Pass The Mic


Talib, Kanye, Mos Def and Common

On the tiny, cramped stage of tiny, cramped, unventilated S.O.B’s (which was so hot back in the days of the weekly Soul Kitchen parties….sigh), we the crowd witnessed a jam session like no other. I’m talking Common testifying, then Q-tip world-touring, then Talib Kweli and Mos Def just getting by, then Swizz Beats telling us she aint got no money in the bank, then Kanye makin’ em say and more…..and all the while, they’re all on stage together, chanting each others lyrics like fans of this, not just superstars in this.

When does shit like this ever happen? Never, that’s when. And I was sitting at home scratchin my nuts.  

The Hip Hop Jam Session of the Year (pics and video)

UPDATE: Miss Info now has audio of Mos Def’s "I’m a Hustla" freestyle and some more video and pics.

 


AddThis Social Bookmark Button

114 Responses to “Pass The Mic”

  1. G7 Says:

    uno?

  2. G7 Says:

    yup

  3. The-XFacta aka I AM NOT THE FATHER Says:

    3rd?

  4. malice Says:

    4th

  5. Jamz Says:

    Who’s the better emcee…Common, Mos or Talib?

    What up G7 & Xfact..

  6. Plug Says:

    looks like they was havin fun. I really dont fock wit none of them except ye, but they are the few that are keeping the art of mc’ing alive.

    *attempt to listen to brown mos def/ Talib cd for the 57th time*

  7. Rey Says:

    I’m so fucking upset that I didn’t know about this.. You got Hip-Hop’s beating heart right in that picture.

  8. Rey Says:

    Those dudes make me proud to love rap, word up.

    (nh–but I don’t think that’s necessary)

  9. Plug Says:

    (nh–but I don’t think that’s necessary)
    —–
    it aint when talkin but the love for hip hop

  10. pmass Says:

    hip hop in it’s purest (best) form.

    Great post, Eskay

  11. G7 Says:

    what’s good Jamz? I say the best outta the three at this moment would have to be Common. For some reason I feel like Mos isn’t really into it anymore.

  12. Rey Says:

    Plug Says:

    July 19th, 2007 at 8:56 am
    I tried not to like that show scrubs. but I cant deny its hilariousness.

    ^^^^

    It’s unavoidable! I have a theory that 4/5 people love scrubs.

  13. ODEMIC Says:

    Who’s the better emcee…Common, Mos or Talib?

    ^Mos Definitely.

    Whats up Rey, Jamz, G7, Plug, X and all the real up ina here!

  14. pmass Says:

    What’s up Nah?

    Sup G7, Rey, Plug, X, Jamz?

  15. G7 Says:

    hip hop definitely needs more shows like this. i hope Ye and Comm put up some good figures.

  16. COCCA88CRAZY88SINCE88 Says:

    ….(88 ROLLS OUTA BED)….

    *BURP*

    …..Foxy and Dem Titties…. Zzzzzzzzzz….

  17. Rey Says:

    Yo Eskay, let this post breathe for a while..

    You can’t just jump from this good shit to some Interscope/Harris Propaganda bullshit.

  18. ODEMIC Says:

    I tried not to like that show scrubs. but I cant deny its hilariousness.

    ^ I’ve been tryin’ for a while now not to watch it, now you gon’ make me(no still born)!

  19. Rey Says:

    Odie, EG88, Pmass–What up?

    Cosign Siete.

  20. COCCA88CRAZY88SINCE88 Says:

    …….Damn, i missed a hell’OF’a Show…. That show looked Sick!

  21. tblanx Says:

    exactly why i wish better promotion of shows was present… a show i woulda paid anything to be at

  22. G7 Says:

    *daps pmass*

  23. Rey Says:

    *looks at pics again*

    *feels heart beating*

    Ahhh…

    (no bromance)

  24. Big Homie Says:

    Damn I would of killed to be in the presence of this show

  25. ODEMIC Says:

    COCCA88CRAZY88SINCE88 Says:

    July 19th, 2007 at 9:09 am
    …….Damn, i missed a hell’OF’a Show…. That show looked Sick!

    ^ That pic up there looks like the Cypher of tha Century

  26. G7 Says:

    damn. lo kash’s radio show is ill. y’all should check his links(n/h) if you haven’t.

  27. G7 Says:

    *daps bonfiya king C88*

  28. COCCA88CRAZY88SINCE88 Says:

    ODEMIC Says:

    July 19th, 2007 at 9:14 am
    COCCA88CRAZY88SINCE88 Says:

    July 19th, 2007 at 9:09 am
    …….Damn, i missed a hell’OF’a Show…. That show looked Sick!

