Video: Shawty Lo – Dunn Dunn

So this is the guy Clifford borrowed his life story from huh.


AddThis Social Bookmark Button

112 Responses to “Video: Shawty Lo – Dunn Dunn”

  1. icon (trillbert arenas) Says:

    word

  2. Willy Swagger Says:

    *takes off thrunthruns*

  3. Mac Brown Says:

    up

  4. PHOENIXXX Says:

    jesus christ

    the south churns out wack rappers at an unfuckingbelievable rate

    you can’t be serious lol

  5. catch22 Says:

    red wheels on the coup
    life savers
    hit the club with 20 broads like flavor

    LF: jeezy has had a few simple but impeccably hard verses lately
    – superstar remix
    -dey know remix

  6. Soul Clapper Says:

    Oh… this is original.

  7. Willy Swagger Says:

    Jeezy is one of the nicest, dont sleep.

  8. Joe 88 Says:

    They call me dunn dunn, done dunn it all, the cars? Done drove em all, L.A? we tore down the mall, the bitches? we done fucked em all

  9. Willy Swagger Says:

    http://www.zshare.net/audio/8849276e154693/

    ^^^^One of the Greatest Samples. To all the Sample Heads

  10. Mac Brown Says:

    Isn’t Shawty Lo……. “sickly”?!

  11. PHOENIXXX Says:

    Jeezy has talent

    this shit here?

    this shit?

    from the guy who’s crew wrote Laffy Taffy?

    nah. cut that shit out

  12. spotrusherz Says:

    whaddup pendejos

  13. catch22 Says:

    t-pain is irritating but his songs stick in your head.

    we in the bed like, oooooh, oooooh

  14. eskay Says:

    the new Lupe video is for sale on iTunes if anybody is interested. smh @ debuting a video and charging people to see it.

  15. RIGZ Says:

    Willy Swagger Says:

    March 18th, 2008 at 1:36 pm
    Jeezy is one of the nicest, dont sleep.

    ^^^^

    Yep.

    Jeezy >>>>> Lupe.

    Hah Haaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!

    Jeah!!!!

  16. Mac Brown Says:

    eskay Says:

    March 18th, 2008 at 1:39 pm
    the new Lupe video is for sale on iTunes if anybody is interested. smh @ debuting a video and charging people to see it.

    ^^well hell…….. album sales aren’t paying him!!

  17. Willy Swagger Says:

    Oh my God, all this for me I must be on my job.
    First album was a classic, never got an award (what!).
    Took my first ten grand and bought a Honda Accord (hey!).
    And then I pack them things, inside the Honda Accord.
    And put them on the highway and watch the Honda Accord
    Excuse me Mr. engineer, I hope you’re pressing record.
    And on behalf of the streets, I just can’t be ignored (Young!).
    on Stage in all black (black!) just like a new glock (woo!).
    All the broads screaming like they just seen Tupac.
    Say his earring’s ’bout big as his ego.
    Keep a fresh bald head like he just left chemo (hey!).
    This ain’t even mine, this is Lupe’s single.
    And everytime I watch The Wire, its like I just left B-Mo(haha!).
    Call me Milo, come be my Snoopy.
    Superstar baby, why wouldnt you do me (Young!).

    ^^^^HEATROCKS

  18. Soul Clapper Says:

    eskay Says:

    the new Lupe video is for sale on iTunes if anybody is interested. smh @ debuting a video and charging people to see it.

    ==============================================

    As if Fiasco-gate wasn’t bad enough…

  19. CiCi The Intern Says:

    # Mac Brown Says:
    March 18th, 2008 at 1:36 pm

    Isn’t Shawty Lo……. “sickly”?!

    ^^

    I think his people came out and denied that he was “sickly”

    what up Mac aka “playing tag with the cervix” lol…*hugs*…

  20. snort_snortCRAZY88SINCE88 Says:

    http://www.smartenupnas.com/2008/03/18/angel-lola-luv-in-vibe-magazine/

    ^^^
    fake or not, the broad got a Bubble’N’a’half! GattttDEAMN!

