Jay-Z Strikes $150 Million Deal With Live Nation

 

After months of speculation over his next big venture, Jay shows his hand.

The New York Times reports that later this week he will finalize a monumental $150 million deal with concert behemoth Live Nation. 

The deal answers a question that had been circling through the rap world for months: Where would Jay-Z take his next corporate role? As part of the arrangement, Live Nation would finance the start-up of a venture that would be an umbrella for his outside projects, which are expected to include his own label, music publishing, and talent consulting and managing. Live Nation is expected to contribute $5 million a year in overhead for five years, with another $25 million available to finance Jay-Z’s acquisitions or investments, according to people in the music industry briefed on the agreement. The venture, to be called Roc Nation, will split profits with Live Nation.

The overall package for Jay-Z also includes an upfront payment of $25 million, a general advance of $25 million that includes fees for his current tour, and advance payment of $10 million an album for a minimum of three albums during the deal’s 10-year term, these people said. A series of other payments adding up to about $20 million is included in exchange for certain publishing, licensing and other rights. Jay-Z said Live Nation’s consolidated approach was in sync with the emerging potential “to reach the consumer in so many different ways right now.” He added: “Everyone’s trying b

The deal closely resembles recent headline grabbing agreements that Live Nation entered into with U2 and Madonna.


AddThis Social Bookmark Button

128 Responses to “Jay-Z Strikes $150 Million Deal With Live Nation”

  1. Big Homie Says:

    *throws up diamond*

  2. green eyes Says:

    hmm. interesting

  3. hip hop cops Says:

    I completely agree that everyone’s trying b

  4. RIGZ Says:

    Fuck Live Nation.

    These dudes are a fucking joke.

    Fuck a Live Nation.

    And fuck ’em again.

  5. small eyez Says:

    goddamn.

    Advantage.

    Hov.

    Peace Brofa Es.

  6. green eyes Says:

    co sig rigz live nation pays everyone else on their payroll pennies

  7. Melchizodok Says:

    Big Pimpin! I hope he gives young meaningful artist a chance and not all this bullshit gangsta rap! I hear alot of fiya independent gospel rap and positive music also. Stop recycling these artist. Don’t become another koch!

  8. Big Homie Says:

    This man is fucking filthy rich

    *plots a hit*

    lol

  9. Da PartyStarter Says:

    I ain’t mad at Jigga. Who says being a Mason is a bad thing…..

  10. RIGZ Says:

    So…

    They plan to “Make Poverty History” by giving Jay $150 Million…?

    Right.

    Fuck a Live Nation.

  11. Two-Times Says:

    yeah We droppin the 1st joint off the new G-UNIT Gangsta Grillz mixtape tonite at 12:00 bitches…….

    “grimey”

  12. Mac Brown Says:

    how much money does this nukka need!!

    I ain’t mad @ Hov at all.

    *raps first billionaire…….. (c) Mac-adamaus

  13. RIGZ Says:

    $120 Million – Maddonna.
    $100 Million – U2.
    $150 Million – Jay.

    And they’ll probably STILL throw a Live Aid concert to make all of that (plus profit) back…

    …Watch it happen…

  14. RIGZ Says:

    And I aint mad at Jay neither…It was a VERY smart deal…

    But I been dissing Live Nation before this…

  15. jb142 Says:

    im gonna go get the papas.. get the papas.

    you small time nigga. small time.

  16. C. Trilla Says:

    SSSSWWWWEEEEETTTTT!!!

  17. goodtimes Says:

    never heard of this live nation
    hopefully jay can save his bad personal name and not fuck peoples shit up. still gonna forever be a fucked up nigga for what he did to dame tho

  18. sleep Says:

    Live nation is gonna put ticketmaster out of business in the next 3 yrs. I’m suprise hov got more than u2 and madonna. $150 mill I thought we was in a recession.

  19. Mr. Papagiorgio Says:

    is live nation a public company?

    better buy them shares now. . . . they gonna go through the roof!

  20. That Man Says:

    esaky forgot to report tha Beanie Siegel also signed a 50 cent(irony?) per concert deal with Live Nation.

    Pay raise.

  21. That Man Says:

    # Big Homie Says:
    April 2nd, 2008 at 10:26 pm

    This man is fucking filthy rich

    *plots a hit*

    ^^
    I finally found Dame’s alias on Nahright.

  22. Big Homie Says:

    Live nation is gonna put ticketmaster out of business in the next 3 yrs. I’m suprise hov got more than u2 and madonna. $150 mill I thought we was in a recession.

