Hovi’s Home

hovis-home.jpg

Jay-Z freestyle on Hot 97

Freestyle false start.

Interview (talking about Jimmy) 

Lyrics 

Props to YN for ripping the first two freestyles and for the lyrics. 

(Pic by Lenny "Kodak Man" Santiago and Marco Borges. Courtesy of MTV.)


AddThis Social Bookmark Button

440 Responses to “Hovi’s Home”

  1. D. Billz Says:

    i had no idea that Brady was that good

    ^ You aint the only one. I watched the game last night only to see what was all the hype about. But comparing him to Joe? Eh, that’s a stretch right now. Maybe because I’m a Burgundy & Gold fan for life.

  2. D. Billz Says:

    ***We got squeaky clean Fenty coming in…and don’t make me get on O’Malley (n/h)….I be watching those Ehrlich ads, lol

    ^ LOL @ those cheesy ads. Votin’ time brings the animal outta people. They don’t give a fuck, they’ll use anything to pick you apart. That were talkin’ about how Ehrlich was sellin’ property to his friends. I’m like shiiiiiiiit… I woulda did the same thing if I had the power.

    LF: I wonder what politics are like in places like Montana, North and South Dakota? What hell could their commercials possibly look like?

  3. landLORD Says:

    @Tyrone

    … Brady is so effortless … his persona and presence is so ultra-cool (no funkflex) … i never so much saw him frown his face or squint his eyes all night … he makes it look like he’s playing catch with his homies in the park … he’s always on the sidelines smiling with the linemen and receivers while kicking ass on the scoreboard … Tom Brady = Derek Jeter = Joe Montana = Walt Frazier …

  4. KIlla Jones Says:

    dames beef wit hov shouldnt even hit the sound waves…that shit should be settled outside of music… damn has nothin to do wit the music except gettin his kay slay on…jimmy’s a puppet to cam, cams a puppet to dame… disgusting, keep that shit off the radio

    ^^^^^^^
    no puppets here, all dipset has real beef wit jay, bcuz wen they were sign to tha roc jay neva gave them the light of day. jay neva did tha welcome to new york city video wit cam, n then plays them wen he don’t let them come to tha “roc tha mic tour” “everybody out at the roc the mic tour im back in tha kichen rockin tha WHITE RAW” (tha pedico). so everybody in dip has a real beef wit jay. Plus all the subliminals jay was throwin at tha set b4 tha beef was realy known, jay blocked jim signin to tha roc n cam vp. so tha beef was real b4 it went public……..nah mean

  5. Eric Mangini Says:

    waddup biggs?..watchin the Patsies last night made me think in 2 years we will be a carbon copy of that team..no stars..just regular cats that come to work with lunch in brown paper bags…we need some more LB’s..Wilfork is a beast in the midlle..he was making Seau and Bruschi look like they were 23yrs old.

    On a sadder note..RIP Curtis Martin’s career..see you and Marshall Faulk in 5 yrs at the HOF induction ceremony.

  6. TYRONEBIGGUMS71 Says:

    Tom Brady = Derek Jeter = Joe Montana = Walt Frazier …

    ITS THE TRUTH AS MUCH AS IT PAINS ME TO SAY IT

  7. TYRONEBIGGUMS71 Says:

    WHATUP MANGINI – I TOLD YOU CURTIS WAS DONE THE SHIT HURTS BUT ITS A REALITY WE MUST FACE, NOW YOU BEST BE BUSTING THEIR ASS ALL WEEK FUCK A WEEK OFF AFTER GETTING EMBARSSED BY THE FUCKING BROWNS YOU BEST WORK THEM HARD

  8. landLORD Says:

    … Tom Brady is gonna make WR’s Chad Jackson and Doug Gabriel rich men … like he did with David Givens, Deion Branch and Jermaine Wiggins … 3 players that will never be as good as they were with Brady …

  9. Two-Times Says:

    Y’all ride this post out to 500 comments….. Nahright doing platinum numbers… Eskay migh be getting calls from Google/Rupert Murdoch…hahaha

  10. D. Billz Says:

    jay neva did tha welcome to new york city video wit cam

    ^ Boo fuckin’ hoo.

  11. TYRONEBIGGUMS71 Says:

    D. Billz Says:
    October 31st, 2006 at 11:17 am
    jay neva did tha welcome to new york city video wit cam

    ^ Boo fuckin’ hoo.

    SERIOUSLY THESE ARE THE SAME PEOPLE THAT CLOWN JAY SAYING
    ” HE WAS CALLING NAS CRIB AND HE DIDNT EVEN GIVE HIM HIS NUMBER ” FOH

  12. Son_Of_Ether aka el_feces_loco Says:

    Tom Brady is gonna make WR’s Chad Jackson and Doug Gabriel rich men … like he did with David Givens, Deion Branch and Jermaine Wiggins … 3 players that will never be as good as they were with Brady …

    ^^Did you see Deion Branch with the strip by the sideline after seneca got intercepted?..Might be the play of the year…he also had a crazy one handed catch..I never thought he was as nice as he is..