  21. green eyes Says:

    # PHOENIXXX Says:
    March 18th, 2008 at 1:33 pm

    jesus christ

    the south churns out wack rappers at an unfuckingbelievable rate

    you can’t be serious lol

    ^ fuck you

  22. catch22 Says:

    eskay Says:

    March 18th, 2008 at 1:39 pm
    the new Lupe video is for sale on iTunes if anybody is interested in wasting their money . smh @ debuting a video and charging people to see it.

  23. Jud Buechler Says:

    This guy is living off tight ass beats. Who is giving him these beats? He has clifford’s movements and swag and tries to rhyme like jeezy, but he shows no skill whatsoever.

    I’m not hating but this dude is biting, and he is garbage. The beat is fire though.

  24. Willy Swagger Says:

    Yo I got an iTouch on the low dough from my Electronics Hook-up and I have already upped my pictures and like 8movies, this little thing is off the hook

  25. b-ease Says:

    Mac Brown Says:

    March 18th, 2008 at 1:36 pm
    Isn’t Shawty Lo……. “sickly”?!

    ^^^
    Yep. He’s got… “diabetes”.

  26. catch22 Says:

    jeezy’s superstar remix verse is hot fiyah

  27. RIGZ Says:

    Jud Buechler Says:

    March 18th, 2008 at 1:41 pm
    This guy is living off tight ass beats.

    ^^^^

    So.

    You never listened to Group Home?

  28. BabyDoll Says:

    CiCi The Intern Says:

    March 18th, 2008 at 1:40 pm
    # Mac Brown Says:
    March 18th, 2008 at 1:36 pm

    Isn’t Shawty Lo……. “sickly”?!

    ^^

    I think his people came out and denied that he was “sickly”

    what up Mac aka “playing tag with the cervix” lol…*hugs*…

    ^They denied that he has HIV, but confirmed that he has Sugar Diabetes…

  29. Joe 88 Says:

    So this is the guy Clifford borrowed his life story from huh.

    ^Shanti aint gon like that comment
    ————————————————————————-
    Truth be told, shawty lo aint that wack, he know his lane & he stay in it (pause) he aint tryna be lyrical, he just drug music, like jeezy when he first came out, T.I when he first came out, Gucci mane, etc. His mixtape “I’m da man pt2” is serious.

  30. Willy Swagger Says:

    Yup Group Home is hot garbage but I can listen to their first album thoroughly

  31. b-ease Says:

    Shawty Lo’s AIDS > TI’s herpes (pause)

  32. icon (trillbert arenas) Says:

    ^^^
    fake or not, the broad got a Bubble’N’a’half! GattttDEAMN!

    ***I knew it was fake, when I first peeped shorty in a club like 2 yrs ago- the cheeks look incredible in real life, I can’t front…I’m still not a fan of the booty implants, though (none)….half of the chicks at the club she used to dance at (Sinsaytionals, in Largo, MD) got em now- shit looks all fucked up and unnatural, like a skrippa version of “the Island of Dr. Moureau” (sp?)

  33. Ty Says:

    Eskay, you lose sum cool points for posting the such coonery!!!!

  34. catch22 Says:

    angels booty is fake. DAMMIT.
    i don’t know why, but a fake ass pisses me off. titties are one thing but a fake ass is where i draw the line. do some squats.

  35. Mac Brown Says:

    Hugs CiCi

    **yeah lupe’s idea of charging for video’s is gonna be a fiasco! (I’m here all day folks!)

  36. Willy Swagger Says:

    when Jud was on the Bulls, The Fam and I would get all hyped like “Buchy” shoot a three…..lol

  37. Joe 88 Says:

    he just “makes“drug music

    I stay 10 toes down, on the sidelines tryna stay inbounds

  38. PHOENIXXX Says:

    Joe 88 Says:
    March 18th, 2008 at 1:44 pm

    So this is the guy Clifford borrowed his life story from huh.