    ^ True that. That is where most of the people coped his and Mary’s tour tix from cause they had pre-sale joints

  23. ian Says:

    Live Nation for the idiots not knowing. They f-cked up though: talk about buying high. Hov’s best days as a viable commercial entity are WAY behind him, especially at a $150million price tag!

  24. k-rob aka guy brewer Says:

    MORE MONEY MORE HATE MORE PROBLEMS, DAMN!!!
    he better not marry Beyonce fuck that shit

  25. that guy Says:

    damn, and Beans is only makin .14 a record? good grief.

  26. BK Native Says:

    hate him now

  27. Two-Times Says:

    Dame…. U mad?

    Cam…..U ma…oh wait you don’t even exist anymore, so you can’t be mad…

  28. That Man Says:

    # sleep Says:
    April 2nd, 2008 at 10:50 pm

    Live nation is gonna put ticketmaster out of business in the next 3 yrs. I’m suprise hov got more than u2 and madonna. $150 mill I thought we was in a recession.

    ^^^
    Wealthy people can’t even spell recession with a serious face.

  29. sleep Says:

    That nigga better make b sign a pre nup cause he will lose harder than papoose no pussy can’t be that good hov

  30. 911 Says:

    There are no words. I won’t pretend to know any of the guys dealings or how the industry works. Just on the surface this shit seems unreal.

    $150,000,000.

    Got damn.

  31. EnglandRepresent Says:

    Give me some paper Camel

  32. Two-Times Says:

    the deal is big… much props….

    hov changin the game.. im glad hiphop broke thru with this shit… cause it was only u2 and madonna… now we got somebody in hiphop who even got a bigger deal…

  33. sleep Says:

    50 making about $100 mil with vitamin water( it wasn’t $400)
    Hov counter that with $150 deal
    Diddy still paying a shit load of child support

  34. twerkolator Says:

    So…

    They plan to “Make Poverty History” by giving Jay $150 Million…?

    Right.

    Fuck a Live Nation.

    ^^^

    i think you’re confusing two different organizations homie…live nation and the organization that does the “Make Poverty History” campaign are two separate entities…

  35. RIGZ Says:

    # twerkolator Says:
    April 2nd, 2008 at 11:21 pm

    So…

    They plan to “Make Poverty History” by giving Jay $150 Million…?

    Right.

    Fuck a Live Nation.

    ^^^

    i think you’re confusing two different organizations homie…live nation and the organization that does the “Make Poverty History” campaign are two separate entities…

    ^^^^^^^

    You sure? So Live Nation dont organise Live Aid etc.? If they dont, you can send dem my not so sorry msg.

  36. RIGZ Says:

    Kanye got on a Wacko Jacko button in the American Boy video…

    I dont know how I should feel about that…lol

  37. LL(not the rappa) Says:

    chaaaaaaaa-chiiing!

  38. sleep Says:

    Eskay forgot to leave out the biggest part of the deal. Live nation also aquires the record contract of memphis bleek.

  39. RIGZ Says:

    The “Make Poverty history” campaign was actually started by Tony Blair (of all people)…

  40. PHENOMENON Says:

    SWEET!

  41. Two-Times Says:

    50 making about $100 mil with vitamin water( it wasn’t $400)
    Hov counter that with $150 deal

    ^^^^
    difference is 50 made $100 -$400 mil in 1 flip…in 1 day… Hov’s $150 m’s are coming over the course of 10 years… that’s a big difference…

    but still it’s a big deal.. and good for hiphop

  42. 40 Inch Says:

    Live nation?? LMAO wtf is a Live nation? say goodbye to the industry!!

  43. PHENOMENON Says:

    LIVE NATION IS AN EVENT PROMOTER.

    PRIMARILY CONCERTS. SUCH AS THE “HEART OF THE CITY TOUR”.

    IT’S NOT SOME KIND OF CHARITABLE ORGANIZATION THAT SOME OF YOU SEEM TO HAVE IT CONFUSED WITH.

  44. Eightys Baby Says:

    The one emcee that will be able to sell out stadiums until he’s 65. Rolling Stones of rap, yessir.

    Damn this is extra cold now that everyone knows that beans cant even cop a loaf of bread with his album sales, let alone some cold cuts to make a sammich.

  45. RIGZ Says:

    LIVE NATION IS AN EVENT PROMOTER.

    ^^^^

    Yea, so isnt Live Aid their event?