    Yea BIGGS..I gotta take it easy on them tho..all the rookies will soon hit that rookie wall, chad’s arm is probably a lil tired..so I think rest em a few days then we come back next week with an upset over the Patsies..from there we go on to a 5-3 record giving us a 9-7 season..just missing the playoffs but at the same time landin a nice draft position and building the ooverall confidence of the team for next year..next year Kellen Clemens takes us to the playoffs…3 rd year super bowl.

  13. icon (trillbert arenas) Says:

    ^ LOL @ those cheesy ads. Votin’ time brings the animal outta people. They don’t give a fuck, they’ll use anything to pick you apart. That were talkin’ about how Ehrlich was sellin’ property to his friends. I’m like shiiiiiiiit… I woulda did the same thing if I had the power.

    ***Co-sign…Ehrlich is going down, though (n/h)…MD doesn’t fuck with Republicans too tough, historically at least…I think he only won in the first place because he was going up against Kathleen Kennedy-Townshend, who was even more disliked that repugnicans….the interesting race is going to be Michael Steele vs Cardin (not that nigga from Harlem World, lol)>>>>Steele be killing me with the puppies in his ads, maybe next time he’ll be holding a teddy bear and shit, lol…

    O’Malley= Carcetti from the Wire

  14. KIlla Jones Says:

    TYRONEBIGGUMS71 Says:

    October 31st, 2006 at 11:21 am
    D. Billz Says:
    October 31st, 2006 at 11:17 am
    jay neva did tha welcome to new york city video wit cam

    ^ Boo fuckin’ hoo.

    SERIOUSLY THESE ARE THE SAME PEOPLE THAT CLOWN JAY SAYING
    ” HE WAS CALLING NAS CRIB AND HE DIDNT EVEN GIVE HIM HIS NUMBER ” FOH

    ^^^^^^^^
    im just sayin “king jay camel joe” is a cock blocker n this niggas realy don’t like him, not just cuz he is fake n older

  15. TYRONEBIGGUMS71 Says:

    FAKE ? SOMEONE CALLS HIMSELF KILLA BUT RUNS WHILE HIS BEST FRIEND AND ” CAPO ” GETS STOMPED OUT AND YOUR CALLING SOMEONE ELSE FAKE

    ” I THINK WE NEED A BOARD TO APPROVE WHO CAN AND CAN;T SAY SOMETHING LIKE IF YOU DON’T HAVE A CLASSIC ALBUM, IF YOUR NOT ON ANYONE TOP 10, IF YOUR THE 9TH GUY ON THE BECH YELLING YOUR A BUM AT THE DUDE PUTTING UP 50 THAN YOU CAN;T TALK LIKE WHO THE FUCK ARE YOU TO TALK BOUT A LEGEND “

  16. KIlla Jones Says:

    TYRONEBIGGUMS71 Says:

    October 31st, 2006 at 11:38 am
    FAKE ? SOMEONE CALLS HIMSELF KILLA BUT RUNS WHILE HIS BEST FRIEND AND ” CAPO ” GETS STOMPED OUT AND YOUR CALLING SOMEONE ELSE FAKE

    ^^^^^^^^
    if u saw tha video u know cam an’t run he tried to help his boy out but there was just to many niggas, like a whole fucking crowd tha was pushin him back. N them dudes got them niggas tha next week newayz…

  17. TYRONEBIGGUMS71 Says:

    ^^^ NO THEY DIDNT AND I SAW THE VIDEO I GOT IT AT MY HOUSE AND ITS ON THIS VERY SITE CAM RAN.

    CAM LOST
    HE IS A LITTLE BITCH RUNNING SCARED, JIM JONES WENT TO CATHOLIC SCHOOL CAM WAS A BASKETBALL PLAYER NEITHER EVER PUT IN WORK OR DID ANY DIRT THEY ARE NOT BLOOD’S THEY JUST BITCH SORRY TO TELL YOU THIS BUT ALSO SANTA CLAUS AND THE EASTER BUNNY ARE FAKE TOO, SORRY TO BREAK THE NEWS TO YOU

  18. KIlla Jones Says:

    TYRONEBIGGUMS71 Says:

    October 31st, 2006 at 11:52 am
    ^^^ NO THEY DIDNT AND I SAW THE VIDEO I GOT IT AT MY HOUSE AND ITS ON THIS VERY SITE CAM RAN.

