Coming of Age: The Sequel

bleek-xxl.jpg 

Look at this pic of Jay, Nas, and Bleek at the Def Jam offices from the upcoming issue of XXL. Damn, that was uncalled for…

Look at this nigga Jay frontin tryin to take my shine
I didn’t say this verbally, just had some shit on my mind
Plus I’m puffin like an ounce, more than I used to puff
Takin advice from these niggaz but they ain’t used to stuff
They had me thinkin, "Shit, I’m the one that moved the stuff
while he drive around town in brand new Coupe’s and stuff"
Swear to God, they had me practically hatin his guts
As he approached I spoke, "Jigga whattup?"
M.Bleek


AddThis Social Bookmark Button

131 Responses to “Coming of Age: The Sequel”

  1. B-HEEZIE Says:

    Just caught up…that Pic up there is def. wrong, but FUNNY……

  2. G-town G Says:

    Good point Biggums.

  3. Lili Says:

    What up D.Billz….I’m reading “Miseducation” too.
    ————————————————————-

    I’m pretty shocked too..but as I sift through my countless XXL mags I realize just how many of them are in praise of G-Unit and, although I can admit I was enthralled w/5-0 in his mixtape & “Get Rich” days, as soon as that ended I wasn’t feeling his shift. I can’t hate on him, but….eh.

    Regardless, to see Elliot swoop in and almost take G-Unit under his wing, only to let them practically dominate the mag is as close to unethical as the operation of a magazine can get. I know, I know their covers obviously sell for him to continually employ this tactic, however it’s enough.

    BUT for him to blatantly put down Def Jam like that –GRANTED WE ALL KNOW THIS PHOTO IS FAR FROM A FALSE INTERPRETATION OF WHAT THE DEAL IS– is damn wrong.

    Funny shit..in fact, those pictures are almost always funny, but the mag is obviously biased and, although I do love me some XXL (those articles are pretty hearty and the mag can be a good read as a whole), I’ma have to agree..my $ will have to stay in my wallet.

    P.S. Ain’t no WAY for Mobb Deep to put out serious numbers under G-Unit! Those niggas don’t have the crossover appeal 50 has, and 50 isn’t a PART of Mobb– his appeal trickled down to Banks, etc because all the mainstream kids (i.e. White) saw him with them. Not to mention those beats that most (mainstream) “fans” will get addicted to and want to dance to. Hell I can’t lie..the beats get me too.

    End of the day tho, Hav & P don’t have that appeal…maybe I’ll turn to TRL. If I see their new vid (..that beat’s kinda crazy too) climbing THAT chart, maybe I’ll believe they’ll do some serious numbers.

    They’ll prolly get some sales overseas tho. I imagine if 50 yells out to crowds of adoring fans who don’t speak any english to “Buy Mobb Deep’s cd!”…they’ll do it.

    LOL

  4. KingML Says:

    I just realized today half the people that post here have room temperature IQs and can’t spell worth shit and are idiots.

  5. Bugsytheboss Says:

    of course its going to sell the question is will Mobb Deep come out swinging dissing Game and Nas?????

  6. G-town G Says:

    They bet not come out dissin Nas or Game kuz either one of them could end they career anyway. Nas been lettin them niggas make it really kuz they was from Queens and they was doin they thang but shit dont get it twisted homie

    LMAO@ niggas thinkin Mobb deep real for signing with Gay unit

  7. Bugsytheboss Says:

    G-town whats real to you??? I call signing a multi-million dollar deal to be marketed into the machine at the biggest level ever being real. but ohh i guess you call being real is rapping on a mixtape talking shit on a smack dvd

  8. Blood Hound aka Slum Lord Says:

    “I’m not a biter I’m a WRITER for MYSELF and others, I say a big verse I’m only bigging up my brother…”

  9. Bugsytheboss Says:

    JAY-Z= BIGGIE SMALLS LIFE AFTER DEATH

  10. Luis Says:

    ^TRUE STORY HAHAHAHA!!!!