    ^ That pic up there looks like the Cypher of tha Century

    ^^^
    yea… them niggas need a tour. that shit would sell….bigtime.

    *daps rey & OD*

  29. COCCA88CRAZY88SINCE88 Says:

    *daps BigYard* (n/h)

  30. Rey Says:

    Cosign EG88– That shit’d be hot, and prolly way less ign’ant than the alleged Def Jam tour from last winter.

  31. pmass Says:

    Not one complaint should be uttered about this show…..if so, then hate should be the new stupid…..but then again, everyone’s entitled to their opinion.

  32. Jamz Says:

    Rey.. Mass.. Crazy… Odemic… Plug…. what’s good?

  33. Rey Says:

    What up Jiggy Jamz?

  34. SmackJackTheCrackaMan Says:

    yea… them niggas need a tour. that shit would sell….bigtime.

    ^^^^^

    Co sign i’d give my left nut(no Busta Nut) to see that show!!

  35. Big Homie Says:

    When did this take place…last night?

  36. G7 Says:

    @Jamz

    who do you think is the best out of the 3 that you mentioned earlier?

  37. louiefuse Says:

    urly!

  38. Jamz Says:

    This type of event just shows that there are actually some rappers that get along in the music business…

  39. Rey Says:

    Yo Busta.. What’s some Scottish slang I can use over here that my friends won’t get? I love bringing in new shit.

  40. ODEMIC Says:

    *Daps tha original C88*

    >>Random Tell ’em why you mad, son comment:

    Y’all know what i can’t stand(disclaimer)? I fuckin’ hate when i’m diggin’ an MC(right), and hear this really dope, crack, fire verse from ’em, and its dubbed a writtem‘freestyle’… So you, the unsuspectin’ listener, are all hyped like Charlie in the Nutzo Factory… Then a couple months later you hear ’em spit that same verse, word-for-word and claim that its ah fuckin’ freestyle.

    If i could slap them bitch-ass rappers fom where i sit, erry one of em’d look like Ye (c) Through the Wire Vid.

    Fuck.

  41. Jamz Says:

    G7 Says:

    July 19th, 2007 at 9:21 am
    @Jamz

    who do you think is the best out of the 3 that you mentioned earlier?

    ^^At the moment, I would say Common basically for the same reasons you stated. I think Talib and Mos work better as a duo (Black Star) than as solo artists in most cases. There are some definite solo exceptions for both of them though….

  42. SmackJackTheCrackaMan Says:

    Jamz Says:

    July 19th, 2007 at 9:21 am
    This type of event just shows that there are actually some rappers that get along in the music business…

    ^^^^^
    Know all we need is Nas,AZ,Cormega to get along and drop an album with Premo on the board, if that doesn’t save hip hop nothing will!!!

  43. G7 Says:

    @Crazy88

    more Foxy cannons…

    Sub zero interview pt 2: http://www.youtube.com/watch?v=o5o4O7P8uJE

    Sub zero pt3: http://www.youtube.com/watch?v=jdJYCC1w_xY

    Sub zero pt 4: http://www.youtube.com/watch?v=IuJnG7PsShA

    Sub zero pt 5: http://www.youtube.com/watch?v=4NazNrpYCTk

    Sub zero pt 6: http://www.youtube.com/watch?v=X52yQxL3Ds4

  44. pmass Says:

    Jamz Says:

    July 19th, 2007 at 9:21 am
    This type of event just shows that there are actually some rappers that get along in the music business…

    =====================

    A lot more probably do too, but it’s not cool to promote that, with tough guy/gal images and appearance being so important now. If these so-called beefs and conflicts were actually real, there would be much more drama.

  45. Rey Says:

    Dang Odie.. You been savin’ that?

  46. ODEMIC Says:

    Jamz Says:

    July 19th, 2007 at 9:21 am
    This type of event just shows that there are actually some rappers that get along in the music business…

    ^That’s cause the combined IQ in that pic exceeds that of an entire Republican Convention…

    *ducks hail of pocket protectors & ‘I Love Cheney notebooks*

  47. landLORD Says:

    … good morning …

  48. pmass Says:

    Sup land…

  49. G7 Says:

    lo k > funk flex

  50. pmass Says:

    Bow Flex > Funk Flex

  51. G7 Says:

    DoomLord whudup?

  52. Jamz Says:

    Mr. Roper….whaddup playboy!

  53. ODEMIC Says:

    Rey Says:

    July 19th, 2007 at 9:26 am
    Dang Odie.. You been savin’ that?

    ^It’s been repressed, but sein’ real mcees ^up there like that just turned it into a projectile.