    I always thought it was…I dont think theyd let someone bite them & use their artists at the same time…

    I never said they was a charity company

  46. RIGZ Says:

    I thought Young Joc woulda bought his chain again by now…

    Word on the street is alot of the stones wernt even the real mckoy

    SMH

  47. PHENOMENON Says:

    # RIGZ Says:
    April 2nd, 2008 at 11:53 pm

    LIVE NATION IS AN EVENT PROMOTER.

    ^^^^

    Yea, so isnt Live Aid their event?

    I always thought it was…I dont think theyd let someone bite them & use their artists at the same time…

    I never said they was a charity company

    ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^

    I DON’T KNOW IF “LIVE AID” IS THEIR EVENT OR NOT.

    I’M GUESSING THAT IT PROBABLY IS.

    LARGE COMPANIES NORMALLY HAVE SPECIAL CHARITABLE EVENTS THAT THEY HOLD.

    FOR TAX AND PUBLIC RELATIONAL PURPOSES.

    SOME ACTUALLY DO IT FOR GOOD OF THE CAUSE AS WELL. (NOT ALL EXECUTIVES ARE A**HOLE’S, LOL.)

  48. Eightys Baby Says:

    I thought Young Joc woulda bought his chain again by now…

    Word on the street is alot of the stones wernt even the real mckoy

    SMH

    ^^^^^

    Thats no surprise, his whole existence is far from the real mccoy.

  49. chea Says:

    We gon’ handle this like grown men, you won’t win
    You don’t even feel comfortable in your own skin
    I rap my ass off, I’m fightin’ the champ with the glass jaw
    at the Garden or Nassau
    See me, couple hood niggaz behind stars
    I heard you put a couple good niggaz bars, (Preme!)
    I might never sell that much
    But you can bet your last 2 quarters, I never tell that much
    Picture ‘Kiss not come out swingin’
    It’s like going to see 50 at a show and he don’t come out singin’
    Yeah, you got a felony, but you ain’t a predicate
    Never the King of New York, you live in Connecticut
    You don’t be in the hood, you be in the woods
    Fuckin’ wit’ me, is where you really gon’ be for good
    I hold the 4-5 myself, and hop out the Range on 1-4-5 myself
    This is a true fact
    Since when has it become cool to get shot and not shoot back
    Trackmasters shelfed you, Bravehearts helped you
    Then everybody felt you, now I gotta melt you
    And don’t try to pull rank on ‘Kiss
    Cause the niggaz I’ma send to do it ain’t gon’ miss
    Be layed up stiff, I spit straight up piff
    I did real songs with BIG, no made-up shits
    And I don’t got a problem with clout
    You ain’t get shot again yet, so what’s your second album about? (Nothin’!)
    Your raps are pre-school, you made a lot of money, now be cool
    ‘Fore I swell up your lips like seafood
    Can I get a mic check? You don’t stand a chance
    To dance with me dog, ya steps ain’t right yet
    Block is just fine, homie, the D’s straight
    Most likely your new CD is a weed plate
    Bunch of love songs, 100% pure garbage
    Just somethin’ to break up buds on
    You should just sell clothes and sneakers
    Cause outta your whole camp your flow’s the weakest
    I’m in the town where the young boys is clappin’, (clappin’)
    You runnin’ around with the lieutenant and captain, [laughs]
    It’ll take a lifetime to see ‘Kiss
    You had to get shot 9 times to be rich

    Rat ass nigga, you’s a animal
    You’s a motherfuckin’ animal

    Pig ass nigga, you’s a animal
    You’s a motherfuckin’ animal

    Snake ass nigga, you’s a animal
    You’s a motherfuckin’ animal

    Matter of fact, you ain’t no animal
    I’ma show these motherfuckers how to handle you

  50. rocstar Says:

    ROC NATION?

    omg hov is the fuking man

  51. rocstar Says:

    props on the choice of picture too

  52. NotU Says:

    That new G-unit is hard (none)

  53. NotU Says:

    Eskay please approve this name when u get a chance…..I’ll be good man trust me…lol….

  54. RIGZ Says:

    I DON’T KNOW IF “LIVE AID” IS THEIR EVENT OR NOT.

    I’M GUESSING THAT IT PROBABLY IS.

    LARGE COMPANIES NORMALLY HAVE SPECIAL CHARITABLE EVENTS THAT THEY HOLD.

    FOR TAX AND PUBLIC RELATIONAL PURPOSES.