    ^Shanti aint gon like that comment
    ————————————————————————-
    Truth be told, shawty lo aint that wack, he know his lane & he stay in it (pause) he aint tryna be lyrical, he just drug music,

    ^^^^^

    same excuse for every new wack rapper from Atlanta and Houston

    doesn’t escape the fact dudes is wack and the reason nobody spends money on CD’s anymore

  39. Jud Buechler Says:

    shawty lo is garbage. He doesnt have his own style. Just look at all his mannersims. It’s a straight jack off T.I. He tries to rap just like Jeezy.

  40. Mac Brown Says:

    catch22 Says:

    March 18th, 2008 at 1:44 pm
    angels booty is fake. DAMMIT.
    i don’t know why, but a fake ass pisses me off. titties are one thing but a fake ass is where i draw the line. do some squats.

    ^^EYEGREEMENT!!

    a fake booty makes me “spit in ya mouth” mad for some odd reason

  41. Willy Swagger Says:

    “the Island of Dr. Moureau”

    ^^ Member the little midgety dude in that movie? He was an interesting Lad, cool swag and temerity

  42. snort_snortCRAZY88SINCE88 Says:

    catch22 Says:

    March 18th, 2008 at 1:44 pm
    angels booty is fake. DAMMIT.
    i don’t know why, but a fake ass pisses me off. titties are one thing but a fake ass is where i draw the line. do some squats.

    ^^^
    word… id be temp’ed to poke holes in her ass when she sleep… (no baby & lilwayne)

  43. catch22 Says:

    and i got the same kinda guns like TI

  44. b-ease Says:

    ***I knew it was fake, when I first peeped shorty in a club like 2 yrs ago- the cheeks look incredible in real life, I can’t front…I’m still not a fan of the booty implants, though (none)….half of the chicks at the club she used to dance at (Sinsaytionals, in Largo, MD) got em now- shit looks all fucked up and unnatural, like a skrippa version of “the Island of Dr. Moureau” (sp?)

    ^^^
    Been to The House on Georgia Ave. recently? I havent, just wanted to know how the chicks been looking lately cuz I’m trying to grab a drink or something after work. and if you’re going to a bar, why not a strip club? Seriously.

  45. PHOENIXXX Says:

    Shawty Lo>>>>>>>>>>>>>>>Wu Tang

  46. Joe 88 Says:

    >same excuse for every new wack rapper from Atlanta and Houston

    ^^^^^^^^^^^^^^
    So you can’t make good music if your wack? I know he sucks (n/h) but every single song I heard from him I liked.
    ————————————————————————-
    >doesn’t escape the fact dudes is wack and the reason nobody spends money on CD’s anymore

    ^^^^^^^^^^^^^^
    Word? I thought the internet was to blame for the decline of record sales

  47. CiCi The Intern Says:

    # Willy Swagger Says:
    March 18th, 2008 at 1:44 pm

    Yup Group Home is hot garbage but I can listen to their first album thoroughly
    ^^

    I think one dude in the group had a speech impediment…

  48. green eyes Says:

    wheres maurice garland?

  49. eskay Says:

    >>Eskay, you lose sum cool points for posting the such coonery!!!!

    I remember I was just like you….(c) Chris Wallace

  50. Willy Swagger Says:

    Okay now.
    Anyone who know me, they know me to ride
    But when the shit was selling slow it’s just my homies and I.
    Had to get rid of all the phonies and the homies disguised.
    So you speaking, I don’t reply, homie don’t be surprised
    You ain’t gotta ride for me, I didn’t ask you to.
    Take the journey on my own, I would gladly do.
    You gon’ and turn around now, I’ll call a cab for you.
    I stand up on my own 2, he kiss the ass of who.
    No way Jose, we pour Rose’, blow dro, that’s more than okay.
    See but don’t say, my folk, they flip more yay than Cirque de’ Soleil.
    Keyser Soze, oh they kill people and get off like OJ.
    You catch your case, just shut your face, don’t get caught singing do, re,
    Mi, fa, say, la, ti, do, ghetto hero, G-code I obey.
    He’s so gay, didn’t have no business hanging around me no way.
    It’s okay, life lesson learned I suggest that you go your way.
    I be straight, no conversation man.
    That’s all I’m gon’ say (hey). (c) TI

