive

    the coooooooolllllllllllllllllllllllllll

  9. Charles Oakley Says:

    IMO this is the best song of 2007, haters gon’ hate…

  10. Charles Oakley Says:

    i am from the Chi, and on the rare occasion that it is warm, this is bumpin in the trunk

  11. moresickaMC Says:

    ^^
    *or take a train to Rome

  12. foekist Says:

    *waits 4 eskay 2 let this song rip*

  13. foekist Says:

    *is lame 4 being on nahright while in the club with tons of bitches around*

  14. Charles Oakley Says:

    AG jay-z’s 9th best album? put down the pipe…seriously, it can’t be good for your health…

  15. Ethernet Says:

    http://www.myspace.com/supremewizkid
    ILL.

  16. TC Says:

    Tell em’ Chuck Oak!

  17. Plug Says:

    foekist Says:

    April 13th, 2008 at 12:44 am
    *is lame 4 being on nahright while in the club with tons of bitches around*
    —————-
    *Dials into plug Industries database*

    I just pin pointed your location while at the crib.

    My patnas just called and said its jumpin down there.

    This rainy calm day got me posted like a stop sign.

    *continues relaxing and chiefing*

  18. mike Says:

    # D_Block_4_life Says:
    April 12th, 2008 at 11:59 pm

    This is IMO how it goes:
    1. Reasonable Doubt
    2. The Blueprint
    3. Hard Knock Life Vol.2
    4. The Black Album
    5. Kingdom Come
    6. The Dynasty album
    7. The Blueprint 2
    8. vol.3
    9. American Gangster
    10. vol.1

    Esk gimme ur order??

    LOL, kill yourself

  19. sleep Says:

    1.Blueprint
    2.Reasonable doubt
    3.Black album
    4.American gangster
    5.Vol.1(had the wackest song of his career with puffy)
    6.Volume 3
    7.S.carter rbk mixtape
    8.Blueprint 2
    9.The dynasty
    10.Kingdom come(worst collabo with b)
    11.Vol 2(way too pop)

  20. Lupe Fiasco - Paris, Tokyo « THIS IS THAT IGNORANT SHIT YOU LIKE Says:

    […] [LINK] […]

  21. D. Says:

    very nicely done…

  22. TC Says:

    *sigh*

    1.Reasonable Doubt
    2.The Blueprint
    2.American Gangster
    3.The Dynasty
    3.Vol. 2
    4.The Black Album (Full of really good songs. Not great ones)
    5.Vol. 1
    6.Vol. 3
    7.The Blueprint2
    8.Kingdom Come (Still 4 Cigs. This is a “pop” album…production wise)

  23. jay Says:

    this vid reminds me of north by northwest, even tho it shouldnt

  24. Mr.Londoner Says:

    The Coolest got his “grown man” on..

    nice vid.

  25. elle Says:

    this video was awesome, i can’t wait to check out more from him

    if anyone is interested in checking out some new music you should go to http://www.myspace.com/superstarvic and check out his new single “get silly” produced by Soulja Boy! check out V.I.C. at myspace

  26. moresickaMC Says:

    jay Says:

    April 13th, 2008 at 3:50 am
    this vid reminds me of north by northwest, even tho it shouldnt
    ^^
    classic movie

  27. jay Says:

    1.Reasonable Doubt
    2.The Blueprint
    3.The Black Album
    4.American Gangster
    5.Vol. 1
    6.Vol. 2
    7.The Dynasty
    8.The Blueprint2
    6.Vol. 3
    9.Kingdom Come

    anyway you cut it tho Jay-z discography > NaS chump discography

  28. jay Says:

    dont mean to be posting so often but i watched the vid again and im really feeling it. lupe stays winning. (when not fiascogating of course).