    Ortiz better come correct.

  54. G7 Says:

    pmass Says:

    July 19th, 2007 at 9:30 am
    Bow Flex > Funk Flex

    ^lol

  55. OnPoint Says:

    Wow….like a rap concert lottery winnings

  56. SmackJackTheCrackaMan Says:

    Yo Busta.. What’s some Scottish slang I can use over here that my friends won’t get? I love bringing in new shit.

    ^^^^^^

    “Oh ay, look at the Patrick Smiddys on her”

    Check out that young ladies breasts

    “Aw they’re pure sponkin tunes man!”

    Thats a rather good song

    “Am gonnae stick the jaggy bunnet on you fur yer cheek”

    I’m going to headbutt you for your cheek

  57. cOLD Says:

    Yo whats good with Saigons intertwined finger lock in that pic, thats some Mason shit

    Yo Billz clear that up kid.

  58. ARTEZ OFTEN Says:

    COMMON>XXL COVER

  59. landLORD Says:

    … whaddup Jamz, G7, pmass …

    … my boss is off today …

    *does Morris Day laugh*

  60. cOLD Says:

    Rey Says:

    July 19th, 2007 at 9:01 am
    I’m so fucking upset that I didn’t know about this.. You got Hip-Hop’s beating heart right in that picture.

    ^word!

  61. G7 Says:

    allhiphop.com/blogs/rumors/archive/2007/07/19/18280869.aspx

    ^Kanye responds to Beanie. Link included to the interview he did with Angie Mar…

  62. Joe 88 Says:

    I have a confession to make, (no cam’ron in leather jumper holding a sledge hammer) i’m starting to hate true hip hop, not the old stuff, but what’s considered the new stuff in hip hop, I really wasen’t feeling nas last album, i’m really not feeling any of the artist that’s tryna keep hip hop alive (WTF that means). besides saigon & mega, & I feel NY artist complain too much to not have quality music. The machine is also plays a big part in why I feel this way, pushing back albums that doesen’t have any ringtone type songs on there, forcing the MC to make music there not comfortable with. I realized why I feel like this when I come on nah right & it’s post like this that I don’t wanna even look @, not because the artist are wack, but I know most of them is gonna be on some “lets embrace REAL HIP HOP” shit & I don’t wanna hear that shit at all. So all & all i’m still gonna listen to hip hop/rap w/e, but the love I once had for it is slowly dying. Thank you & good morning

    *Steps off stage*

    *Crowd in silence*

    *Begins to run home*

    *angry mob of NRers with F**K boosie shirts on chases 88*

    *can’t do daily ritual*

    *hides in trash can*

  63. Rey Says:

    What up Morph, Brrrr, En Punto?

    ~~~

    SmackJackTheCrackaMan Says:

    July 19th, 2007 at 9:33 am
    Yo Busta.. What’s some Scottish slang I can use over here that my friends won’t get? I love bringing in new shit.

    ^^^^^^

    “Oh ay, look at the Patrick Smiddys on her”

    Check out that young ladies breasts

    “Aw they’re pure sponkin tunes man!”

    Thats a rather good song

    “Am gonnae stick the jaggy bunnet on you fur yer cheek”

    I’m going to headbutt you for your cheek

    ^^^^^

    That’s fucking awesome.

    Cheek = Giving someone hell for something, cracking jokes on somebody?

  64. icon (trillbert arenas) Says:

    Never, that’s when. And I was sitting at home scratchin my nuts.

    ***TMI, Simon…whaddup, Nah?

  65. G7 Says:

    Joseph88, Ike, cOLd whudup?

  66. pmass Says:

    Sup Icon…..

  67. icon (trillbert arenas) Says:

    I’m so fucking upset that I didn’t know about this.. You got Hip-Hop’s beating heart right in that picture.

    ***Sings- They say the heart of hip hop is still beatin’ and from what I see, I believe ’em….

  68. green eyes Says:

    good morning gentlemen

  69. Joe 88 Says:

    what up ya’ll? don’t wanna leave anyone out

    *Gives dap to whole room* NH?

  70. icon (trillbert arenas) Says:

    what the fuck is ‘Ye doing in that pic? Mos, Talib, and Common are participating in the cipher, but Kanye’s just standing there cheesing, like a retard taking school pictures

  71. Rey Says:

    *revokes J88’s NR/Hip-Hop pass*

    You, sir, will not be Joe88 today.

    Your new name is SquishyToes.

    No homo and all that.

  72. cOLD Says:

    G7 and the rest whatup

  73. G7 Says:

    no co-sign for anything Joe88 said @ 9:38

  74. Rey Says:

    lol @ Ike– You leave ‘Ye alone!! *chases Ike with broom* Scat! Git!