    ^^^ this is some of the hottest spit I have heard in quite some time. IF Weezy jumps on that track he better come hard and correct or he will lose again

  51. catch22 Says:

    thats not the first wu hatery from you PHX.
    why you hating? or is it sarcasm? (i hope its sarcasm)

  52. Willy Swagger Says:

    dick predicament > Speach impediment

  53. Joe 88 Says:

    LF: Beanie verse on “Where have you been” one of hip hop greatest verses

    *Straight face*

  54. b-ease Says:

    Joe 88 Says:

    March 18th, 2008 at 1:49 pm
    >same excuse for every new wack rapper from Atlanta and Houston

    ^^^^^^^^^^^^^^
    So you can’t make good music if your wack? I know he sucks (n/h) but every single song I heard from him I liked.
    ————————————————————————-
    >doesn’t escape the fact dudes is wack and the reason nobody spends money on CD’s anymore

    ^^^^^^^^^^^^^^
    Word? I thought the internet was to blame for the decline of record sales

    ^^^
    I’m more inclined to attribute it to the demise of the “single”. Internet wouldnt have popped off so fast if people were still able to buy songs for a dollar at the store. there are a lot of causes tho, a perfect storm of dumb ass decisions by the recording industry.

  55. catch22 Says:

    jeezy and TIs superstar verses > lupe’s

  56. Jud Buechler Says:

    If I had to choose I would rather listen to shawty lo than papoose.

  57. Jamz Says:

    I like the song title “Dum Dum” better…

  58. b-ease Says:

    catch22 Says:

    March 18th, 2008 at 1:51 pm
    jeezy and TIs superstar verses > lupe’s

    ^^^
    Hmmm….

  59. Willy Swagger Says:

    NIN did ridiculous #’s releasing their shit online, Im inclined to say Hip-Hop fans wouldnt do anything remotely close to what Rock Fans do,

    Rock Stans > Rap Stans …..Oxymoron I think

    Yo Has anybody incountered Lupe’ stans? They’re quite ridiculous even more so than G-Unit Dickriders, Cuz Unit Riders are usually retarded. But what is a Lupe’s stan excuse?

  60. Joe 88 Says:

    I’m more inclined to attribute it to the demise of the “single”.

    ^Singles died around the time blend cd game got popular, why would I spend 2 to 4 beans for 4 songs, when I can get all the current hot singles from all the hot artist on the “Hot 97” mixtape joints for 5$?

  61. eskay Says:

    lol @ http://www.missinfo.tv/?p=639

  62. PHOENIXXX Says:

    Joe 88 Says:
    March 18th, 2008 at 1:49 pm

    So you can’t make good music if your wack?

    ^^^^^^

    very little good music. nothing I wanna hear more than once. but yeah it’s slightly possible with some.

    ————————————–

    Word? I thought the internet was to blame for the decline of record sales

    ^^^^

    nah. wack music is to blame. fans began seeing through the fakeness in hip hop and stopped caring about the music, cuz they realized the artists don’t care about the music and will do and say anything to sell a million records. fans started downloading to take back control

    the internet just sped up the process

  63. Joe 88 Says:

    Jud Buechler Says:
    March 18th, 2008 at 1:52 pm
    If I had to choose I would rather listen to shawty lo than papoose.

    ^Co-sign

  64. Mac Brown Says:

    Yo Has anybody incountered Lupe’ stans? They’re quite ridiculous even more so than G-Unit Dickriders, Cuz Unit Riders are usually retarded. But what is a Lupe’s stan excuse?

    ^^lol

  65. Mac Brown Says:

    WTF is a papoose!? that has to be one of the worse rap names in history

  66. Joe 88 Says:

    nah. wack music is to blame. fans began seeing through the fakeness in hip hop and stopped caring about the music, cuz they realized the artists don’t care about the music and will do and say anything to sell a million records. fans started downloading to take back control

    the internet just sped up the process

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Since you look at it like that, do you think lil wayne going platinum? Even tho some would say his music is wack, he has a cult like following.