    CAM LOST
    HE IS A LITTLE BITCH RUNNING SCARED, JIM JONES WENT TO CATHOLIC SCHOOL CAM WAS A BASKETBALL PLAYER NEITHER EVER PUT IN WORK OR DID ANY DIRT THEY ARE NOT BLOOD’S THEY JUST BITCH SORRY TO TELL YOU THIS BUT ALSO SANTA CLAUS AND THE EASTER BUNNY ARE FAKE TOO, SORRY TO BREAK THE NEWS TO YOU

    ^^^^^^^^^^^
    THIS JUST IN: dame dash has JUST sold jay-z’ s reasonable doubt masters to jim jones. …………..well im out for tha day .

  19. nation of moderation Says:

    >> Props to YN for ripping the first two freestyles and for the lyrics.

    the link just sends us to his blog, but i guess you meant props for the lyrics.

    btw. that eminem interview is fucking hilarity, everyone should check it out. im guessing you didn’t check it when you posted it cuz its really full of controversial shit. wtv yn breaks down farely nice what his boss eminem was saying

  20. kingdouche Says:

    All those raps are on the album. Mostly from the chris martin songs.

  21. Lili Says:

    A sign of the ages Says:

    October 30th, 2006 at 11:02 pm
    guaranteed this whole freestyle is somewhere on kingdom come.

    I hope so.

    That shit was fire!!!!!!!!!!!!!!

  22. http://www.youtube.com/profile?user=imaroll3r Says:

    FOR ONCE I wish I was the ground that Jay was kissin on.

  23. son Says:

    The more and more I transform to Gordon Gekko

    Had me right with Rubert Murdoch

    huh???!!!!

    game over right?

    one.

    ps. the next thing is the ultimate artist, it will not be mediated.
    it will be from the heart of the culture. it will be a child. for sure.
    so this here w/ hov is dope, definately, moreso what he’s doin in
    the backend at the same time. so he got a hell of an advantage
    over anyone challengin him. but after he’s done or whatever, the
    next thing is the ultimate artist, he gotta be doin more then just
    rappin or singin or dancin, hov keep doin your thing.

  24. e-dubbs Says:

    why dont you show the whole picture.. nas is standing directly in front of him.

  25. nomad Says:

    in that interview hov mentions, “1st man law…”. he f’ed up. isn’t that miller?

  26. » 22’s The New 30 - XXL Says:

    […] Top 5 Punchlines 1) “Oh you mad ’cause I’m stylin on you” 2) “I’m so independent I might by Koch” 3) “I leave you missing like the fuckin’ O’Bannon’s” 4) “They say I aint lyrical….I wasn’t trying to impress y’all niggas!” 5) “Like my girl Foxy a nigga went def/deaf” […]

  27. Weezyalldayeveryday Says:

    I think Jay-z is played out……….yea back in the day jay-z may have been the shit, but now…………Weezy is the best that will ever rap on a mic. Believe dat!!!!!!!!

    weezy F bABY please say the baby

  28. senoje Says:

    Weezy is just like Jeezy, crack rapper w/ punches. Don’t get me wrong the beats and punches is hot, but don’t get that twisted w/ bein the best ever on a mic, thats not even plausible…

  29. The Incomparable H.O. « weapons of mass distraction Says:

    […] Jay is due for his oil change over at Funkmaster Flex’s garage of love. Flex told Jay that he’d rotate his tires and that he can park his Maybach in him whenever he wants. Nah, but seriously… a little freestyle of shit we’ll never hear again, some slick words destroying LL Cool J? Wouldn’t that be good for hip hop? This was: […]

