Black Rob Sentenced To 7 Years

blackrob.jpg

Damn, MTV just because Black Rob hasn’t had a real hit since Woah doesn’t mean a story like this  doesn’t deserve it’s own news item. I found this buried in the middle of yesterdays For The Record report on MTV.com:

Bad Boy Records rapper Black Rob (born Robert Ross) was sentenced to up to seven years in jail for grand larceny Thursday (March 30) in New York. Rob was picked up on a fugitive warrant February 24 after skipping out on an agreement to turn himself in January 24 to begin serving a two-to-six-year sentence on the charges. A spokesperson for the Manhattan district attorney’s office said the rapper was given the maximum sentence on the charge due to his flight. He will begin serving immediately…

I know it says ‘up to’ 7 years and he probably won’t do a day over 3 if he’s lucky, but that wouldn’t have made for nearly as sensational a headline now would it? Let this be a lesson to any up and coming rappers thinking about signing with P.Diddy: On Bad Boy you can drop two albums and blow up with a huge radio record, and still end up breaking into hotel rooms for loose change.    


AddThis Social Bookmark Button

93 Responses to “Black Rob Sentenced To 7 Years”

  1. reggaetonslasher Says:

    These rumors you hear about these rappers being gay are 95% true…”The Velvet Mafia” is real.

  2. T Nelson Says:

    Dear Mr Combs

    Please start paying niggas what u owe them. I mean Black Rob still robbing after dropping two albums. Lox just getting thier publishing 5 to 6 years after thier biggest hits. Ma$e resorting to false prophecy to pay his bills. 112 getting a restraining order against you for harrassment. Faith leaving Craig Mack disappering Carl Thomas leaving the Band failing misreably. Also countless lawsuits against you and your publishing company from artist such as Sauce Money, Kelly Price, D Dot and others. It appears to me that life would be easier if you JUST PAY NIGGAS.

    Sincerely

    T Nelson

    P.S. I respect your business but there is a reason you cant get new artist and have to resort to reality TV to get some.

  3. AGeezee Says:

    I’m sure he probably doesn’t even care. I find it strange how he runs such a musical empire without any successful (LIVING) artists.

  4. Robbie Says:

    Damnit! Black Rob was killing the vocals on his last album…dude’s nice as hell (nullus). I was hoping he’d got his shit together this time….

  5. Luis Says:

    MAXIM MAGAZINE RULES!!!!

  6. CBRIZZLE Says:

    maxim mag has no color, it looks like a bunch of print paper

  7. p1 Says:

    shit reminds me of the saigon verse about who killed biggie

    “…Who do ya’ll aggins think it was that killed Biggie
    A. Southside Crips cause Puffy owed’em a grip
    B. Some crazy Pac fan that flipped and unloaded a clip
    C. Missles from pistols of government officials
    D. The same cat that came back singin ‘I Miss You'”

  8. p1 Says:

    *** all the bad boy shit and puffy still getting richer, i mean, not just the black rob thing

  9. reggaetonslasher Says:

    yo! I’m spending way too much time on this site, i’ll catch yall cats later. peace

  10. eskay Says:

    ^ what he said.

    1

  11. BEASTNIGGA Says:

    that nigga busta smacked mays on tha dome wit a bottle!!ha ha ha *wonders if busta acting more gangsta since his man got killed in front of him*

  12. TYRONEBIGGUMS Says:

    jersey Says:

    March 31st, 2006 at 3:46 pm
    Yo biggum exactly how long we gotta stay in suspense duke???…..not rush ya or nothin but damn now u gotta n*gga itchin to hear this sh*t…lol

    my bad homie i havent even gone home yet, i just came straight to my girls after work so i wont be able to get that shit until tomorrow most likely but ill see if i can get in touch with my boy and have him e-mail me a link to it the shit is mad hiliarious so be on the look out ill see if i can get it for you asap

  13. klassik Says:

    i cant stop lauging thinkin bout loon selling boost phones !!!!!!!!! (no homo)

    ohh yeah, diddy, please pay niggas!!!! please!!!!