    What up Ike, Greenita?

  75. L.P.CROOKS Says:

    This is what hip hop needs…

  76. Rey Says:

    G7 Says:

    July 19th, 2007 at 9:44 am
    no co-sign for anything Joe88 Squishy Toes said @ 9:38

  77. icon (trillbert arenas) Says:

    green eyes Says:

    July 19th, 2007 at 9:42 am
    good morning gentlemen

    ***Heart beats a little faster
    ***palms start to sweat
    ***nervously swallows (n/h)

    “”Woo, it’s hot in hurrrrr”

    **voice breaks like that store clerk on the Simpsons

    “Morning, ma’am….”

  78. G7 Says:

    good morning green-e!

  79. icon (trillbert arenas) Says:

    whaddup, Rey

  80. cOLD Says:

    July 19th, 2007 at 9:34 am
    Yo whats good with Saigons intertwined finger lock in that pic, thats some Mason shit

    Yo Billz clear that up kid.

    ^wheres my tin foil hat brethren?

  81. pmass Says:

    Morning, Ms. Green

    @ Joe88

    Sup fam….

    Look past the gimmicks and catchphrases and continue to enjoy the music…

  82. G7 Says:

    lol @ Rey @ 9:44….Squishy Toes

  83. Big Homie Says:

    Morning Greenie Pie

  84. COCCA88CRAZY88SINCE88 Says:

    *daps jams, crakka, homie, land, pass, Point, Cold, Joe, Icon Da Don… Damn!…too many Mu’Fuckas in homeroom, some of yall niggas dropouts, i know all u niggas aint pass…*

    yeaaaaaaa G7, i seen all them clips like 6 times each… i love that chocolate broad now… them titties…. gatttdamn, id have her in boyshorts & topless on my lap all day, id suck dem titties & order roomservice, all i need is my cell & a remote & dem titties…

  85. cOLD Says:

    lol why you call the dude squishy toes

  86. icon (trillbert arenas) Says:

    @ Cold…told y’all niggas Foxy was sexy…leave them breasteses alone, they’re mine…them thar are fan appreciation tit-tays…

  87. Joe 88 Says:

    *revokes J88’s NR/Hip-Hop pass*

    You, sir, will not be Joe88 today.

    Your new name is SquishyToes.

    No homo and all that.

    ^Sorry rey, that’s just how I feel, I can’t help it, nothing coming from the hip hop community has been catching my attention, I can say the same for any other region *ahem* dirty south *ahem*. I’ve been listening to old shit for the past couple months radio singles don’t count, they only get me pumped for the club, besides T.I album I haven’t brought anything new, it just isnt the same, it feel like being with a girl just because ya’ll been together for so long you don’t know how your life would be without her, so you chose to stick with it even tho your miserable. The feeling might change, but for now, I gladly will turn in my hip hop card.

  88. green eyes Says:

    cOLD Says:

    Yo whats good with Saigons intertwined finger lock in that pic, thats some Mason shit

    ^ its the ancient symbol for “you’re taking to long, pass the fucking mic or I’ll beat you down with my masonic hand curl smack”

  89. Jamz Says:

    Homie… Crooks… Greena.. what it iz?

  90. Rey Says:

    @ cOLD– For his little speech at 9:38am.

    Squishy Toes just seemed like the right punishment name.

  91. COCCA88CRAZY88SINCE88 Says:

    *daps greeny*

    Uhhh, i’ll take a fruit salad (n/h), 2 eggs scramb.w/ cheese, Wheat toast, greeneyes in a lace pushup foxyBoogie Bra, lobster Crabcakes & Strawberry Lemonaid…. thanks.

  92. icon (trillbert arenas) Says:

    cOLD Says:

    July 19th, 2007 at 9:47 am
    lol why you call the dude squishy toes

    ****Cuz rey’s stupid, lol…that shit is mad off the wall funny, though…can you imagine…

    Deep bass voice-
    “Whaddup, squishy toes?”… (n/h)

  93. Rey Says:

    @ Squishy Toes– I hear what you’re saying, you just phrased it funny.. My LP/FOB standom has been well documented, so I hear you man.

    You’re still gonna be Squishy Toes for the rest of the day tho’. No disrespect.

  94. SmackJackTheCrackaMan Says:

    That’s fucking awesome.

    Cheek = Giving someone hell for something, cracking jokes on somebody?

    ^^^^^

    Yeah someone taking the piss

    An then yer arse fell aff = you are bullshitting

  95. green eyes Says:

    i see where Joe is coming from. My playlists are full of older music, rather than the homogenized stuff out now. But Im never turning in my card, op is just in a transition right now, itll get back to the goodness.