    SOME ACTUALLY DO IT FOR GOOD OF THE CAUSE AS WELL. (NOT ALL EXECUTIVES ARE A**HOLE’S, LOL.)

    ^^^^

    Yea. But Live Aid actually enters the realm of politics (dont ask me why, its fucking England)…

    And besides that, it tricks people into donating MILLIONS to a company without asking what is done with the money…SMH…They need to stop showing starving children on TV adverts, then giving $100 million to artists…

    Making a mockery of poverty = NOT COOL.

    At least hide the shit…

    …Jay is on the winning team though…Maddonna & U2 are good peers to have

  55. NotU Says:

    I’m the King (c) Hova

  56. nation Says:

    my stock just skyrocketed

  57. nation Says:

    I’m not impressed until he puts the digital world on its ear

  58. moneyray Says:

    that new unit is crazy

  59. NotU Says:

    Yeah 50 got this year on lock

  60. NotU Says:

    Nate approve the name

  61. NotU Says:

    I’m here

  62. El Feces Loco Says:

    Haha @ niggas claiming 15 mill a year for 10 years for a nigga that’s “almost a billionaire” a good move..

    Nigga was running around for 8 months to settle for this? Splitting profits half way? And I bet ya’ll think Jay doesnt have to recoup that 150 either huh?…Pwahahaha @ this shit….Goin against the same Frank Lucas theories that he touted a few months back…

    “See Bumpy thought he owned his shit..he didnt own shit cause he was working for the white man..me? I own my own shit” (c) Jay’s Idol.

    Dumb bloggers need teaching.

  63. NotU Says:

    Lol @ the shit crazy….lol

  64. PHENOMENON Says:

    RIGZ Says:
    April 3rd, 2008 at 12:20 am

    Yea. But Live Aid actually enters the realm of politics (dont ask me why, its fucking England)…

    And besides that, it tricks people into donating MILLIONS to a company without asking what is done with the money…SMH…They need to stop showing starving children on TV adverts, then giving $100 million to artists…

    Making a mockery of poverty = NOT COOL.

    At least hide the shit…

    …Jay is on the winning team though…Maddonna & U2 are good peers to have

    ^ ^ ^ ^ ^ ^

    WELL………I DON’T KNOW ABOUT ALL OF THAT.

    IF “LIVE-AID” IS PUT ON BY LIVE NATION THEN IT’S MOST LIKELY JUST A CHARITABLE ORGANIZATION OWNED BY LIVE NATION.

    MAKING THEM 1OO PERCENT SEPARATE ENTITIES AND THEIR FUNDS 1OO PERCENT SEPARATE.

    MONEY RAISED BY LIVE-AID STAYS AT LIVE AID.

    AND MONEY EARNED BY LIVE NATION FROM THE “KA-JILLION” CONCERTS THEY HOST WOULD STAY AT LIVE NATION FOR USE FOR THEIR AFFAIRS.

    (IN THIS CASE, 15O,OOO,OOO DOLLARS TO FUND JAY-Z’S NEW VENTURE.)

  65. BK2LV Says:

    link???

  66. NotU Says:

    I’m out….y’all nahgers but easy

  67. RIGZ Says:

    Expect Jay to start touring again hardbody (especially in Europe) to pay off this crazy advance…

    Remember I said that

  68. NotU Says:

    Jay-z going to G-Unit records….lol…..picture them doing a album…..

  69. jay Says:

    if hov makes niggas like beans go off with xanax and percocet again due to their money worries after this then it’ll be safe to say he’s not a good nigga.

  70. DJ Daddy Mack Says:

    baz Says:
    April 2nd, 2008 at 10:04 pm

    so dude hi-jacks Air and Daft Punk music, raps mediocre over it and then is called a hipster. might as well be rapping over a macbook air commercial. duke is detracting from the original music not adding

    ^^^ wow u got made hate in your blood.

    mickey on my show tomorrow. peep the info by clicking my name.

  71. NotU Says:

    *spuds RIGZ*

    i’M OUT FOR REAL NOW

  72. PHENOMENON Says:

    YOU PROBABLY SHOULD JUST “GOOGLE” IT.

    INSTEAD OF RISKING CARPEL TUNNEL TYPING SPECULATIONS ABOUT IT HERE.

    GIVE THE REFRESH BUTTON A BREAK.

  73. RIGZ Says:

    IF “LIVE-AID” IS PUT ON BY LIVE NATION THEN IT’S MOST LIKELY JUST A CHARITABLE ORGANIZATION OWNED BY LIVE NATION.