  14. hip hop since 1988 aKa nation of thugacation Says:

    lol @ maxima and boost phones
    and as much as i hate diddys faggot ass

    who says this isnt just what he is supposed to serve, who is sayign puff did him wrong, yeah maybe hes that desperate to go rob… who said puff wont bail him out
    and ill quote eskay: *playing devil’s advocate

  15. hip hop since 1988 aKa nation of thugacation Says:

    I TAKE THAT BACK…
    I JUST REMEMBERED SOMETHING…
    SHYNE AND PUFFY HAS DIFFERENT LAWYERS

  16. Demiks Says:

    Not Banco Pop! Say it ain’t so. Who cares if he didn’t have another hit as large as “Whoa” was. (But damn, if he had “Watch Your Movements” featuring Akon as a single and laced it with a video it probably would go larger then “Whoa” did. It worked for Jeezy.)

    Watch Shyne and Black Rob catch Puffy slipping. They BOTH did the dirty work for Diddy, and in return Diddy did THEM dirty.

  17. Demiks Says:

    PS: This is like the 4th time this nigga’s been back to jail.

  18. Stephen C. Says:

    y ain’t no one speaking the truth..black rob is just a dumb nigga…so much so Dumb Nigga could change his screen name to Black Rob…cause the 2 phrases are like synonyms

  19. yeahisaidit Says:

    when you in the game, whether you a singer (whitney) or a rapper (black rob) singing or rapping on hits will not guarantee that long cash…songwriting credits, producing, and publishing is what lines those pockets unless you investing wise. otherwise you will wind up left with celebrity status, fleeting fame and broke as hell…people tend to think if you are out front performing you are banking the dough…not so…another case of things not being as they appear…talk down puff all you want, but don’t hate the player hate the fucking game. it’s the white man’s business model: corporation’s gain is off recording artists’ pain…

  20. The Cipher Says:

    man i feel bad for diddy though… cause shit man look how much he’s doing, as for the lox… they’re under contract so they got no choice but to honour the contract, you sign your name on the dotted line, you gotta abide by the rules you know… no loop holes thats how it works… but the track record the badboy has isnt to pretty… diddys biggest success came from sean jean and other peoples publishing lol, but then again that how all execs make there money so im not surprised, i think people are so offended because he’s a black man doing it to other black people, but thats the way of the business you know…

  21. dCs Says:

    that sucks man, he was droppin new singles out there a little while back. im ready was a hot song… its how the shit goes i guess

  22. p1 Says:

    “talk down puff all you want, but don’t hate the player hate the fucking game. it’s the white man’s business model: corporation’s gain is off recording artists’ pain…”

    so why dont hate on the game, if all it is is a conspiracy by the white man to profit off the work of the musicians, while keeping them poor? sounds like some shit worth hating on, to me…

  23. BBN2 Says:

    Black Rob is tight. That’s sad that he gotta go away for seven. He done been down this path b4 so he know the routine lace up ur soldier boots! I think BR took him an Puff relationship as 1 not based on just business but on a more personal level(real friends). Not only til the release of his last album did he ? Him an Puff relationship. My take is Puff is strictly about business (especiall on his behalf). Therefore a nigga fuckin wit him or any other label should b on top of theirs. Business&friendship is two completely different relationships. I know that nigga(BR)hands than came across at least a mill ticket in a ten year career with BAD BOY. He should of invested in some businesses which would’ve allowed him to eat wit out a rap career an keep him from revertin to a life of crime. As far as Puff bein involed in Biggie murder is a theory that I would’nt bank on. The nigga Puff jus knew better to b hangin out n L.A. After Pac got killed a nigga who was looked upon as a Ghetto Messiah at the time. Puff knew how niggas got down from previous trips out here. Biggie jus did’nt know an knowin is half the battle.

  24. ITBEEZLIKETHAT Says:

    RAPPERS ARE THE DUMBEST MUTHAFUCKAS IN THE WORLD!

  25. Blood Hound aka Slum Lord Says:

    ^^^^ must be a rapper!