  96. cOLD Says:

    ^Sorry rey, that’s just how I feel, I can’t help it, nothing coming from the hip hop community has been catching my attention, I can say the same for any other region *ahem* dirty south *ahem*. I’ve been listening to old shit for the past couple months radio singles don’t count, they only get me pumped for the club, besides T.I album I haven’t brought anything new, it just isnt the same, it feel like being with a girl just because ya’ll been together for so long you don’t know how your life would be without her, so you chose to stick with it even tho your miserable. The feeling might change, but for now, I gladly will turn in my hip hop card.

    ^wow thats kinda deep Joe

    *snatches laced blunt from joe*

    what you smoking homie?

    *hands Joe Alien card*

  97. ODEMIC Says:

    *Daps Green eyes, Smack, Icon, cOLD & Squishy Joe*

  98. COCCA88CRAZY88SINCE88 Says:

    green eyes Says:

    July 19th, 2007 at 9:52 am
    i see where Joe is coming from. My playlists are full of older music, rather than the homogenized stuff out now. But Im never turning in my card, op is just in a transition right now, itll get back to the goodness.

    ^^^^
    Green eyes + goodness = One Nite In Miami. (c) Paris

  99. Joe 88 Says:

    >But Im never turning in my card, op is just in a transition right now, itll get back to the goodness.

    ^Did I say hip hop card? Uh, naw, I meant my YMCA card, yea, my………….

    *Snatches back hip hop card*

    *Run like reds did on the 1st friday after Deebo stole the chain that his grandmother gave him*

  100. icon (trillbert arenas) Says:

    green eyes Says:

    July 19th, 2007 at 9:52 am
    i see where Joe is coming from. My playlists are full of older music, rather than the homogenized stuff out now. But Im never turning in my card, op is just in a transition right now, itll get back to the goodness.

    ***LOL @ “the goodness”, aiight eskay…but I feel you- I did my workout (no Kanye) yesterday to Das EFX: Dead Serious…if they (the industry) never put out another rap record, ever again, I’d be kinda miffed, but I’m good- there are waaay to many undiscovered and forgotten jewels out there for me to ever stop checking for hip hop….

  101. icon (trillbert arenas) Says:

    *Run like reds did on the 1st friday after Deebo stole the chain that his grandmother gave him*

    ***LOL…”He gone cry in the car”…

  102. Rey Says:

    *hits Icon with broom*

    ~~~~

    @ BustaTheLimeySmacka– Cool man, I’m emailing those to my yahoo mail so I can remember them tonite.

  103. louiefuse Says:

    foxy is looking soooooooo good.

  104. Joe 88 Says:

    ***LOL…”He gone cry in the car”…

    ^Icon = one of the nah right kings of comedy. When he hit his alarm I was no more good

  105. G7 Says:

    >>id have her in boyshorts & topless on my lap all day, id suck dem titties & order roomservice, all i need is my cell & a remote & dem titties…

    =====
    LOL

  106. icon (trillbert arenas) Says:

    louiefuse Says:

    July 19th, 2007 at 9:56 am
    foxy is looking soooooooo good.

    ***I’m warning y’all…chill (c) That one nigga who never actually got with the flyest girl in school, but he’s all protective when niggas talk shit because he got a crush on her….y’all all know niggas like that, lol

  107. COCCA88CRAZY88SINCE88 Says:

    louiefuse Says:

    July 19th, 2007 at 9:56 am
    foxy is looking soooooooo good.

    ^^^
    Foxy + Good Look = REAL Chocolate Hershey Kiss Titties.

  108. cOLD Says:

    yea I do know what Joe is gettin at.

    you just got to the point your fed up. Its a natural progression for the hip hop elite. After all is said and done you would ascend to new cultural, philosophical and spiritual heights,… welcome to the league.

  109. Rey Says:

    New Post!

  110. landLORD Says:

    … damn … Inga is looking better than ever … wow … she aint never been THAT fine …

  111. Victory Says:

    where are the videos? i cant c them

    best rapper alive? Mos Def (and i enjoy weezy). Saigon repppin the new. (no freemason).

  112. ARTEZ OFTEN Says:

    HOW IS XXL GOING TO GIVE BE A XXL, AND GIVE FINDING FOREVER AN XL, BUT SAY ITS BETTER THAN BE.
    XXL>THE SOURCE

  113. spanish jay Says:

    WWII aviator goggles > gazelles

  114. VESYBNVS Says:

    damn ES, step your game up. GUY!

Leave a Reply