    MAKING THEM 1OO PERCENT SEPARATE ENTITIES AND THEIR FUNDS 1OO PERCENT SEPARATE.

    ^^^^

    Its all the same shit. I aint talking about if its LEGAL or not…They’re way too smart to get caught out like that…

    I’m just saying they fake their Save Africa” attitude to make money. I dont agree with that as a person…

    …Even if it is good business…

  74. RIGZ Says:

    Everybody picks on Beans…but nobody is willing to help him out by copping his LP…

  75. El Feces Loco Says:

    $5 million a year in overhead for five years, with another $25 million available to finance Jay-Z’s acquisitions or investments.

    ^^^Pwahahahahahahahahhahahahahahahahahahahhahahahahahhah
    ahahahahhahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahhahahhaah
    ahahahahahahahahahahahhahahahahahhahahahahhahahahahhahahaha @ a billionaire nigga needing a loan…man I’m goin to bed…this nigga camel just got used.

    LF:Paul Mc Cartney is only worth $600 million(divorce papers)..but there’s niggas alive that’d tell you that Jay has more money than Paul…simply by rapping and owning .05% of the Nets…this nigga Jay prolly got like $20 million in the bank….still lol at a 25 million dollar loan and 5 million a year in overheads….for a “almost billionaire”.

    Good Night.

  76. RIGZ Says:

    …I wonder how many CD everyone on NR has bought in the last two years…

    Like, added together…

  77. nygiant67 Says:

    SLOW DOWN JAY SON YA KILLIN EM…LOL brooklyn stand up.

  78. 2wo Says:

    LiveNation is trying to establish the way that the music business is progressing. Next year, Ticketmaster is in trouble because LiveNation has an exclusivity deal with them that will end next year about this time and they are currently developing their own ticket sales and distribution business that will kill the game.

    Most majors lately have been trying to sign new artists to deals that ensure that they are involved in the profits from touring and merchandising and most artists don’t go for this stuff but the LiveNation model includes major profit sharing and business ownership opportunities for the artists but they can still make money off of everything involving that artist. This should serve as inspiration to many who are trying to develop their own independent lane aside from major label support and trying to continue to perpeuate the old tired music business model.

    Creativity not only in music is important but also in marketing and modeling the way to be profitable.

    Blessings to everyone on this site.

  79. PHENOMENON Says:

    @ RIGZ.

    I DON’T KNOW THE DETAILS ABOUT LIVE-AID.

    IF THEY ARE DOING WRONG THEN I’M DEFINITELY NOT WITH IT EITHER.

    THAT KIND OF THING IS DEPLORABLE.

    ALSO CO-SIGN ON THAT COMMENT ABOUT BEANS.

    A LOT OF THE SAME DUDES THAT TALK ABOUT HOW JAY IS “GRIMY” DON’T OWN EVEN ONE OF THE CD’S OF THE ARTIST THAT THEY CLAIM JAY F**KED UP.

    AT THE END OF THE DAY, IF YOU SELL, YOU GET THE MONEY!

    DO YOU REALLY THINK IN THIS SALES CLIMATE RECORD COMPANY’S ARE GOING TO INVEST LARGE SUMS OF MONEY INTO AN ARTIST WITH LOW MARKETABILITY?

  80. Korean Slap Boxer Says:

    “I’m far from God, but I work god damn hard….”Dude Jay really pulled it off, Big Props to the Big Homie Hovie. Still in disbelief

  81. Eightys Baby Says:

    …I wonder how many CD everyone on NR has bought in the last two years…

    Like, added together…

    ^^^^^^^^^

    Im guessing at least 5

    and a half

    New G-Unit for those who care

    http://www.zshare.net/audio/9982338e300d3b/

  82. RIGZ Says:

    @ Phenom

    Yea the thing with Live Aid is basically my opinion (& alot of other peoples too), but maybe I shouldnt discredit what good they could be doing…

    And about these fans…Make fun of a dude, but dont care enuff to put some change in his pocket.
    Now, you may not like The Solution…But These internet fans dont even cop the albums they praise…

    Nobody copped Ghostface, nobody copped Blu, nobody copped Freeway…

    Shit, NahRightians didnt even cop Mood Muzik 3 SMH. And then they expect Budden to start winning out of the blue…

    Its crazy

  83. PHENOMENON Says:

    I ONLY BOUGHT TWO ALBUMS LAST YEAR.

    AMERICAN GANGSTER” AND “LUPE FIASCO’S: THE COOL

    BOTH ON THE FIRST DAY. I’M A BIG FAN OF BOTH ARTISTS’ WORK.