  26. BEASTNIGGA Says:

    RAPPERS ARE THE DUMBEST MUTHAFUCKAS IN THE WORLD ……..(itblikethat) lets analize that statment.i think you fall in a sterotyping catergory. on making generalizations. heres a group of rappers. some have college degress or went to college. most are highly successful. chuckd, ice cube, the real roxanee. luke, dr dre,diddy,and a host of others. i think you being biased

  27. yeahisaidit Says:

    p1…^^^that’s what i’m sayin’ then…hate fucking the game!

  28. yeahisaidit Says:

    p.s…and if you know the game is set up to be rigged…put all your efforts into learning how to invest whatever you’re able to earn wisely and figuring out how to plan and build your own shit…life is all about going to school (and i don’t mean just high school) even if you’re from the ghetto, or you wind up getting turned out, another casualty of the game…play it or be played by it. we know this, that’s why it’s so annoying when you see someone who had a shot go down…

  29. blaze Says:

    My man Black Rob’s shit was dope, both albums were tight. Sad to hear he’ll be gone again. Hopefully he gets his shit together when he gets out and drops another album, he ain’t gettin any younger. So now would be a good time for him to leave that shit behind and just mad focus on his career. I feel for him because when shit gets tight you gotta do what you gotta do. Money don’t grow on trees, you need to eat you need to feed your kids and all that shit. It’s unfortunate that he got caught up in some silly shit. I’m not gonna hate on him for that. I personally think that his career was mishandled by that p.dicky or p.diddy fucker. What ever he wants to call himself.

  30. ITBEEZLIKETHAT Says:

    “RAPPERS ARE THE DUMBEST MUTHAFUCKAS IN THE WORLD!”

    I STANB BY STATEMENT AND ANYBODY THAT DON’T LIKE IT CAN FUCKING GO DIE!!! THESE STUPID MUTHAFUCKAS HAVE THE POWER TO MAKE A CHANGE IN THIER OWN BLACK COMMUNITIES AND YET NOT ONE OF THEM HAS STEPPED UP AND IT, BOTH THE HIGH SCHOOL DROPOUTS AND THE COLLEGE DEGREE HOLDING RAPPERS. EVERYBODYS TOO BUSY WORRYING ABOUT FUCKING STREET CRED AND KEEPING IT GANGSTA THAT NO ONE SEEMS TO NOTICE HOW THESE RAP LYRICS AFFECT BLACK YOUTH. LIL KIDS TAKE THIS SHIT TO HEART. I WORK IN A FUCKING PUBLIC HIGH SCHOOL MAJORITY BLACK AND I SEE 1ST HAND EVERYDAY. YOUNG BLACKS CAN BARELY READ OR FUCKING RIGHT, BUT THEY CAN RAP AT THE DROP OF A DIME. ASK A YOUNG BLACK CHILD (MALE ESPECIALLY) WHAT THEY WANNA DO WHEN THEY GROW UP AND THE MAJORITY WILL SAY THEY WANNA RAP. CONGRAGULATIONS TO ALL YOU ASSHOLES WHO HELP AID THE WHITE MAN’S CONSPIRACY BY SUPPORTING RAPPERS AND HELPING TO POLLUTE YOUNG BLACK MINDS WITH BULLSHIT. I’M NOT BEING STEROTYPICAL, I’M JUST STATING FACTS. SO ONCE AGAIN…

    “RAPPERS ARE THE DUMBEST MUTHAFUCKAS IN THE WORLD!”

  31. p1 Says:

    “p1…^^^that’s what i’m sayin’ then…hate fucking the game!”
    haha, i cant even read right, i guess

  32. eskay Says:

    >> YOUNG BLACKS CAN BARELY READ OR FUCKING RIGHT

    you ain’t lyin’

    they can’t “RIGHT”?

    “CONGRAGULATIONS”?

    you’re not being “STEROTYPICAL”?

  33. The Truth Says:

    All of you are doing what these dumb asses want you to do. Talk about it hate on it and buy the fucking albums. Half of you are stuck in the dumb matrix. Get you head right. Like someone said let’s uplift the community, cause dudes are getting paid off our stupid shit. The worst thing is we’re not the ones really getting paid.

  34. Ez Says:

    I’m tellin ya…Bad Boy’s like the eastcoast’s Death Row. That shit is nearly symmetrical.