  67. PHOENIXXX Says:

    # catch22 Says:
    March 18th, 2008 at 1:50 pm

    thats not the first wu hatery from you PHX.
    why you hating? or is it sarcasm? (i hope its sarcasm)

    ^^^^^

    50% sarcasm, 50% truth

    100% pure hate

    Daddy Yankee>>>>>>>>>>Wu Tang

  68. Willy Swagger Says:

    I think when Wayne drops he will do damn nigh Kanye #’s …. I am going to cop it and I never do that

  69. icon (trillbert arenas) Says:

    Been to The House on Georgia Ave. recently? I havent, just wanted to know how the chicks been looking lately cuz I’m trying to grab a drink or something after work. and if you’re going to a bar, why not a strip club? Seriously.

    ***I haven’t been there since it was called the Penthouse…I need to hit that spot up- one of, if not the best black strip club in DC- club 55, clancy’s and skylark are garbaggio- plus, Penthouse let my lil’ horny 16 yr old ass up in there (none), without any ID- drinks and the whole 9, and they always had the best looking females…Irvin’s was the spot back in the days, too…Even though I haven’t hit up a club in a minute, there’s nothing like a skrip club, lol…

  70. Willy Swagger Says:

    pussy a little loose > papoose

  71. RIGZ Says:

    Willy Swagger Says:

    March 18th, 2008 at 1:58 pm
    I think when Wayne drops he will do damn nigh Kanye #’s …. I am going to cop it and I never do that

    ^^^^

    Yeah, I’m gonna buy Carter III too…

  72. spotrusherz Says:

    i wonder if some of you are such blatant haters in real life or if you’re just taking advantage of the fact that people can’t walk away from you on the internet.

  73. catch22 Says:

    Rhyming is the reason I spit in faces
    Habituation of my flamboyance without rational reservation
    Whiskey, X-Ray, yankee, Zulu, unusual
    Word-ologically my syllable position is beautiful
    Only respect niggaz if the feeling is mutual
    G Rap snatch the tools from you, I’ll throw ’em in the crucible
    Prolly throw you in there too, mix it up and make nigga-stew
    if you can’t admit I’m iller than you
    Baby you sparred with the shadows, Canibus and G Rap yo
    Motherfucker professionallin with the pros

    allied meta forces – canibus and G rap
    hardbody.

    i laugh everytime he says “nigga stew”

  74. PHOENIXXX Says:

    # Joe 88 Says:
    March 18th, 2008 at 1:57 pm

    nah. wack music is to blame. fans began seeing through the fakeness in hip hop and stopped caring about the music, cuz they realized the artists don’t care about the music and will do and say anything to sell a million records. fans started downloading to take back control

    the internet just sped up the process

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Since you look at it like that, do you think lil wayne going platinum? Even tho some would say his music is wack, he has a cult like following.

    ^^^^^^

    I’m not a fan of his music but i’d like to see him succeed just to see people’s reactions lol.

    and even through alot of the wackness I can tell he really enjoys what he does and cares about his music.

    but nah, he won’t go platinum. check my post early in the previous thread

  75. !Ven-Tech? Says:

    Joe 88 Says:

    March 18th, 2008 at 1:49 pm

    Word? I thought the internet was to blame for the decline of record sales
    ^^^

    It’s funny that most rappers try to still say this…meanwhile Justin Timberlake CD from 2006 is still selling….

  76. catch22 Says:

    ya’ll know what it is. it’s me lunch bitches.

  77. JayDeez Says:

    This guy is living off tight ass beats.

    ^^^^

    So.

    You never listened to Group Home?

    ^^^

    Exactly. He wouldnt be the first.

  78. Jud Buechler Says:

    I think sales declining for wack music is an excuse. The internet was the sole cause, because downloading is just a form of bootlegging. And Jay-z was getting heavily bootlegged, When Blueprint came out.

    People have always wanted their music for a cheaper price and if possible for free. Jay had to move up the date for his albums when the bootleggers got it. No matter how good the music is, people will still download it.

    If downloading was available during the 60’s. People would have done the exact same thing. Hell Metallica went on a campaign about dont download music and it backfired. It wasn’t like metallica wasnt selling platinum album either.