  29. moresickaMC Says:

    TC Says:

    **my list

    1.Reasonable Doubt
    2.Vol.2 hkl
    3.Blueprint
    4.Black album
    5.American Gangster
    6.Dynasty
    7.Vol. 3
    8.Vol. 1
    9.The Blueprint2
    10.Kingdom Come (Still 4 Cigs. This is a “pop” album…production wise)

  30. moresickaMC Says:

    ^^ re-up

    **my list

    1.Reasonable Doubt
    2.Vol.2 hkl
    3.Blueprint
    4.Black album
    5.American Gangster
    6.Vol.1
    7.Vol 3
    8.Dynasty
    9.The Blueprint2
    10.Kingdom Come

  31. moresickaMC Says:

    anyway you cut it tho Jay-z discography > NaS chump discography

    ^^
    Nas best songs>>Jays

  32. sleep Says:

    1.Illmatic
    2.Stillmatic
    3.It was written
    4.Lost tapes
    5.God son
    6.Hip hop is dead
    7.I am
    8.Nastradam
    9.Street desciple(if this was a single this it would be in his top 4)

  33. MC Winkel Says:

    *catch*

  34. RIGZ Says:

    No way in Hades is Stillmatic better than It Was Written

  35. eskay Says:

    >>*is lame 4 being on nahright while in the club with tons of bitches around*

    *adds to sig*

  36. Nah Right Video Says:

    […] thanx Nah Right . This video came from http://nahright.com/2008/04/12/video-lupe-fiasco-paris-to… No Comment Watched It LOL’d Loved It Hated It Tell ’em 0 0 ratings rate it […]

  37. Paris, Tokyo - Lupe Fiasco « Essays on BAP-ism Says:

    […] from nahright.com posted with vodpod […]

  38. HHF Says:

    Great video.

    On Jay-Z

    KC > AG.

    I dont understand why people hate KC. I at least liked 46.73% of that album.

  39. D. Billz Says:

    The Devils having their fun at our expense

    http://www.youtube.com/watch?v=bGdCeMayUjk

    We need a group of hostile Nubians at all of these functions seated in a discrete section called the Open-Can Corner.

  40. RIGZ Says:

    “I’m the King of the jungle, I’ll snuff a ‘gator”

    Ransoms ill

  41. VIDEO: Lupe Fiasco - Paris, Tokyo « Ali’s Basement Says:

    […] VIDEO: Lupe Fiasco – Paris, Tokyo from nahright.com posted with vodpod […]

  42. BK2LV Says:

    who cares….

    1. It was written
    2. Illmatic
    3. stillmactic
    4. lost tapes
    5. godson
    6. Nastradamus
    7. hiphop is dead
    8. street disciple
    9. i am

  43. D_Block_4_life Says:

    1. illmatic
    2. It was written
    3. I am
    4. Stillmatic
    5. Hip hop is dead….
    6. Gods Song
    7. Streets diciple
    8. Nastradamus
    9.etc etc

  44. Plug Says:

    *deconstructs after church L*

  45. nation Says:

    >> We need a group of hostile Nubians at all of these functions seated in a discrete section called the Open-Can Corner.

    at all of these functions… like at a kid’s spelling bee? all of these shits? do they really have to sit through them to hear a word they probably already know

    wouldn’t that be having fun at The Devils expense

  46. miltee Says:

    illmatic > stillmatic > it was written …
    all other nas shit is borderline trash… there’s a few gems on each of the albums, but for the most part slack…

    damn, banks said ‘this is hip 9 millimeter hop’ … sick.

  47. miltee Says:

    moresickaMC Says:

    April 13th, 2008 at 6:04 am
    anyway you cut it tho Jay-z discography > NaS chump discography

    ^^
    Nas best songs>>Jays

    ^ cosign. But if you rank all of Jay-Z’s songs, and put them alongside all of Nas’s songs… Nas’s will drop off to wackness quicker than Hov’s… Jay-Z has a lot MORE dope material than Nas…but Nas’s best shit > Hov’s

  48. miltee Says:

    Blueprint > Black Album, come on now.. lyrically?… Black Album >>> Blueprint.

  49. greg Says:

    Lupe will have his own notch on the hip hop timeline…whether he is of industry/trend conception or if he’s as authentic as the darkness of my skin his work will be considered classic….