  84. El Feces Loco Says:

    http://www.sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?f=/c/a/2008/03/31/BA7FVSDP6.DTL

    ^^^Oh yea..big ups to REAL niggas trynna do REAL things(even tho it failed)..good to see some niggas is still FUBU.

    Niggas trynna create jobs while this camel faced hump is trynna create more personal wealth while the masses cheer him on.

    *washes face*

    *brushes teeth*

    *says Prayers*

    *lights a blunt*

    goodnight again.

  85. PHENOMENON Says:

    @ El Feces Loco.

    NO DISRESPECT BY ANY MEANS BUT……………..

    U MAD?

  86. That Man Says:

    # RIGZ Says:
    April 3rd, 2008 at 12:42 am

    Everybody picks on Beans…but nobody is willing to help him out by copping his LP…

    ^^^

    If I buy a 100 of his CDs, he would net 14 dollars…before taxes.

  87. That Man Says:

    Imagine how many Beanie Siegal “The Solution” CDs 150 Million could buy.

    Now imagine how many Hardees thick burgers you could buy with 150 million.

    Be honest. Which one you rather have?

    That’s the problem with the solution.

  88. That Man Says:

    nobody copped Blu

    ^^^
    I will.

  89. D-Moe Says:

    Guess who’s Bizak!

  90. EnglandRepresent Says:

    Imagine how many Beanie Siegal “The Solution” CDs 150 Million could buy.

    Now imagine how many Hardees thick burgers you could buy with 150 million.

    Be honest. Which one you rather have?

    That’s the problem with the solution.

    ^^lmfao *daps*

  91. YBY Says:

    RIGZ:

    Live Aid was organized the first time in 1895. That was Bob Geldof’s big event to raise awareness and funds for famine relief in Ethiopia and that was when “We are the world” was recorded.

    Live Nation is a spin-off from Clear Channel that was formed in 2005, consisting of former Clear Channel Entertainment and lots of concert and event promotion companies they have acquired, in the US and across the world. They’re pretty much buying every live show/concert/event promotion company in the world.

    Now, since Live Nation are experts in doing big-ass events, they might or might not have been involved in the organization of Live 8 and Live Earth, but Live Aid was done 20 years before the company even had that name. So, it’s rather Live Nation “biting [Live Aid] and using their artists at the same time”.

  92. The Roc Boys Remix Video « Hip Hop is Deadly Says:

    […] Related: Jay-Z signs $150 Million deal with Live Nation. […]

  93. mike Says:

    I don’t give a rat’s ass, he looks gay in the picture, and the marriage thing is not making me a believer. As for the deal, hey Jay got them crackers fooled, what can anybody say.

  94. 456 Says:

    I don’t give a rat’s ass, he looks gay in the picture, and the marriage thing is not making me a believer. As for the deal, hey Jay got them crackers fooled, what can anybody say.

    ^brilliant analysis. youse a smarty art nigga, aintcha

  95. 456 Says:

    this nigga Jay prolly got like $20 million in the bank….still lol at a 25 million dollar loan and 5 million a year in overheads….for a “almost billionaire”

    ^if this was true, that would mean dame is sittin on $12.53

  96. SpotOn Says:

    The internet can be really lame at times…

  97. e-dubbs Says:

    this will go down as one of the worst investments in the history of musik… no offense jay, but you have no business sense when it comes to the musik business.. they should have given the money to dame dash.. afterall, he made hov.

  98. SpotOn Says:

    Case in point ^^^^

    who are all these experts?

  99. eskay Says:

    this nigga el feces is stewing mad right now. him and Dame are plotting Jay’s assassination.

    Dame stay losing.

  100. eskay Says:

    http://tinyurl.com/2b8kg6

    ^lol

  101. !Ven-Tech? Says:

    e-dubbs Says:

    April 3rd, 2008 at 7:49 am
    this will go down as one of the worst investments in the history of musik… no offense jay, but you have no business sense when it comes to the musik business.. they should have given the money to dame dash.. afterall, he made hov.
    ^^

    I shouldn’t even reply to this. Unless niggas is hittin the lotto, how the fuck does a millionaire have no business sense? And in music no less, because that aint how he made his millions right?

    smh @ this nonsense

  102. Digital scales Says:

    ^^^^
    hahahahahahaha

    yo eskay wheres that new G unit track off the gansta grillz mixtape??