  35. Demiks Says:

    >> # ITBEEZLIKETHAT Says:
    >> April 2nd, 2006 at 1:54 pm
    >>
    >> “RAPPERS ARE THE DUMBEST MUTHAFUCKAS IN THE WORLD!”
    >>
    >> I STANB BY STATEMENT AND ANYBODY THAT DON’T LIKE IT CAN FUCKING GO DIE!!! THESE STUPID MUTHAFUCKAS HAVE THE POWER TO MAKE A CHANGE IN THIER OWN BLACK COMMUNITIES AND YET NOT ONE OF THEM HAS STEPPED UP AND IT, BOTH THE HIGH SCHOOL DROPOUTS AND THE COLLEGE DEGREE HOLDING RAPPERS. EVERYBODYS TOO BUSY WORRYING ABOUT FUCKING STREET CRED AND KEEPING IT GANGSTA THAT NO ONE SEEMS TO NOTICE HOW THESE RAP LYRICS AFFECT BLACK YOUTH. LIL KIDS TAKE THIS SHIT TO HEART. I WORK IN A FUCKING PUBLIC HIGH SCHOOL MAJORITY BLACK AND I SEE 1ST HAND EVERYDAY. YOUNG BLACKS CAN BARELY READ OR FUCKING RIGHT, BUT THEY CAN RAP AT THE DROP OF A DIME. ASK A YOUNG BLACK CHILD (MALE ESPECIALLY) WHAT THEY WANNA DO WHEN THEY GROW UP AND THE MAJORITY WILL SAY THEY WANNA RAP. CONGRAGULATIONS TO ALL YOU ASSHOLES WHO HELP AID THE WHITE MAN’S CONSPIRACY BY SUPPORTING RAPPERS AND HELPING TO POLLUTE YOUNG BLACK MINDS WITH BULLSHIT. I’M NOT BEING STEROTYPICAL, I’M JUST STATING FACTS. SO ONCE AGAIN…
    >>
    >> “RAPPERS ARE THE DUMBEST MUTHAFUCKAS IN THE WORLD!”

    Wow, I have never seen a contradiction this big. I mean, damn! You can’t even spell “their.” There must be atleast 15 spelling mistakes, plus run-on’s, misused commas, wrong words, etc.

    For real… And oh yeah, your only suppose to capitalize the first letter of a sentence or the name of a person, place, date, title, etc.

  36. Lili Says:

    I have to side w/the “Bad Boy Curse” theory, because Black Rob is an idiot.

    Now, should Puffy be paying him so that he doesn’t have to resort to this foolishness? Of course! Nevertheless, BR is an idiot.

  37. joe 88 Says:

    ITBEEZLIKETHAT wants to be a rapper.

  38. BEASTNIGGA Says:

    ITBEEZLIKETHAT , another unqualified motherfucka

  39. MySteeK Says:

    i wish every record label in the industry worked like aftermath. every1 gets paid, everyone has a voice and…ready, this is the best 1…everyone is happy. even the worst rappers (ie. D12, spyder loc ect.) get paid. thats wassup. as far as BB…nobodys gunna see a portion a wat Puffy sees, thats jus how it is. I wonder what BB’d be like if BIG was still around. If Mase was marketed right after he came back….i wonder. would they still be runin the game? Now i know what it is to refer to”the old NY”.

  40. Nashville Says:

    fuck all ya who hates on diddy, simply because that nigga is dubbed, talented, wise and rich, ya all wanna fucking say shit about him, fuck who dont like it. thats just the game, you gotta be wise to fit in the game, its strictly survival of the fittest, lets flushed out those not fit in the game. all that the broke ass rappers do is spend their money on bitches, sip some yak, sniff on crack and ride on bentlies without an eye over investments, for their future, talking about old age, wife and kids, wake up faggets. Diddy is right. Badboy for life, Yo we dont stop.

  41. !Ven-Tech? Says:

    shots out to dre nate

  42. !Ven-Tech? Says:

    yup

  43. !Ven-Tech? Says:

    practicin my html

Leave a Reply