    People just want shit free these days. Even Movies are getting downloaded and its not because wack movies are made. People just want shit free.

  79. spotrusherz Says:

    nah. wack music is to blame. fans began seeing through the fakeness in hip hop and stopped caring about the music, cuz they realized the artists don’t care about the music and will do and say anything to sell a million records. fans started downloading to take back control

    ^^

    if that was the case only rap sales would be going down. any other genre that might not have been diluted is suffering all the same.

  80. b-ease Says:

    Wayne’s going platinum.

  81. Jamz Says:

    I believe that most music fans could careless whether their favorite artist goes platinum or oak wood if the music is dope. At this point most rappers are barely making social worker money and soul singers for that matter. There’s been a new e-sheriff in town for awhile now, and his name is “Free Downloads”… I’m sure you’ve heard of him. He’s running this internet sh*t!

  82. !Ven-Tech? Says:

    # Joe 88 Says:
    March 18th, 2008 at 1:57 pm

    nah. wack music is to blame. fans began seeing through the fakeness in hip hop and stopped caring about the music, cuz they realized the artists don’t care about the music and will do and say anything to sell a million records. fans started downloading to take back control

    the internet just sped up the process

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Since you look at it like that, do you think lil wayne going platinum? Even tho some would say his music is wack, he has a cult like following.

    ^^

    Wayne doesn’t have a cult following, he’s a fad right now. Much like 50 when he 1st dropped or even No Limit Records…

    Now DOOM on the other hand…

    actually what do I know? I just think that a cult following is classified as when even after that artist has made a wack cd (*cough* Wu), the fans still think everything they do is great. See: stannery

  83. b-ease Says:

    but nah, he won’t go platinum. check my post early in the previous thread

    ^^^

    Wayne’s going platinum.

  84. PHOENIXXX Says:

    # !Ven-Tech? Says:
    March 18th, 2008 at 2:05 pm

    Joe 88 Says:

    March 18th, 2008 at 1:49 pm

    Word? I thought the internet was to blame for the decline of record sales
    ^^^

    It’s funny that most rappers try to still say this…meanwhile Justin Timberlake CD from 2006 is still selling….

    ^^^^^

    exactly

    The Shop Boyz can’t touch gold but Alicia Keys still does 500k+ the first week and still can touch 2 million

    its proof that good music, genuine music can still sell. people will pay for real good shit.

  85. JayDeez Says:

    eskay Says:

    March 18th, 2008 at 1:54 pm
    lol @ http://www.missinfo.tv/?p=639

    ^^^

    *floor*

    I dunno why, but shit was funny.

  86. Joe 88 Says:

    Co-sign Jud comment

    *Invites him to a game of one on one (pause)*

    *Crosses him over, break both of his ankles*

    *Finger rolls*

    *looks at scottie*

    You want some of this too old man? (c) Deebo

  87. RIGZ Says:

    !Ven-Tech? Says:

    March 18th, 2008 at 2:05 pm
    Joe 88 Says:

    March 18th, 2008 at 1:49 pm

    Word? I thought the internet was to blame for the decline of record sales
    ^^^

    It’s funny that most rappers try to still say this…meanwhile Justin Timberlake CD from 2006 is still selling….

    ^^^^^^^

    I tried to explain this before…Rap “fans” just dont wanna play for music. No matter what medium its on.

    People just dont wanna pay for it.

    And WONT pay for it as long as they CAN get it for free….

    Now people buy shit to support the ARTIST, not the music…If you aint got loyal fans like that, you aint gonna sell nothing

  88. Willy Swagger Says:

    Yo Mac here is her Myspace URL but she said its private myspace.com/sugarplum_malo …… she said she is going to make it public in a minute

  89. spotrusherz Says:

    how much did these albums sell?
    – prodigy – return of the mac
    – freeway – free at last
    – scarface – made
    – ghostface – big toe rehab

    DOPE albums, but minimal sales. quality has nothing to do with it.