  103. eskay Says:

    anyway, some of you guys are really just sad. where was this same level of hatred when they annonced U2 and Madonna’s deals? smh @ ya’ll being mad because a black man mad the same move but got more money. and to you Dame groupies, you’re all gonna die lonely old men. this nigga really got ya’ll convinced that he is the reason behind this guy’s success, even in the face of towering evidence to the contrary. I suppose Jay should sit back and not make any more money because that’s what Dame is doing?

  104. Plug Says:

    anyway, some of you guys are really just sad. where was this same level of hatred when they annonced U2 and Madonna’s deals? smh @ ya’ll being mad because a black man mad the same move but got more money. and to you Dame groupies, you’re all gonna die lonely old men. this nigga really got ya’ll convinced that he is the reason behind this guy’s success, even in the face of towering evidence to the contrary. I suppose Jay should sit back and not make any more money because that’s what Dame is doing?
    ———–
    this bustas right.

    *looks for blue moon*

  105. Casual T Says:

    they shoulda never have given u nyuggahz money!!! © Chapelle..

  106. SpotOn Says:

    anyway, some of you guys are really just sad. where was this same level of hatred when they annonced U2 and Madonna’s deals? smh @ ya’ll being mad because a black man mad the same move but got more money. and to you Dame groupies, you’re all gonna die lonely old men. this nigga really got ya’ll convinced that he is the reason behind this guy’s success, even in the face of towering evidence to the contrary. I suppose Jay should sit back and not make any more money because that’s what Dame is doing?

    ^^^^Im saying…

    Do yall muggs hate your lives that much? If its really that bad, you should probably go lay down on the freeway or something….or at least get help.

  107. eskay Says:

    >>yo eskay wheres that new G unit track off the gansta grillz mixtape??

    bout to put it up now.

  108. SpotOn Says:

    ***belated [||] @ “laying down on the freeway”

  109. Plug Says:

    Everybody picks on Beans…but nobody is willing to help him out by copping his LP…

    ^^^

    If I buy a 100 of his CDs, he would net 14 dollars…before taxes.
    ———
    lol

  110. Digital scales Says:

    i dont know i think motherfuckers take this hiphop shit too personal from a fans perspective….i fucks with nas cause of his music, not on the ammount of money he makes or whatever, niggas always talk shit about nas for not starting a strong lable and click of artist like jay did with rocafella, BUT WE SEEN HOW THAT TURNED OUT(see: beans and freeway problems and biggs dame and jay breakup), the nigga jayz is 44 and still making rap albums, niggas having breakfast with bill gates, in the hood that shit isnt moving anybody, yeah i think it was corny that dhaven went out his way to make a dvd basically pleeding his case about jayz, but his case is real, how you not gon set up sombody you came up with when you worth 500 mill or whatever it is??? what he wanna die with his money?? hes not a sucker??? im sure them white business niggas is raping jay

  111. eskay Says:

    >>im sure them white business niggas is raping jay

    ^wow, you mad? you sound a little salty, have yourself a chilled coffee

  112. e-dubbs Says:

    umm.. if hovie is so savy, why did he tank as the president of Def Jam? Seriously, what talent did he recruit, groom and develop into succesful artists? No really, I wanna know.. Seriously, please tell me.

    Hov made millions off investments on the strength of having a good investment team, lets not be silly now. He’s definetly a very smart individual, no question. He understands the fundamentals of business, clearly. He is savy and very charismatic but when it comes to artist development and launching succesfull careers and projects, he’s tanked.

    Show me proof of anything that stats the opposite? Any succesfull artist on Def Jam during his stay already had star power. He developed nobody, everyone he signed TANKED. Period.

  113. Casual T Says:

    wow… First I hear that Elephant Joe is coming through to Souf Africa for a concert with Akon… then the Goon Unit is coming though too after that…

    last time there was a Goon Unit concert in Johannesburg.. there were 13 year old white kids showing up in bullet-proof vests..

    Dont hate on Jay… he’s got people doing that for him already..