  11. Luis Says:

    and if he’s a writer then why the fuck does he say that he does NOT write?…..”hovie baby……WHO was gassing him…….fuck outta here”

  12. tyronebiggums71 Says:

    YOU CANT BE SRIOUS LUIS 8 ALBUMS HOW MANY FEATURES AND A DJ CAN SCRAP TOGETHER 3 MINUTES OF MATERIAL WHEN ITS REPEATED. GIVE ME A BREAK YOU COULD DO A 3 WEEK SEMINAR ON PEOPLE BITING JAY LINES

  13. BBN2 Says:

    I know my music. The term did originate n Memphis I heard 8ball(8ball&Mjg)spit that line(Makin East Money Pimpin Hoes In Style) but, when Bleek was asked what it stood for he said the same thing about his lil sis not being able to pronounce the name right as well as what Memphis stood for. This was back in 98’99 right aroud the time when he dropped “Memph Bleek Is” around the same time I heard that line from 8ball

  14. Blood Hound aka Slum Lord Says:

    1st to say 1st at 114th!

  15. ITBEEZLIKETHAT Says:

    MEMP BLEEK IS GAWBAGE! THE ONLY REASON THIS N*GGA GOT SHINE IS BECAUSE OF HIS BOY.

  16. TYRONEBIGGUMS Says:

    ^^^ yea and he is the only one in that situation jesus christ did you just figure this out, damn you should go work on some unsolved mysterious with that knowledge homie

  17. LADY BMORE Says:

    M .BLEEK is garbage go back an get coming of age.
    coming of age= harder than 75% of albums that came out in 2005. real talk

  18. G-town G Says:

    I believe it stands for Makin Easy Money Pimpin Hoes Is Serious

  19. BBN2 Says:

    G town I tell you no lie.

  20. SHOTZFIRED Says:

    g town you right.that nigga from tha west.

  21. BBN2 Says:

    Your absolutely right I’m from the WESTKOAST!!! But, I get $$$ bicoastal an havin to b a lover of hip-hop so b4 u assume the role of a middle man lil homie why don’t u visit the Memphis Bleek encyclopedia an it will co sign my thoughts exactly

  22. Kevin Ferderline aka K-Fed Says:

    K-Fed in the hizzouse, Memphis Bleek is washed up, I’m the next big thing.

  23. Reninatronix Says:

    i hate XXL. I hate rap mags. I hate stans.
    ————————————–
    Hella funny.

    Aint nothing like lissen’ to that Fish Scale and E-40.
    I ain’t mad.

    Love’s me a concept jawn. Hip Hop stories.

    The best.

  24. Adam22 Says:

    eksay,

    did you see this line on one of the XXL blogger’s blog?

    “Memphis Bleek has no talent and is only kept around because Jay probably feels guilty about having sold crack to his mother. ”

    damn that’s cold. i don’t think even you’d lay out some shit like that on a 50 fan.

    yellow nigga’s shit about how bad the two run dmc albums were was also on point, i assume.

    peace

    22

  25. Adam22 Says:

    and now i’m posting again because my myspace link is fucked up and i want it to save properly.

  26. Demiks Says:

    >> Dumb Nigga Says:
    >> March 28th, 2006 at 1:21 pm
    >>
    >> ^^^^^
    >>
    >> hes got da iq of a kindergardener

    Kindergarten*

    It’s with a “T.”

    A gardener plays with flowers.

  27. old dirty bucket Says:

    http://www.leftlanenews.com/2006/03/25/forget-the-spinners-pimp-rims-go-high-tech1/#more-2150

  28. Chief Says:

    Yo, Benzino you need to sit your hatin ass down somewhere dude. You just mad because you stole all of those people’s money and ain’t got shit to show for it. You are the most immature rapper oops…ex CEO in the game. Grow the fuck up lame ass.

  29. thosetwowords.com » T2W News…31 March ‘06… Says:

    […] ******************** MEMPHIS BLEEK IS PUT IN HIS PLACE!!! Props to NAH RIGHT. ****************************** NO COMMENT!! […]

  30. Jay Riches Says:

    The Bottom line is this, Bleek is a Mediocre Rapper with No Personality and he go on through affiliation. He should be happy for what he got through loyalty. If he wants more for his career he needs to put in the work. Not just making songs but making the fans want to hear about him.

    Thats why I respect people like Kanye even though he seems a little gay, the DUDE gets out and touches people. Whether its collabos, Interviews, or just appearances. People are only interested in people who get out there and make people want to know about them.

    Memphis Bleek is (no disrespect) a house rapper. He don’t get out there and touch people. As soon as he got in the game he was supposed to be getting on other peoples tracks, making appearances, having his feelings and opinions known. Generating a buz.

    You can be the best rapper out there, but if you have no Personality People don’t care about you – only hard core fans who appreciate lyrics – and there are not that many of them in this day

  31. J-NUMBERS Says:

    stop hating and go back to envying…
    BLEEK IS FOR REAL

Leave a Reply