  50. miltee Says:

    greg… agreed. I think his mainstream success will stay climbing though, kinda like kanye…

  51. BK2LV Says:

    oh shit lands got to see this….

    http://www.bouncemag.com/wp-content/ewings.jpg

  52. b-ease Says:

    Whats good Nah?

    1. Hard Knock Life (the album in which the Jay we know today was birthed, perfection of the flow, every beat a banger, first real Timbo rap production, A Week Ago, ninjas forget what this album really is…)
    2. Reasonable Doubt
    3. Blueprint (depending on the day , this can easily switch places with RD)
    4. Life And Times (middle drags, but the it begins and ends with some of the strongets Jay songs EVER)
    5. Black Album (Jay’s most overrated)
    6. AG (Jay’s second most overrated)
    7. Blueprint 2 (not as bad as everyone thought when it first dropped, still way too many goddamn songs that disappear from memory as soon as they’re over)
    8. Vol 1 (contains some of Jays best songs, Imaginary Player, Where I’m From, Street’s Is…, also contains some of his absolute worst)
    9. Kingdom Come (a complete miscalculation)
    10. Dynasty(yes, it contains the best intro in hiphop history…but not much else)

  53. b-ease Says:

    1. It Was Written (possibly the greatest hiphop album in history, at the very least the most misunderstood)
    2. Illmatic (come on)
    3. Lost Tapes/I Am (since it was label bullshit and not Nas that seperated these two, in my mind this stands as one album)
    4. God’s Son (the culmination of Nas’ feelings about his mother, Jigga, death, and dope Salaam Remi production)
    5. Stillmatic (not the masterpiece most claim, still damn good. Damn good.)
    6.

  54. b-ease Says:

    1. It Was Written (possibly the greatest hiphop album in history, at the very least the most misunderstood)
    2. Illmatic (come on)
    3. Lost Tapes/I Am (since it was label bullshit and not Nas that seperated these two, in my mind this stands as one album)
    4. God’s Son (the culmination of Nas’ feelings about his mother, Jigga, death, and dope Salaam Remi production)
    5. Stillmatic (not the masterpiece most claim, still damn good. Damn good.)
    6. Streets Disiciple (as with every double album ever with the exception of the Wu, Big, and Fresh Prince, too much damn filler obscuring some pretty amazing songs)
    7. Nastradamus (not as bad as you remember, still not that good)
    7. Hip Hop is Dead (yes it is, and your as much to blame as everyone else Esco)

  55. b-ease Says:

    *cracks dutch*

  56. TC Says:

    Seriously people, if Illmatic

  57. landLORD Says:

    1. itwaswritten
    2. streets disciple
    3. illmatic
    4. stllmatic
    5. lost tapes/i am
    etc

    … Ewings > jordans …

    1. Reasonable Doubt
    2. Blueprint 2
    3. Blueprint
    4. Black Album
    5. Dynasty:RocLaFamilia
    6. Vol2: HardKnockLife
    etc

  58. TC Says:

    Seriously people, if Illmaticisn’t @ the top of the list, how can you take the rest of it seriously?

  59. landLORD Says:

    … illmatic was great for its time … but Nas’ later lps were more advanced lyrically and sonically … no disrespect to illmatic …

  60. b-ease Says:

    TC Says:

    April 13th, 2008 at 1:04 pm
    Seriously people, if Illmaticisn’t @ the top of the list, how can you take the rest of it seriously?