  114. D_block_4_life Says:

    Wow niggas really hate jay huh? shit is amazing lol

  115. e-dubbs Says:

    sidebar.. Es.. How do you manage your relationship between Jay-Z and Joe Buddens? You must feel like a Muslim who supports the U.S. invading the Middle East.. lol

  116. D_block_4_life Says:

    e-dubbs Says:

    April 3rd, 2008 at 8:47 am
    umm.. if hovie is so savy, why did he tank as the president of Def Jam? Seriously, what talent did he recruit, groom and develop into succesful artists? No really, I wanna know.. Seriously, please tell me.
    ^^^^^^
    I dont know why im entertaining this but here goes, Def Jam isnt just a label that houses RAPPERS, Ne-yo went platinum twice, jeezy went platinum twice, ludacris went platinum, fab went gold, ross went gold and is about to go gold again and rhianna enjoyed her success……that isnt enough? and didnt hov get hustler of the year award or something like that when he was president? oh and not to mention hov went platinum twice

  117. D_block_4_life Says:

    Am i buggin out am i on a spaceship?

  118. Necole Bitchie.com » Coffee and A donut Says:

    […] Jay-z Strikes 150 Million Dollar Deal With Live Nation Nah Right  […]

  119. LANSKI Says:

    Congrats to Shawn on the deal but I was hoping he would go for 100% ownership for his next venture. He has to pay LN back plus split the profits. Is having a piece of something big better than owning something small? I’m sure he owns 100% of a lot of smaller business but he needs to do it big himself then sell it like Viacom Bob, that’s a billion dollar deal; then do it again.

    Just for the record I brought Beans (disappointed), Blu (the fuckin’ best (nada). But Blu’s distribution was all fucked up and Beans is obviously not a boss or even a hustler like we were lead to believe.

    Watch another nigga eat, then act like he due a piece. . . (c) Sandman

  120. e-dubbs Says:

    dont know why im entertaining this but here goes, Def Jam isnt just a label that houses RAPPERS, Ne-yo went platinum twice, jeezy went platinum twice, ludacris went platinum, fab went gold, ross went gold and is about to go gold again and rhianna enjoyed her success……that isnt enough? and didnt hov get hustler of the year award or something like that when he was president? oh and not to mention hov went platinum twice
    ————————————————————————————

    like i said artists that all had star power before hovie entered the building.. except for rhianna.. he is the hustler of the year, easily.. he hustled defjam into thinking he could run the business..
    Hovie is alot like Michael Jordan.. Great as a player, horrible when it comes to management.. *points to Washington Wizards and Bobcats*.. The wizards are like Defjam (had to come out of retirement to bring a buzz to the team) and now his new venture will be like MJ’s partnership with Charlotte..

    Men Lie, Women Lie, Numbers dont.. Hovie said that! lol

  121. Jay-Z en Live Nation Starten ‘Roc Nation’ « WildStyle Says:

    […] …En de kogel is door de kerk. Na maandenlang speculeren is bekend waar Jay-Z zijn nieuwe label onder gaat brengen en i.s.m. wie. De partner wordt Live Nation, een enorme Amerikaanse concertorganisator. Details over de 150 miljoen(!) kostende deal lees je hier. […]

  122. girlz_luv_me Says:

    u can’t be serious talking about def jam sucking because jay was in charge..only flo-rida..t-pain and solja boy is making noise right now..blame the state of hip-hop if u want some1 to blame or at least find some1 else in the game that did it better..suckahz

  123. Jay-Z - 150 Millionen Dollar Deal | SWISS SECTION Says:

    […] You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 Feed. You can leave a response, or a Trackback from your ownsite. […]

  124. kush Says:

    yo jay iz da fucking man i will be part of dat nation roc boys

  125. Nah Right » Blog Archive » Jay-Z/Live Nation Deal = Done Says:

    […] Billboard reports that Jay and Live Nation finalized their $150 million agreement on Wednesday. The company yesterday (May 1) filed a Form-8K with the SEC which states that the artist is getting 750,000 Live Nation shares, plus an option on an additional 500,000 with the exercise price of $13.73. The shares go to Marcy Media, the company affiliated with Jay-Z (born Shawn Carter), in connection with the formation of Roc Nation LLC, a joint entertainment venture between Live Nation and Jay-Z. […]

  126. Nah Right » Blog Archive » Snoop to Release Next Album Through MTV Says:

    […] a move reminiscent of Jay-Z’s monumental deal with Live Nation, Snoop Dogg, who just split with longtime label Interscope Records,  has announced that he will […]

  127. Nah Right » Roc Nation FAIL Says:

    […] The Corner. I know good help is hard to find Jay, so if you need someone new to carry your weed print up posters, I can do […]

  128. Nah Right » Video: Roc Nation’s 2010 Roster Says:

    […] the bottom half of that list before now. That might be because signing rap acts isn’t all the $150 million partnership has been up to. If you go to their website, you’ll see a longer list of artists, songwriters, […]

Leave a Reply