  90. b-ease Says:

    Willy Swagger Says:

    March 18th, 2008 at 2:09 pm
    Yo Mac here is her Myspace URL but she said its private myspace.com/sugarplum_malo …… she said she is going to make it public in a minute

    ^^^
    I’d smash…and not regret it either.

  91. JayDeez Says:

    How bout BOTH sides are right???? Its a COMBINATION of the TWO which is why the current state is so bad, with just a FEW extremely CROSSOVER exceptions.

    seriously though… justin timberlake, alicia keys… etc… these arent good examples because of the markets they reach and their crossover appeal between genres / demographics etc.

  92. b-ease Says:

    spotrusherz Says:

    March 18th, 2008 at 2:11 pm
    how much did these albums sell?
    – prodigy – return of the mac
    – freeway – free at last
    – scarface – made
    – ghostface – big toe rehab

    DOPE albums, but minimal sales. quality has nothing to do with it.

    ^^^
    Quality has everything to do with it if the records is actually promoted. It’s not a coincidence that none of the above albums had videos (with the exception of Scarface) or promotion (none of them was on my local radio station or 106/TRL). Good music will sell if mufuckas are actually aware that it’s out.

  93. Jud Buechler Says:

    lol at joe 88 challenging me to a game one on one. My stroke is water.

  94. spotrusherz Says:

    you cats talking about timberlake and alicia keys sales.
    these artists have a more mature audience which is a) less familiar with illegal downloads, and b) still used and inclined to having music on cd’s so they can play it on their stereo or car system.

  95. !Ven-Tech? Says:

    spotrusherz Says:

    March 18th, 2008 at 2:11 pm
    how much did these albums sell?
    – prodigy – return of the mac
    – freeway – free at last
    – scarface – made
    – ghostface – big toe rehab

    DOPE albums, but minimal sales. quality has nothing to do with it.

    ^^^

    Quality to who though? Understand this is a new generation of hip hoppers. These albums what have sold millions 96-02 but understand us hip hop heads are few and far between now. Here’s a sad story, my uncle who’s about 40 somethin is in his second childhood. He listens to Plies and uses the word “goon” frequently. I just shake my head when I see him.

    How do you think them dudes that still rock “flat tops” feel? There’s one in every city…

  96. Joe 88 Says:

    its proof that good music, genuine music can still sell. people will pay for real good shit.

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Not in hip hop, lol. But for real, to do amazing numbers, everything gotta be in place, the planets gotta be lined up.

    Must haves on selling alot of records
    1) You need excelent promotion i:e T.I promo when “King” came out, he was on every magazine cover, had a movie coming out, a hot single, hot video, hot mixtape holding his street buzz & was on hella remixes

    2)You need a good original album i:e 50 cent “GRODT” Great production, his style was original, co-sign by Dre a legend, & Em a white guy, nuff said (lol, j/k) not the most complicating lyrics, music from the heart, & music you can dance too

    3)You cannot push back your street date, the fans will get restless

    4)Drop your album before the buzz from you hot single dies i:e Plies, when “shawty” came out, the label aint waste no time releasing his album, mofo was wondering how he sold so many records

    Yeah that’s bout it, & a co-sign from major players wont hurt either

  97. Willy Swagger Says:

    ya b-ease I posted it cuz of a story I had in the last thread and Mac wanted to see pics.. its my homies sister and No I wouldnt smash

  98. b-ease Says:

    spotrusherz Says:

    March 18th, 2008 at 2:16 pm
    you cats talking about timberlake and alicia keys sales.
    these artists have a more mature audience which is a) less familiar with illegal downloads, and b) still used and inclined to having music on cd’s so they can play it on their stereo or car system.

    ^^^
    So how do we explain TI?? I dont think he’s a fluke, I just think he’s a got a label that actually puts the nessessary amound of $ behind him to garner decent sales.

  99. spotrusherz Says:

    Quality has everything to do with it if the records is actually promoted. It’s not a coincidence that none of the above albums had videos (with the exception of Scarface) or promotion (none of them was on my local radio station or 106/TRL). Good music will sell if mufuckas are actually aware that it’s out.