    ^^^
    Illmatic is a masterpiece. With that said, it’s also kind of overrated. How can you overrate a masterpice?? I’m not sure either, I just know that’s what happened…

  61. b-ease Says:

    *swithchs Dynasty and Kingdom Come positions on list*

  62. Digital Scales Says:

    IMA TRUE NAS FAN

    IT WAS WRITTEN
    ILLMATIC
    LOST TAPES(BOTH)
    S.D.
    GODSON
    I AM
    HIP HOP IS DEAD
    NASTRODAMUS

  63. landLORD Says:

    … on double lps i dont detract for having filler … i celebrate the overabundance of good songs …

  64. RIGZ Says:

    # Digital Scales Says:
    April 13th, 2008 at 1:13 pm

    IMA TRUE NAS FAN

    IT WAS WRITTEN
    ILLMATIC
    LOST TAPES(BOTH)
    S.D.
    GODSON
    I AM
    HIP HOP IS DEAD
    NASTRODAMUS

    ^^^^^^^^

    I agree with this list…Except I think Illmatic & It Was Written are equal…

    Whats the gospel Digi?

  65. TC Says:

    But It Was Written ? I could see the arguments for HHID or Stillmatic but It Was Written is Nas joining the dark side with all that mafioso, fake ass Italian gangsta mayonaise. (Good album nonetheless). But there’s definitely nothing “misunderstood” or “complex” about it. (Minus “I Gave You Power” and “If I Ruled The World”…which really don’t match the album’s theme anyway…)

  66. always_lurkin' Says:

    yo land you seem like the sports dude on here

    who winning the basketball ‘chip this yr?
    and i always wanted to whats good with your boy
    dont ever watch the knicks but from what i’ve seen
    jamal crawford…..the dude is so gifted
    why cant he perform night in and night out?

  67. RIGZ Says:

    Anyone that feels Streets Disciple is Nasir’s worst LP needs to listen again…seriously…

    That albums ill…If it came out a decade earlier, people wouldve called it a classic

  68. RIGZ Says:

    It Was Written is lyrically Nas’ best performance ever

  69. Paperstacker Says:

    Pretty much thr Truth here

    1.Reasonable Doubt
    2.LOST TAPES
    3.Blueprint
    4.Black album
    5.American Gangster
    6.Vol.1
    7.Vol 3
    8.Dynasty
    9.The Blueprint2
    10.Kingdom Come

  70. J Donuts Says:

    Ok, this is it, straight up.

    1. Reasonable Doubt: Unquestionable classic, probably top 5 ever.
    2. Blueprint
    3. Black Album
    4. American Gangster
    5. Hard Knock Life
    6. Vol. 3
    7. Vol. 1
    8. Kingdom Come
    9. Dynasty: An Average rap album, which isn’t acceptable with J.
    10. Blueprint 2

  71. Lupe Fiasco - Paris, Tokyo (Video) « 2dopeboyz Says:

    […] Spotted as eskay’s. Dope boys were going craaaaaazy last night. […]

  72. 1champ Says:

    http://ca.youtube.com/watch?v=sJliDv0c3uk

  73. aich Says:

    I heard that lupe’s gonna make a group with kanye west and pharrell called CRS child rebel soldiers
    i dont know if it’s true or not, but i’m hopin it is

  74. trizzy yayo Says:

    totally agree with TC. i stop reading top nas lists if illmatic isnt #1. you lose, i lose, we all lose. separate lists is shit aswell…

    1. illmatic
    2. reasonable doubt
    3. blueprint
    4. grey album
    5. vol 2
    6. it was written

    and seriously, what kind of top list of anything has kingdom come on it? its one of the worst albums i’ve ever heard lol

  75. dsteel Says:

    man, i love lupe…how did this turn into an IMO convo? smh…

    wwww.parlourmagazine.com

  76. Danica Dow dot com » Blog Archive » links for 2008-04-14 Says:

    […] Video: Lupe Fiasco – Paris, Tokyo I love this song. […]

  77. Nah Right » Blog Archive » Video: Lupe Fiasco - Paris, Tokyo (Behind The Scenes) Says:

    […] Previously: Lupe Fiasco – Paris, Tokyo (Video) 207e […]

  78. Nah Right » Blog Archive » Video: Lupe Fiasco - Paris, Tokyo (More Behind The Scenes) Says:

    […] Previously: Lupe Fiasco – Paris, Tokyo (Video) | Lupe Fiasco – Paris, Tokyo (Behind The Scenes) […]

Leave a Reply