  30. Now I’m So Enlightened I Might… « weapons of mass distraction Says:

    […] Now I’m So Enlightened I Might…     If you have any kind of intelligence you’re not sitting in front of the television, watching the shitfest which is the Grammy’s but FUCK I just happened to be passing by the T.V. (lol) and saw Kanye literally bring the roof down. I’ll admit, I’ve seen his performances numerous times, and I get quite fed up of artists flaunting their (lack of) talent only to sell concert seats… but KanYe definitely reached what he was trying to prove with Graduation… Stadium Status. But on some Michael Jackson shit… (at least, I think that was what he was trying to prove).     The Stronger performance was airtight… having Daft Punk (or were they) up there was the frosting on the cake (sidebar: I need more Jordans in my life), and eskay tells me Stronger already one something (WE MAJOR!). Now I’m still realizing how impeccably hard Graduation really was, but fuck my life @ the Hey Mama performance…which was definitely the coup de grace. I pussied out of dropping my “Chi-State of Mind, Lost My Momma, Lost My Mind” post but I do not know how he pulled that off, and probably have been pulling it off all over Europe.     I say that to say this… KanYe and P. dropped this poster last week, and I have everyone asking me when the dates/places are, because I would usually know this shit… and I find myself not wanting to look for it because I know that nobody ever comes to Montreal. Now, if ever the Tour goes well, and Rihanna makes it rain on KanYe or whatever she does to people… and the power’s that be decide to add a leg to the end of the tour… and if, let’s say those powers are reading this, they really need to hold me down. I can bring 1 or 2 thousand of my friends but the rest will already be lined up for tickets and shit. Anyway, fuck the bartering, I’ll probably just hitchhike my way to the Air Canada Center or Madison Square Garden shows, but still… doesn’t hurt to ask. But back to the topic at hand… that Hey Mama tribute was amazing. My moms was damn near in tears when he was hunched over. He took what had happened on stage at Europe, focused that energy, and re-invested in what he thought would be creatively awesome… and it truly was. It was too crazy at one point, ‘Ye looked up at the camera and I was like shit… I’m on T.V. like it’s just you and me.     Aight that’s it from me. Back to the regular programming. Catch me on Nah Right, Sundays to Sundays. But it’s funny because two years ago I was actually watching the Grammy’s beginning to end, and Kanye was like: “Yeah, I can’t wait to get on MySpace and see what everyone thinks”. I was like… what’s myspace? I don’t know if that’s a win or a loss, but it’s just funny how things have changed since. BONUS: Dawg – I can’t keep sayin G.O.O.D. music the greatest latest Stuntin’ out the middle of nowhere like Vegas From the Chi, the city of hella haters Where we keep rising to the top like elevators Hi haters, I’m back of hiatus… I feel just like you, I mean even I hate us Turn the radio down I mean every song Yeezy got a vision that’s clearer than Evian BONUS #2: Great Hovito going in on the Grammy Family beat. (My first real contribution to NR? Maybe, can’t really remember) […]

  31. Now I’m So Enlightened I Might… « weapons of mass distraction Says:

    […] BONUS #2: Great Hovito going in on the Grammy Family beat. (My first real contribution to NR? Maybe, can’t really remember) […]

  32. Nah Right » Blog Archive » The Internet’s Favorite Jewrican To Get Reality Show Says:

    […] Some new Rosenberg goodness this week. First off, this week’s Real Late With Peter Rosenberg. And it is common knowledge that your guests aren’t actually live in the studio when it goes from a noisy Sunday night, Domino’s pizza atmosphere to a bedroom situation like the 50 Cent interview. […]

  33. Lost! (Remix)- Jay-Z x Coldplay « HipHopGremlins Says:

    […] Shout outs have to go to Shake of the dopeboyz for ripping this from Ryan Seacrest’s Podcast (HAHA). Heres a little background info on the track courtesy of Eskay of NR: …Jay goes in over the uptempo/radio version and uses a verse from the Kingdom Come sessions. You might recognize it as the second of five verses he spit for Flex. Those first three verses were slated to be on “Most Kings” (the ode to his Basquiat), but it never saw the light of day. (The other two verses, later entitled “Corporate Takeover”, ended up on a Green Lantern mixtape)” […]

  34. Nah Right » Blog Archive » Coldplay feat. Jay-Z - Lost (RMX) Says:

    […] If you’re unfamiliar with it, “Lost” is one of Coldplay’s hits from this summer. Jay goes in over the uptempo/radio version and uses a verse from the Kingdom Come sessions. You might recognize it as the second of five verses he spit for Flex. Those first three verses were slated to be on “Most Kings” (the ode to his Basquiat), but it never saw the light of day. (The other two verses, later entitled “Corporate Takeover”, ended up on a Green Lantern mixtape) […]

  35. Nah Right » Audio: Jay-Z Interview w/ DJ Semtex Says:

    […] and he said that he often considers it but then he decides against it. Semtex also asks him about his “we need a board” comments and about about Kanye’s blog and the nature of the Internets right now. He asks him if he […]

  36. Hype Of Music » Blog Archive » Audio: Jay-Z x DJ Semtex Says:

    […] and he said that he often considers it but then he decides against it. Semtex also asks him about his “we need a board” comments and about about Kanye’s blog and the nature of the Internets right now. He asks him if he reads […]

  37. B Star Says:

    re-up the freestyles PLZ

  38. Nah Right » Video: Jay-Z - Grammy Family Freestyle (from 2006) Says:

    […] led to assume that Hot 97 was too archaic for it. Props to Big Dennis though. This was the night Jay went up to Hot 97 to promote Kingdom Come and ended up talking to Flex about a slew of topics (like, Jimmy for example – and coined the […]

  39. Nah Right » Jay-Z ft. Chris Martin – Most Kingz (DJ Green Lantern Remix) Says:

    […] did both verses from this Flex’s show in October of 2006. “Most Kings” was the Jean-Michel Basquiat inspired song that was set to be on Kingdom […]

  40. Nah Right » PICS: Jay-Z x Warren Buffett Says:

    […] you need at least a billie to get on the Forbes list, which is something Jay adequately described here some 4 years […]

Leave a Reply