    ^^

    ok i’ll give you the promotion aspect but still, that doesnt explain the declining sales of say jay-z albums. also, heavily promoted music tends to be garbage. illmatic, the infamous, only built etc. had very little promotion.

  100. PHOENIXXX Says:

    # spotrusherz Says:
    March 18th, 2008 at 2:07 pm

    nah. wack music is to blame. fans began seeing through the fakeness in hip hop and stopped caring about the music, cuz they realized the artists don’t care about the music and will do and say anything to sell a million records. fans started downloading to take back control

    ^^

    if that was the case only rap sales would be going down. any other genre that might not have been diluted is suffering all the same.

    ^^^
    yeah everybody’ suffering. but rap is the only genre thats been shoved in people’s faces the hardest for the last few years. we’ve watched it go from just being labeled a “fad” and “nigger music” to taking the country by storm to NWA to the Golden Era to Pac and Big to to 50 Cent to ringtone rap

    we’ve watched it’s every incarnation and its now its reached passed it’s peak of creativity as a whole genre (minus many artists of course)

    damn i was on the phone i lost my train of thought

  101. !Ven-Tech? Says:

    Jud Buechler Says:

    March 18th, 2008 at 2:16 pm
    lol at joe 88 challenging me to a game one on one. My stroke is water.

    ^^
    Yuck.

  102. RIGZ Says:

    spotrusherz Says:

    March 18th, 2008 at 2:16 pm
    you cats talking about timberlake and alicia keys sales.
    these artists have a more mature audience which is a) less familiar with illegal downloads, and b) still used and inclined to having music on cd’s so they can play it on their stereo or car system.

    ^^^^^^^^

    Thats not really true.

    Pete Rock’s fans are older than the average Justin fan.

  103. green eyes Says:

    Must haves on selling alot of records
    1) You need excelent promotion i:e T.I promo when “King” came out, he was on every magazine cover, had a movie coming out, a hot single, hot video, hot mixtape holding his street buzz & was on hella remixes

    ^ i thought King sales were lower than anticipated? can anyone confirm? eskay? nation? shanti?

  104. Joe 88 Says:

    i thought King sales were lower than anticipated? can anyone confirm? eskay? nation? shanti?

    ^King went gold the first week.

  105. Jud Buechler Says:

    ALL music sales are down. Its just not rap. It’s not so much quality. There is only 1 Justin Timberlake and one Alicia Keyes. There are always going to be exceptions.

    If kanye dropped Graduation in 99 he would have been 5 times platinum by now. As a whole music is getting downloaded.

    All those albums that your parents and your grandparents lost. They ask you “can you download that for me”. The Compact disc is a thing of the past. People are able to get music for free.

    Promotion wont help anyone sell records, if they already dont have the crowd following. No record company is going to spend money on someone just so they can sell 20,000 more records.

    Really how much is promotion going to help someone sell? 100k at most?

    200K= Gold in 98

  106. cMac Says:

    my fav song!

  107. taste like chicken Says:

    3 words:

    typical nigger shit!!!

    when is the coonery going to stop? damn its embarrassing..!

  108. lea Says:

    “So this is the guy Clifford borrowed his life story from huh.” please tell me the line is a JOKE! what did he sell first week cardboard? im all about sales dont mean the quality of music but this is guy is whack! dey know was a banger, but if you listen to the lyrics, i couldve put that together and i dont know what sixteen is! no comparison the TI! yall betta listen to trap musik! his first album was slept on, listen!

  109. ceasar Says:

    shawty lo is a great influence for me and my group. We came from bankhead hwy and to see him at the top of his game and its a inspiration. He cant rap all that good but hes telling his story. Ya gotta respect that. FOOLISH!

  110. Rellextra Says:

    WOW! Anyone remember when rap was good?

  111. Gyeah Says:

    Yeah Shawty Lo said HE was that nigga in Bankhead moving while T.I. was just a rapping ass nigga

  112. Joe Turksta Says:

    Shawty Lo has the same Guns as T.I.. Shhhhhhh don’t tell the feds though ;)

    ROFL!

Leave a Reply